آیا پرستاری در استرالیا شغل پردرآمدی است؟

فرض کنید که می‌خواهید در رشته‌ی پرستاری تحصیل کنید. سپس در استرالیا، در بیمارستان زیبایی به عنوان پرستار مشغول به کار شوید. در چنین حالتی، درآمد شما چقدر خواهد بود؟ اگر قصد تحصیل در استرالیا و در رشته‌ی پرستاری را داشتیم، باید چکار کنیم؟

قبل از هر چیز، بهتر است راجع به حقوق و مزایای این رشته در استرالیا  اطلاعات کاملی داشته باشید. اینگونه بهتر می‌توانید برای  آینده‌ی خود تصمیم‌گیری کنید.

همانطور که می‌دانید، شغل پرستاری را در حد کار در معدن سخت می‌دانند. چون یک پرستار باید از تمام سلول‌های بدنش برای رسیدگی به بیمار استفاده کند. اما برای او چه حقوق و دستمزدی در نظر  گرفته شده است؟

آیا تحصیل در رشته‌ی پرستاری در استرالیا ارزشش را دارد؟ آیا حقوق و مزایای خوبی به شما تعلق خواهد گرفت؟ در ادامه با جزئیات و زیر و بم حقوق یک پرستار در استرالیا آشنا خواهید شد.

یک پرستار در استرالیا به طور متوسط سالیانه 129/500 دلار استرالیا درآمد دارد. البته قرار است این درآمد را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

درآمد پرستاران در حوزه‌های مختلف رشته پرستاری در استرالیا

برخی از حوزه‌های مختلف شغلی پرستاری به همراه درآمد:

  • پرستار: 129500 دلار استرالیا
  • مشاور پرستار : 118721 دلار استرالیا
  • مدیر پرستار: 116,441 دلار استرالیا
  • پرستار ثبت نام شده در اتاق اورژانس: 108784 دلار استرالیا
  • پرستار ثبت شده بیهوشی ((CRNA)): 104018دلار استرالیا
  • متخصص پرستار بالینی: 102,708 دلار استرالیا
  • مربی پرستار: 102,343 دلار استرالیا
  • پرستار سلامت روان: 97,891 دلار استرالیا
  • پرستار مسافرتی: 96616 دلار استرالیا
  • پرستار بهداشت عمومی: 95935 دلار استرالیا
  • پرستار اطفال: 91,444 دلار استرالیا
  • پرستار قلب: 88879 دلار استرالیا
  • ماما پرستار: 84611 دلار استرالیا
  • پرستار انکولوژی: 83372 دلار استرالیا
  • پرستار حین عمل: 82979 دلار استرالیا
  • پرستار ارتوپدی: 80963 دلار استرالیا
  • مدیر پرونده پرستار: 80963 دلار استرالیا
  • پرستار ثبت نام شده ((RN)): 80015دلار استرالیا
  • پرستار ثبت نام شده در مراقبت از منزل: 78964 دلار استرالیا

میانگین درآمد یک پرستار در استرالیا

پرستاری در استرالیا به عنوان یک شغل محترمانه شناخته می‌شود و اکثر پرستاران به صورت تمام‌وقت مشغول به کار هستند. میانگین ساعات کاری هفتگی برای پرستاران در حدود 42 تا 44 ساعت است.

درآمد ساعتی

درآمد ماهانه

درآمد سالانه

حقوق پرستاران تازه‌وارد

حقوق پرستاران باتجربه

41.03 دلار استرالیا

4800 دلار استرالیا

80.000 دلار استرالیا

75875 دلار استرالیا

112248 دلار استرالیا

حقوق پرستاران بر اساس شهر در استرالیا

 

شهر حقوق سالانه
Adelaide 75,100 AUD
Brisbane 82,200 AUD
Canberra-Queanbeyan 73,800 AUD
Gold Coast-Tweed 71,700 AUD
Gosford 69,200 AUD
Melbourne 77,800 AUD
Newcastle 74,100 AUD
Perth 78,600 AUD
Sunshine Coast 67,100 AUD
Sydney 81,300 AUD
Wollongong 67,500 AUD

 

بسیاری از دانشجویان بین‌الملل که از طریق مهاجرت تحصیلی به استرالیا سفر می‌کنند، در آخر هدفشان پرستاری و پیدا کردن یک شغل مرتبط در این شاخه تحصیلی است. بسیاری از افراد همیشه این سوال برایشان وجود دارد که آیا پس از تحصیل و پرستار شدن، درآمدم در استرالیا به عنوان یک پرستار خوب است یا خیر؟ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با شغل پردرآمدی مثل پرستاری در استرالیا بیشتر آشنا کنیم.

همه چیز درباره تحصیل در رشته پرستاری در  استرالیا

استرالیا با تاکید بر خلاقیت، نوآوری و تفکر مستقل، به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش، از موسسات آموزشی خود به عنوان مراکزی برای ترویج این ارزش‌ها بهره می‌برد. این کشور همواره افتخار به ارائه آموزش با کیفیت بالا داشته و دانشجویان بین‌المللی که مدرک‌های خود را در استرالیا کسب می‌کنند، از فرصت‌های شغلی عالی در بازار کار بهره‌مند می‌شوند.

در زمینه پرستاری نیز، استرالیا با تأکید بر دانش نظری و توسعه مهارت‌های عملی، زیرساخت‌های قوی برای تحصیل پزشکان و پرستاران فراهم کرده است. پرستاران در این کشور نقش مهمی در حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها دارند و در حوزه‌های مختلف از جمله بیمارستان‌ها، مطب‌های عمومی و کلینیک‌ها به کار می‌روند.

یکی از مزایای تحصیل در رشته پرستاری در استرالیا، این است که فارغ‌التحصیلان می‌توانند با پیدا کردن شغل مناسب، در این کشور اقامت دائم داشته باشند. این امکان به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پس از فارغ‌التحصیلی، در استرالیا بازمانده و زندگی کنند و درآمد بالایی را به نسبت کسب نمایند.

رشته پرستاری در استرالیا

دوره‌های مختلف حوزه پرستاری چیست؟

تنوع دوره‌های حوزه پرستاری بسیار زیاد است و شما می‌توانید براساس استعداد خود در هر حوزه، دوره مورد نیاز خود را شروع کنید و ادامه تحصیل بدهید. برخی از دوره‌های مهم و کاربردی در رشته پرستاری به شرح زیر است:

  • مدرک کارشناسی: لیسانس پرستاری (BSN)، لیسانس علوم (BSc.)
  • مدرک کارشناسی ارشد: کارشناسی ارشد علوم پرستاری، کارشناسی ارشد علوم (c)
  • مدرک دکتری: دکتری پرستاری
  • دوره‌های کوتاه مدت: گواهی (Certificate)، دیپلم (Diploma)

دیپلم پرستاری

تکمیل دیپلم پرستاری در استرالیا یا کسب گواهی IV پرستاری به فارغ‌التحصیلان این امکان را می‌دهد که به عنوان یک پرستار ثبت‌نام شده در این کشور در نیروی کار فعالیت کنند. این دوره آموزشی با ارائه دانش پایه، شایستگی‌ها و مهارت‌های ضروری، فراگیران را برای ورود به مشاغل مختلف در زمینه پرستاری آماده می‌سازد. افراد می‌توانند با تکمیل این دوره به کسب مهارت‌های لازم برای انجام وظایف پرستاری در مراکز بهداشتی و درمانی و دیگر محیط‌های مرتبط با حوزه سلامت فعالیت‌‎شان را آغاز نمایند.

فارغ‌التحصیلان این دوره می‌توانند به عنوان پرستاران ثبت‌نام شده در استرالیا به عنوان اعضای فعال در تیم‌های درمانی و بهداشتی مشغول به کار شوند. علاوه بر این، این دوره می‌تواند مرحله ابتدایی برای ادامه تحصیل در راستای تکمیل لیسانس پرستاری در این کشور باشد. این امکان به فارغ‌التحصیلان این دوره ارائه می‌شود که مسیر تحصیلی خود را در حوزه پرستاری به سطح بالاتری ارتقاء دهند.

لیسانس پرستاری

ادامه تحصیل در رشته پرستاری در استرالیا به فارغ‌التحصیلان این امکان را می‌دهد که به مهارت‌ها، دانش و درک لازم برای تبدیل شدن به پرستاران ماهر و متخصص دست یابند. این دوره تحصیلی شامل ارتقاء مهارت‌های ارتباطی حرفه‌ای، توانایی ارزیابی و تصمیم‌گیری بالینی، توانمندی در تحقیق و استفاده از فناوری مدرن و درک فرهنگی است.

موضوعات مطالبه‌شده در این دوره متناسب با دانشگاه مورد نظر فراگیران است، اما در کل به شما آموزش در زمینه‌هایی مانند شیمی، آناتومی، زیست‌شناسی، روش‌های ارزیابی سلامت، اصول تحقیق و موارد مشابه خواهد داد. این دوره به فارغ‌التحصیلان این امکان را می‌دهد که مهارت‌ها و دانش لازم را در حوزه پرستاری گسترش داده و به عنوان پرستاران ماهر و توانمند به بازار کار وارد شوند.

کارشناسی ارشد پرستاری

کارشناسی ارشد پرستاری در استرالیا به دانشجویان بین‌الملل این امکان را می‌دهد که مهارت‌ها و دانش لازم برای پیشرفت حرفه‌ای در زمینه پرستاری را به دست آورند. این دوره طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها و محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی را پوشش می‌دهد و برای افرادی که در این حوزه‌ها می‌خواهند کار کنند، گزینه مناسبی است.

انتخاب رشته پس از گذراندن دوره لیسانس پرستاری در استرالیا

به طور کلی پس از اتمام دوره لیسانس پرستاری، دانشجویان می‌توانند طیف گسترده‌ای از حوزه‌های مختلف پرستاری را مطالعه کنند و در آنها به موفقیت برسند و به بازار کار حرفه‌ای وارد شوند. برخی از رشته‌های تحصیلی که دانشجویان پس از اتمام دوره لیسانس می‌توانند آنها را انتخاب کنند به شرح زیر است:

  • پرستاری دیابت
  • مراقبت‌های ویژه و اورژانسی
  • مامایی
  • پرستاری کانون اصلاح و تربیت
  • مراقبت‌های حاد و پیچیده
  • مراقبت تسکینی
  • پرستاری بهداشت جامعه
  • پرستاری پوست
  • پرستاری روانپزشکی مراقبت از سرطان
  • پرستاری مراقبت‌های سرپایی
  • پرستاری پزشکی قانونی
  • متخصص پرستار بالینی
  • پرستاری بهداشت جامعه
  • مراقبت از نوزادان و کودکان
  • پرستاری مراقبت از سالمندان
  • مراقبت از سلامت روان
دوره‌های مختلف حوزه پرستاری

بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته پرستاری

یکی از شاخص‌های ارزیابی آموزش با کیفیت بالا در کشور استرالیا، وجود تنوع برنامه‌های مطالعاتی، برنامه‌های درسی مبتنی بر تمرین، رویکردهای نوآورانه در امکانات آموزشی و پژوهشی است. در حقیقت دانشکده‌های پرستاری در این کشور در دانشگاه‌های مختلف به دانشجو این امکان را می‌دهند تا صفر تا صد مهارت‌های مورد نیاز پرستاری را آموزش ببینند و بتوانند با دستی پر وارد بازار کار شوند و به درآمد بالا برسند. در حال حاضر برخی از دانشگاه‌های کشور استرالیا براساس آخرین رتبه‌بندی‌های جهانی کیواس (QS) به بهترین دانشگاه‌های جهان در حوزه پرستاری تبدیل شده‌اند. نام برخی از این دانشگاه‌ها عبارتند از:

یادداشت پایانی

همانطور که در بخش ابتدایی این مطلب مطالعه کردید، در استرالیا پرستاری یک حرفه از اهمیت بالایی برخوردار است. پرستاران در ارائه مراقبت‎های لازم به بیماران، به ویژه در مواقع نیاز، حیاتی هستند. پرستاران خدمات مختلفی را ارائه می دهند، از پیگیری سلامتی خود گرفته تا حمایت عاطفی.

از آنجایی که افراد مسن اغلب به مراقبت و کمک بیشتری نیاز دارند، جمعیت سالخورده استرالیا نیز به افزایش تقاضا برای پرستاران کمک می‌کند. در استرالیا، پرستاری یک حرفه بسیار مورد توجه است که دستمزد رقابتی و فرصتی برای بهبود قابل توجه زندگی بیماران را ارائه می‌دهد.

با توجه به تقاضای زیاد برای پرستاران در سراسر جهان، از جمله در استرالیا، این کشور اقدامات متعددی را برای جذب بسیاری از متخصصان پرستاری اجرا کرده است. این موارد شامل ارائه بسته‌های غرامت جذاب و تسهیل اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ادامه تحصیل در رشته پرستاری است.

شما پس از فارغ‌التحصیلی در رشته پرستاری می‌توانید در حوزه‌های مختلف فعالیت خود را شروع کنید و به درآمدهای بالایی دست پیدا کنید. همچنین یکی از مزیت‌های رشته تحصیلی پرستاری و کار در این حوزه، اقامت دائم پس از استخدام است.

برای تحصیل در دانشگاه های معتبر استرالیا و دریافت ویزا و پذیرش تحصیلی با مشاوران گروه مهاجرت تحصیلی آریا تماس بگیرید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

18 دیدگاه دربارهٔ «آیا پرستاری در استرالیا شغل پردرآمدی است؟»

  1. سلام
    من الهام هستم و در استرالیا ،ملبورن زندگی میکنم و برای پرستاری در دانشکاه RMIT اپلای کردم و‌گفتند که باید یک‌مدرک زبان داشته باشم از اینجایی که من در ایران لیسانس مامایی داشتم ترجیح دادم OET رو‌انتخاب کنم
    و‌برای گذراندن دوره ی OET به کمک نیاز دارم
    شما میتوانید به من کمک کنید
    ممنون

    1. سلام الهام عزیز
      بله مدرس ما در استرالیا هستند . برای هماهنگی با دفتر سیدنی تماس بگیرید.

  2. سلام بزرگواران .آیا اخذ ویزای کار ودر نهایت اقامت دائم برای پرستاران در استرالیا راحت از پزشکان است ؟

    1. درود بر شما امید عزیز
      برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی آزمون رجیستری وجود داره که بعد از اون آزمون میتونید برای کار و یا تحصیل اقدام کنید.
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  3. سلام من یک پرستار هستم و میخام برا کار و زندگی به استرالیا برم و حالا شاید ادامه تحصیل
    میخاستم ببینم چقد باید هزینه کرد و چ دغدغه هایی باید داشته باشم؟

    1. سلام محسن عزیز
      برای رشته هایی مانند پرستاری شما باید در آزمونهای زبان تخصصی و علمی شرکت کنید و به اصطلاح رجیستر بشید.
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  4. سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما بزرگواران.
    خواستم بپرسم که تو ایران ارشد بگیریم بریم استرالیا بهتره یا اینکه تو ایران تا کارشناسی بخونیم بعد بریم استرالیا واس گرفتن ارشد و سپس مهاجرت کاری و زندگی در استرالیا؟؟؟

    1. سلام ماهان عزیز
      خیلی ممنون از شما سلامت باشید.
      همه چیز بستگی به شرایط شما داره.
      نمیتونیم یک قانون کلی رو برای همه در رابطه با مهاجرت عنوان کنیم.
      با ما تماس بگیرید تا مشاورین ما راهنماییتون کنند.

  5. سلام،من رشته م تغذیه بوده و میخوام در استرالیا ی رشته دیگه بخونم،بین پرستار و مامایی موندم،کدوم رشته تو سیدنی بازار کار و حقوق و مزایاش بیشتر؟

  6. سلام امید هستم.من17سالمه و میخوام که دیپلم رو گرفتم برای رشته پرستاری به استرالیا مهاجرت کنم.
    میخواستم بپرسم برای مهاجرت باید چه شرایطی داشته باشم.با تشکر??

    1. سلام امید عزیز
      برای مهاجرت تحصیلی شما نیاز به مدرک زبان مدارک تحصیلیتون و تمکن مالی دارید.
      با ما تماس بگیرید تا بتونیم شرایطتون رو بررسی کنیم و از شرایط تحصیل بیشتر صحبت کنیم.

  7. سلام من کارشناس بیهوشی با۱۲ سال سابقه کار هستم ولی مدرک زبان ندارم خودم میتونم با سفر کردن به استرلیا به عنوان رگیر ماهر اقدام کنم

    1. سلام نسیم عزیز
      برای مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل شما نیاز به زبان دارید ولی در شرایطی ممکن هست که کورس زبان رو در مقصد بگذرونید که باز هم بستگی به سن و شرایط شما داره.

  8. سلام من زهرا استم ازافغانستان. برای کار در استرالیا اقدام کردم و حالا در مرحله راجستر اسناد استم portfolio stage آیا در این مرحله آزمون و باید طی کنم یا نه؟

  9. سلام.من کارشناس اتاق عمل هستم‌.میخواستم ببینم میتونم ویزای کاری بگیرم برای استرالیا؟و آزمون رجیستر باید بدم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button