اشتباهات رایج هنگام دریافت بورس تحصیلی

اشتباهات رایج هنگام دریافت بورس تحصیلی

اشتباهات رایج هنگام دریافت بورس تحصیلی

برای این که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه مد نظرتان شوید، هزاران روش وجود دارد. اما متاسفانه مواردی هم هستند که در صورت عدم رعایت از سوی شما، منجر به رد شدن درخواست بورسیه تحصیلیتان می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با اشتباهات رایج هنگام دریافت بورس تحصیلی توسط دانشجویان انجام می‌شود، آشنا کنیم.

عدم پاسخ‌دهی به سوالات فرم بورسیه تحصیلی

زمانی که دانشجویان قصد مهاجرت به کشورهای خارجی دارند، معمولا به صورت همزمان برای چندین دانشگاه درخواست می‌دهند. برای هر یک از این دانشگاه‌ها باید بیانیه‌ای از سوی شما ارسال شود. هرچه که این بیانیه کامل و جامعتر باشد، شانس شما برای دریافت بورسیه تحصیلی بیشتر می‌شود. بنابراین زمانی که برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاهی درخواست می‌دهید، حتما سعی کنید به تمامی موارد مورد نیاز و ضروری در بیانیه‌تان اشاره کنید.

عدم ارسال درخواست در مدت زمان تعیین شده

هر دانشگاهی برای بررسی درخواست بورسیه تحصیلی از سوی دانشجویان، یک زمان خاص معین می کند. بنابراین اگر شما نتوانید در این بازه زمانی تعیین شده از سوی دانشگاه درخواستتان را ارائه دهد، شانسی برای دریافت بورسیه نخواهید داشت. بنابراین اگر قصد ارسال درخواست بورسیه برای دانشگاه‌های مختلف در یک زمان را دارید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که ابتدا با مراجعه به سایت رسمی هر دانشگاه، ددلاین‌ها را بررسی کنید. سپس طبق اولویتی که خودتان مد نظر دارید، ارسال درخواست بورسیه تحصیلی را آغاز کنید.

اشتباه در نگارش متن درخواست بورسیه تحصیلی

سعی کنید درخواست خود را خیلی روان و ساده و در عین حال رسمی به دانشگاه اعلام کنید. استفاده از جملات عجیب و غریب، اشتباهات دستوری و نگارشی، غلط املائی، استفاده از کلمات با معانی متضاد و متفاوت، سایز و فونت نامناسب و …  از جمله مواردی است که باعث رد شدن درخواست شما از سوی کارشناسان دانشگاه می‌شود. بنابراین قبل از این که درخواستتان را ارسال کنید، حتما از فردی که تخصص و یا تجربه موفق در این زمینه دارد، بخواهید که متن شما را مطالعه کرده و تغییرات لازم را اعمال کند.

عدم برقراری ارتباط با کارشناسان

فراموش نکنید که برای این که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شوید، باید بتوانید نظر کمیته‌ای که از افراد مختلف تشکیل شده است را به خود جلب نمایید. بنابراین سعی کنید در متنی که برای درخواست بورسیه تحصیلی ارسال می کنید، نظر مخاطب را به خود جلب کنید و به نوعی با او ارتباط روانی برقرار نمایید. به عنوان مثال از جملات سنگین، پاراگراف‌های طولانی و … استفاده نکنید و به جای آن سعی کنید که از نقل قول‌های به یاد ماندنی و پاراگراف‌های مرتبط با هم استفاده نمایید.

درخواست بورسیه تحصیلی را می‌کنید که واجد شرایط برای دریافتش نیستید

هزاران هزار بورسیه تحصیلی از هر دانشگاهی در سطح جهان وجود دارد که هرکدام شرایط منحصر به فرد خودشان را دارند. معمولا بسیاری از افراد زمانی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی می‌گیرند، کمی جوگیر شده و برای تمامی انواع بورسیه‌های تحصیلی درخواست می‌دهند. انجام این کار اصلا توصیه نمی‌شود چرا که علاوه بر هدر دادن زمان، تاثیر منفی روانی نیز دارد. چرا که با وجود این که می‌دانستید واجد شرایط لازم نیستید، کاری کرده‌اید که نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

اصلا برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمی‌کنید

یکی از رایج‌ترین اشتباهات دیگری که در بین قسمت اعظمی از دانشجویان رخ می‌دهد این است که اصلا برای دریافت بورسیه اقدام نمی‌کنند، چرا که تصور می کنند به اندازه کافی خوب نیستند و یا بررسی این فرآیند بسیار زمان‌بر و طولانی است. اما ما به شما توصیه می‌کنیم که تلاش کنید تا در آینده افسوس نخورید.

 

برخی از بورسیه‌های تحصیلی:
بورس تحصیلی دکترای  Juris دانشگاه موناش
بورس تحصیلی Memorial Dianne Leckie
بورس تحصیلی بین المللی گریفیث برای دوره کارشناسی ارشد

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button