بورسیه‌ی تحصیلی دانشگاه Adelaide برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکترا

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با انواع بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آدلاید (Adelaide) برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا آشنا کنیم.

انواع بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آدلاید Adelaide برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکترا

انواع بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آدلاید Adelaide برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکترا

بورسیه‌ تحصیلی می‌تواند بخش یا کل هزینه‌های مرتبط با تحصیل دانشجویان بین‌الملل را پوشش دهد. بنابراین دانشجو با دریافت بورسیه تحصیلی می‌تواند بدون وجود موانع مالی به تحصیل خود ادامه دهد و به مهاجرت تحصیلی در استرالیا بیندیشد. برخی از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آدلاید برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آدلاید مختص دوره‌های تحقیقاتی ارشد و دکترا

دانشگاه آدلاید در استرالیا به منظور حمایت از دانشجویان خارجی، چندین بورسیه مختلف ارائه می‌دهد که به طور خاص برای تحقیقات دانشجویان در رشته‌های مختلف در نظر گرفته شده‌اند. در اینجا، برخی از بورسیه‌های مهم ارائه شده توسط دانشگاه آدلاید را معرفی می‌کنیم:

بورسیه AFSI:
  • این بورسیه دانشگاه آدلاید، برای تمام پرونده‌های تحقیقاتی دانشجوها به صورت اتوماتیک مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • حدود 15 نفر از دانشجویان خارجی سالانه این بورسیه را دریافت می‌کنند.
  • شهریه دانشجویان تحت پوشش دانشگاه است.
بورسیه AGRS:
  • بورسیه AGRS برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه آدلاید که قصد ادامه تحصیل در دوره‌های تحقیقاتی را دارند، مناسب است.
  • براساس این بورسیه تحصیلی هر سال 22800 دلار برای هزینه‌های زندگی دانشجویان در نظر گرفته می‌شود. (برای دانشجویان ارشد تا 2 سال و دکترا تا 3 سال).
  • مهلت ارسال مدارک تا 29 اکتبر با حضور دانشجوها در استرالیا در ماه دسامبر.
بورسیه ASI:
  • این بورسیه تنها سالانه برای 15 دانشجو ارائه می‌شود.
  • شامل شهریه کل دانشگاه، بیمه دانشجویی و سالانه 22800 دلار برای هزینه‌های زندگی دانشجو.
  • شرایط برای دوره‌های ارشد تا 2 سال و دکترا تا 3 سال ادامه دارد.
بورسیه EMBL:
  • برای دانشجویان دکترا در رشته‌های علوم زیستی ارائه می‌شود.
  • سالانه 3 دانشجو به اروپا اعزام می‌شوند و تا 3 سال در رشته‌های زیست ملکولی تحقیق می‌کنند.
  • مهلت ارسال مدارک در سپتامبر است و دانشجوها در دسامبر به استرالیا بازمی‌گردند.
Endeavour Awards:

به تعدادی دانشجویان اهدا می‌شود و شامل هزینه‌های سفر، زندگی، دستمزد کار تحقیقاتی و شهریه دانشگاه است.

بورسیه IPRS:

سهمیه دانشگاه آدلاید سالانه 15 نفر را برای شهریه دانشگاه و هزینه بیمه دانشجویی تا 2 سال (برای ارشد) و تا 3 سال (برای دکترا) اختصاص می‌دهد.

بورسیه NTRB:

برای دانشجویان حقوق در رشته‌های مختص دانشگاه آدلاید ایجاد شده است.

بورسیه خانواده ترنر:

برای دانشجویان دوره‌های کشاورزی در نظر گرفته شده است.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آدلاید مختص دوره‌های ارشد تحصیلی

دانشگاه آدلاید در زمینه بورسیه‌ها و کمک‌های مالی به دانشجویان، انواع و اقسام مختلف از بورسیه‌های مختلف را برای رشته‌های مختلف فرآهم کرده است. برخی از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آدلاید که مختص دوره‌های ارشد تحصیلی است، عبارت است از:

بورسیه دانشکده MBA:

سالانه به 3 نفر از دانشجویان ثبت‌نام کرده در رشته MBA، 5000 دلار به عنوان کمک هزینه اختصاص می‌یابد.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آدلاید در رشته مدیریت منابع آب:

  • این بورسیه‌ها به دانشجویانی اهدا می‌شوند که در رشته‌های مدیریت منابع آب یا رشته‌های مرتبط ثبت‌نام کرده‌اند.
  • این بورسیه‌ها می‌توانند تمام یا بخشی از شهریه دانشجو را پوشش دهند.
  • در مقطع کارشناسی برای دانشجویان ایرانی بورسیه وجود ندارد.

در کل، این بورسیه‌ها نشان از تنوع وسیع در حوزه حمایت‌های مالی برای دانشجویان مختلف دارند و برخی از آن‌ها به صورت سالانه به دانشجویان اهدا می‌شوند.

بورسیه‌های بین‌المللی آدلاید در سال 2023 - 2024 و معیارهای واجد شرایط بودن

بورسیه‌های بین‌المللی آدلاید در سال 2023 - 2024 و معیارهای واجد شرایط بودن

شرایط واجد شرایط برای در نظر گرفتن بورسیه بین المللی دانشگاه آدلاید به شرح زیر است:

مدرک تحصیلی: متقاضیان باید حداقل معادل مدرک افتخارات درجه یک استرالیا را با موفقیت گذرانده باشند، که این مدرک چهار ساله با یک پروژه تحقیقاتی بزرگ در سال آخر است. تمام برنامه‌های تحصیلی باید با موفقیت تکمیل شوند.

شایستگی علمی و پتانسیل پژوهشی: بورسیه تحصیلی بر اساس شایستگی علمی و پتانسیل پژوهشی اعطا خواهد شد و دستاوردهای فوق برنامه در نظر گرفته نمی‌شود.

مدرک پژوهشی: متقاضیان بین‌المللی نباید دارای مدرک پژوهشی باشند که دانشگاه آدلاید آن را معادل مدرک دکترای تحقیقاتی استرالیا می‌داند یا در صورت اخذ مدرک کارشناسی ارشد تحقیقاتی، دارای مدرک پژوهشی که دانشگاه آدلاید آن را معادل یا بالاتر از آن می‌داند، نباشند.

مهارت زبان انگلیسی: متقاضیان بین المللی باید حداقل الزامات مهارت زبان انگلیسی را تا تاریخ بسته شدن بورسیه ارائه کنند و یا یک برنامه انگلیسی پیش از ثبت نام را برای برآورده کردن شرایط ورود به برنامه تحصیلی مورد نظر تکمیل کرده باشند.

ثبت نام به عنوان دانشجوی بین المللی: داوطلبان ملزم به ثبت نام در دانشگاه آدلاید به عنوان “دانشجویان بین المللی” هستند و باید وضعیت “دانشجوی بین المللی” را در طول مدت ثبت نام خود در دانشگاه حفظ کنند.

پیشنهاد مشروط: دارندگان بورسیه باید در ترم ارائه شده در دانشگاه آدلاید شروع به تحصیل کنند.

حداکثر یک بورسیه: متقاضیانی باید قبلاً مدرکی را که برای آن به دنبال جایزه هستند را شروع کرده باشند. در غیراینصورت باید بتوانند ثابت کنند که نتوانسته‌اند در دور قبلی درخواست دهند.

بررسی خودکار و مجدد در صورت عدم موفقیت: دانشجویانی که در مرحله اول درخواست رد شوند و واجد شرایط نباشند، در دوره بعدی به طور خودکار مجدد بررسی می‌شوند تا در صورت برآورده کردن شرایط از بورسیه بهره‌مند شوند.

عدم درخواست همزمان: پیشنهاد بورسیه مشروط به عدم ارائه جایزه دیگری توسط مشترک المنافع استرالیا، دانشگاه آدلاید یا یک حامی خارجی به دانشجو است. در یک جمله، شما نباید هیچ بورسیه دیگری حین درخواست داشته باشید.

مزایای بورسیه دانشگاه آدلاید چیست؟

به طور کلی بورسیه دانشگاه آدلاید برای دانشجویان بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مزایای بسیار زیادی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • شهریه دوره به مدت دو یا سه سال بسته به مدرک (کارشناسی ارشد یا دکترا) توسط تحقیقات پوشش داده می‌شود.
  • کمک هزینه زندگی سالانه 28,854 دلار (بر اساس نرخ 2022) برای دوره‌های مختلف.

مختصری درباره دانشگاه آدلاید

مختصری از دانشگاه آدلاید استرالیا

دانشگاه آدلاید در استرالیا، که تحت نظارت دولت قرار دارد، در سال 1874 تأسیس شد. این دانشگاه، با بیش از چهار دهه فعالیت، به عنوان یکی از سه دانشگاه برجسته کشور استرالیا شناخته می‌شود. دانشگاه آدلاید به عنوان نخستین دانشگاه ایالتی در کشور استرالیا به حساب می‌آید و همچنین نخستین مؤسسه آموزش عالی است که با باز کردن از پذیرش دانشجویان دختر حمایت ویژه کرد. این دانشگاه اولین مرکزی بود که مدارک تحصیلی خود را در زمینه‌های علم و تجارت ارائه کرد. حتی در زمینه تأسیس کنسرواتواریوم موسیقی نیز، دانشگاه آدلاید از پیشروها بوده است.

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که آیا به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل می‌توان از بورسیه‌های مختلف این دانشگاه استفاده کرد؟

بورسیه تحصیلی چیست؟

بورسیه تحصیلی یا انتقال هزینه تحصیلی، یک نوع حمایت مالی است که به دانشجوها ارائه می‌شود تا هزینه‌های تحصیلی خود را کاهش دهند. بورسیه‌های تحصیلی در برخی موارد حتی به صورت کامل هزینه‌های دانشجویان بین‌الملل را تحت پوشش قرار می‌دهند. این حمایت مالی ممکن است توسط دولت‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌های خصوصی یا انجمن‌ها ارائه شود. بورسیه‌های تحصیلی به دانشجوها کمک می‌کنند تا بتوانند تحصیلات خود را ادامه دهند و به دست آوردن مدرک تحصیلی را برای آن‌ها آسان‌تر کنند.

انواع بورسیه‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • بورسیه تحصیلی دولتی: بورسیه‌هایی که توسط دولت یک کشور ارائه می‌شوند.
  • بورسیه تحصیلی دانشگاهی: بورسیه‌هایی که خود دانشگاه یا مؤسسه آموزشی ارائه می‌دهد.
  • بورسیه تحصیلی انجمنی یا خصوصی: بورسیه‌هایی که توسط انجمن‌ها، سازمان‌های خصوصی یا افراد حقوقی و حقوقی برای حمایت از دانشجوها ایجاد می‌شود.
  • بورسیه تحصیلی وابسته به رشته: بعضی از بورسیه‌ها به رشته یا حوزه خاصی از تحصیل محدود می‌شوند.
  • بورسیه‌های تحصیلی مبتنی بر عملکرد: بعضی از بورسیه‌ها به دانشجوها بر اساس عملکرد تحصیلی یا استعداد خاص ارائه می‌شوند.
  • بورسیه‌های تحصیلی محلی یا بین‌المللی: بسته به منبع ارائه‌کننده، بورسیه‌ها می‌توانند برای دانشجوهای محلی یا بین‌المللی باشند.

بورسیه تحصیلی می‌تواند شامل هزینه‌های تحصیلی مانند شهریه، کتب، اسکان و هزینه‌های زندگی دیگر باشد. برخی از بورسیه‌ها تا پایان تحصیلات دانشجو ادامه دارند، در حالی که برخی دیگر به مدت محدودی فراهم می‌شوند.

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه آدلاید استرالیا به دانشجویان بین‌الملل در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه‌های مختلفی را ارائه می‌کند. به همین منظور شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل می‌توانید بدون موانع مالی برای این دانشگاه درخواست دهید.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button