جایگاه دانشگاه های استرالیا و نیوزیلند در آخرین رده بندی Times Higher Education

جایگاه دانشگاه های استرالیا و نیوزیلند در آخرین رده بندی Times Higher Education

جایگاه دانشگاه های استرالیا و نیوزیلند در آخرین رده بندی Times Higher Education

 

اگر به مهاجرت تحصیلی به استرالیا یا نیوزیلند فکر می کنید و یا برای تحصیل در استرالیا یا نیوزیلند تصمیمی گرفته اید، خواندن این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

به رغم رشد سریع رقبای منطقه ای، دانشگاه های استرالیا در آخرین رده بندی منتشر شده توسط Times Higher Education جایگاه خود را حفظ کرده اند.

بیش از یک سوم از 37 دانشگاه استرالیایی که در این رده بندی حضور داشته اند، توانسته اند نسبت به سال گذشته جایگاه خود را ارتقا بخشند و هفت دانشگاه در این میان جایگاه پیشین خود را از دست داده اند. در نیوزیلند نیز چهار دانشگاه از هشت دانشگاهی که در این رده بندی حضور داشته اند، جایگاه خود را تقویت کرده و تنها یک دانشگاه عقب گرد داشته است.

فیل بتی (Phil Baty) از Times Higher Education با توجه به افزایش رقابت در صدر جدول رده بندی، از نتایج “قوی و پایدار” ستایش کرده است. او می گوید موسسات پیشرو در هنگ کنگ، کره جنوبی، سنگاپور، ژاپن و چین از زمان معرفی متدلوژی جدید در سال 2016، به بالاترین جایگاه های خود در این رده بندی دست یافته اند.

بتی می گوید: “برای اینکه تاثیر کامل پاندمی کویید 19 بر تحصیلات عالی در استرالیا در رده بندی ها را شاهد باشیم، زمان لازم است. و البته تاثیرات آن در کاهش درآمد دانشگاه ها برای سال ها قابل مشاهده خواهد بود”.

تا کنون دانشگاه های استرالیا در رقابت با دانشگاه های چین مصون بوده اند. در چین 16 دانشگاه از 20 دانشگاه برتر موجود در رده بندی رتبه ی خود را ارتقا بخشیده اند.

کم تر از 20 دانشگاه از مجموع 97 دانشگاه چینی که در رده بندی جهانی دانشگاه ها حضور داشته اند، نسبت به سال گذشته رتبه های پایین تری کسب کرده اند.

اما در مورد استرالیا، شش دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند و شش دانشگاه دیگر در میان 200 دانشگاه برتر جهان هستند. دانشگاه ملبودرن با دو پله سقوط در جایگاه 33 قرار گرفته و دو دانشگاه معتبر دیگر – دانشگاه موناش و دانشگاه کوئینزلند – هر کدام بیش از شش پله ارتقا یافته اند و در کنار دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه سیدنی در بین رتبه های 54 و 58 قرار گرفته اند. دانشگاه های موناش و کوئینزلند به طور خاص پیشرفت زیادی در امتیازات درآمد صنعتی داشته اند.

دانشگاه کوئینزبند می گوید این نتایج اشتیاق آن ها برای مشارکت های “جاه طلبانه” صنعتی را نشان می دهد. دبرا تری (Deborah Terry) از دانشگاه کوئینزلند می گوید “همکاری های مستحکم قلب تلاش های تحقیقاتی دانشگاه کوئینرلند است”. او به موفقیت دانشگاه کوئینزلند در ایمن سازی سرمایه گذاری شورای تحقیقاتی استرالیا در تحقیقات مشارکتی نیز اشاره می کند.

دانشگاه وسترن سیدنی هفت رقیب استرالیایی را شکست داده و در میان 250 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه اکلند از نیوزیلند نیز با 10 پله صعود در جایگاه 137 در رده بندی جهانی قرار گرفته است. معاون دانشگاه اکلند، داون فرش واتر (Dawn Freshwater) اعتبار این صعود را به کارکنان متعهد، همکاری های تحقیقاتی بین المللی، موفقیت در حفظ دانشجویان بین المللی و نتایج دوره های دکترا در این دانشگاه داده است.

 

آخرین رده بندی جهانی دانشگاه های استرالیا به شرح زیر است:

دانشگاه رتبه ی جهانی
University of Melbourne 33
Australian National University 54=
The University of Queensland 54=
Monash University 57
University of Sydney 58=
UNSW Sydney 70
University of Adelide 111
The University of Western Australia 132
University of Technology Sydney 143
University of Canberra 170
Macquarie University 192
Queensland University of technology 193

 

دانشگاه های زیر دیز در رتبه های 201 تا 250 قرار گرفته اند:

  • Griffith University
  • La Trobe University
  • Western Sydney University
  • University of Wollongong

 

رتبه بندی دانشگاه های نیوزیلند نیز به شرح زیر است:

دانشگاه رتبه ی جهانی
University of Auckland 137
Auckland University of technology 201 – 250
University of Otago 201 – 250
University of Waikato 401 – 500
University of Canterbury 501 – 600
Lincoln University 501 – 600
Victoria University of Wellington 501 – 600
Massey University 601 – 800

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button