جراحی سرطان پروستات با استفاده از ربات

جراحی سرطان پروستات با استفاده از ربات

جراحی سرطان پروستات با استفاده از ربات

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط موسسه‌های UNSW و Ingham انجام شده، جراحی سرطان پروستات با استفاده از ربات ، از دید بسیاری از بیماران روش موثری می‌باشد. اما هنوز این مسئله به صورت رسمی تایید نشده است.

بر اساس تحقیقی که این هفته در Patient Education و Counselling منتشر شده است، بسیاری از بیماران به  اشتباه تصور می‌کنند که استفاده از  روش جراحی سرطان پروستات با استفاده از ربات به نوعی درمان قطعی محسوب می‌شود. بدون آن که به عوارض جانبی انجام این کار توجهی داشته باشند.

نویسنده این تحقیق معتقد است که بیماران باید از تمامی روش‌های درمانی و عوارض جانبی هر کدام به طور جامع و کامل آگاهی داشته باشند، تا بتواند تصمیم‌گیری بهتری در رابطه با شیوه‌ی درمانشان انجام دهند.

دکتر بن اسمیت، معاون مدیر مرکز آموزش و تحقیقات Oncology Education در موسسه Ingham می‌گوید که هنوز بهترین روش برای درمان این بیماری پیدا نشده است.

آقایانی که به سرطان پروستات مبتلا شده‌اند باید بدانند که روش‌های مختلفی برای درمان این بیماری پیش رو دارند. رایج‌ترین این روش‌ها عبارتند از پروستاتکتومی رادیکال باز، رادیوتراپی و مراقبت‌های ویژه.

دکتر اسمیت می گوید: “بر اساس این تحقیق، بسیاری از مردانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، با وجود این که جراحی هزینه‌ی بالایی دارد اما جراحی سرطان پروستات با استفاده از ربات را به عنوان اولین روش درمانشان در نظر می‌گیرند.”

هدف از این تحقیق، پیدا کردن چرایی این سوال است: چرا زمانی که استفاده از روشهای پرتو درمانی برای درمان پروستات پاسخگو هستند، افراد ترجیح می دهند که توسط ربات‌ها جراحی شوند؟

به همین دلیل، از 25 مرد که از این بیماری رنج می‌برند، خواسته شد که در این مصاحبه شرکت کنند. همچنین به آن‌ها گفته شد قبل و بعد از مراجعه به پزشک و کلینیک‌ها، نظرشان را در رابطه با انتخاب شیوه درمانشان بیان کنند.

بر اساس نتیجه این تحقیق، بسیاری از شرکت کنندگان، بعد از صحبت و مشورت با پزشک، ترجیح داده‌اند که توسط ربات‌ها جراحی شوند. این موضوع به این علت است که عقیده دارند استفاده از این روش، درمان قطعی‌تری به نسبت روش‌های پرتو درمانی برایشان خواهد بود. بدون آن که به عوارض جانبی این کار توجهی داشته باشند.

دکتر اسمیت می گوید : “دلیل این تصمیم‌گیری اعتماد افراد به کلینیک‌ها و آنچه که به آنها پیشنهاد داده می‌شود، است.”

جراحی سرطان پروستات

 

وی پیشنهاد می‌دهد که برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی و یا مشکل ناخواسته، بهتر است که قبل از هر تصمیم‌گیری قطعی، فرد بیمار با متخصصان مشورت کرده و از آن‌ها بخواهد که در مورد هر یک از شیوه‌های درمانی اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار دهد.

توجه داشته باشید که نتیجه این تحقیق منحصر به افرادی است که از خدمات درمانی بیمارستان لیورپول استفاده می‌کنند. بنابراین ممکن است که نتیجه همین تحقیق در جایی دیگر از جهان متفاوت باشد. سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در مردان است که نزدیک به 18،000 مرد استرالیایی در سال 2018 به آن مبتلا شدند.

منبع:
https://newsroom.unsw.edu.au/news/health/prostate-cancer-patients-believe-robotic-surgery-superior-%E2%80%93-despite-limited-evidence

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button