جلوگیری از اشتراک‌گذاری شرایط سلامتی شما با شبکه‌های اجتماعی از طریق الگوریتم Guardian

جلوگیری از اشتراک‌گذاری شرایط سلامتی شما با شبکه‌های اجتماعی از طریق الگوریتم Guardian

جلوگیری از اشتراک‌گذاری شرایط سلامتی شما با شبکه‌های اجتماعی از طریق الگوریتم Guardian

ازالگوریتم Guardian  می ‌توان برای مدیریت ارتباطات دیجیتالی با سیستم عامل‌ها و برنامه‌های اجتماعی بر اساس ترجیحات شخصی افراد استفاده کرد.

تقربیا همه ما می‌دانیم که گوگل و فیسبوک از طریق داده‌هایی که از کاربران جمع‌آوری می‌کند، کسب درآمد دارند. اما اخیرا امنیت اطلاعات شخصی برای بسیاری از افراد اهمیت پیدا کرده است.

بر اساس آنچه که در آخرین نسخه از ژورنال وال استریت منتشر شده است، بسیاری از اپلیکیشن‌های تلفن همراه، اطلاعات سلامت کاربران را با فیسبوک به اشتراک می‌گذارند.

بر اساس این گزارش، این داده ها شامل ضربان قلب و زمان قاعدگی زنان است. برنامه های Flo Period و Ovulation Tracker که دارای 25 میلیون کاربر فعال هستند، ادعا می‌کنند که فیسبوک از زماند قاعدگی و بارداری بسیاری از کاربرانش خبر دارد.

برای جمع‌آوری این داده‌ها از الگوریتم‌هایی استفاده می‌شود، که به سیستم فرد نفوذ پیدا کرده و به دنبال داده‌های مرتبط می‌گردد. به همین دلیل است که باید از اطلاعات شخصیمان در مقابل این الگوریتم‌ها محافظت کنیم. در واقع از چیزی به نام نگهبانان الگوریتم یا algorithmic guardians استفاده کنیم.

الگوریتم‌های ردیابی داده چگونه کار می کنند؟

روزانه بسیاری از شرکت‌های بزرگ از داده‌هایی که جمع‌آوری می کنند برای پیش بینی عادت‌ها، ترجیحات و رفتار ما استفاده می‌کنند. شاید باورش برای شما مشکل باشد، اما این الگوریتم‌ها به تمام برنامه‌هایی که شما استفاده می‌کنید، دسترسی دارند. از برنامه موزیک تلفن همراه بگیر تا سیستم شناسایی درب منزلتان!

بر اساس اهدافی که برای این الگوریتم‌ها تعیین شده است، داده‌ها جمع‌آوری شده و سپس برای تصمیم‌گیری‌های مهم استفاده می‌شود. پس همانطور که حتما متوجه شده‌اید، شما به عنوان کاربر هیچ کنترلی روی داده‌های شخصیتان ندارید!

الگوریتم guardian چیست؟

هدف اصلی از توسعه الگوریتم guardian، برنامه‌ریزی و مدیریت ارتباطات دیجیتالی ما با سیستم عامل‌ها و برنامه‌های اجتماعی مختلف است. شما می‌توانید از این الگوریتم به عنوان یک ربات استفاده کنید تا به شما در رابطه با داده‌های جمع‌آوری شده اخطارهای لازم را بدهد. بنابراین شما می‌توانید از این الگوریتم‌ها درست مشابه با یک آنتی ویروس برای سیستمتان استفاده کنید. چرا که قادر خواهید بود تعیین کنید که چه اطلاعاتی از شما نگه داشته شود، کدام یک پاک شود و کدام یک با شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

قابلیت‌های الگوریتم guardian عبارت است از :

  • اگر موقعیت جغرافیایی، مکالمات، زمان آنلاین بودن و سایر اطلاعات شما در حال اشتراک گذاری با یک برنامه‌ای باشد، به شما اخطار داده می‌شود.
  • زمانی که در سرویس آنلاینی ثبت نام می‌کنید، از اطلاعات شما نگهداری شود.
  • دریافت گزارش از اطلاعاتی که توسط تلفن همراه و یا رایانه‌تان با سایر برنامه‌ها به اشتراک گذاشته شده است.
  • دریافت اخطار در صورتی که برنامه‌ای در تلفن همراه شما، اطلاعات شخصیتان را برای یک شرکت سوم ارسال می‌کند.
  • در صورتی که اطلاعات شما با شرکت سومی به اشتراک گذاشته شده، گزارشی از دلیل آن برای شما ارسال شود.

در آینده هدف این است که این الگوریتم به گونه‌ای توسعه داده شود که بتوان از آن مانند دستیار الکسا، سیری و … استفاده کرد. انجام این کار به لطف توسعه گجت‌های مختلف مانند لباس‌های پوشیدنی و … کار ساده‌ای خواهد بود.

نکته جالبی که در مورد الگوریتم guardian وجود دارد این است که نیازی نیست به اندازه هوش انسان پیشرفته باشد. چرا که تنها باید نسبت به فعالیت‌های سایر الگوریتم‌ها حساس باشد.

افرادی که در زمینه توسعه الگوریتم guardian نگهبان در حال فعالیت  هستند، معتقدند که کاربران باید از نحوه کار این الگوریتم اطلاعات کافی داشته باشند، تا توانند به آن اعتماد کرده و از آن استفاده کنند.

زمان رونمایی از الگوریتم نگهبان

در حال حاضر این الگوریتم به صورت رسمی فعالیت خود را برای تامین امنیت داده آغاز نکرده است. با این وجود شما می توانید از نسخه های اولیه که البته هنوز در حال آزمایش هستند، استفاده کنید.

فناوری یادگیری ماشین یا machine learning اگرچه برای بسیاری جالب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اما باید خاطر نشان کرد این فناوری مشابه با یک جعبه سیاه می‌ماند. چرا که بسیاری از جنبه‌های مختلف در رابطه با نحوه به کارگیری آن همچنان هم نامشخص است.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button