دستور العمل های جدید ورزشی برای افراد مبتلا به سرطان

دستور العمل های جدید ورزشی برای افراد مبتلا به سرطان

دستورالعمل قدیمی برای کمک به درمان افراد مبتلا به سرطان یک دستورالعمل عمومی و به این شکل بود که همه‌ی بیماران باید به طور آرام و آهسته ورزش کنند اما امروزه روشی جدید جایگزین روش قدیمی شده‌ است. طبق این دستورالعمل جدید برای هر فرد بایستی برنامه‌ی ورزشی اختصاصی طراحی شود که دارای تمرینات شدید برای رسیدن به بهترین نتایج درمانی می‌باشد.

ده سال پیش پروفسور هایس در مجله‌ی علوم ورزشی استرالیا گفته بود که بهترین توصیه برای افراد مبتلا به سرطان، انجام فعالیت‌های ورزشی با شدت کم تا متوسط است. وی توصیه کرده بود که این تمرینات بایستی به مدت 3-5 جلسه در هفته انجام شود و می‌تواند شامل ورزش‌های هوازی، استقامتی یا ترکیبی از هردوی این‌ها باشد. اما در طی دهه‌ی گذشته شواهد موجود این توصیه‌ها را به چالش کشید.

پروفسور هایس گفته بود که نتایج اولیه‌ی تحقیقات فواید ورزش را برای بهبود نتیجه‌ی درمان افراد مبتلا به سرطان نشان داده است. این نتایج شامل تعدادی از عوارض جانبی مرتبط با درمان سرطان‌ها مثل لیمفودما و خستگی بود که می توانست با تمرینات هدفمند بهبود بیابد.

یکی از تفاوت های اساسی روش جدید این است که بر مبنای یک تمرین عمومی که بایستی به مدت مشخصی در هفته برای همه انجام شود، پایه‌ریزی نشده‌ است.

پروفسور هایس می‌گوید که تحقیقات در این زمینه نسبت به گذشته به طور تصاعدی پیشرفت کرده است و امروزه اطلاعات به روزی در دسترس است که فیزیولوژیست‌های ورزشی معتبر می‌توانند از آن استفاده کنند تا  اطمینان حاصل شود که این تمرینات به طور هدفمند برای درمان یک فرد تجویز می‌شوند.

درحالیکه نتایج نشان داده‌اند که تمرینات متوسط تا شدید برای بیشتر افراد مبتلا به سرطان مناسب است، هیچ نسخه‌ی از پیش تعیین شده و یا میزان فعالیت هفتگی مشخصی وجود ندارد که بتوان آن را به همه توصیه کرد.

پزشکی شخصی، با هدف به حداکثر رساندن نتایج برای بیماران به وجود آمده است. در واقع این روش به پزشکان امکان تجویز دقیق را می‌دهد.

حرکات کششی

حرکات کششی

رئیس موسسه‌ی تحقیقاتی ورزش درمانی و همکاران پروفسور دانیل گلو گفته‌اند که هیچ فرد مبتلا به سرطانی شبیه فرد دیگر نیست بنابراین هیچ برنامه‌ی ورزشی یکسانی هم برای افراد مبتلا به سرطان وجود ندارد. پروفسور گلو گفته است که نوع، مدت زمان، شدت و تعداد تمرینات ورزشی برای هر بیمار با توجه به نیازها و پیش زمینه‌‌های او بایستی طراحی شود.

این روش، از شواهد در کنار بهترین تمرینات استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که هر شخص به چه نوعی، با چه شدتی، به چه تعدادی و در چه مدتی تمرین ورزشی نیاز دارد.

برای مثال برای فردی که تناسب اندام پایینی دارد یا افرادی که  در مراحل حاد بیماری هستند، بهتر است با تمرینات کششی کوتاه به مدت 5 تا ده دقیقه و طول کلی 20 دقیقه و با یک روز در هفته  شروع کنند.

با گذشت زمان ظرفیت ورزش کردن افراد بهبود پیدا می‌کند و جلسه‌های طولانی‌تر، حداقل 20 دقیقه در بیشتر روزهای هفته پیشنهاد می‌شود.


خبرهای تازه:
نرخ مرگ و میر در افراد مبتلا به اوتیسم دو برابر افراد معمولی است
درمان فشار خون بالا بعد از بارداری
هدف از مراقبت های پزشکی در سن بالا
شیوه‌های جدید برای مراقبت از سلامتی چشم
جراحی سرطان پروستات با استفاده از ربات
بیایید از حیات وحش اقیانوس‌ها محافظت کنیم
ورزش کردن در هنگام شب می‌تواند مفید باشد!


 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست