راهنمای حساب بانکی دانشجویی در استرالیا

راهنمای حساب بانکی دانشجویی در استرالیا

راهنمای حساب بانکی دانشجویی در استرالیا

 

اگر برای تحصیل در استرالیا آماده می شوید، یکی از کار هایی که در بدو ورود به این کشور باید انجام دهید افتتاح حساب بانکی است. این مقاله به شما کمک خواهد کرد که چگونه بهترین حساب بانکی را انتخاب کنید.

پیش از تحصیل در خارج از کشور باید موارد بسیار زیادی را سامان دهی کنید، و حساب بانکی یکی از آن ها است که ممکن است به اندازه ی کافی جدی گرفته نشود.

برای انتخاب بهترین حساب بانکی که برای شما مناسب ترین باشد، بهتر است گام های زیر را طی کنید.

 

  1. یک بانک را انتخاب کنید

چهار بانک اصلی در استرالیا وجود دارند (ANZ، Commonwealth Bank of Australia، National Australia Bank و Westpack banking Corporation) و علاوه بر این ها تعدادی بانک های محلی نیز وجود دارند. انتخاب های زیادی برای دانشجویان وجود دارد، بنابراین در مورد خدماتی که هر بانک ارائه می دهد تحقیق کنید تا ببینید کدام یک با نیاز های شما هماهنگ تر است.

 

  1. یک حساب بانکی انتخاب کنید

دونوع حساب بانکی معمول در استرالیا وجود دارد. این دو نوع حساب کارکرد های متفاوتی دارند بنابراین مهم است که بر اساس نیاز های خودتان، حساب درستی را انتخاب نمایید.

  • حساب جاری (Transaction Accounts)

حساب جاری رایج ترین نوع از جساب بانکی است و برای هزینه های روزانه استفاده می شود. در این حساب می توانید پول را در حساب گذاشته و هر زمانی که خواستید به آن دسترسی داشته باشید و از دبیت کارت خود برای خرید یا برداشت پول از ATM ها استفاده کنید. اکثر بانک ها حساب های ویژه ای برای دانشجویان ارائه می دهند و اغلب هزینه های ماهانه را حذف می کنند یا ممکن است برای برداشت از ATM مبلغی از شما کسر نشود.

  • حساب پس انداز (Saving Accounts)

در این جساب می توانید پول هایی را ذخیره کنید که به زودی به آن ها احتیاج پیدا نخواهید کرد. البته همه ی دانشجویان نیازی به افتتاح این نوع حساب ندارند، اما اگر بخواهید برای موارد اورژانسی، خرید های بزرگ، سفر یا به طور کلی روز مبادا پولی کنار بگذارید، این نوع از حساب بسیار مفید خواهد بود.

مواردی هست که باید پیش از انتخاب نهایی حساب بانکی حتما مد نظر قرار دهید. اولین مورد این است که برخی از بانک ها در استرالیا برای هر تراکنش در ATM در صورتی که آن ATM از بانک مربوط به حساب نباشد، مبلغی را از حساب شما کسر می کنند. بنابراین بهتر است چک کنید که بانک مورد نظر شما در محوطه ی دانشگاه یا نزدیک محل زندگی شما دستگاه ATM دارند یا نه.

همچنین بسیار مهم است که نوع کارتی که با افتتاح حساب دریافت خواهید کرد را نیز چک کنید. کارت EFTPOS فقط در استرالیا قابل استفاده است و برای خرید آنلاین کار نمی کند، بنابراین احتمالا برای دانشجویان بین المللی گزینه ی مناسبی نخواهد بود. اما از دبیت کارت می توانید در استرالیا، به صورت بین المللی و آنلاین استفاده نمایید.

 

  1. تفکیک حساب های بانکی

بانک های مختلفی در سراسر استرالیا هیتند که هر کدام خدمات متفاوتی را به دانشجویان ارائه می دهند.

 

بانک نام حساب هزینه ی ماهیانه خدمات جانبی
Commonwealth Bank Student Options

(قابل ارائه هم برای دانشجویان بین المللی و هم دانشجویان محلی)

0 دلار اپلیکیشن بانکی، تخفیف های دانشجویی برای خرده فروشی های مشخص،  باز پرداخت نقدر در زمان خرید از برند های خاص
National Australia Bank (NAB) NAB Classic Banking account 0 دلار دسترسی به اپلیکیشن NAB، کیف پول دیجیتال، استفاده از شبکه ی ATM به صورت رایگان، امکان انجام امور بانکی از هر کدام از ادارات پست استرالیا، امکان انتخاب از دو دبیت کارت مختلف، دریافت بازپرداخت نقدی تا سقف 10 دلار در ماه
Bankwest Easy Transaction Account 0 دلار هزینه ATM پایین تر، امکان افتتاح 10 حساب جاری برای مجزا کردن پول هایتان
Westpac International Student bank account 0 دلار دریافت 50 دلار بازپرداخت نقدی (بر اساس معیار های مشخص)، شبکه ی ATM جهانی، برداشت نقدی بدون کارت
Bank of Melbourne Everyday Account and Visa Debit Card for Young Adults and Students 0 دلار شبکه ی ATM جهانی، امکان استفاده ی جهانی از دبیت کارت، ضمانت بازپرداخت پول در صورت کلاهبرداری، اخطار بالانس حساب
Citi Australia Citibank Plus Everyday Account 0 دلار برداشت رایگان از ATM در شبکه ی ATM بانک Citi، حساب Citi Plus Transaction به شما اجازه می دهد تا پول را از هر جایی در جهان به هر حساب بانکی منتقل کنید
ANZ Student Access Advantage 0 دلار تراکنش امن نامحدود، پرداخت از طریق گوشی موبایل، ضمانت بازپرداخت پول در صورت کلاهبرداری، واجد شرایط برای دریافت کارت اعتباری ANZ First

 

 

  1. چگونه حساب بانکی افتتاح کنیم

این امکان را دارید که تا سه ماه پیش از ورود به استرالیا یک حساب بانکی در این کشور افتتاح کنید. می توانید یک فرم آنلاین را در وب سایت بانک مورد نظر خود تکمیل کنید که اطلاعاتی مانند شماره ی پاسپورت و تاریخ انقضای آن را نیاز دارد.

وقتی به استرالیا رسیدید، می توانید قرار ملاقاتی با شعبه ی محلی آن بانک گذاشته و پاسپورت و مدرکی برای آدرس محل سکونت خود در استرالیا را ارائه دهید تا هویت شما احراز شده و اطمینان حاصل شود که به پول خود دسترسی دارید.

علاوه بر این، می توانید حساب بانکی را به صورت حضوری افتتاح کنید، اما بهترین حالت این است که این کار را در فاصله ی 6 هفته پس از ورود به استرالیا انجام دهید. برای این کار لازم است پاسپورت، نامه ی پذیرش دانشگاه و مدرک آدرس دائمی خود را به همراه داشته باشید.

 

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button