شیوه‌های جدید برای مراقبت از سلامتی چشم

شیوه‌های جدید برای مراقبت از سلامتی چشم

شیوه‌های جدید برای مراقبت از سلامتی چشم

در کشوری که از هر 4 میلیون نفر یک نفرشان در حرفه عینک‌سازی در حال فعالیت است، فعالیت‌های اخیر تیم UNSW، کمک شایانی به افراد جهت حفظ سلامتی چشم‌هایشان کرده و شیوه‌های جدید برای مراقبت از سلامتی چشم ارائه نموده است.
اخیرا جمعی از افراد متخصص دانشگاه سیدنی با تشکیل گروه UNSW و البته همکاری با دانشگاه میکرر در کامپالا، در تلاشند که با قرار دادن آموزش‌های لازم در اختیار عینک‌سازان و چشم پزشکان و همچنین توسعه سرویس‌های خدمات درمانی، به افرادی که از نابینایی و یا سایر مشکلات مربوط به چشم رنج می‌برند، کمک کنند.
این تیم که توسط ایزابل جلبرت و دکتر کاتلین وات از دانشکده چشم پزشکی رهبری می‌شود، در تلاش است که با تعلیماتی که فعلا به صورت محلی قابل اجرا است، تغییر مثبتی در رابطه با نگهداری و سلامت چشم ایجاد نمایند و شیوه‌های جدید برای مراقبت از سلامتی چشم در اختیار عینک سازان و چشم پزشکان قرار دهند.
بر اساس گفته‌های دكتر جلبتر : ” در حال حاضر کمتر از 10 نفر، در حوزه سلامت چشم، در اوگاندا، در حال خدمت رسانی به بیش از 40 میلیون نفر هستند، که تقریبا همه آنها در یکی از کشورهای خارجی تحصیل کرده‌اند.”
وی معتقد است که برای پیشرفت در این حوزه از پزشکی نیاز به نیروی جوان و مستعد یادگیری می‌باشد.
گروه UNSW که توسط موسسه توسعه جهانی UNSW حمایت می‌شود، در سال آینده برای آموزش به دانشجویان، به دانشگاه میکرر می‌رود. فعالیت‌های این تیم پزشکی مربوط به مشکلات چشم به ویژه در زمینه‌های تخصصی لنزهای پیشرفته، دید دو چشمی و اپتومتری اطفال می‌شود.
دکتر جالبرت می گوید: ” تیم UNSW در طول سال، 4 بار به اوگاندا سفر می‌کند تا از طریق برگزاری ورکشاپ‌های مختلف و سیستم‌های آنلاین، دید بهتری از شرایط سلامتی چشم در اختیار دانشجویان قرار دهد. در حال حاضر بخش چشم در دانشگاه Makerere در حال ساخت و تامین وسایل مورد نیاز است.”
سایر همکاران این تیم آموزشی عبارتند از : موسسه Brien Holden Vision، وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا، چشم پزشکی Giving Sight و Light for the World و انجمن Optometrists اوگاندا.
بر اساس پیش بینی‌هایی که انجام شده است، اولین گروه از دانشجویان دانشگاه میکرر در ژانویه فارغ التحصیل می‌شوند.
اوگاندا یکی از کشورهای آفریقایی است که از نظر میزان سلامت عمومی، خصوصا بهداشت و سلامت چشم در اولویت است. با وجود اینکه این آموزش پزشکی فعلا به صورت محلی اجرا می‌شود، اما تمامی تجهیزات مورد نیاز پیشرفته و در سطح امکانات بین‌المللی هستند.
دکتر Anguyo Dralega، رئیس دانشکده چشم پزشکی، دانشگاه میکرر می گوید: ” هدف، آموزش 45 متخصص جوان برای فعالیت در حوزه چشم پزشکی و مراقبت چشم است. تا کیفیت زندگی بسیاری از مردم این منطقه که از انواع بیماری‌های چشم رنج می‌برند، بهبود پیدا کند. چرا که بیمارستان‌های این منطقه در حال حاضر پاسخگوی نیاز مردم نیستند.”

منبع:

https://newsroom.unsw.edu.au/news/science-tech/unsw-team-helps-revolutionise-eye-care-millions

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button