پیش‌به‌سوی مهندسی پزشکی در استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

از آنجا که درس و دانشگاه یکی از ساده‌ترین روش‌ها جهت مهاجرت تحصیلی به استرالیا است؛ تعداد زیادی از دانشجویان در این مسیر قرار می‌گیرند. اما بعضی اوقات نمی‌دانند که در استرالیا، در چه رشته‌ای ادامه‌ی تحصیل دهند.

امروزه یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی، رشته‌ی مهندسی پزشکی است. رشته‌ای بین‌المللی که در اکثر دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود. جالب است بدانید که این رشته در استرالیا طرفداران زیادی دارد. یعنی جزء رشته‌های پولسازی محسوب می‌شود که آینده‌ای درخشان برای شما رقم می‌زند.

برای آشنایی بیشتر با رشته‌های پولساز استرالیا به این مقاله مراجعه کنید.

اما امهندسی پزشکی چیست و چه کاربردی دارد؟ چرا برای تحصیل در رشته‌ی مهندسی پزشکی، به استرالیا برویم؟ در ادامه راجع‌به این نکات صحبت می‌کنیم تا به شما در تصمیم‌گیری بهتر، کمک کرده باشیم.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مهندسی پزشکی چیست و چه کاربردی دارد؟

هزاران سال پیش که رشته‌ی مهندسی پزشکی وجود نداشت، پزشک‌ها فقط می‌توانستند از سنگ و گیاه‌های دارویی برای معالجه‌ی بیماران استفاده کنند. اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، رشته‌ای به نام مهندسی پزشکی به وجود آمده است.

رشته‌ای که به شما در طراحی و ساخت ابزار و تجهیزات مخصوص پزشکی کمک می‌کند. در حقیقت، مهندسان پزشکی کسانی هستند که به پزشکان و متخصصان کمک می‌کنند تا فناوری جدیدی را جهت معالجه‌ی بیماران به کار ببرند.

زمانی اگر راجع‌به دستگاه ضربان قلب، دستگاه MRI، مفاصل مصنوعی ران و زانو، جراحی لیزر و … صحبت می‌کردید، همه به شما می‌خندیدند. اما با وجود مهندس‌های پزشکی، این تکنولوژی ممکن شده است.

مهندسان پزشکی در صنعت پزشکی ابزار مختلفی تولید کرده‌اند. به لطف حضور آن‌ها دستگاه‌های پزشکی مختلف نظیر سیستم‌های ارتوپدی، قلبی و دستگاه‌های تنفسی تولید شده است. از دیگر ابداعات و اختراعات این مهندسان می‌توان به  اندام‌های روباتیک، باتری قلب، دریچه‌های مصنوعی قلبی و … اشاره کرد.

برخی از مهندسان پزشکی ابزاری اختراع می‌کنند که برای کمک به حرکت معلولان مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این رادیولوژی و ابزار مختلف عکس‌برداری نیز جزو فعالیت‌های مفید مهندسین پزشکی است. به این ترتیب، آن‌ها به در تشخیص بیماری نیز پزشک کمک کمک می‌کنند.

چرا مهندسی پزشکی را در دانشگاه‌های استرالیایی بخوانیم؟

اگر طبیعت بکر استرالیا و خدمات رفاهی و شهروندی آن را در نظر نگیریم، باید به کیفیت برتر دانشگاه‌های استرالیایی اشاره کنیم. اگر می‌خواهید رشته‌ی سخت مهندسی پزشکی را در مکان مناسبی مطالعه کنید، قطعا تحصیل در استرالیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه، راجع‌به فواید مهاجرت تحصیلی به استرالیا در دانشگاه‌های استرالیایی صحبت می‌کنیم:

  • دانشگاه‌های استرالیایی از بهترین و بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی جهت آموزش مهندسی پزشکی در نیمکره‌ی جنوبی کره‌ی زمین هستند.
  • از همان روز اول حضور در دانشگاه، آموزش این رشته آغاز می‌شود. بنابراین بر خلاف سایر دانشگاه‌ها، شما در طول مدت چهار سال این رشته را به خوبی یاد می‌گیرید. به طوری که به محض خروج از دانشگاه می‌توانید شغل مناسبی در این زمینه پیدا کنید و مشغول به کار شوید.
  • اکثر واحد‌های درسی توسط اساتید حرفه‌ای و فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معتبر دنیا آموزش داده می‌شود. علاوه بر این، در آینده‌ای نزدیک می‌توانید به عنوان همکار در کنار آن‌ها به فعالیت بپردازید.
  • دانشی که به دست می‌آورید، به شما کمک می‌کند تا در زمینه‌هایی مانند فناوری پزشکی، ارتوپدی یا مهندسی بافت، بیولوژیکی الکترونیک و شبیه‌سازی فعالیت داشته باشید.
  • با تحصیل در دانشگاه‌های استرالیایی، باید دوره‌های کارآموزی مختلفی شرکت کنید. به این ترتیب تجربه‌هایی ارزشمند در زمینه‌ی مهندسی پزشکی به دست خواهید آورد.
  • با تحصیل در این رشته، یکی از معتبرترین مدارک دنیا را در دست خواهید داشت. مدرکی که توسط دانشگاه‌های استرالیایی صادر شده و آینده‌ای فوق‌العاده برایتان رقم می‌زند.

آینده‌ی تحصیلی رشته‌ی مهندسی پزشکی 

برخی از رشته‌ها آینده‌ی تحصیلی جالبی ندارند. برخی از  آن‌ها فقط در مقطع کارشناسی ارائه می‌شوند و نمی‌توان برای تحصیل در مقاطع بالاتر، همان شاخه را ادامه داد.

اما با تحصیل در رشته‌ی مهندسی پزشکی، آینده‌ی تحصیلی بی‌نظیری خواهید داشت. شما می‌توانید این رشته را در مقاطع بالاتری ادامه دهید یا در زیرشاخه‌های مختلف به تحصیل بپردازید. پس اگر رشته‌ی مهندسی پزشکی را در ایران به اتمام رسانده‌اید؛ می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

آینده‌ی شغلی رشته‌ی مهندسی پزشکی در استرالیا

اگر برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا، این رشته را انتخاب کرده باشید؛ آینده‌ی شغلی درخشانی خواهید داشت. در صورتی که در رشته‌ی مهندسی پزشکی تحصیلات خود را ادامه دهید، می‌توانید در بخش‌های مختلفی به فعالیت بپردازید. در ادامه لیستی از فرصت‌های شغلی مختلف در این زمینه را ذکر می‌کنیم:

مسیر شغلی مهندسی پزشکی

  • مهندس پزشکی در بیمارستان‌ها، ارگان‌های دولتی، صنعت یا مناطق دانشگاهی
  • متخصص پشتیبانی بالینی
  • مهندس ابزار تخصصی پزشکی
  • بازرس دستگاه‌های پزشکی
  • بازرس ثبت اختراعات پزشکی
  • طراح دستگاه‌های پزشکی
  • مهندس تست ابزار پزشکی
  • مهندس کیفیت یا نظارت
  • متخصص ابزار پروتزی
  • مهندس ابزار بافت
  • مهندس ابزار پزشکی قانونی
  • کار در سازمان‌های فناوری سلامت
  • کار در پژوهشکده‌ها
  • کار در شرکت‌های دستگاه‌های پزشکی

فواید مالی و معنوی کار در رشته‌ی مهندسی پزشکی

  • در صورت تحصیل در این رشته، می‌توانید با جراحان و کادر فنی بیمارستان همکاری کنید. علاوه بر این، می‌توانید برای سازمان‌هایی که وسایل پزشکی طراحی و تولید می‌کنند نیز کار کنید. حتی می‌توانید عضوی از یک تیم تحقیقاتی باشید که به دنبال حل مشکلات خاص پزشکی هستند.
  • از استعداد خود می‌توانید جهت کمک به معلولان حرکتی استفاده کنید. به این ترتیب به هیچ عنوان دچار بحران‌های روحی نمی‌شوید. تعداد زیادی از افراد حتی با وجود اینکه کار می‌کنند؛ احساس پوچی دارند. اما شما با این استعداد بزرگتان هیچ‌وقت دچار چنین احساساتی نخواهید شد.
  • شما می‌توانید به عنوان مهندس طراح، پروتزشناس، مسئول ارشد فنی، مهندس بافت، سنجشگر دستگاه پزشکی، مهندس پزشکی قانونی یا بازرس ثبت اختراعات کار کنید. پس از پرستیژ شغلی بالایی برخوردار خواهید شد.
  • در این شغل تا حد زیادی جای پیشرفت وجود دارد. شما می‌توانید برای رفع چالش‌های سلامتی در آینده از تخصص خود استفاده کنید.
  • اگر یک مهندس پزشکی شوید، هیچ‌وقت بحران اقتصادی گریبانتان را نمی‌گیرد. مردم استرالیا ممکن است برای اتوموبیل و خانه زیاد هزینه نکنند. اما ابزار خاص مراقب‌های بهداشتی، همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. پس حتی می‌توانید مغازه یا تجارت خودتان را داشته باشید.
  • در استرالیا، زنان و مردان زیادی در این تخصص فعالیت می‌کنند. هیچ تبعیضی بین زن و مرد وجود ندارد و تعداد زیادی متخصص زن نیز در این زمینه وجود دارد.

درآمد مهندسان پزشکی در استرالیا

به طور کلی پزشکی در استرالیا تخصصی با درآمد بالا است. پس زیرشاخه‌ی آن یعنی رشته‌ی مهندسی پزشکی نیز جزو رشته‌های پولساز و محبوب استرالیا است. به طور میانگین، یک مهندس پزشکی در  استرالیا سالانه 101000 دلار به دست می‌آورد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در رشته‌ی مهندسی پزشکی از استرالیا

مراحل اخذ پذیرش از رشته‌های مهندسی در استرالیا کمی متفاوت پیش می‌رود. خصوصا در رشته‌ی مهندسی پزشکی که از حساسیت بالایی برخوردار است.

البته شما برای آگاهی از مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از این رشته، حتما باید سایت دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید. اما به طور کلی، مدارک شامل ریز نمرات تحصیلی، دانشنامه‌، تمکن مالی، رزومه‌ی کاری و تحصیلی، شرکت در آزمون بین‌المللی زبان و … می‌شود.

اما قبل از هرچیز، شما باید این مدارک را ابتدا برای سازمان مهندسی استرالیا ارسال کنید. بعد از اینکه مدارک شما توسط این سازمان تایید شد، باید فرم درخواست پذیرش را به دانشگاه ارسال کنید. در حقیقت، تازه بعد از این مرحله اپلای شما آغاز می‌شود.

بعد از اخذ نامه‌ی پذیرش از دانشگاه، شما باید جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید. در این مرحله نسبت به زمانبندی آگاه باشید و دقت خود را بالا ببرید.

سخن آخر

رشته‌ی مهندسی پزشکی رشته‌ای است که حتی فکر کردن به آن، قند را در دل آب می‌کند. حتی اگر رشته‌ی دبیرستانی شما غیر مرتبط باشد و نتوانید در این رشته درس بخوانید.

این رشته در هر کشوری محبوبیت و طرفدارهای زیادی دارد. تحصیل در رشته‌ی مهندسی پزشکی در استرالیا نیز محبوبیت زیادی دارد. شما با تحصیل در این رشته پرستیژ شغلی بسیار بالایی به دست می‌آورید.

البته این را نیز فراموش نکنید که جیبتان هم پر پول خواهد شد. مهندسان پزشکی همیشه از وضعیت مالی و اقتصادی خیلی خوبی برخوردار هستند. چه بسا در استرالیا نیز شرایط به همین شکل و حتی بهتر نیز پیش می‌رود. پس پیش به سوی مهندسی پزشکی در استرالیاJ

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه دربارهٔ «پیش‌به‌سوی مهندسی پزشکی در استرالیا»

  1. سلام وقت بخیر من دانشجوی ترم ۳ مهندسی پزشکی هستم
    میخواستم بپرسم که اگر برای دکترا یا فوق مهندسی بافت رو بزنم و تحصیلی به استرالیا اقدام کنم در آن کشور بعد از اتمام درسم باید در همان زمینه مهندسی بافت فعالیت کنم یا می توانم به عنوان یک مهندس پزشک در شرکت ها و امور تجاری مهندسی پزشکی فعالیت کنم؟

    1. فاطمه باقری

      سلام. کار کردن در هر رشته ای بستگی به توان تخصصی شما داره، اما برای اخذ اقامت استرالیا توجه کنید که شغل با مدرک دریافتی مطابقت داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button