آنچه همه ی دانشجویان بین المللی باید در مورد تحصیل در استرالیا بدانند

آنچه همه ی دانشجویان بین المللی باید در مورد تحصیل در استرالیا بدانند

استرالیا به عنوان یکی از آفتابی ترین کشور های جهان و کشوری که اقتصاد آن بالاترین سرعت رشد در جهان را دارد، امروزه تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در جهان شده است. موسسات آموزشی این کشور شهرتی جهانی دارند و در آخرین رده بندی جهانی دانشگاه ها نیز 6 دانشگاه از دانشگاه های استرالیا در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. برای اطلاع از این دانشگاه ها و رتبه ی آن ها می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

اگر در فکر مهاجرت تحصیلی به استرالیا هستید، چیزهای ضروری ای هستند که باید پیش از سفر به این کشور از آن ها اطلاع داشته باشید، از نوع ویزای مورد نیاز تا چگونگی ایجاد تعادل بین تحصیل و زندگی اجتماعی در استرالیا. در این مقاله تلاش می کنیم تا موضوعاتی که قطعا در طول پروسه ی مهاجرت تحصیلی در استرالیا و همچنین در حین تحصیل در استرالیا با آن ها مواجه خواهید شد را به طور مختصر توضیح دهیم.

کاغذ بازی های بسیار ساده!

وقتی در دانشگاه و رشته ی مورد نظرتان پذیرفته شدید، می توانید پروسه ی اپلای برای ویزای تحصیلی استرالیا را آغاز نمایید. خوشبختانه دولت استرالیا این پروسه را به میزان زیادی ساده کرده است. از سال 2016، همه ی ویزا های تحصیلی صرف نظر از رشته و مقطع تحصیلی، در یک گروه از ویزا ها قرار گرفته اند: ویزای دانشجویی یا Student Visa (Subclass 500).

و مهم تر از همه اینکه دانشگاه در تمام طول پروسه و در زمان نیاز به شما کمک خواهد کرد. در دانشگاه های استرالیا پرسنل مخصوصی برای کمک و راهنمایی در مورد پروسه ی اپلای برای ویزای تحصیلی استرالیا در نظر گرفته شده اند.

حمایت های مالی

مانند بسیاری از دانشگاه های سطح بالا در سراسر جهان، تحصیل در دانشگاه های استرالیا نیز می تواند هزینه های بسیار بالایی داشته باشد. جدا از شهریه ی دانشگاه، هزینه های دیگری مانند اجاره، غذا و هزینه های درمانی نیز هستند که به دلیل استاندارد های بالای زندگی در استرالیا، می توانند بسیار گران قیمت تمام شوند.

با این وجود، کمک هزینه های تحصیلی بسیاری در استرالیا وجود دارند که در صورتی که برای هرکدام از آن ها واجد شرایط باشید، می توانید هزینه های تحصیل و زندگی خود را کاهش دهید. حتما اپلای کردن برای اسکالرشیپ های بین المللی یا وام ها و کمک های مالی را که به طور ویژه برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده اند، مد نظر قرار دهید.

استطاعت مالی شما در زمان اپلای برای ویزای تحصیلی استرالیا بسیار حیاتی است، و البته به این معناست که در زمان زندگی و تحصیل در استرالیا نیز می توانید اوقات بسیار خوشی داشته باشید!

معضلات درس خواندن

در زمان تحصیل در خارج از کشور، داشتن تفاوت های قابل ملاحظه در فرهنگ دانشجویی می تواند چالش برانگیز باشد. ممکن است تحصیلات پیشین شما محدود تر یا گسترده تر بوده باشد، یا ممکن است نیاز پیدا کنید تا با کلاس های عملی و تئوریک مختلفی خود را تطبیق دهید. در نتیجه ممکن است تحصیل در این شرایط و با کلاس ها پیش رفتن برای برخی از دانشجویان بین المللی دشوار باشد.

در استرالیا فرهنگ رد و بدل کردن جزوه و راهنما های تحصیلی بسیار رایج است و این کار به دانشجویان جدید کمک شایانی خواهد کرد. این کار را می توان به صورت آنلاین و به سادگی انجام داد و از این طریق قادر خواهید بود جزوه های خود را با دیگران مبادله نمایید و با کمک دانشجویان سابق که توانسته اند در آن موضوع درسی نمره های خوبی کسب نمایند، از پس آزمون های دشوار برآیید.

سبک زندگی و فرهنگ

آب و هوای گرم و آفتابی استرالیا، نماد مناسبی است از خونگرمی ساکنین این کشور. استرالیا کشوری با فرهنگ های متعدد است و مردم با علایق و پیش زمینه های بسیار متنوع و متفاوتی در آن زندگی می کنند.

کافه ها و رستوران های مختلف، موزه ها و گالری ها، باغ ها و پارک های عمومی و بسیاری جاذبه های دیگر، استرالیا را تبدیل به محلی جذاب برای ماجراجویی یا استراحت کرده است. از اینکه از دیگران درخواست کمک یا مشاوره در مورد هر جنبه ای از زندگی در استرالیا را داشته باشید اصلا خجالت نکشید. به احتمال زیاد جمعیت زیادی از مرد آماده هستند تا به شما کمک کنند!

فصل های وارونه

موضوع دیگری که باید در مورد استرالیا به آن توجه کنید این است که قرار داشتن آن در نیمکره ی جنوبی به این معنا است که فصول در این کشور برعکس اروپا و امریکا و البته ایران است!. این بدان معناست که بهار در استرالیا با شروع برگ ریزان پاییز در تورنتو شروع می شود و زمانی که در اروپا کاپشن به تن مردم است، در استرالیا سواحل بسیار شلوغ شده و مردم برای شنا آماده می شوند!

البته این را هم در نظر داشته باشید که در طول ماه های زمستان (از جولای تا آگوست) ممکن است هوا در برخی از نقاط استرالیا واقعا سرد شود، بنابراین در مورد ناحیه ای که قصد تحصیل و زندگی در آن را دارید به خوبی تحقیق کنید و لباس هایی به همراه داشته باشید که در همه ی فصول به درد شما بخورند.

مراقب وضعیت سلامت خود باشید

هر دانشجوی بین المللی در هر کشوری باید اطمینان حاصل نماید که بیمه ی دانشجویی مناسبی داشته باشد که در استرالیا به آن Overseas Student Health Cover یا به اختصار OSHC گفته می شود. البته داشتن این بیمه برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا الزامی است.

این بیمه در درجه ی اول برای رعابت جانب احتیاط است تا در هزینه های بالقوه ای که ممکن است در طول اقامت در استرالیا به خاطر مشکلات سلامتی برای شما ایجاد شود، کمک موثری باشد. همچنین بهتر است به محض اینکه محل اقامت شما در استرالیا مشخص شد، نزدیک ترین بیمارستان ها و مراکز اورژانس را نیز شناسایی نمایید.

برای مشاوره مهاجرت تحصیلی به استرالیا یا نیوزلند کافیست فرم مشاوره تحصیلی را پر کرده تا کارشناسان ما در زودترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button