استرالیا به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی

استرالیا به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی

استرالیا به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی

یکی از مهم ترین عوامل برای موفقیت در امر مهاجرت تحصیلی، انتخاب مقصد مورد نظر برای این کار است. اگر در این زمینه تحقیقات کافی نداشته باشید، ممکن است نهایتا از تصمیمی که گرفته اید پشیمان شوید.

تحصیل در خارج از کشور می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، اما در عین حال، بسیاری از دانشجویان دچار سردرگمی شده و مطمئن نیستند چه کشوری را باید برای این کار انتخاب کنند.

استرالیا قطعا یکی از کشور هایی است که باید مد نظر قرار دهید.

با وجود اینکه استرالیا کشوری نسبتا کوچک و کم جمعیت است، اما در زمینه هایی که باید توجه و علاقه ی دانشجویان را به خود جلب کند، هیچ کمبودی ندارد. استرالیا با داشتن سبک زندگی جذاب، مناظر طبیعی خیره کننده، سواحل شنی، جنگل های استوایی منحصر به فرد و داشتن برخی از بهترین دانشگاه های جهان در خود، فرصت های متنوع و بسیاری را به کسی که قصد تحصیل در خارج از کشور دارد ارائه می کند.

آنچه همه ی دانشجویان بین المللی باید در مورد تحصیل در استرالیا بدانند

سیستم آموزشی با کیفیت و مقرون به صرفه در استرالیا یکی از دلایلی است که این کشور را به یک مقصد مهاجرت تحصیلی محبوب در سراسر جهان تبدیل کرده است. مدارکی که در این کشور ارائه می شوند در سراسر جهان شناخته شده هستند و دانشگاه های آن به روش های تدریس و تحقیق منحصر به فرد معروف هستند.

استرالیا در حال حاضر با اختلاف اندکی نسبت به کانادا، چین، بریتانیا و ایالات متحده، از نظر پذیرش دانشجویان بین المللی در رده ی پنجم در جهان قرار دارد (به تفاوت مساحت و جمعیت استرالیا با این کشور ها توجه کنید) و در سال های گذشته، استرالیا میزبان میلیون ها دانشجوی بین المللی در دانشگاه های خود بوده است.

دانشگاه های استرالیا با آغوش باز پذیرای دانشجویان بین المللی هستند و خدمات و برنامه های آموزشی ارائه می دهند که با نیاز های آن ها هماهنگ باشد. بسیاری از دانشگاه های استرالیا کمک های مالی در غالب اسکالرشیپ و تخفیفات مختلف ارائه می دهند که به دانشجویان بین المللی در جهت داشتن بهترین تجربه ی تحصیلی ممکن در استرالیا کمک می کند. علاوه بر برنامه های تحصیلی فوق العاده ای که در زمینه هایی مانند علوم، پزشکی، شیمی، بیولوژی، حیات وحش ریاضیات، مهندسی و تکنولوژی ارائه می شود، کورس های ترکیبی ای نیز در دانشگاه های استرالیا وجود دارند که دانشجویان می توانند برای گسترش طیف دانش و اطلاعات خود این دوره ها را بگذرانند.

بزرگترین مزیت تحصیل در استرالیا این است که شما اجازه خواهید داشت در حین تحصیل کار کنید. با داشتن مهارت هایی ساده و اولیه، دانشجویان می توانند تا 40 ساعت در طول دو هفته در حین تحصیل خود کار کنند، فرصتی عالی برای دانشجویانی که در مورد تامین هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا نگرانی هایی دارند.

استرالیا، مقصد مهاجرت تحصیلی

اگر به فکر مهاجرت تحصیلی هستید، احتمالا در مورد مسئله ی زبان هم فکر می کنید. نداشتن دانش زبان کافی و عدم توانایی برقرار کردن ارتباط موثر، می تواند چالش بزرگی برای دانشجویان بین المللی باشد. در صورت داشتن مشکل در درک زبان کشور مقصد، تکالیف ساده می تواند به مشکلات بزرگ تبدیل شود و بر پیشرفت تحصیلی دانشجو تاثیر بزرگی بگذارد.

در استرالیا، این موضوع نمی تواند مشکل بزرگی باشد. با توجه به اینکه زبان مردم استرالیا انگلیسی است، دانشجویان ممکن است تنها در ابتدا اندکی با لهجه ی استرالیایی آشنا نباشند که پس از مدت کوتاهی، به آن نیز عادت خواهید کرد.

سیستم فرهنگی تلفیقی در استرالیا نیز به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا با آشنا شدن با فرهنگ ها و زبان ها و مردم از کشورهای دیگر، احساس تعلق بیشتری داشته باشند.

در حین تحصیل در استرالیا، با ترکیبی متعادل از تحصیل و تفریح مواجه خواهید بود. در حین تحصیل در استرالیا، از آنجایی که می توانید تفریحات بسیار متنوع و ارزان قیمت و حتی رایگانی داشته باشید، حجم مطالب درسی فشار بیش از اندازه ای بر شما وارد نخواهد کرد.

جالب است بدانید که استرالیا در بازیابی مشاغلی که بر اثر پاندمی کووید 19 از بین رفته و یا با مشکلات جدی روبرو شده بودند، بسیار موفق بوده و البته به دلیل شیوع پاندمی، و مسائل شغلی ناشی از آن، به شدت به دنبال جذب نیروی کار و جتی نیروی کار دانشجویی است.

اگر استرالیا را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کرده اید، مشاوران خبره و با تجربه گروه اعزام دانشجو آریا می توانند راهنمایی های جامعی در این خصوص به شما ارائه کنند. کافیست با ما تماس بگیرید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button