استرالیا و اطلاعاتی که می‌بایست درباره این کشور بدانید

استرالیا و اطلاعاتی که می‌بایست درباره این کشور بدانید

استرالیا و اطلاعاتی که می‌بایست درباره این کشور بدانید

داشتن اطلاعات کافی در مورد استرالیا قبل از سفر یا مهاجرت ضرورت دارد. در  مطلب درباره‌ی استرالیا و اطلاعاتی که می‌بایست درباره‌ی این کشور بدانید به بیان همه‌ی اطلاعات مورد نیاز شما می‌پردازیم. دانستن این اطلاعات به‌ شما کمک می‌کند تا از سفر خود لذت بیش‌تری ببرید. اگر قصد دارید استرالیا را به‌ عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب کنید، دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

شرایط جغرافیایی استرالیا

1-      استرالیا یک کشور خشک محسوب می‌شود. دو سوم از این کشور را بیابان تشکیل می‌دهد و به‌همین دلیل خشک‌ترین قاره‌ی روی زمین است. همچنین استرالیا کوچک‌ترین و مسطح‌ترین قاره محسوب می‌شود.

2-      در استرالیا چیزی به‌ نام کوهستان مرتفع وجود ندارد و این موضوع نشانه‌ی کهن بودن این قاره است. تنها کوه بلند در استرالیا، قله‌ی کوسیوسکو است. صعود به این قله به‌دلیل سرمای شدید، خطرات زیادی را به‌دنبال دارد.

3-      در استرالیا قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی جان به‌نام The Daintree قرار دارند که قدمت آن‌ها به بیش از 130 میلیون سال باز می‌گردد. بیش‌ترین باتلاق‌های جهان به کشور استرالیا تعلق دارند.

4-      اگر در زمان گرگ و میش صبح‌گاه و یا در آغاز شب، در کنار سواحل نورفولک قرار بگیرید، صدای کسی را که در کنار شماست و صحبت ‌می‌کند، نمی‌شنوید. حتی اگر با صدای بلند صحبت کنید. این ویژگی در برخی دیگر از سواحل استرالیا نیز وجود دارد.

5-      با توجه به‌ این‌که دورتادور استرالیا توسط آب‌های اقیانوس احاطه‌ شده، این کشور دارای سواحل طولانی است. بیش از 80 درصد از استرالیا دارای ساحل است و طول سواحل آن به بیش از صدها کیلومتر می‌رسد. بیش‌تر مردم استرالیا در قسمت‌های مرزی و شهرهای ساحلی این کشور زندگی می‌کنند.

محیط‌ زیست و گونه‌های حیوانی در استرالیا

1-      در استرالیا بیش از 800 گونه حیوان زندگی می‌کند که حدود 300 مورد از این حیوانات خاص این کشور است و در هیچ‌ کجای دنیا پیدا نمی‌شوند. برای مثال می‌توان به کوالا و کانگورو اشاره کرد که خاصِ این کشور هستند.

2-      استرالیا یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری در دنیا به‌شمار می‌رود و به همین دلیل محیط‌زیست آن سابقه‌ی هزار ساله دارد.

3-      در کل منطقه‌ی استرالیا، تمساح‌ها زندگی می‌کنند. البته وجود این حیوانات در استرالیا به‌این معنا نیست که نمی‌توانید در رودخانه‌ها شنا کنید. دولت استرالیا برای آن‌ها مکان مناسبی را برای زیست در نظر گرفته است تا به انسان‌ها آسیب نرسانند. پارک ملی کاکادو در شمال استرالیا یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های تمساح‌ها به‌شمار می‌رود.

4-      در استرالیا بهترین چای دنیا کشت می‌شود. کوئینزلند یکی از سرزمین‌هایی‌ است که در آن بهترین چای استرالیا را می‌توانید میل کنید.

5-      کانگورها مهم‌ترین حیواناتی هستند که در استرالیا زندگی می‌کنند. بیش از 60 گونه کانگور در این کشور وجود دارد که وقتی وارد استرالیا شوید، حتماً آن‌ها را در کنار جاده‌ها در حال رفت‌وآمد مشاهده می‌کنید.

6-      درختان اکالیپتوس مهم‌ترین بخش از پوشش گیاهی را در استرالیا تشکیل می‌دهند. در بسیاری از مناطق استرالیا بوی اکالیپتوس می‌پیچد و در واقع این درختان بخشی از هویت استرالیا هستند. صمغ این درختان برای صنعت داروسازی و مواد خوراکی مثل آدامس استفاده می‌شود.

7-      سواحل غربی استرالیا زیباتر از قسمت شرقی آن هستند. به ‌طوری که حتی اگر تصاویری از سواحل غربی استرالیا را برای اولین بار مشاهده کنید، تصورتان این خواهد بود که این تصاویر فتوشاپ هستند. در حالی‌که واقعیت دارند.

سایر اطلاعات در مورد استرالیا

1-      سفر در بین شهرهای استرالیا به دلیل این‌که فاصله‌ی زیادی از هم دارند، طولانی و گران است. برای مثال شما برای سفر با هواپیما از سواحل شرقی به سواحل غربی، باید چند صد دلار پرداخت کنید. حتی این پروازها گاهی تا 5 ساعت هم طول می‌کشند. سفر با خودرو در بیابان‌های استرالیا گاهی تا 40 ساعت هم طول می‌کشد.

2-      در استرالیا همیشه باید مقداری پول در کیف پول خود داشته باشید. زیرا در برخی از مکان‌ها کارت‌های بانکی پذیرفته نمی‌شوند.

3-      استرالیا در دنیا به ‌عنوان یک کشور بزرگ ورزشی شناخته شده است. البته تعداد قهرمانی‌های استرالیا را باید با توجه به جمعیت کمِ این کشور مقایسه کنید.

4-      قهوه‌ی استرالیا در دنیا شهرت زیادی دارد و در واقع در این کشور بهترین قهوه‌ی دنیا کشت می‌شود.

5-      زمستان‌های استرالیا بیش‌از حد سرد می‌شود و اغلب مردم این کشور در فصل زمستان دچار بیماری سرماخوردگی می‌شوند.

6-      اینترنت در استرالیا قیمت بالایی دارد و کند بودن سرعت اینترنت هم یکی دیگر از مشکلات کاربران اینترنتی در این کشور است.

7-      در استرالیا بیش از 60 نوع برند نوشیدنی وجود دارد که هر یک در یک منطقه از استرالیا قرار دارند. اگر به تفریح در کنار دره‌ی باروسا، رودخانه‌ی گلگیر و یا مارگارت بروید، در نزدیکی شما این نوشیدنی‌ها قابل دسترسی هستند.

8-      در مرکز استرالیا فقط بیابان نیست. بلکه تنها بخشی از مرکز این کشور را بیابان پوشانده است و در بخش دیگری از آن تپه‌های سرسبز با آبشارهای زیبا به چشم می‌خورد.

9-      یکی از شگفتی‌های استرالیا، پارک ملی کاکادو و اولورو است که اگر به باستان‌شناسی علاقمند باشید، حتماً شیفته‌ی این دو مکان می‌شوید. زیرا آثار باستانی زیادی را در خود جا داده‌اند. روزگاری استرالیا، دایناسورها و بزرگ‌ترین آتشفشان‌های دنیا را به چشم دیده‌ است.

10- برای آشنایی با فرهنگ استرالیا می‌توانید به کوئینزلند اوت‌بک (Queensland Outback) بروید. مردم استرالیا داستان‌ها و افسانه‌های زیادی را از این منطقه نقل می‌کنند. لانگ‌ریچ (Longreach) خانه‌ی بنیان‌گذار قانتاس و وینتون، زادگاهِ والتزینگ ماتیلدا است. سالانه توریست‌های زیادی از سراسر دنیا برای تماشای این مکان‌ها به استرالیا مهاجرت می‌کنند.

11- استرالیا در زمینه‌ی آموزش نیز پیش‌گام است. مدرسه‌ی اِیر (School of Air) یکی از بهترین مراکز آموزشی در استرالیاست که در آن حتی آموزش از راه دور نیز برای دانش‌آموزان میسر شده است.

12- مردم استرالیا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند که البته از نظر گویش با لهجه‌ی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تفاوت دارد. استرالیایی‌ها جملات را خلاصه‌تر و سریع‌تر می‌گویند. برای این‌که بخواهید با مردم استرالیا صحبت را شروع کنید، باید از جملات کوتاه و آکنده از عشق استفاده کنید. نباید صحبت شما با سوال پرسیدن در مورد زندگی خصوصی آن‌ها آغاز شود.

13- وقتی در استرالیا در حال رانندگی در جاده‌های خارج از شهر هستید، شیشه‌های ماشین را بالا بکشید و برای خنک کردن فضای داخل ماشین از کولر استفاده کنید. زیرا گرد و خاک در جاده‌های این کشور بیش از حد آزاردهنده است.

14- در کشور استرالیا، پمپ بنزین‌های زیادی وجود دارد. پس اگر قصد سفر در مسافت‌های طولانی را داشته باشید، نیاز نیست که تمام باک خودرو را پر از بنزین کنید و یا با خود آذوقه به ‌همراه ببرید. حتی اگر شب در حال رانندگی هستید، نگران کمبود بنزین نباشید.

15- اگر قصد دارید در استرالیا از یک شهر به شهر دیگر سفر کنید، بهتر است در شهر موادغذایی و نوشیدنی مورد نیاز خود را تهیه کنید. زیرا موادغذایی و نوشیدنی در فروشگاه‌های بین شهری به ‌شدت گران است.

16- در سراسر استرالیا بیش از 11 هزار هتل، آپارتمان و اقامتگاه وجود دارد که اگر بخواهید به یک شهر دیگر سفر کنید، نگرانی برای اسکان وجود ندارد. در برخی از شهرها، اتاق‌های رایگان در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

17- در استرالیا نیز مثل سایر کشورهای جهان، برخی از شرکت‌ها، اتومبیل کرایه می‌دهند. بهترین اتومبیل‌های جهان از برندهایی مثل هرتز، آویس، آلامو، تصدی، اروپکار و تریفی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. شما حتی می‌توانید موتورسیکلت و دوچرخه نیز اجاره کنید. در استرالیا یک وب‌سایت برای اجاره‌ی خودرو و موتورسکیلت راه‌اندازی شده است که مشتریان به آن مراجعه می‌کنند: RentalCars.com.

18- در استرالیا باید مراقبت حیوانات خطرناک باشید. در این کشور مرگ‌بارترین حیوانات جهان زندگی می‌کنند. از جمله‌ی این حیوانات می‌توان به کوسه‌، انواع مار، تمساح و حیوانات درنده اشاره کرد. هر سال در استرالیا به‌طور متوسط 30 نفر در اثر حمله‌ی حیوانات جان خود را از دست می‌دهد. کانگورو به‌ عنوان چهارمین عامل مرگ انسان‌ها در استرالیا ذکر شده است.

حمله یک کانگرو به یک انسان
حمله یک کانگرو به یک انسان

 

19- ملبورن و سیدنی از جمله شهرهای توریستی در استرالیا هستند که به دلیل غذاهای لذیذ و فرهنگ غنی ساکنینش، شهرت زیادی پیدا کرده است. در حومه‌ی این دو شهر مکان‌های گردشگری زیادی وجود دارد که باعث شده است تا سالانه توریست‌های زیادی به دیدن این دو شهر بروند. قهوه‌ی ایتالیایی، ناهار تایلندی، شام لبنانی، انبه‌های هندی، دسرهای آسیایی و … از جمله محبوب‌ترین غذاهای مورد علاقه‌ی توریست‌ها در ملبورن و سیدنی است.

20- اگر به استرالیا رفتید، حتماً به شهر کوبرپدی سفر کنید. زیرا مردم این شهر برای فرار از گرمای روز، در زیر زمین خانه‌های زیبا و گران‌قیمت ساخته‌اند. برخی از این‌ خانه‌ها در داخل معادن قدیمی ساخته شده است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

21- وجود 26 هزار کیلومتر خط ساحلی در استرالیا باعث شده است تا این کشور به یکی از سرزمین‌های بازی‌های آبی تبدیل شود. موج‌سواری، قایق‌رانی، شنا، ماهی‌گیری، غواصی و … از جمله ورزش‌های آبی پرطرفدار در این سرزمین است.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button