بهترین دانشگاه های استرالیا 2022

بهترین دانشگاه های استرالیا 2022
پیشنهاد می شود مطلب بهترین دانشگاه های استرالیا ۲۰۲۴ را مطالعه کنید.

 اگر به دنبال تحصیل در استرالیا هستید، بهتر است بدانید بهترین دانشگاه های این کشور کدام هستند. بر اساس رده بندی Times Higher Education’s World University Ranking 2022 37 دانشگاه برتر در استرالیا وجود دارند و 6 عدد از این دانشگاه ها در بین 100 دانشگاه برتر قرار دارند، بنابراین گزینه های کافی برای انتخاب وجود دارند. بهترین دانشگاه های استرالیا در سراسر کشور پراکنده اند، از شهر پرث در غرب گرفته تا بریزبین در شرق، داروین در شمال و هوبارت در جنوب کشور.

بر اساس رده بندی Times Higher Education، بهترین دانشگاه استرالیا دانشگاه ملبورن است، تنها دانشگاه در استرالیا که در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. پس از آن، دانشگاه ملی استرالیا و سپس دانشگاه کویینزلند قرار دارند که به طور مشترک در جایگاه 54 قرار دارند، دانشگاه موناش در جایگاه 57 و دانشگاه سیدنی با رتبه ی 58.

استرالیا از نظر تعداد دانشجویان بین المللی پس از بریتانیا و امریکا در جایگاه سوم در جهان قرار دارد، که برای کشوری با تنها 24 میلیون جمعیت، بسیار تاثیر گذار است.

پنج دانشگاه برتر استرالیا

1. دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن در سال 1853 تاسیس شده و دومین دانشگاه قدیمی کشور است. این دانشگاه میزبان 47 هزار دانشجو بوده و تعداد کارکنان آن  6500 نفر هستند. دانشگاه ملبورن تا کنون 280 هزار فارغ التحصیل داشته که تنها 15 درصد از آن ها در خارج از استرالیا زندگی می کنند.

بیش از 12 هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه ملبورن مشغول به تحصیل هستند که از 130 کشور مختلف تحصیل در استرالیا را انتخاب کرده اند.

2. دانشگاه ملی استرالیا

این دانشگاه که در سال 1946 تاسیس شده است، در اصل توسط پارلمان استرالیا به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی بوجود آمد. دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا، پایتخت استرالیا واقع شده است.

در بین اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه ملی استرالیا، 6 برنده ی جایزه ی نوبل وجود دارند و حتی مدیریت این دانشگاه نیز با یک برنده ی جایزه ی نوبل است. Brian Schmidt که جایزه ی نوبل فیزیک را در سال 2011 برده است، سمت معاونت دانشگاه ملی استرالیا را بر عهده دارد.

دانشگاه ملی استرالیا شراکت های متعددی با دانشگاه های بین المللی دارد، از جمله دانشگاه ییل (Yale University)، دانشگاه آکسفورد،ETH Zurich ، و دانشگاه ملی سنگاپور.

3. دانشگاه کویینزلند

دانشگاه کویینزلند حدود 40 هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد که 12 هزار نفر از آن ها دانشجویان بین المللی از 141 کشور مختلف هستند. این دانشگاه با داشتن 13800 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بزرگترین گروه PhD را در استرالیا در خود جای داده است.

پردیس اصلی این دانشگاه در حومه ی داخلی بریزبین، St Lucia  قرار گرفته است، یکی از غنی ترین مناطق استرالیا. دانشگاه کویینزلند دو پردیس دیگر و 40 مرکز تدریس و تحقیقات دارد. تقریبا یک سوم دانشجویان این دانشگاه از کشورهای دیگر برای ادامه ی تحصیل به استرالیا آمده اند.

4. دانشگاه موناش

دانشگاه موناش در سال 1958 تاسیس شده و بزرگترین دانشگاه استرالیا است. این دانشگاه به یاد سِر جان موناش تاسیس شده که مهندس و فرمانده ی ارتش بوده است. دانشجویان این دانشگاه  می توانند رشته ی تحصیلی خود را از بین 6 هزار رشته در 10 دانشکده انتخاب کنند: هنر، طراحی و کشاورزی؛ هنر؛ بیزینس و اقتصاد؛ آموزش؛ مهندسی؛ تکنولوژی اطلاعات؛ حقوق؛ پزشکی، پرستاری و علوم بهداشت؛ داروسازی و علوم دارویی؛ و علوم.

دانشگاه موناش پردیس های زیادی در سراسر ایالت ویکتوریا و سایر نقاط استرالیا دارد، همچنین پردیس های بین المللی در مالزی، ایتالیا، هند و چین. در پردیس های این دانشگاه کتابخانه های متعددی وجود دارند که بیش از 3.2 میلیون آیتم را در خود جای داده اند.

5. دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی که در سال 1851 تاسیس شده است، قدیمی ترین دانشگاه استرالیا است. حدود 46 هزار دانشجو در دانشگاه سیدنی مشغول به تحصیل هستند که از 134 کشور مختلف به استرالیا آمده اند. حدود 280 برنامه ی تبادل دانشجو با بیش از 30 کشور در این دانشگاه جریان دارد.

حداقل 5 نخست وزیر استرالیا در این دانشگاه تحصیل کرده اند، از جمله ادموند بارتون که در سال 1901 در اولین انتخابات فدرال استرالیا پیروز شد.

بیش از 90 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه سیدنی وجود دارند که تحقیقات شناخته شده در سطح جهانی را در حوزه های مختلف در دست دارند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button