حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا

حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا

حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا

حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا مشخص می‌کند که شما اجازه‌ی مهاجرت خواهید داشت یا نه. در حال حاضر بسیاری از افراد به دلایل مختلف قصد مهاجرت به استرالیا را پیدا کرده‌اند. در همین چند سال گذشته، مهاجرت به استرالیا بسیار ساده‌تر از امروز بود. اما مدتی است که استرالیا قوانین مهاجرتی سختی را وضع کرده تا جلوی رشد جمعیت خود را بگیرد. اما این دلیل نمی‌شود که با درخواست ویزای شما بی‌دلیل مخالفت کند. برخی تصور می‌کنند که صدور ویزای استرالیا کاملاً سلیقه‌ای است و به فاکتور شانس بستگی دارد. اما اصلاً موضوع سلیقه نیست و بر اساس معیار‌های مختلفی شما به عنوان یک متقاضی دریافت ویزای استرالیا، سنجیده می‌شوید. بر اساس همین معیار‌ها، امتیازی به شما داده می‌شود و با کسب حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا ، می‌توانید ویزای این کشور را اخذ کنید.

اما حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا چقدر است و چه عواملی در آن دخیل هستند؟ با ما همراه باشید …

حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا چقدر است و چه عواملی در آن دخیل هستند؟

برای دریافت ویزای استرالیا، پرونده‌ی شما توسط اداره‌ی صدور ویزا به صورت کامل بررسی می‌شود. جالب است بدانید که برای تأیید صلاحیت شما، از معیار‌های کاملاً واضح و مشخصی استفاده می‌‌گردد. پس یعنی اصلاً فاکتور شانس در صدور ویزای شما دخیل نیست و شما نیز دقیقاً همانند یک متقاضی دیگر سنجیده می‌شوید. قطعاً این روزها افراد زیادی متقاضی دریافت ویزای استرالیا هستند. به همین دلیل، دولت استرالیا تصمیم گرفته تا با قرار دادن یک معیار دقیق و کسب حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا، ویزای متقاضیان را صادر کند. در این جا قصد داریم تا شما را با معیار‌های سنجش این کشور آشنا کنیم تا بتوانید حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا را دریافت کنید.

حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا چقدر است؟

پس از سنجش شما، در هر بخش بر اساس معیار‌های مختلف، به شما یک امتیاز داده می‌شود. مجموع این امتیاز‌ها نشان دهنده‌ی آن است که شما مجاز به دریافت ویزا هستید یا خیر. در حال حاضر 3 نوع ویزای مهارت در استرالیا داریم. برای کسب هر یک از آن‌ها، باید یک حداقل امتیازی را در این سنجش به دست آورید.

نوع ویزا حداقل امتیاز
ویزای مهارت مستقل 75
ویزای مهارت دارای حمایت مالی 70
ویزای مهارت دارای حمایت مالی منطقه‌ای 65

امتیاز سن

جالب است بدانید که یکی از معیار‌هایی که می‌تواند روی کسب حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا برای شما تأثیر به‌سزایی بگذارد، سن‌تان است. استرالیا به نیروی جوان، قدرتمند و پرتوان برای کار نیاز دارد. نیرو‌های خردسال و یا کهن‌سال برای این دولت اصلاً کارآمد نیستند. به همین دلیل اولین و ساده‌ترین معیاری که در امتیاز‌دهی ویزای استرالیا دخالت دارد، سن است.

سن امتیاز
18 تا 24 سال 25
25 تا 32 سال 30
33 تا 39 سال 25
40 تا 44 سال 15

این نشان می‌دهد که اگر شما در گروه سنی 25 تا32 سال قرار دارید، نیمی از راه برای شما هموار شده است. متأسفانه برای افراد کمتر از 18 سال و بالای 44 سال امتیازی در نظر گرفته نشده است.

امتیاز تسلط بر زبان انگلیسی

همانطورکه می‌دانید، مردم استرالیا، انگلیسی زبان هستند. البته لهجه‌ی ساکنین استرالیا یک لهجه‌ی خاص و منحصر به فرد است که کمی با لهجه‌ی آمریکایی‌ها تفاوت دارد. اما به هر صورت شما در آزمون آیلتس باید شرکت کنید و مدرک آن را به دست آورید. بر اساس امتیازی که در این آزمون به دست آورده‌اید، دولت استرالیا برای مهاجرت شما حداقل نمره‌ای را در نظر می‌گیرد.

نمره‌ی به دست آمده در آیلتس امتیاز
تسلط کامل بر انگلیسی – کسب نمره‌ی آیلتس 8 در هر چهار قسمت آزمون 20
تسلط متوسط بر انگلیسی – کسب نمره‌ی آیلتس 7 در هر چهار قسمت آزمون 10
تسلط ضعیف بر انگلیسی – کسب نمره‌ی آیلتس 6 در هر چهار قسمت آزمون بدون امتیاز (حداقل امتیاز برای ورود به برنامه‌ی مهاجرتی مورد نظر)

معمولاً کسب نمره‌ی 8 در آزمون آیلتس بسیار دشوار است و کمتر کسی می‌تواند به آن دست پیدا کند. به همین دلیل بهتر است برای کسب نمره‌ی 7 در هر چهار بخش آزمون آیلتس تلاش کنید تا بتواند به شما در کسب حداقل امتیاز  مهاجرت به استرالیا کمک کند.

امتیاز برای مهارت استخدامی یا همان سابقه‌ی کار

دولت استرالیا به نیرو‌های متخصص برای کار نیاز دارد. به همین دلیل تنها دنبال افرادی می‌گردد که بتوانند صنعت او را شکوفا کنند. پس اگر شما در یک رشته تخصص دارید، با داشتن سابقه‌ی کاری در همان زمینه، می‌توانید به کسب حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا خود کمک کنید. اما تنها به یاد داشته باشید که سابقه‌ی کاری شما کاملاً باید مرتبط با تخصص‌تان باشد.

میزان سابقه کار در تخصص امتیاز
8 تا 10 سال سابقه کاری طی 10 سال گذشته 20
5 تا 8 سال سابقه کاری طی 10 سال گذشته 15
3 تا 5 سال سابقه کاری طی 10 سال گذشته 10
1 تا 3 سال سابقه کاری طی 10 سال گذشته 5

توجه داشته باشید که سابقه‌ی شما باید کاملاً قابل استناد و رسمی باشد. پس بهتر است در درخواست ویزای استرالیا، حتماً رزومه‌ی کاری خود را با سند و مدرک لازم ارائه دهید.

امتیاز برای سابقه کاری در خارج از کشور

اگر شما در خارج از کشور (هر کشوری غیر از کشور زادگاه خود) سابقه‌ی کاری داشته باشید، این برای دولت استرالیا یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. دولت استرالیا به این طریق می‌تواند از این بابت اطمینان حاصل کند که شما یک نیروی کار مفید برای او محسوب می‌شوید و می‌توانید با شرایط کار در خارج از کشور خودتان را وقف دهید. به همین دلیل اگر سابقه‌ی کاری خارج از کشور داشته باشید، می‌تواند به کسب حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا شما کمک کند.

میزان سابقه‌ی کاری خارج از کشور امتیاز
بین 8 تا 10 سال سابقه‌ی کاری طی 10 سال گذشته 15
بین 5 تا 8 سال سابق‌ی کاری طی 10 سال گذشته 10
بین 3 تا 5 سال سابقه‌ی ‌کاری طی 10 سال گذشته 5

به یاد داشته باشید که رزومه‌ی ارائه شده توسط شما باید کاملاً قابل استناد و حقیقی باشد. در صورتی که غیر از این ثابت شود، می‌تواند تأثیر بسیار منفی بر روی امتیاز مهاجرت شما قرار دهد. پس تنها به سابقه‌ی موثق خود استناد کنید.

امتیاز تحصیلات

مدرک تحصیلی شما قطعاً می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر کسب حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا داشته باشد. این دولت به افراد تحصیل کرده و متخصص برای شکوفا کردن و رونق صنعت خود احتیاج دارد. به همین دلیل کاملاً طبیعی است که امتیاز بیشتری را برای افراد تحصیل کرده قائل شود. فقط باید به یاد داشته باشید که تمام دانشگاه‌های ایران از نظر دولت استرالیا معتبر نیستند. پس ممکن است مدرک تحصیلی شما از نظر این دولت معتبر نباشد و امتیازی از این قسمت به دست نیاورید.

مدرک تحصیلی امتیاز
مدرک دکتری از مؤسسات استرالیایی یا مؤسساتی که مورد تأیید دولت استرالیا باشند. 20
حداقل مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد از مؤسسات استرالیایی یا مؤسساتی که مورد تأیید دولت استرالیا باشند. 15
دیپلم یا مدارک دیگری که در مؤسسات استرالیایی یا مؤسساتی که مورد تأیید استرالیا باشند اخذ کرده باشید. 10

مقالات علمی، پروژه‌های دانشگاهی یا پایان‌نامه‌های علمی نیز می‌توانند در این قسمت به شما کمک کنند تا بتوانید امتیاز آن را به دست آورید. پس مدارک هر گونه موفقیت تحصیلی معتبر خود را در پرونده ویزای خود قرار دهید.

امتیاز اعتبارنامه زبان اجتماعی معتبر

زمانی که از شما دعوت می‌شود تا درخواست خود را صادر کنید، بر اساس معیار سازمان ملی اعتبارسنجی مترجمان یا همان NAATI، سازمان صدور ویزا می‌تواند 5 امتیاز اضافی به شما اهداء کند. پس در ادبیاتی که به کار می‌برید دقت کنید.

امتیاز برای تحصیل در منطقه استرالیا یا یک کلان‌شهر با رشد کم جمعیت (به استثنای آموزش از راه دور)

اگر شما در هر یک مناطق استرالیا یا کلان‌شهرهایی با رشد کم جمعیت درس خوانده‌اید یا زندگی می‌کنید، 5 امتیاز به مجموع امتیازات شماافزوده می‌شود.

امتیاز برای اعتبارسنجی همسرتان

اگر در درخواست ویزای خود، نامی از همسر شما نیز به میان آمده‌، دولت استرالیا او را نیز اعتبارسنجی می‌کند. در این حالت، ویزای همسرتان تحت حمایت ویزای شما صادر می‌شود. به همین دلیل شرایط همسرتان نیز می‌تواند بر کسب حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا شما تأثیر بگذارد.

شرایط همسر امتیاز
سن همسرتان

تسلط همسرتان بر زبان انگلیسی

داشتن یک مهارت مناسب برای اشتغال در استرالیا

5

توجه داشته باشید که این امتیاز تنها زمانی می‌تواند به شما تعلق بگیرد که نام همسرتان را نیز در درخواست صدور ویزا قرار داده باشید. در غیر این صورت، تحت هیچ شرایطی این امتیاز را به دست نخواهید آورد.

امتیاز برای سابقه‌ی کار حرفه‌ای در استرالیا

اگر در چهار سال گذشته شما درون استرالیا حداقل یک سال تجربه‌ی کار حرفه‌ای داشته‌اید، این مسأله می‌تواند به شما در کسب حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا کمک کند. توجه داشته باشید که این سابقه‌ی کاری باید کاملاً مستند، موثق و قابل استناد باشد. همچنین باید بدانید که کار شما باید در حوزه‌ی تخصص‌تان انجام بگیرد. به عنوان مثال اگر شما در حوزه‌ی برق‌کاری ساختمان فعالیت دارید، یک سال سابقه‌ی کاری در فروشندگی برای شما هیچ امتیازی به همراه نخواهد داشت. اگر شرایط لازمه را داشته باشید، می‌توانید از این بخش نیز 5 امتیاز به دست آورید.

امتیاز برای کاندید شدن توسط دولت

اگر شما  توسط دولت ایالتی تحت برنامه‌ی مهاجرت ایالتی کاندید شده‌اید، تنها تحت شرایطی که متقاضی صدور ویزای زیرمجموعه‌ی 190 باشید، می‌توانید 5 امتیاز مثبت دیگر به دست آورید.

امتیاز برای کاندید شدن توسط دولت یا یک خانواده‌ی حامی برای کار در یک منطقه‌ی خاص

اگر شما از طرف دولت یا یک خانواده‌ی خاص که در استرالیا زندگی می‌کنند مورد حمایت واقع شوید، می‌توانید 5 امتیاز مثبت دیگر به دست آورید. به یاد داشته باشید که این تنها در صدور ویزای زیر مجموعه‌ی 489 کاربرد دارد.

چطور حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا را به دست آوریم؟

از تاریخ 1 جولای سال 2018، دولت استرالیا اعلام کرد که تمام متقاضیان با کسب حداقل امتیاز مهاجرت 60، می‌توانند ویزای خود را اخذ کنند. اما این روزها شاهد این هستیم که با امتیاز 60 هیچ یک از متقاضیان مورد قبول قرار نمی‌گیرند. به همین دلیل بهتر است با بهبود شرایط پرونده‌ی خودتان، حداقل امتیاز خود را به 70 برسانید. به این طریق احتمال پذیرفته شدن پرونده‌ی شما بسیار بالا خواهد بود. البته در عین حال گاهی انتخاب‌های سلیقه‌ای در برخی تصمیم‌گیری‌ها دخیل هستند.

اما در اکثر موارد کارمندان بخش صدور ویزای استرالیا، به این امتیاز‌ها و معیار‌ها استناد می‌کنند. فقط به یاد داشته باشید که در پرونده‌ی خود به هیچ وجه مدارک جعلی قرار ندهید زیرا ممکن است برای شما عواقب بسیار بدی داشته باشد. همیشه باید بدانید که مخالفت با صدور ویزای شما در پرونده‌تان درج خواهد شد و درخواست‌های بعدی شما را با مشکل مواجه می‌کند. پس همیشه دست پر باشید تا دچار مشکل نشوید. اگر خودتان در این زمینه اطلاعات ندارید، بهتر است به مشاوران معتبر در این زمینه مراجعه نمایید. آن‌ها اکثراً حقوق‌دان‌های ماهری هستند که از جزئی‌ترین بخش‌های قانون مهاجرت اطلاع دارند و می‌توانند به شما در کسب حداقل امتیاز مهاجرت به استرالیا کمک کنند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button