راهنمای گام‌به‌گام برای زندگی در استرالیا

photo-4-300x300

راهنمای گام‌به‌گام برای زندگی در استرالیا

تمام 7.7 میلیون کیلومترمربع استرالیا و هشت قلمرو گسترده آن، تجربیات جدید و متنوعی را پیش پای بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در این مقاله به سراغ ویژگی‌های منحصربه‌فرد مناطق استرالیا خواهیم رفت.

نیو ساوت ولز

نیو ساوت ولز در جنوب ساحل شرقی به لطف شهر پنج‌میلیون‌نفری سیدنی به‌عنوان پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا (با 7704300 نفر) شناخته می‌شود. NSW اولین منطقه‌ای بود که پای اروپایی‌ها در اواخر قرن 18 به آن باز شد و کماکان به لطف جذابیت‌های توریستی نظیر بوندی و بندر سیدنی کماکان به‌عنوان اولین نقطه‌ی ورود گردشگران بین‌المللی به این کشور ادامه حیات می‌دهد. در کنار سیدنی شهرهای ساحلی نظیر نیوکاسل و ولونگونگ، ساحل طلایی، مرکزی و جنوبی، خلیج بایرون و شهرهای دیگری به جذابیت این منطقه افزوده‌اند.

ویکتوریا

ویکتوریا 6039100 تن را در مساحتی یک‌سوم همسایه شمالی‌اش NSW در خود جای‌داده است. قسمت عمده‌ای از این جمعیت، حدود پنج میلیون نفر در ملبورن زندگی می‌کنند. جذابیت ملبورن برای توریست‌ها با سیدنی رقابت می‌کند، چراکه آب‌وهوای خوب، قهوه‌های بی‌نظیر، ورزش و سرگرمی و نهایتاً فرهنگ این شهر برای مردم سراسر دنیا جذابیت ویژه‌ای دارد. خارج از پایتخت نیز به سفر جاده‌ای هیجان‌انگیز در جاده گریت اوشن، قبله توریستی استرالیا تورکی و فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای در فضای باز نظیر جزیره فیلیپ، گرامپینز و گیپسلند دسترسی خواهید داشت.

کوئینزلند

توریست‌ها برای دیدن ماجراهای هیجان‌انگیز باید نیم‌نگاهی به بیرون از شهر کوئینزلند بیاندازند. این ایالت با 4827000 نفر جمعیت که بیش از نیمی از آن‌ها در بریزبن زندگی می‌کنند به نقطه‌ای جذاب برای مسافران بدل شده است. از کولانگاتا در مرز شمال غربی تا کیپ یورک، یکسره، گوشه‌ی شمال شرق استرالیا با روزهای آفتابی بی‌نظیر در سراسر سال، قرار دارد. 2300 کیلومتر در امتداد دیواره‌ی مرجانی، جزایری نظیر وایتسندز و مگنتیک آیلند، جاده‌هایی با چشم‌اندازهای استثنائی در کنار گلد کوست، سان‌شاین کوست و نهایتاً شمال کوئینزلند به‌عنوان قوی‌ترین نقاط توریستی منطقه شناخته می‌شوند.

استرالیای غربی

یک‌سوم زمین‌های کشور در منطقه استرالیای غربی قرارگرفته‌اند. با حرکت به این سمت استرالیا، حس ورود به کشوری دیگر را پیدا خواهید نمود. مخصوصاً درجایی که چشم‌اندازهای سنگ‌های آهکی، موج سنگ‌ها، استخر استرومالیت در خلیج شارک و گنبدهای بنگل بنگلز را ببینید. سه‌چهارم جمعیت این منطقه در پایتخت آن پرت (2613700 نفر) زندگی می‌کنند. این منطقه از استرالیا را خصوصاً در بندر تاریخی فریمانتل و جزیره سرن روتنست به‌عنوان یکی از پر جنب و جوش‌ترین نقاط کشور می‌شناسند.

استرالیای جنوبی

هرچند استرالیای جنوبی با اندازه‌ای معادل یک‌سوم استرالیای غربی و جمعیتی یک‌چهارم نیو ساوت‌ ولز مکانی بسیار کوچک محسوب می‌شود اما با قرار گرفتن بین ویکتوریا و WA اهمیت ویژه‌ای یافته است. آدلاید به‌عنوان پایتخت ایالت دارای فرهنگی منحصربه‌فرد بوده که در کنار مناطقی چون فلیندر رنجز، جزیره کانگرو و شبه جزیره ایره لحظاتی تکرار نشدنی برای توریست‌ها به یادگار می‌گذارد.

تاسمانی

تاسمانی کوچک‌ترین ایالت استرالیا است که با داشتن اندازه‌ای معادل سریلانکا، تنها جمعیتی معادل نیم میلیون نفر دارد. موزه هنرهای قدیم و معاصر که در سال 2011 در این مکان افتتاح گردید، در کنار هوبارت به‌عنوان پایتخت ایالت و طبیعت وحشی منطقه توریست‌های زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

قلمرو شمالی

تنها حدود 250 هزار نفر در این منطقه از استرالیا زندگی می‌کنند. بااین‌حال برخی از بهترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا نظیر، مونولیث سنداستون (که از دشت سرخ در قلب کشور جدا شده است)، طبیعت بکر داروین پایتخت ایالت، سرزمین آرنهم و پارک‌های ملی لیچ‌فیلد و کاکادو در این ایالت قرار دارند.

سرزمین‌های پایتخت استرالیا

این منطقه کوچک که بین نیو ساوت ولز و جنوب سیدنی قرارگرفته، اهمیتی به‌مراتب بیش‌ازحد تصورتان دارد. سال 1901 که استرالیا رسماً به‌صورت فدرال شکل گرفت، مشاجرات فراوانی بین دو شهر ملبورن و سیدنی برای پایتخت شدن درگرفت. نهایتاً سال 1911 سرزمین‌های پایتخت استرالیا به وجود آمد و تنها دو سال بعد، کانبرا به‌عنوان پایتخت استرالیا شناخته شد.

قلمروهای اضافه

هرچند عجیب به نظر می‌رسد، اما استرالیا رسماً قلمروهای دیگری را نیز تحت اختیار خود دارد. خلیج کوچک جرویس در سواحل جنوبی NSW از جمله این مناطق به شمار می‌آید. افزون بر این هفت قلمرو دیگر با نام‌های جزیره نوفولک، جزیره کریسمس، قلمرو قطبی استرالیا، جزایر کوکوس، جزایر دریای سیاه و جزایر خالی از سکنه آشمور، کاریته، هرد و مک‌دونالد رسماً تحت اختیار استرالیا هستند.


بیشتر بخوانید:

مهاجرت تحصیلی استرالیا

دانستنی‌هایی در مورد تحصیل در استرالیا

برترین دانشگاه‌های استرالیا براساس رشته‌ی تحصیلی

مهمترین مزایا و مشکلات زندگی در استرالیا

شهرهای بزرگ استرالیا

هزینه‌های تحصیل در استرالیا


بهترین سایت های کاریابی در استرالیا

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button