شرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور ۲۰۱۹

شرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور ۲۰۱۹

شرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور ۲۰۱۹

امروز با بررسی موضوع شرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور ۲۰۱۹ در خدمت شما عزیزان هستیم.

در این مقاله سعی شده است به موضوعات زیر پرداخته شود:

  • چرا استرالیا؟
  • جدیدترین تغییرات در امتیازات مشاغل مورد نیاز استرالیا
  • شرایط کلی برای اقدام جهت اخذ ویزای نیروی متخصص استرالیا
  • اطلاعات مربوط به دعوتنامه ها
  • هزینۀ مهاجرت به استرالیا
  • الزامات مورد نیاز برای ویزای اسکیل ورکر استرالیا
  • هزینه های مهاجرت به استرالیا

 

 

چرا استرالیا؟

چرا استرالیا؟
چرا استرالیا؟

 

استرالیا کشور و قاره ای است در نیمکرۀ جنوبی که توسط اقیانوس هند و اقیانوس آرام احاطه شده است. شهرهای اصلی آن عبارت است از سیدنی، بریزبین، ملبورن، پرت و آدلاید. پایتخت کشور استرالیا، کانبرا نام دارد.

استرالیا به خاطر داشتن تالار اپرای سیدنی، پل بندرگاه سیدنی، دیواره بزرگ مرجانی و بیابان های فراوانش از جمله اَوت‌بَک (Outback) شناخته می شود و دارای گونه های متفاوتی از حیوانات منحصر به فرد مانند کانگورو، کوالا و پلاتی‌پوس یا نوک اردکی و سگ‌های دینگو است.

بنابراین استرالیا می تواند یک گزینه مطلوب برای مهاجرت افرادی باشد که علاقه مند به طبیعت و جاذبه های گردشگری فراوان و متنوع هستند. جمعیت استرالیا در حدود ۲۴.۶ میلیون نفر برآورد شده است.

با این وجود دولت استرالیا همواره تلاش کرده است که راه های متنوعی را برای مهاجرت متقاضیان  فراهم آورد. بنابراین بهتر است متقاضیان بر اساس شرایط خود، بهترین روش را از بین روش های مهاجرت به استرالیا انتخاب کنند.

 

جدیدترین تغییرات در جدول امتیازدهی مشاغل مورد نیاز استرالیا

در این بخش نگاهی کوتاه خواهیم داشت بر آخرین تغییرات انجام شده در جدول امتیازبندی مشاغل مورد نیاز استرالیا از طریق ویزای مهارت های کاری یا همان اسکیل ورکر استرالیا.

جدیدترین تغییرات در جدول امتیازدهی مشاغل مورد نیاز استرالیا
جدیدترین تغییرات در جدول امتیازدهی مشاغل مورد نیاز استرالیا

 

همانطورکه در مقالۀ اسکیل ورکر استرالیا نیز ذکر شد، از اول جولای  ۲۰۱۸، حداقل امتیاز مورد نیاز برای کسانی که قصد اقامت به استرالیا از طریق ویزای مهارت های کاری را دارند، در هر نوع سه زیرکلاس ویزاهای موجود از ۶۰ به ۶۵ امتیاز افزایش پیدا کرده است.

این سه نوع ویزا یا زیرکلاس شامل موارد زیر بود:

همۀ کسانی که رشته های آنها در لیست مشاغل استراتژیک میان مدت و بلند مدت یا MLTSSL استرالیا است، در صورت داشتن امتیاز کافی در آن رشته، می توانند واجد شرایط جهت اقدام برای اخذ ویزای ۱۸۹ باشند.

نکتۀ مهم) توصیه ما به کسانی که قصد دارند در رشته های سهمیه بندی شده یا Pro rata (رشته هایی که به بیش از ۶۵ امتیاز نیاز دارند) مهاجرت داشته باشند این است که از طریق ویزاهای ۱۹۰ و ۴۸۹ اقدام کنند. البته متقاضیانی که قصد اقدام از طریق ویزاهای ۱۹۰ و ۴۸۹ را دارند، رشتۀ آنها باید در لیست مشاغل استراتژیک کوتاه مدت یا STSOL قرار داشته باشد.

شما می توانید امتیازات مربوط به دعوتنامه های ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ در رشته هایی که افزایش امتیاز داشته اند را از اینجا مشاهده کنید. گفتنی است این امتیازات مربوط به ویزهای ۱۸۹ و ۴۸۹ است.

 

شرایط کلی برای اقدام جهت اخذ ویزای نیروی متخصص استرالیا به شرح زیر است:

سن: سن شما باید در هنگام ارسال دعوت نامه زیر ۴۵ سال باشد.

زبان انگلیسی: شما باید مهارت کافی در زبان انگلیسی برای کار در استرالیا داشته باشید. حداقل نمره برای این بخش نمرۀ ۶ آیلتس (یا معادل آن در تافل) در هر مهارت می باشد.

شغل: در زمان درخواست بهتر است شغل تخصصی تان را انتخاب کنید که متناسب با مهارت ها و مدارک تحصیلی شما است.

ارزیابی مدارک: قبل از ارسال درخواست، مدارک و میزان مهارت های شغلی شما باید توسط  سازمان ارزیاب مربوط که معمولاً تابع قوانین و استانداردهای خاصی است، بررسی و معادل سازی شود.

ارزیابی سلامتی: شما باید از سلامت عمومی مناسبی برخوردار باشید. سلامت متقاضیان باید توسط یک هیئت پزشکی بررسی و تأیید شود.

سوء پیشینه: شما باید فاقد هرگونه سابقۀ کیفری باشید. این موضوع توسط گواهی عدم سوء پیشینه مشخص می گردد. در صورت وجود هرگونه جرمی در این گواهی، مراتب امر باید توسط نهادهای نظارتی و جرم شناسی وابسته به اداره مهاجرت استرالیا بررسی شود.

در انتهای این بخش پیشنهاد می کنیم مقالۀ چگونگی مهاجرت به استرالیا را حتماً تا انتها مطالعه فرمایید.

 

هزینه های مهاجرت به استرالیا:

هزینه های مهاجرت به استرالیا
هزینه های مهاجرت به استرالیا

 

بدیهی است مهاجرت به استرالیا، همانند هر کشور دیگری نیازمند هزینه هایی است. با توجه به تغییرات سریع ارز به خصوص دلار استرالیا نسبت به واحد پول ایران، اطلاع داشتن از هزینه های مورد نیاز و پیش بینی نشده در راستای اهداف مهاجرتی شما به استرالیا می تواند مفید باشد. این هزینه ها شامل موارد زیر است:

 

  • هزینه های مربوط به ویزا

ادارۀ مهاجرت استرالیا برای بررسی درخواست ویزای متقاضیان سفر به استرالیا، هزینه های دریافت می کند که بسته به نوع ویزای درخواستی می تواند متغیر باشد. حتی در صورتی که درخواست متقاضیان برای گرفتن ویزاهای مهاجرتی استرالیا رد شود، این هزینه ها به آنها برگردانده نمی شود.

 

 

  • هزینه های مربوط به وکیل مهاجرت

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا برای افزایش شانس قبولی و اجتناب از هر گونه اشتباهی در فرایند مهاجرتی یشان، از طریق یک یا چند وکیل مهاجرتی اقدام می کنند. هزینۀ حق الوکاله مهاجرت به استرالیا، بسته به نوع ویزای درخواستی متفاوت است. انواع ویزاهای استرالیا عبارت است از:

ویزای مهارت های کاری

ویزای توریستی

ویزای دانشجویی

ویزای سرمایه گذاری

ویزای کار موقت

ویزا از طریق ازدواج

ویزا از طریق اقامت والدین

ویزا از طریق اقامت فرزندان

ویزا از طریق اقامت پناهندگی

 

  • هزینه های مربوط به آزمایشات پزشکی

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، می بایست یک سری آزمایشات پزشکی شامل آزمایش خون، ایکس ری قفسۀ سینه و … انجام دهند. بدیهی است این آزمایشات پزشکی مستلزم  هزینه هایی است.

 

  • هزینه های مربوط به سفر و اسکان در استرالیا

این بخش از هزینه ها شامل خرید بلیط هواپیما، هزینۀ  اجاره یا خرید مسکن و خورد و خوراک می باشد.

 

  • هزینه ها ی مربوط به ترجمۀ مدارک

افرادی که که قصد سفر یا هر گونه اقامت به استرالیا را داشته باشند، می بایست حتماً مدارک خود را به زبان انگلیسی ترجمه کنند.  گفتنی است فقط مدارک ترجمه شده به زبان انگلیسی، مورد تأیید مراجع ذیربط در استرالیا هستند. ترجمه مدارک می تواند به دو صورت ناتی و رسمی با تأییدۀ دادگستری باشد.  ترجمه‌های ناتی عموماً ارزانتر از ترجمه های رسمی با تأییدۀ دادگستری هستند.

 

هزینه ها ی مربوط

نکتۀ مهم) متقاضیان عزیز، به دلیل تغییرات پیش بینی نشده در هزینه ها، همچنین وضعیت نامشخص بازار ارزی ایران، از بیان هرگونه عدد و رقم مشخصی در این بخش خودداری شد.

پیشنهاد می کنیم جهت اطلاع دقیق از آخرین وضعیت هزینه ها به صورت لحظه ای، با مشاورین ما در شعب مختلف مدیریت مشاورۀ آریا از طریق صفحۀ تماس با ما، تماس حاصل فرمایید.  تیم مجرب و حرفه ای آریا خود را موظف و متعهد به ارائۀ مشاوره های صحیح و درست در راستای اهداف مهاجرت شما می داند.  

همچنین در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزلند را دارید به صفحۀ خدمات ما مراجعه کنید و از مشاورۀ کارشناسان ما بهره ببرید.

 

مقالات زیر را از دست ندهید:

کوئینزلند

کوئینزلند; دولت و جامعه

چگونگی مهاجرت به استرالیا

اقامت استرالیا

جاذبه های فرهنگی در کانبرا

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button