دانشگاه‌های استرالیا خواستار تنظیم مجدد ضوابط مهاجرت برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی هستند

دانشگاه‌های استرالیا از نظر تعداد دانشجویان بین‌المللی جزء پیشتازان جهان هستند. با این حال، با توجه به دانشگاه‌های بسیار عالی استرالیا، کمتر از یک سوم فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از مجوز کار پس از تحصیل خود استفاده می‌کنند و تنها 16 درصد از آنان شهروند دائمی می‌شوند.

دانشگاه‌های استرالیا خواستار تنظیم مجدد روند ویزا برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در گزارشی که به کمیته پارلمانی در مورد بررسی سیستم مهاجرت ارائه شده است، نماینده آموزش عالی استرالیا گفت که سیستم پیچیده فعلی باعث عقب‌ ماندن این کشور از سایر نقاط جهان شده است.

دانشگاه‌های استرالیا خواستار تنظیم مجدد ضوابط مهاجرت برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی هستند

کاتریونا جکسون، مدیر اجرایی دانشگاه استرالیا، گفت در حال حاضر بیش از 100 زیر کلاس ویزا وجود دارد که این سیستم را برای هدف مناسب توصیف نمی‌کند. دانشگاه‌های استرالیا از جمله پیشتازان جهان در زمینه تحصیل بین‌المللی هستند. در همین حال، رقبای ما در جهان در حال افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان بین‌المللی در روند مهاجرت خود هستند تا سهم قابل‌توجه‌تری در جهان داشته باشند و همین موارد استرالیا را هر روز بیشتر در این زمینه به عقب هدایت می‌کند.

این نهاد پنج توصیه برای تغییر در گزارش خود ارائه کرده است که مهم‌ترین این پنج توصیه عبارت است از:

اعطای ویزای موقت به طور خودکار به همه دانشجویان بین‌المللی که از دانشگاه‌های استرالیا فارغ‌التحصیل می‌شوند و ارتقای فرآیندهای گزارش دهی برای ارائه اطلاعات به روز در مورد وضعیت ویزای متقاضیان.

همچنین خواستار سیستم اولویتی مشابه گرین کارت ایالات متحده شد تا به کارگران اولویت‌دار اجازه دهد تا سریعاً اقامت دائم دریافت کنند.

منبع: economictimes.indiatimes.com

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button