ملبورن (Melbourne) را بیشتر بشناسیم!

ملبورن (Melbourne) را بیشتر بشناسیم!

ملبورن (Melbourne) را بیشتر بشناسیم!

ملبورن (Melbourne) را بیشتر بشناسیم!

ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا و قطب تفریحی، فرهنگی، اداری و کسب و کار این ایالت محسوب می شود. کل ناحیه کلان شهر ملبورن 9990.5 کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیتی حدود 4.5 میلیون نفر را در خود جای داده است. شهرداری شهر ،دارای مساحت 37.7 کیلومتر مربع بوده و جمعیت مسکونی  128.963 نفری (مطابق آمار سال 2015) دارد.

پیش بینی می شود که این جمعیت در سال 2017 به 143.123 نفر رشد کند. این شهر از یک مرکز شهر و تعدادی حومه ی داخلی تشکیل شده که هر کدام با ویژگی متمایز خود و با کسب و کار، ساکنین و جوامع مختلف در آنجا زندگی می کنند.

مردم ملبورن

جمعیت شهر از بسیاری از گروه های مردمی در تمام سنین با فرهنگ های مختلف تشکیل شده است. ساکنین شهر شامل افراد حرفه ای جوان، دانش آموزان بین المللی و  زوج های سالمند می شود که به دنبال لذت بردن از چیزهایی هستند که این شهر برای آن ها فراهم می کند.

به طور متوسط در یک هفته حدود 909.000 نفر از شهر ملبورن استفاده می کنند و هر ساله این شهر میزبان بیش از یک میلیون گردشگر بین المللی است.

ملبورن و دولت

شهر Melbourne بر منطقه شهری که شامل مرکز شهر و چندین حومه داخلی است به عنوان یک شورا ( شورای شهر ملبورن ) نظارت می کند. همچنین به عنوان یک شورای شهر مرکز ایالت به نمایندگی از ملبورن در انجمن های ملی، بین المللی و محلی صحبت می کند.

این شهر با همکاری سایر شوراهای محلی و دولت ایالت ویکتوریا سعی دارد تا اطمینان حاصل کند که ملبورن یکی از امن ترین، سالم ترین و تمیز ترین شهرهای دنیاست. همچنین این شورا در تلاش است تا از موقعیت آن به عنوان مرکز برجسته استرالیا در زمینه هنر،  فرهنگ، تحصیل، آشپزی و خرید پشتیبانی کند. هفت شورای همسایه ی Melbourne هوبسون بی ( Hobsons Bay )،پورت فیلیپ ( Port Phillip )،استانینگتون ( Stonnington ) ، یارا ( Yarra )، مورلند ( Moreland ) ، مونی ولی ( Moonee Valley ) و ماری برانانگ ( Maribyrnon ) هستند.

موقعیت و آب و هوا

شهرداری شهر در عرض جغرافیایی 37 درجه و 49 دقیقه جنوبی و طول جغرافیایی 144 درجه و 58 دقیقه شرقی در لبه جنوب شرقی استرالیا واقع شده است.

با تمرکز حول یک مرکز تجاری، حومه های شهر بیش از 40 کیلومتر به جنوب گسترش یافته و حدوداً به اندازه 30 کیلومتر توسط رشته کوه های دندنانگ ( Dandenong ) در شرق احاطه شده و تا 20 کیلومتر به شمال گسترش یافته است. این شهر از سمت غرب به طرف دشت های صاف و وسیع بازالت ( Basalt ) پراکنده شده است. ساکنان ملبورن از آب و هوای معتدل که تحت تاثیر محل آن در راس یکی از بزرگترین خلیج ها (خلیج پورت فیلیپ) است، لذت می برند.

توجه:

ملبورن بزرگ ( Greater Melbourne ) ( که به طور رسمی در سال 2006 توسط اتحادیه آمار ملبورن منتشر شد) بخش هایی از مورابول ( Moorabool ) ( باچوز ماش Bacchus Marsh ) منطقه ماکدون ( Macedon Ranges ) (شامل شهرهای Gisborne, Macedon, Lancefield, Riddells Creek)، ناحیه میتشل ( Mitchell ) (شامل شهرهای Wallan و  Wandong) و موریندیندی ( Murrindindi ) ( Kinglake ) به همراه قسمتی از یارا رینجرز ( Yarra Ranges ) ( Warburton East ) را شامل می شود که در سرشماری 2011 در نظر گرفته شده است و در حال حاضر به عنوان منطقه آماری شهر پایتختی ملبورن بزرگتر شناخته شده است.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button