مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی

مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی

مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی

هدف اصلی ما از ارائۀ این مقاله، بررسی چگونگی مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی برای متقاضیان بین‌المللی است. امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و بتوانید اطلاعات موردنظر خود را در این راستا کسب کنید.

مواردی که در این مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم عبارت است از:

  • ملزومات و پیش‌نیازهای مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی
  • معرفی وب‌سایت DoctorConnect
  • پزشکان و افراد شاغل در حیطه‌های پزشکی: انجمن پزشکی استرالیا (AMC)
  • فرایند ارزیابی مهارت‌های متقاصیان مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی

ملزومات و پیش‌نیازهای مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی

ملزومات و پیش‌نیازهای مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی
ملزومات و پیش‌نیازهای مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی

نحوۀ اشتغال فارغ‌التحصیلان بین‌المللی رشته‌های پزشکی (IMG) در استرالیا به عنوان یک پزشک، شامل سه مرحلۀ کلیدی است. بنابراین متقاضیانی که قصد مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی را دارند مشمول این سه هستند:

1. به دست آوردن مدرک ارزیابی مهارت های موفق
2. رجیستر شدن در انجمن پزشکی استرالیا (AMB)
3. گرفتن ویزا

اما داشتن این مدارک کمی نیاز به بررسی و تلاش دارد. برای گرفتن مدرک رجیستریشن در انجمن AMB، شما به پیشنهاد شغلی نیاز دارید. مگر اینکه موفق شوید به عنوان یک پزشک متخصص، مدرک رجیستریشن دریافت کنید. مهم نیست چند سال تجربه در کشورتان دارید، رجیستریشن اولیه شما در استرالیا محدود یا موقتی خواهد بود – به جز برای متخصصان. این بدین معنی است که قبل از گرفتن رجیستریشن عمومی باید 12 ماه فعالیت تحت نظارت (حداقل 47 هفته کار تمام‌وقت) را در استرالیا تکمیل کرده باشید.

کسب مدرک رجستریشن برای پزشکانی که در انگلستان، کانادا، ایالات متحدۀ آمریکا، نیوزیلند و ایرلند آموزش داده شده‌اند و یا رجیستر شده‌اند، آسان‌تر است. برد پزشکی استرالیا تشخیص می‌دهد که پزشکان از این کشورها دارای مدارک معادل لازم هستند یا خیر. بنابراین، روند ارزیابی و رجیستریشن مهارت‌های پزشکان، حول محور تأیید شدن مدارک آنها و میزان تجربۀ کاری‌شان انجام می‌گردد.

پزشکان کشورهای دیگر مجبورند هر دو آزمون کتبی (AMC CAT MCQ) و آزمون بالینی AMC را که توسط انجمن پزشکی استرالیا (AMC) انجام می شود، با موفقیت بگذرانند. در برخی موارد، ارزیابی مبتنی بر محل کار می‌تواند برای آزمون بالینی جایگزین شود. پس از اتمام موفقیت‌آمیز این دوره، متقاصیان می‌توانند برای رجیستریشن مشروط درخواست دهند.

پیشنهاد می‌کنیم راهنمای جامع رجیستر پزشکان در استرالیا را حتماً مطالعه فرمایید.

معرفی وبسایت DoctorConnect

معرفی وب‌سایت DoctorConnect

وب‌سایت DoctorConnect اطلاعات مفیدی را به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی رشتۀ پزشکی و شاغلین در حوزه  که قصد مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی را دارند ارائه می دهد. هدف اصلی این وب‌سایت در کمک به فارغ التحصیلان بین‌المللی رشتۀ پزشکی، اطلاع رسانی در مورد مراحل موردنیاز برای کار به عنوان یک پزشک در استرالیاست. در حقیقت اطلاعات در مورد مکان‌هایی که آنها می‌توانند در زمینه‌های پزشکی کار کنند و البته محدودیت‌هایی که در مورد صورت‌حساب درمان بیماران دارای امتیاز Medicare وجود دارد.

پزشکان و افراد شاغل در حیطه‌های پزشکی: انجمن پزشکی استرالیا (AMC)

پزشکان و افراد شاغل در حیطه‌های پزشکی انجمن پزشکی استرالیا (AMC)
پزشکان و افراد شاغل در حیطه‌های پزشکی: انجمن پزشکی استرالیا (AMC)

اگر قصدتان مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی است، می‌باسیت در یکی از طبقه‌بندی‌ها یا زیرکلاس‌های کلی مربوط به مهاجرت افراد متخصص درخواست بدهید. در زمانی که درخواست خود را ارسال می‌کنید (زمان اپلای)، باید شغل کاندید شده شما در فهرست مشاغل افراد متخصص (Skilled Occupations List) باشد. برای ایجاد یک اپلیکیشن معتبر، باید از سازمان ارزیابی مربوطه برای شغل کاندید شدۀ خود، نتیجۀ ارزیابی مهارت مثبت دریافت کرده باشید.

سازمان AMC یا انجمن پزشکی استرالیا یک سازمان ارزیاب برای مشاغل پزشکی در دسته‌بندی‌های زیر است:

  • پزشک عمومی؛
  • متخصص بیهوشی؛
  • متخصص پوست؛
  • متخصص اورژانس؛
  • متخصص زنان و متخصص زنان و زایمان؛
  • چشم پزشک؛
  • پزشک متخصص اطفال؛
  • پاتولوژیست؛
  • پزشک متخصص؛
  • روانپزشک؛
  • رادیولوژیست؛
  • جراح؛
  • پزشکان متخصص که در هیچ طبقه‌بندی یا زیرکلاسی قرار نگیرند.

حداقل امتیاز برای مهارت‌های اختصاص‌یافته به شغل پزشکی در سیستم امتیازدهی ادارۀ مهاجرت استرالیا، 65 امتیاز است. تمام اپلیکیشن‌ها با اولویت‌بندی مشخصی بررسی می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ مهاجرت پزشکان به استرالیا را حتماً مطالعه فرمایید.

فرایند ارزیابی مهارت‌های متقاصیان مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی

فرایند ارزیابی مهارت‌های متقاصیان مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی
فرایند ارزیابی مهارت‌های متقاصیان مهاجرت به استرالیا با مدرک پزشکی

اگر شغل کاندید شدۀ شما پزشکی باشد، باید به ادارۀ برد پزشکی آن ایالت یا منطقه‌ای درخواست بدهید که قصد دارید در آنجا برای رجستریشن کامل پزشکی (بدون قید و شرط) شروع به کار کنید. هنگامی که شما به عنوان یک فرد متخصص مجاز به فعالیت در حیطۀ پزشکی مشغول به کار می شوید، لازم نیست که برای ارزیابی مهارت‌های خود به یک برد پزشکی ایالتی یا منطقه‌ای مراجعه نمایید. زیرا داشتن مدارک و شواهد از رجیستریشن کامل در ایالت یا منطقۀ مربوطه، خود نوعی ارزیابی مهارتی را محسوب می‌شود. شما باید مدرکی از رجیستریشن پزشکی کامل را برای ارائۀ درخواست معتبر جهت مهاجرت تحت برنامه کلی مهاجرت افراد متخصص دریافت کنید.

رجیستریشن پزشکان عمومی

متقاضی که مدارک پزشکی اولیه و پایه او توسط برد پزشکی ایالتی و یا منطقه‌ای مورد تأیید قرار نگرفته باشد، باید شرایط لازم برای تشخیص شورای پزشکی استرالیا (AMC) را برآورده سازد. این فرایند مستلزم شرکت در یک آزمون تست چند گزینه ای (MCQ) و یک امتحان بالینی است که توسط AMC برگزار می‌گردد. پس از آنکه AMC به شما اعلام می‌کند که مهارت‌های شما معادل با همتایان آموزش‌دیدۀ استرالیایی‌تان ارزیابی شده است. پس از آن باید به برد پزشکی ایالت یا منطقۀ مربوطه برای رجیستریشن کامل یا به عبارت دیگر، حق درخواست کار در حیطۀ پزشکی بدون محدودیت، درخواست بدهید.

رجیستریشن پزشکان متخصص

متخصصین آموزش دیده در خارج از کشور باید از طریق AMC درخواست بدهند تا مهارت های تخصصی شان توسط دانشکده پزشکی برای گرفتن تخصصی مربوطه در استرالیا ارزیابی شود. هدف از ارزیابی متخصص، تعیین میزان معادل بودن آموزش و مهارت های متخصصان آموزش دیده در خارج از کشور با متخصصان آموزش دیده در استرالیاست. اگر کالج مربوطه شما را به عنوان پزشک صلاحیت دار در استرالیا ارزیابی کند، شما می‌توانید برای رجیستریشن در زمینۀ تعیین‌شده برای طبابت در حیطۀ تخصص‌تان درخواست بدهید.

مطلب تحصیل پزشکی در استرالیا هم می تواند برای شما مفید باشد، آن را نیز بخوانید

مدارک رجیستریشن کامل

AMC مدارک زیر را به عنوان مدرکی برای رجیستریشن بی‌قید و شرط قبول خواهد کرد:

  • مدارک و گواهی‌نامه‌های صادرشده توسط برد پزشکی ایالتی یا منطقه ای (با نشان دادن رجیستریشن کامل از برد پزشکی)؛ و یا
  • یک گواهی AMC ( که نشان می دهد که شما امتحانات لازم را برای داشتن رجیستریشن بدون قید و شرط را با موفقیت گذرانده اید)؛ یا
  • کمک هزینۀ تحصیلی کامل از کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیا (RACGP) یا کالج متخصصین را در زمینۀ مربوطه دریافت کرده باشید.

خدمات مؤسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا به شما پزشکان عزیز!

خدمات مؤسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا به شما پزشکان عزیز!

Arya Group Services for Physicians!

دوستان عزیز، چنانچه در مشاغل علوم پزشکی یا حوزۀ بهداشت و درمان تحصیل می‌کنید یا مشغول به فعالیت هستید، مؤسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا با در اختیار داشتن کادری مجرب و مورد تأیید رسمی از سازمان برگزارکنندۀ آزمون‌های OET و MCQ، امکان استفاده از شرایط این آزمون‌ها را برای پزشکان، پرستار‌ان و سایر گروه‌های پزشکی فراهم آورده است تا دیگر نیازی به صرف زمان و کسب نمرات بالا در آزمون آیلتس یا سایر آزمون‌ها نباشد. کافی است به مقالۀ آزمون OET مراجعه کنید و در خصوص راهنمای جامع رجیستر پزشکان در استرالیا از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

همچنین جهب کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت پزشکان به استرالیا و مهاجرت دامپزشکان به استرالیا به لینک‌های مربوطه رجوع کنید.

با ما در ارتباط باشید!

با ما در تماس باشید!

Contact us!

پزشکان و علاقه‌مندان تحصیل و کار در کشور استرالیا، رویکرد مدنظر و مطلوب گروه آریا انجام صفر تا صد فرایند مهاجرت شما به همراه خانوادۀ شما به استرالیا است. این فرایند به صورت یک توالی منظم و مشخص بوده که از کشور مبدأ شروع و در نهایت منجر به اخذ ویزای دائم شما می‌گردد. گروه آریا با استفاده از زیرساخت‌های آموزشی مناسب و تسهیلات ویژه درخور شما، همچنین با بهره‌گیری از کادر آموزشی و مدیریتی باتجربه، آمادۀ خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. لطفاً در صورت تمایل به اطلاع از زمان و نحوه برگزاری دوره‌های آماده‌سازی آزمون‌های OET و MCQ با ما از طریق راه‌های ارتباطی موجود در لینک تماس با ما در ارتباط باشید.

امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله مورد رضایت شما مخاطبان واقع گردیده باشد و شما به اطلاعات کافی و مفیدی دست یافته باشید.

√ در پایان چنانچه قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، پیش از تصمیم برای شروع مراحل مهاجرت‌تان، مطالب زیر را مطالعه نمایید:

راهنمای جامع رجیستر پزشکان در استرالیا

آزمون OET چیست؟

مهاجرت به استرالیا

مزایای مهاجرت به استرالیا

نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا

آخرین تغییرات مهاجرت به استرالیا

انواع راه‌های مهاجرت به استرالیا

بورسیه‌های بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در سال ۲۰۱۹

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button