نکات کلیدی برای مهاجرت به استرالیا

نکات کلیدی برای مهاجرت به استرالیا

نکات کلیدی برای مهاجرت به استرالیا

استرالیا یکی از کشور‌های جذاب و دیدنی برای تمامی مردم دنیاست. این کشور در سال‌های اخیر از نظر اقتصادی پیشرفت چشم‌گیری داشته است. همانطور که می‌دانید اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، باید روادید این کشور را طی کنید. در اینجا قصد داریم همه‌ی اطلاعات لازم در مورد مهاجرت به استرالیا را برای شما شرح دهیم. آنچه در ادامه می‌خوانید در مورد نحوه‌ی دریافت ویزا، انواع ویزا، هزینه‌های زندگی در استرالیا، نحوه‌ی پیدا کردن شغل و اقامت دائم در استرالیاست.‌

اغلب کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، از رویه‌ی اداری آن بی‌اطلاع هستند. برخی از افراد هم ممکن است به کارشناسان مهاجرت مراجعه کنند. آن‌ها می‌توانند فرآیند مهاجرت به استرالیا را به‌طور کامل برای شما شرح دهند تا دردسر کمتری برای مهاجرت داشته باشید. توصیه می‌کنیم قبل از شروع برنامه‌ریزی برای حرکت به سوی استرالیا، بهتر است این مطلب را تا انتها‌ بخوانید.

پیدا کردن شغل مناسب در استرالیا

وقتی قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، نمی‌‌توانید فقط به چمدان لباس‌ها‌ و بلیط پروازتان فکر کنید. این نوع مهاجرت فقط مختص کسانی است که ویزای بازدیدکننده دریافت کرده باشند. اگر قصد دارید برای همیشه در استرالیا بمانید، باید ویزای اقامت دائم یا سایر ویزا‌های مربوط به اقامت طولانی را تهیه کنید. در این صورت می‌توانید به پیدا کردن شغل مناسب در استرالیا نیز‌ فکر کنید.

جالب است بدانید اگر طرح یا ایده‌ی خاصی برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید در استرالیا را داشته باشید، می‌توانید طرح خود را برای دولت استرالیا ارسال کنید. اگر برای دولت استرالیا ثابت شود که شما قصد دارید با کارآفرینی به اقتصاد این کشور کمک کنید، سریع‌تر ویزای اقامت دائم خود را دریافت می‌کنید.

ارسال درخواست ویزای استرالیا

برای اقامت در استرالیا انواع مختلف ویزا وجود دارد که می‌توانید برای مهاجرت به این کشور یکی از آن‌ها را درخواست کنید. ویزاهایی که برای کسب شغل در استرالیا صادر می‌شود به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از: ویزا برای کارآفرینان موفق، ویزا برای کارگران ماهر و ویزا برای کارگران غیرمتخصص.

شما باید براساس تخصص و مهارت خود یکی از این سه نوع ویزا را درخواست کنید. برای اینکه سریع‌تر ویزای خود را دریافت کنید، می‌توانید یک کارفرما یا رئیس در استرالیا پیدا کنید و از او بخواهید که شما را برای دریافت ویزای کاری به دولت استرالیا معرفی کنند. در استرالیا بیش از 20 نوع ویزای کاری وجود دارد. انتخاب یکی از آن‌ها کار راحتی نیست. بنابراین به زمان زیادی نیاز دارید که به‌خوبی روی آن فکر کنید و سپس تصمیم بگیرید.

مهاجرت برای کارگران ماهر یکی از انواعِ ویزای کاری در استرالیا محسوب می‌شود. مهاجرانی که در یک کار تخصص و مهارت کافی دارند، می‌توانند این نوع ویزا را دریافت کنند. وزارت مهاجرت استرالیا نیز با بررسی میزان مهارت و تخصص متقاضی، اقدام به صدور ویزا می‌کند. پس باید مهارت خود را با مدرک به دولت استرالیا اثبات کنید.

البته اگر کارمند ماهری نیستید، جای نگرانی نیست. می‌توانید با طی کردن دوره‌ی آموزشی مربوط به یک رشته‌ی خاص، به کارمند یا کارگر ماهر و متخصص تبدیل شوید.

انواع دیگر ویزاهایی که از سوی دولت استرالیا صادر می‌شود شامل ویزای آموزشی، ویزای دوساله، ویزای اعضای خانواده، ویزای پناهندگی، ویزای دانشجویی و ویزای انسانی است. اگر برای دریافت یکی از این دسته‌ها‌ مجاز نیستید، می‌توانید ویزای اقامت سابق، ویزای پزشکی یا یک ویزای خاص درخواست کنید.

برای مهاجرت به استرالیا یک خانه تهیه کنید

اگر شغل مناسب خود را در استرالیا پیدا کردید و درخواست ویزای خود را هم برای دولت استرالیا ارسال کرده‌اید، اکنون باید بدانید که قرار است در کجا زندگی کنید. پیدا کردن آپارتمان برای زندگی در استرالیا کار راحتی نیست و باید در این مورد اطلاعات کافی داشته باشید. اگر شغل مناسب شما در شهر‌های بزرگ استرالیا از جمله سیدنی و ملبورن باشد، باید بدانید که هزینه‌ی زندگی در این دو شهر بالاست. بنابراین باید آمادگی پرداخت هزینه‌ی بیشتر را داشته باشید.‌

باید با فرهنگ مردم استرالیا هماهنگ شوید

اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید و با فرهنگ غرب هم آشنایی دارید، خیلی زود با مردم استرالیا سازگار می‌شوید. مردم این کشور با زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. پس باید بتوانید به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. مردم استرالیا به تفریح و سرگرمی علاقه‌ی زیادی دارند و به‌همین دلیل ساعات زیادی از روز را در خارج از منزل صرف می‌کنند. برای آن‌ها سواحل بهترین مکان برای سرگرمی و تفریح است. آن‌ها به رفتن در طبیعت و کوهنوری هم علاقه زیادی دارند. زندگی در شهر‌های پرجمعیت استرالیا کار راحتی نیست. فشار کاری و شلوغی شهر ممکن است باعث آزارِ شما شود. با این وجود، طبیعت زیبا، سواحل و مکان‌های رفاهی متعدد باعث شده است استرالیا به یک کشور ایده‌آل تبدیل شود.

دولت استرالیا آزادی‌های زیادی را در اختیار شهروندانش قرار داده است. در این کشور دو قانونِ آزادی بیان و آزادی مذهب پذیرفته شده است. همه استرالیایی‌ها‌ (اعم از مهاجرین و بومی‌ها) در برابر قانون برابر هستند.‌ البته این کشور هم قانون و الزامات خاص خود را دارد که مهاجرین موظفند همانند سایر شهروندان به قوانین دولت استرالیا احترام بگذارند. این کار هم به نفع مهاجرین است و هم باعث حفظ امنیت عمومی می‌شود.

برای اینکه شهروند استرالیا شوید ویزای اقامت دائم بگیرید

اگر می‌خواهید با ویزای کار به استرالیا مهاجرت کنید، اما هم‌چنان تصمیم دارید در درازمدت و یا به‌طور دائم در این کشور بمانید، باید ویزای اقامت دائم درخواست کنید. با دریافت ویزای کار شما حق حضور و اشتغال در استرالیا را دارید، اما به‌عنوان یک شهروند استرالیایی محسوب نمی‌‌شوید. پس اگر می‌خواهید بدون هیچ محدودیتی در استرالیا کار کنید و ادامه تحصیل بدهید، باید ویزای اقامت دائم درخواست کنید.

اگر ویزای کار دارید، می‌توانید خود را برای مهاجرت به استرالیا آماده کنید و در عین حال به اقامت دائم فکر کنید. زیرا بعد از چند سال زندگی در این کشور می‌توانید درخواست دریافت اقامت دائم خود را برای دولت استرالیا ارسال کنید. برخی از شرایط دریافت ویزای اقامت دائم عبارتند از: دادن آزمایش خون، ارائه‌ی مدارک هویتی، حضور در مصاحبه و نداشتن سوءسابقه در طی زمانی که در استرالیا زندگی کرده‌اید.

خلاصه‌ای از نحوه‌ی مهاجرت به استرالیا

زندگی در استرالیا می‌تواند یک تجربه‌ی باورنکردنی و فوق‌العاده را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، باید اقدامات لازم در این جهت را درست انجام دهید.

اول اینکه به دنبال یک شغل مناسب یا یک کارفرما باشید. شاید نیاز باشد کارفرما برای دریافت ویزای کاری، شما را به دولت استرالیا معرفی کند. قبل از حضور در استرالیا یک خانه تهیه کنید. با فرهنگ مردم استرالیا آشنایی پیدا کنید.

اگر سبک زندگی در استرالیا را دوست داشته باشید، می‌توانید برای همیشه در آنجا زندگی کنید. پس باید ویزای اقامت دائم بگیرید و به شهروند استرالیایی تبدیل شوید. استرالیا یک کشور شگفت‌انگیز با منابع غنی و طبیعت زیباست. این کشور از نظر سطح رفاه، رتبه‌ی بالایی را در بین تمام کشور‌های جهان به خود اختصاص داده است. دستمزد در شهر‌های پرجمعیت این کشور بالاست. پس می‌تواند یک زندگی پرزرق و برق را برای شما رقم بزند. البته هزینه‌ی زندگی در استرالیا بیشتر از سایر کشور‌های جهان است. اما داشتن زندگی آرام و مرفه آنقدر ارزش دارد که این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button