همه ی ما در معرض اومیکرون هستیم

همه ی ما در معرض اومیکرون هستیم

 

رئیس اداره ی بهداشت کویینزلند می گوید همه ی ما در هفته های آتی در معرض کووید 19 خواهیم بود. با افزایش تعداد موارد ابتلا در جوامع بومی دور افتاده در این ایالت، نگرانی ها در مورد این موضوع افزایش یافته است.

شیوع سریع سویه ی اومیکرون اکنون در چربورگ (Cherbourg) و پالم آیلند (Palm Island) در حال رخ دادن است که هر دوی این مناطق در مقایسه با جمعیتشان نرخ واکسیناسیون نسبتا پایینی دارند.

در چربورگ، حدود 250 کیلومتری شمال غرب بریزبین، در روز دوشنبه 3 ژانویه، 90 مورد تایید شده از ویروس کووید 19 شناسایی شده اند که اکثر آن ها افراد جوان بوده اند. دو نفر از این افراد در بیمارستان بوده و یکی از آن ها تحت مراقبت های شدید است. نرخ واکسیناسیون در چربورگ کمتر از 60 درصد است.

مقامات رسمی بهداشت می گویند در پالم آیلند یک مورد ابتلا تایید شده است، اما گزارش های محلی حاکی از آن هستند که حداقل 6 نفر دیگر نیز در این جزیره مبتلا شده اند. در پالم آیلند تنها 44 درصد از ساکنین دو دوز از واکسن کووید 19 را دریافت کرده اند و در اواخر این هفته تیم های پزشکی برای بالا بردن این نرخ به صورت خانه به خانه به سراغ ساکنین این جزیره می روند.

کویینزلند در 24 ساعت منتهی به یکشنبه 2 ژانویه، 4249 مورد ابتلا را گزارش کرده است.

همچنین این ایالت یک مورد مرگ مشکوک به کووید 19 را گزارش کرده است، که اولین مورد در موج شیوع جدید و تنها هشتمین مورد از ابتدای پاندمی در این ایالت است.

دکتر جرارد، رئیس اداره ی بهداشت کویینزلند می گوید مردی در اواخر دهه ی 30 سالگی، به طور ناگهانی در طول شب در منزل خود در گلد کوست از دنیا رفته است. پزشکی قانونی ایالت کویینزلند در حال بررسی شرایط است.

جرارد می گوید شیوع سریع سویه ی اومیکرون به احتمال زیاد ادامه خواهد یافت و “در تعداد بسیار زیاد” در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه به اوج خود خواهد رسید. از بیش از 20 هزار مورد ابتلای کنونی در کویینزلند، در روز دوشنبه 3 ژانویه تنها ده مورد تحت مراقبت شدید بوده و تنها یک نفر از این افراد نیاز به ونتیلاتور داشته است.

جرارد می گوید: “انتظار داریم در طی هفته های آتی تعداد قابل توجهی از افراد مبتلا شوند. گمان می کنم ما باید این طور فرض کنیم که همه ی ما در هفته های آتی در معرض این ویروس خواهیم بود”.

“سویه ی اومیکرون بسیار متفاوت بوده و تفسیر مدل سازی آن بسیار دشوار است. همه ی آن چه می توانم بگویم این است که می توانیم انتظار تعداد بسیار بالایی از موارد ابتلا را داشته باشیم و در اکثر موارد ابتلا، در موارد بسیار زیادی از ابتلا، علائم آن بسیار خفیف خواهد بود. بنابراین واضح است که واکسیناسیون موثر بوده است”.

جرارد معتقد است شیوع ناگهانی در پالم آیلند “غیر منتظره نبوده است”.

او می گوید: “همانند سایر مناطق، این سویه در جزایر پالم آیلند نیز شیوع پیدا خواهد کرد”.

میزلام سم (Mislam Sam)، شهردار پالم آیلند، گفته است: شرایط روانی در جزیره به هم ریخته است.

او گفته است: “من در حال سر زدن به  همه ی ساکنین هستم و تلاش دارم هراسی را که در جامعه رو به افزایش است را کاهش دهم”.

“ما جمعیت زیادی داریم که مشکلات سلامت جدی دارند، بنابراین شکی نیست که این موضوع برای بخش بزرگی از جامعه استرس زا و افسرده کننده باشد”.

“ما همیشه این پیش بینی را داشته ایم که به دلیل ارتباط نزدیک جامعه مان و سطح زیاد جمعیت در خانه ها، در طول یک شب یک مورد ابتلا می تواند تبدیل به 100 مورد ابتلا شود”.

نخست وزیر کویینزلند، آناستازیا پالاسزوک (Annastacia Palaszczuk) در پاسخ به اینکه دولت برای کمک به افراد آسیب پذیر در خانه های پر جمعیت در جوامع بومی چه اقداماتی انجام داده است گفت این افراد باید واکسینه شوند.

او می گوید: “آنچه ما انجام می دهیم این است که به افراد می گوییم تا برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند. ما به تک تک افراد ساکن کویینزلند این فرصت را داده ایم تا واکسینه شوند”.

“متاسفانه در شبکه های اجتماعی پست های منفی ای پخش شده است که در جوامع بومی ما تاثیر بسیار بدی بر روی نرخ واکسیناسیون داشته اند”.

“اکنون مصرانه از مردم این جوامع می خواهم که این پیغام ها در شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرند و در اسرع وقت برای واکسیناسیون اقدام کنند”.

پالاسزوک اعلام کرده است که ایالت کویینزلند 18 میلیون تست آنتی ژن سریع در اختیار دارد که در مراکز آزمایش دولتی برای برخی از افراد، از جمله افرادی که در ارتباط نزدیک با افراد مبتلا بوده اند، به صورت رایگان عرضه خواهد شد

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button