کار پس از تحصیل

کار پس از تحصیل

کار پس از تحصیل

مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) در کانادا

دانشجویان بین المللی که قصد دارند پس از فارغ‌‌التحصیلی از یک موسسه‌ی کانادایی، در کانادا مشغول به کار شوند، زمان بیشتری برای درخواست با مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) خواهند داشت. مجوز کار پس از تحصیل به دانشجویان بین المللی که یک برنامه‌ی تحصیلی را حداقل در هشت ماه آینده تمام خواهند کرد، اجازه می‌دهد به مدت 3 سال در کانادا کار کنند. این تجربه می‌تواند به عنوان یک امتیاز جهت اخذ اقامت دائم کانادا به شمار آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید و یا با گروه مشاوره‌ی آریا تماس حاصل نمایید:

http://monitor.icef.com/2016/11/canada-eases-path-permanent-residency-international-students/

مدت زمان لازم برای مجوز کار پس از تحصیل درخواست دو برابر شد

بر اساس تغییرات انجام شده در برنامه‌یPGWP ‌ که در تاریخ 14 فوریه اعلام شد، دانشجویانی که پس از اتمام تحصیل خود فقط به مدت 90 روز فرصت داشتند تا جهت درخواست مجوز کار پس از تحصیل اقدام کنند، اما در حال حاضر این زمان دو برابر شده و به شش ماه (180 روز) افزایش پیدا کرده است. این 180 روز زمانی آغاز می‌شود که نمره‌های نهایی دانش آموزان اعلام شده باشد و یا زمانی که آن‌ها یک گواهی رسمی کتبی جهت پایان دوره‌ی خود دریافت کرده باشند.

علاوه بر این، قوانین مربوط به مجوز کار پس از تحصیل کمی ساده‌تر شده‌اند:

  • دانشجویان دیگر نیازی به داشتن اجازه‌‌ی تحصیل معتبر جهت درخواست PGWP ندارند. اجازه‌ی تحصیل ‌می‌تواند فقط در یک دوره‌ی زمانی معین از این بازه‌ی 180 روز معتبر باشد.
  • دانشجویان ممکن است برای اخذ PGWP از وطن خود اقدام کنند، به این معنی که آن‌ها می‌توانند به مدت شش ماه پس از اتمام برنامه‌ی تحصیلی خود بدون آنکه اقدام به دریافت اجازه‌ی کار در کانادا کنند، به کشور خود بازگردند.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button