انواع ویزای تجاری استرالیا

انواع ویزای تجاری استرالیا

انواع ویزای تجاری استرالیا

کسانی که در حوزه‌ی بازرگانی و تجارت فعالیت دارند، افرادی که سود خالص بالایی دارند یا شرکت سرمایه‌گذاری به نام آن‌ها ثبت شده است، می‌توانند انواع ویزای تجاری استرالیا را از مراجع ذی‌صلاح دریافت کنند. ذکر این نکته الزامی است که این افراد در صورتی می‌توانند ویزای تجاری بگیرند که بخواهند شرکت خود را در استرالیا راه اندازی و در این کشور فعالیت کنند.

استرالیا، یکی از بهترین و پویاترین اقتصادهای موجود در جهان است و مقصد بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاری  و راه اندازی کسب و کار محسوب می‌شود. افرادی که بخواهند به استرالیا مهاجرت کنند و کسب و کار خود را در این کشور توسعه دهند، می‌توانند از انواع ویزای تجاری استرالیا بهره‌مند شوند. دولت استرایا در تلاش است که روند مهاجرت کاری به استرالیا را بهبود بخشد تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان سراسر دنیا بتوانند در استرالیا به رویاهای خود جامه‌ی عمل بپوشانند و به توسعه و رونق اقتصادی این کشور نیز کمک کنند.

الزامات و شرایط مربوط به اخذ انواع ویزای تجاری استرالیا

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا لازم است که شخص سرمایه‌گذار، یک سری دستورالعمل‌ها و قوانین را رعایت کند. سه نوع ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا وجود دارد. بسته به میزان سرمایه و سود مورد انتظار می‌توانید یکی از انواع ویزای تجاری استرالیا را انتخاب نمایید. هر چه میزان سرمایه‌ بیشتر باشد، قاعدتاً سود پرداختی از جانب دولت استرالیا بیشتر و سخت‌گیری جهت اخذ اقامت دائم استرالیا کمتر خواهد بود. موارد زیر، انواع ویزاهای تجاری استرالیا است:

·        ویزای نوآوری در کسب و کار

·        ویزای سرمایه‌گذاری

·        ویزای سرمایه‌گذاری ویژه

·        ویزای سرمایه‌گذاری کلان

·        ویزای کارآفرینی

ویزای نوآوری در کسب و کار

این نوع ویزا مخصوص سرمایه‌گذاران و کارآفرینانی است که در کسب و کاری که می‌خواهند در استرالیا آغاز کنند، مهارت‌ و سابقه‌ی خوبی دارند و تجربه‌‎ی آن‌ها در این زمینه به حد کافی و لازم رسیده است.

الزامات و شرایط اخذ ویزای نوآوری در کسب و کار در استرالیا

افرادی که قصد دارند انواع ویزای تجاری استرالیا را دریافت کنند، باید یک سری معیارها و شرایط عمومی را داشته باشند. جدای از این شرایط عمومی، ویزای نوآوری در کسب و کار، یک سری شرایط اختصاصی دارد که به شرح زیر است:

در صورتی که بخواهید برای دریافت این ویزا اقدام کنید، باید دو سال از چهار سال گذشته را در استرالیا سپری کرده باشید. حداقل گردش مالی لازم در کسب وکاری که مدیریت آن را در طی این دو سال اقامت در استرالیا بر عهده داشته‌اید، باید 500000 دلار استرالیا باشد.

فرد باید حداقل یکی از کسب و کارهای زیر را در اختیار داشته باشد تا بتواند ویزای نوآوری را بگیرد:

·        51 درصد از کسب و کاری که گردش مالی آن در سال، کمتر از 400000 دلار استرالیا است.

·        30 درصد از کسب و کاری که گردش مالی آن در سال، 400000 دلار استرالیا یا بالاتر باشد.

·        10 درصد از کسب و کار یا شرکتی که جزء سهامی عام باشد.

دارایی خالص فردی که بخواهد ویزای نوآوری در کسب و کار را بگیرد، باید حداقل 800000 دلار استرالیا باشد. در صورتی که ویزای تجاری را دریافت کنید، دارایی شما باید به صورت کاملاً قانونی قابل انتقال به استرالیا باشد. نکته

یکی از ابهام‌های متقاضیان ویزای نوآوری در کسب و کار این است که اگر دو نفر بخواهند یک شرکت مشارکتی راه اندازی کنند و ویزای نوآوری بگیرند، آیا باید هر کدام، 800 هزار دلار استرالیا داشته باشند؟

پاسخ این سوال مثبت است. تک تک این افراد، باید حداقل 800 دلار استرالیا دارایی قابل تبدیل داشته باشند.

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

یکی از متداول‌ترین و رایج‌ترین شیوه‌های مهاجرت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به استرالیا، اخذ ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا است. در ادامه به معیارها و شرایط لازم  برای اخذ این نوع ویزا اشاره خواهد شد:

اگر به دستورالعمل جامع اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا (زیرگروه 188) مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که ویزای سرمایه‌گذاری در ابتدای امر به صورت موقتی و به مدت چهار سال به شخص اعطا خواهد شد. بعد از اینکه سرمایه‌گذار این بازه‌ی زمانی 4ساله را با موفقیت پشت سر گذاشت و معیارهای صلاحیت را کسب کرد، می‌تواند برای اخذ ویزای تجاری دائمی (زیرگروه 888) اقدام کند.

داشتن شرایط زیر برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری الزامی است:

سن

در دستورالعمل مربوط به اخذ ویزای استرالیا آمده است که سن متقاضیان ویزای شخصی استرالیا باید کمتر از 50 باشد. در صورتی که شخص بخواهد برای اخذ انواع ویزای تجاری استرالیا اقدام کند، می‌تواند حداکثر 55 ساله باشد.

نکته

در صورتی که کارآفرین طرح جذابی به دولت استرالیا پیشنهاد دهد و دولت استرالیا به این نتیجه برسد که این طرح سود سرشاری برای این کشور به همراه دارد، شرط سنی را 4 سال افزایش می‌دهد. به بیان دقیق‌تر، 59 ساله بودن کارآفرین نیز اشکالی ندارد و ویزا به این شخص تعلق می‌گیرد.

آزمون امتیازها

سرمایه‌گذار در صورتی می‌تواند ویزای سرمایه‌گذاری را بگیرد که در این آزمون، حداقل 65 امتیاز کسب کند.

مهارت‌های مدیریتی

در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاران زیادی برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا اقدام کرده‌اند. اگر متقاضی می‌خواهد از سوی وزارت مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا دعوت‌نامه دریافت کند، باید نشان دهد که از قابلیت‌‎ها و مهارت‌های مدیریتی ویژه و موثری در فعالیت‌های کاری و برنامه‌ریزی برخوردار است.

تجربه

متقاضیان اخذ ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا باید حداقل سه سال تجربه در حوزه‌های کاری مشابه یا در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری برنامه‌دار داشته باشند.

سوابق و فعالیت‌های قبلی کارآفرین

برای اخذ این ویزا، متقاضی باید سوابق و اسنادی را ارائه دهد که در گذشته، موفقیت‌های خوبی در حوزه‌ی کاری خود کسب کرده است.

تعهد و مسئولیت‌پذیری

شخص به عنوان یک سرمایه‌گذار باید علاقه‌ و عشق خود را به زمینه‌ی فعالیت خود نشان دهد. با این علاقه به احتمال زیاد از سوی وزارت مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا دعوت‌نامه‌ی اخذ ویزای سرمایه‌گذاری، دریافت خواهد کرد.

قصد ادامه‌ی زندگی در استرالیا

متقاضیان ویزای تجاری استرالیا باید اثبات کنند که می‌خواهند حداقل به مدت دو سال در همان ایالتی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، زندگی کنند.

در صورتی که به صورت شراکتی، سرمایه‌گذاری کرده‌اید

قبل از این‌که دعوت‌نامه سرمایه‌گذار متقاضی از سوی وزارت مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا صادر شود، لازم است که شخصی به صورت انفرادی یا شراکتی، یک کسب و کار را مدیریت کرده باشد. این مدیریت باید به مدت حداقل یک سال و حتماً در پنج سال اخیر اتفاق افتاده باشد.

انتقال سرمایه

باید به وزارت مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا اثبات کنید که دو سال قبل از دریافت دعوت‌نامه یرای ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا، 2.25 میلیون دلار استرالیا دارایی خالص دارید و این امکان برای شما وجود دارد که منابع مالی خود را تا دو سال پس از صدور ویزای سرمایه‌گذاری، به استرالیا منتقل کنید.

منافع غیرقانونی در کسب و کار

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا به متقاضیانی که کسب و کار غیرقانونی دارند، اعطا نمی‌شود. شخص باید به مراجع ذی‌صلاح نشان دهد که سود حاصل از کسب و کار کاملاً قانونی است.

سرمایه‌گذاری

مهاجرت‌های کاری، شکلی از سرمایه‌گذاری است که باید برای این نوع مهاجرت، حداقل 1.5 میلیون دلار استرالیا در قلمرویی معین سرمایه‌گذاری شود و حداقل 4 سال پس از صدور ویزای سرمایه‌گذاری، باید همین میزان را حفظ کند. منابع مالی باید از کسب و کارهای قانونی یا از بین منابع آماده برای سرمایه‌گذاری حاصل شود.

 

قوانین مالیاتی استرالیا روی تمامی سرمایه‌گذاری‌ها و کسب و کارها اعمال می‌شود. در صورتی که یک یا چند کسب و کار داشته باشید، در اختیار داشتن یک ویزای مهاجرت کاری کفایت می‌کند. مزیت داشتن چند کسب و کار این است که فرد می‌تواند مجموع گردش مالی این کسب و کارها را به عنوان گردش مالی کسب و کارهای تحت مدیریت خود به مراجع ذی‌صلاح اعلام نماید.

ویزای سرمایه‌گذاری ویژه استرالیا

وزارت مهاجرت استرالیا برای افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری حداقل 5 میلیون دلار در عرض چهار سال دارند، امکان اخذ ویزای سرمایه‌گذاری ویژه را فراهم کرده است.

شرایط و الزامات لازم برای اخذ این نوع ویزای تجاری، به شرح زیر است:

تعهد

متقاضی باید برای ماندن در ایالت یا قلمرویی که برای او تعیین شده است، تعهد دهد.

ادامه‌ی طرح‌های سرمایه‌گذاری یا کسب و کار

شخص باید تعهد دهد که پس از اتمام ویزای موقت خود، به سرمایه‌گذاری یا کسب و کار خود ادامه دهد.

انتخاب استرالیا برای اقامت

سرمایه‌گذار باید در مدت زمانی که ویزای موقتی دارد، حداقل 40 روز از سال را در استرالیا باشد یا ثابت کند که همسر او حداقل 180 روز از سال را در استرالیا زندگی می‌کند.

در صورت داشتن کسب و کار شراکتی چه باید کرد؟

شخص یا شریک او (جداگانه) باید 5 میلیون دلار در استرالیا سرمایه‌گذاری کنند و هیچ کدام از افراد نباید دستی در فعالیت‌های نامشروع و غیرقانونی داشته باشند.

ویزای سرمایه‌گذاری کلان

از بین انواع ویزای تجاری استرالیا، ویزای سرمایه‌گذاری کلان مخصوص افرادی است که بخواهند حداقل 15 میلیون دلار استرالیا سرمایه‌گذاری کنند. این افراد باید معیارهای سرمایه‌گذاری کلان را داشته باشند. این ویزا فقط به متقاضیانی داده می‌شود که از سوی کمیسیون تجارت و سرمایه‌گذاری استرالیا (Austrade) معرفی شوند.

ادامه‌ی طرح‌های سرمایه‌گذاری یا کسب و کار

شخص باید تعهد دهد که پس از اتمام ویزای موقت، خود به سرمایه‌گذاری یا کسب و کار خود ادامه دهد.

دارایی خالص برای سرمایه‌گذاری

لازم است که شخص حداقل 15 میلیون دلار استرالیا دارایی داشته باشد.

هیچ کدام از صاحبان کسب و کار نباید در فعالیت‌های غیرقانونی دست داشته باشند. همچنین فرد یا اعضای خانواده‌ی او که بیش از 18 سال دارند، در صورت ضرر و از دست دادن سرمایه، نباید هیچ اقدامی خلاف کشورهای مشترک‌‌المنافع (همسود) انجام دهند.

فرد برای اخذ ویزای ویژه می‌تواند در موارد زیر سرمایه‌گذاری کند:

·        فعالیت‌های بشردوستانه‌ی مورد تأیید ایالت یا قلمروی استرالیا

·        کمک‌هزینه‌های مربوط به شرکت‌های زندگی در استرالیا که به تعویق افتاده است.

·        کسب و کارهای محدود اختصاصی استرالیا

·        املاک و مستغلات در استرالیا که شامل منزل محل اقامت نمی‌شود.

·        دارایی‌های موجود در فهرست بورس اوراق بهادار استرالیا

·        اوراق قرضه‌‌ای که از سوی دولت استرالیا یا سازمان‌های نیمه‌دولتی صادر می‌شود.

·        اوراق قرضه‌ی سازمانی که از سوی یک شرکت صادر می‌شود و در لیست بورس استرالیا وجود دارد.

ویزای کارآفرینی

مهاجران در صورتی می‌توانند برای اخذ ویزای کارآفرینی که یکی از انواع ویزای تجاری استرالیا است، اقدام کنند که با شخص ثالثی هماهنگ شوند که بتواند حداقل 200000 دلار استرالیا روی کسب و کار آن‌ها سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه می‌تواند صرف ایجاد یک کسب و کار جدید یا توسعه‌ی تجاری شود که در حال حاضر وجود دارد.

در مورد شخص ثالث نیز باید گفت که کارآفرین باید رضایت یکی از سازمان‌های زیر را برای سرمایه‌گذاری در کسب و کار خود جلب نماید:

·        یک ایالت یا قلمرو از استرالیا

·        سازمان دولتی موجود در اتحادیه‌ی کشورهای همسود

·        یک سازمان پژوهشی که منابع مالی کافی را دارد

·        مراکز آموزش عالی

·        سرمایه‌گذارانی که به صورت مشارکت محدود در کسب و کارها سرمایه‌گذاری می‌کنند

کارآفرین برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری باید شرایط عمومی انواع ویزای تجاری استرالیا را داشته باشد. این شرایط عمومی مربوط به سن، تسلط به زبان انگلیسی و سودآوری کسب و کار او برای کشور استرالیا می‌شود.

شخص سرمایه‌گذار باید در فعالیت‌های کارآفرینی استرالیا شرکت کند. این فعالیت‌ها معمولاً با تجاری‌سازی محصولات یا خدمات در ارتباط است. سرمایه‌گذار در اولین سال شروع کسب و کار باید بتواند حداقل 10 درصد از منابع مالی خود را به کارآفرینی اختصاص دهد. همچنین شخص یا شرکت سرمایه‌گذار باید در این کسب و کار حداقل 30 درصد سود کند.

 

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button