راهنمای تحصیل در دانشگاه موناش 2019

پردیس دانشگاه موناش(Monash University)

راهنمای تحصیل در دانشگاه موناش 2019

فرآیند اپلای از طریق سیستم VTAC برای جذب دانشجویان در ترم اول 2019

مرکز پذیرش متقاضیان مقاطع آموزش عالی ویکتوریا (VTAC) شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، یک سیستم پذیرش برای موسسات آموزشی وابسته به ایالت ویکتوریا می باشد.

دانشجویان بین المللی که هم اکنون در حال تحصیل برای اخذ یکی از مدارک ذکر شده در زیر هستند، جهت ورود به دانشگاه موناش در مقطع کارشناسی و برنامه های تحصیلی دیپلم کالج موناش در ترم اول 2019 باید از درگاه VTAC جهت پذیرش از دانشگاه موناش استفاده کنند: (*)

    • • Australian Year 12 qualifications undertaken in Australia or overseas:

1) Australian Capital Territory Year 12 Certificate
2) Queensland Certificate of Education
3) South Australian Certificate of Education (South Australia Matriculation)
4) Victorian Certificate of Education
5) Western Australian Certificate of Education (Tertiary Entrance Exam)
6) Higher School Certificate
7) Northern Territory Certificate of Education and Training
8) Tasmanian Certificate of Education (TCE), OR

• International Baccalaureate Diploma undertaken in Australia or New Zealand, OR
• NCEA Level 3 undertaken in New Zealand

سیستم پذیرش VTAC برای ترم اول 2019 از 6 آگوست 2018 باز خواهد شد و تا 22 ژانویه 2019 ادامه خواهد داشت. متقاضیان بین المللی می توانند در طول این بازه زمانی جهت اپلای اقدام کنند.

در چند مرحله اضافه تر نیز زمان هایی به منظور اپلای در ژانویه 2019 پیشنهاد خواهد شد تا متقاضیان اطمینان حاصل کنند که آفر خود را به سرعت دریافت می کنند. این تاریخ های برای دانشجویان بین المللی بشرح زیر خواهد بود:

  • 19 دسامبر 2018 که مرحله اول اپلای ماه دسامبر بوده و قبلاً تحت عنوان مرحله اولیه بین المللی (International Early Round) شناخته می شد.
  • 8 ژانویه 2019 (تاریخ پیشنهادی اپلای در مرحله اول بین المللی ماه ژانویه)
  • 11 ژانویه 2019 (تاریخ پیشنهادی اپلای در مرحله دوم بین المللی ماه ژانویه)
  • 16 ژانویه 2019 (تاریخ پیشنهادی اپلای در مرحله سوم بین المللی ماه ژانویه)
  • 21 ژانویه 2019 (تاریخ پیشنهادی اپلای در مرحله چهارم بین المللی ماه ژانویه)
  • 25 ژانویه 2019 (تاریخ پیشنهادی اپلای در مرحله پنجم بین المللی ماه ژانویه)

در صورت تمایل به اخذ پذیرش از دانشگاه موناش فرصت را از دست ندهید و هرچه سریعتر با ما تماس بگیرید.دانشجویانی که از طریق VTAC جهت پذیرش از دانشگاه موناش برای ترم 1 سپتامبر 2019 اپلای می کنند، می بایست موارد زیر را در فرم ثبت نام رعایت کنند:

  • نام آژانس رجیستر شده از سوی دانشگاه موناش را در کادر مربوط به نماینده / وکیل تأیید صلاحیت شده مشخص کنند. اگر دانشجویی این جزئیات را مشخص نکند، نیاز به تکمیل فرم تعیین نماینده آژانس خواهد داشت.
  • دانشجویان باید آدرس ایمیل خود را در فرم درخواست VTAC مشخص نمایند. ( ایمیل نماینده / وکیل متقاضی قابل قبول نیست.)
  • دانشجویان باید هر گونه تغییر در انتخاب اولویت های رشته تحصیلی را از طریق درگاه VTAC به ثبت برسانند.

همچنین دانشجویان می توانند به طور مستقیم برای پذیرش از دانشگاه موناش اپلای کنند، البته اگر:

  • تا قبل از 22 ژانویه 2019 از طریق درگاه VTAC اپلای نکرده باشند، یا
  • موفق به کسب مدرک تحصیلی خود (ذکر شده در *) قبل از سال 2018 شده باشند، یا
  • حد نصاب رتبه ATAR یا نمره زبان انگلیسی را کسب نکرده باشند و به دنبال یک بسته آموزشی پیشنهادی ارائه شده در 2 سپتامبر 2019 توسط مرکز پیش دانشگاهی دانشگاه موناش (Monash University Foundation Year) یا مرکز تقویت مهارت های زبانی Monash English Bridging باشند، یا
  • مدرک تحصیلی خود (ذکر شده در *) را در سال 2018 اخذ کرده باشند و به دنبال اخذ پذیرش در 2 سپتامبر 2019 باشند.

ارشناسی ارشد جدید گرایش علوم در سال 2019

کارشناسی ارشد علوم، یک برنامه آموزشی پیشرفته و تخصصی برای فارغ التحصیلان علوم با مدرک کارشناسی در یک رشته مرتبط است. در سال اول این رشته در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان دروس پیشرفته در یک زمینه را انتخاب کرده و همچنین یک پروژه در مورد موضوع انتخابی خود را خواهند گذراند. در سال دوم این رشته، دانشجویان دروس بیشتری را برای تقویت دانش خود در حوزه انتخابی خود می گذرانند. این دروس در واحدهای درسی سطح بالا با شرکت در پروژه تحقیقاتی تکمیل می شود که می تواند ماهیت تئوری داشته باشد و یا در یک زمینه صنعت بطور عملی بکار گرفته شود.

بسته به پیش زمینه دانشجو، قادر خواهند بود از میان رشته های زیر یک زمینه را انتخاب کنند که منتهی به دریافت یک گواهینامه تخصصی می شود:

  • فیزیک نجومی
  • علوم جوی
  • علوم زمین
  • فیزیک

مدت دوره: 2 سال تمام وقت

شروع ثبت نام (اپلای): فوریه و جولای 2019

شرایط دانشگاهی برای  ورود به مقطع کارشناسی ارشد علوم:

داشتن مدرک کارشناسی (معادل با یک مدرک کارشناسی در استرالیا) در یک رشته مرتبط با حداقل معدل 65٪ ​​یا داشتن مدرک تحصیلی / تجربه ای که دانشکده آن را معادل و مناسب ادامه تحصیل درنظر بگیرد.

شرایط مدرک زبان انگلیسی برای  ورود به مقطع کارشناسی ارشد علوم:

آیلتس آکادمیک (IELTS): 6.5 اورآل (هیچ مهارتی کمتر از 6.0 نباشد)، یا

تافل اینترنتی(TOEFL – iBT): 79 اورآل با نمرات مهارت نوشتاری 21، مهارت گفتار 18، مهارت درک مطلب 13

و مهارت شنیداری 12، یا

آزمون PTE: 58 اورآل (هیچ مهارتی کمتر از 50 نباشد)

همچنین از طریق راه ارتباطی زیر می توانید اطلاعات لازم را کسب نمایید:

Guillermo.Leguizamon@monash.edu

انتخاب های جدید در دیپلم هنر و طراحی

اگر شما هم اکنون در بین رشته های دانشگاه موناش استرالیا برای رشته طراحی در این دانشگاه در حال برنامه ریزی هستید، انتخاب های جدیدی از طریق دیپلم هنر و طراحی کالج موناش پیش روی شماست.

دانشجویانی که تمایل دارند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های زیر وارد دانشگاه موناش شوند، می توانند تنها با گذراندن فوق دیپلم رشته هنر و طراحی (Art and Design) در کالج موناش وارد سال دوم رشته های این گروه شوند:

  • لیسانس طراحی ارتباطات (Bachelor of Communication Design)
  • لیسانس طراحی صنعتی (Bachelor of Industrial Design)
  • لیسانس طراحی فضایی (Bachelor of Spatial Design)
  • این گرایش جایگزین لیسانس معماری، گرایش طراحی داخلی (Interior Architecture) شده است.
  • لیسانس طراحی مشارکتی (Bachelor of Collaborative Design)
  • این گرایش به دانشجویان اجازه می دهد تا با سایر دانشجویان مقطع لیسانس با گرایش طراحی ادغام شوند.

در مقطع فوق دیپلم هنر و طراحی دانشجویان می توانند هر یک از سه گرایش طراحی فضایی (جدید)، طراحی ارتباطات یا طراحی صنعتی را انتخاب کنند. دانشجویانی که می خواهند در گرایش کارشناسی طراحی مشارکتی تحصیل کنند، می توانند هر یک از سه مسیر اول (سه گرایش اول) را برای واجد شرایط بودن ورود به دانشگاه موناش انتخاب کنند. هنگامی که دانشجویان با موفقیت بخش دوم فوق دیپلم هنر و طراحی با گرایش طراحی ارتباطات، طراحی صنعتی یا طراحی فضایی را گذراندند، قادر خواهند بود برنامه تحصیلی سال دوم طراحی و هنر انتخاب شده خود را دنبال کنند.

روند دوره آموزشی رشته معماری و هنرهای زیبا بدون تغییر باقی می ماند و به سال اول، ترم 2، سایر رشته های مرتبط منتهی می شود و با آنها ادغام می گردد.

برنامه پزشکی دانشگاه موناش مالزی

برنامه پزشکی دانشگاه موناش مالزی تحت عنوان انجمن پزشکی هند شناخته شده است.

لیسانس علوم پزشکی و پزشکی (BMedSci / MD) در مدرسه بهداشت و درمان کالج علوم پزشکیJeffrey Cheah واقع در دانشگاه موناش مالزی ارائه شده و توسط انجمن پزشکی هند تأیید و به رسمیت شناخته شده است. برنامه BMedSci / MD این دانشگاه مشابه با دانشگاه موناش در استرالیاست. برنامه ورودی کارشناسی 5 ساله با 2 سال دوره پیش – کلینیکال در Sunway و 3 سال باقیمانده در یک مرکز پزشکی درJohor Bahru  برگزار می شود. دانشجویان سال آخر که در دانشگاه پردیس مالزی ثبت نام کرده اند، دوره 12 هفته ای را در بیمارستان ها و کلینیک ها در مرکز ملبورن می گذرانند. این برنامه همچنین در استرالیا، مالزی، نیوزیلند، سریلانکا و تایلند رسمی و معتبر است.

دانشکده هنر دانشگاه موناش

از سال 2019، دانشکده هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی موناش فرصتی برای تکمیل یک دوره کارشناسی ارشد 1.5 ساله کارشناسی ارشد را در دوره تحصیلی تنها 1 سال پیشنهاد می دهد. اگر دانشجویان  برای ثبت نام در دوره 1.5 ساله واجد شرایط باشند، یک دوره 72 واحدی خواهند داشت، و گزینه ای برای تکمیل دوره در یک بازه زمانی 12 ماهه برایشان وجود دارد.

آنها دوره تحصیلی خود را در ماه مارس آغاز خواهند کرد و در برنامه تابستان A (دسامبر – فوریه) یا تابستان B (ژانویه – فوریه) به پایان خواهند رساند.

گرایش های زیر می توانند تحت یک دوره فشرده و گذرانده شوند:

  • کارشناسی ارشد زبان شناسی کاربردی

Master of Applied Linguistics

  • کارشناسی ارشد ارتباطات و مطالعات رسانه ای

Master of Communication and Media Studies

  • کارشناسی ارشد شیوه توسعه بین المللی

Master of International Development Practice

  • کارشناسی ارشد روابط بین الملل

Master of International Relations

  • کارشناسی ارشد روزنامه نگاری

Master of Journalism

  • کارشناسی ارشد سیاست گذاری عمومی

Master of Public Policy

  • کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری پایدار بین المللی

Master of International Sustainable Tourism Management

  • کارشناسی ارشد گردشگری

Master of Tourism

 

محل اسکان تضمین شده، اختصاص اتاق ها و بروشور جدید محل اسکان کالج موناش

کالج موناش شرایط ویژه و تضمین شده ای به منظوره اختصاص اتاق های دانشجویی از طریق دو مرکز ارائه کننده خدمات اسکان شهری فراهم کرده است. این امر اطمینان خاطری است برای دانشجویان که می خواهند سال تحصیل خود را در سال 2019 آغاز کنند. دو مرکز ارائه دهنده محل اسکان دانشجویی ما، به نامهای مرکز اوربنست (Urbanest) و ژورنال (Journal) برای هر دو گروه متقاضیان یعنی دانش آموزان زیر 18 سال، و دانشجویان بالای 18 سال محل اسکان و خوراک تأمین می کنند. محل اسکان دانش آموزان و دانشجویان حدوداً 15 دقیقه پیاده روی و یا چند دقیقه با تراموا رایگان تا کمپ دانشگاه سیتی سنت بورک فاصله دارد.

مرکز ژورنال امکانات رفاهی جدیدی در ژانویه 2019 عرضه خواهد کرد. این مرکز همچنین یک تأییدیه رزرو فوری برای دانشجویان ارائه می کند، بطوریکه دانشجویان بلافاصله متوجه می شوند اتاق مورد درخواست آنها چه شرایط و امکاناتی دارد. این امکانات شامل، اینترنت نامحدود با سرعت بالا، خدمات کافی شاپ با سرویس دهی کامل در محل همراه با میان وعده های غذایی گرم می باشد.

مرکز ژورنال همچنین دارای فضاهای عمومی از جمله باغ های زیبا با چشم انداز فوق العاده، تراس های پشت بامی، کافه، اتاق مطالعه دوبل، کتابخانه مجزا، سینما و اتاق های بازی، سالن بدنسازی مجهز و بزرگ بیست و چهار ساعته و هفت روزه، سالن های نشیمن اختصاصی و آشپزخانه های عمومی می باشد. این نوع زندگی اجتماعی – مشارکتی به دانشجویان کمک خواهد کرد به راحتی دوستان جدیدی پیدا کنند و عملاً مهاجرت آنها به ملبورن بسیار راحت باشد.

مرکز ژورنال با پذیرش بیست و چهار ساعته و هفت روزه مرکزی امن و مطمئن برای اقامت دانشجویان است. مرکز ژورنال هم اکنون در حال رزرو محل اسکان برای سال 2019 است و یک گزینه در فرم رزرو CWAW موناش دارد.

برای رزرو  می توانید از طریق دکمه زیر اقدام نمایید:[/vc_column_text][us_btn label=”رزرو” link=”url:https%3A%2F%2Fjournalstudentliving.com.au%2Funi-place%2F|||” icon=”fas|list” iconpos=”right” text=”رزرو اقامت دانشجویی مرکز ژورنال”][vc_column_text]اتاق مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس کد منحصر به فرد MONASHJUP  برای کالج موناش را وارد کنید. این کار برای اطمینان از این است که تمام دانشجویان کالج موناش با هم در یکجا اسکان داده شوند.

همچنین بروشور جدید ما را برای پیدا کردن محل اسکان مورد نظرتان از طریق دکمه زیر دانلود کنید:[/vc_column_text][us_btn label=”دانلود” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.monashcollege.edu.au%2F__data%2Fassets%2Fpdf_file%2F0011%2F1360874%2FMonash-Accommodation-Brochure-single-pages.pdf|||” icon=”fas|download” iconpos=”right” text=”بروشور محل اسکان”][vc_row_inner][vc_column_inner][us_separator][vc_column_text]به روزرسانی تأیید محل اسکان برای دانش آموزان کمتر از 18 سال که در حال آغاز تحصیل در دانشگاه هستند.

دانش آموزان زیر 18 سال در دانشگاه موناش تنها می توانند برای مکان های اسکان از پیش تأیید شده زیر درخواست بدهند:

  1. دانش آموزان زیر 18 سال که در در پردیس های دانشگاهی City، Caulfield و Peninsula تحصیل می کنند، می توانند خوابگاه های داخل پردیس ها و یا اقامتگاه های خانگی زیر را انتخاب کنند:
  • on-campus accommodation (Clayton and Peninsula) via Monash Residential Services (MRS)
  • Homestay with a local family, arranged by Monash via Homestay Accommodation Services (HAS)

2. دانش آموزان زیر 18 سال که که در پردیس های Parkville و City تحصیل می کنند، همچنین می توانند خوابگاه های داخل پردیس ها و یا اقامتگاه های خانگی زیر را انتخاب کنند:

  • on-campus accommodation  (Clayton and Peninsula) via Monash Residential Services(MRS)
  • Homestay with a local family, arranged by Monash via Homestay Accommodation Services(HAS)
  • Urbanest Melbourne Central – City

نکته: هنگامی که یک دانش آموز کمتر از 18 سال می خواهد دوره تحصیل خود در دانشگاه موناش شروع کند، تنها می تواند به محل اسکان مشخص شده و پیش از تأیید شده ای که قبلاً انتخاب کرده است برود. محل اسکان دانش آموزان زیر 18 سال بلافاصله بعد از درخواست و تأیید شدن، تهیه و تدارک دیده شده و آماده تحویل می شود.

خدمات اسکان موناش (MRS)، هیچ هزینه ای موقع اپلای دریافت نمی کند و متقاضیان تا زمانی که آفر دوره تحصیل در دانشگاه موناش را دریافت نکنند، الزامی ندارد آفر محل اسکان را قبول کنند. البته باید اطمینان حاصل شود که دانشجویان از پکیج پیشنهادی شرایط محل اسکان و خوابگاه دانشگاه موناش آگاهی کافی و وافی را دارند.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button