استرالیا ساعت چند است ؟

استرالیا ساعت چند است

استرالیا ساعت چند است ؟

به نظر شما با وجود ۱۳ منطقۀ زمانی در کرۀ زمین و وجود اختلاف زمانی با استاندارد ساعت جهانی، در حال حاضر استرالیا ساعت چند است؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به این سؤال پاسخ دهیم!

موقعیت جغرافیایی استرالیا

استرالیا کشوری گسترده در نیمکرۀ جنوبی با مساحت ۷,۶۸۶,۸۵۰ کیلومتر مربع است. این کشور جزء ۶ کشور پهناور وسیع جهان محسوب می‌شود. پایتخت استرالیا، شهر کانبرا (Canberra)، با جمعیت تقریبی ۳۲۶ هزار نفر است. سیدنی (Sydney) و ملبورن (Melbourne) دو شهر از شهرهای بزرگ استرالیا هستند. استرالیا جزو ۲ کشور وسیع مجموعه کشورهای متحدالمنافع می‌باشد. هیچ کشوری از نظر مرز خاکی در همسایگی استرالیا نیست. گفتنی‌ست اطراف آن را اقیانوس‌های آرام، منجمد جنوبی و هند، به ترتیب در شرق، جنوب و غرب پوشانده است. در شمال این کشور نیز بسیاری از دریاها و خلیج‌ها در همسایگی آن می‌باشند. استرالیا در قارۀ اقیانوسیه واقع شده است.

ساعت جهانی UTC و ساعت گرینویچ GMT

برای هماهنگی بین ساعات رسمی در کل جهان، از ساعت گرینویچ استفاده می‌شود. قانونی برای ساعت گرینویچ تعیین شده که برای هر کشور به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. این ساعت برای تمامی کشورها و قاره‌ها به ثبت رسیده است. برخی از کشورها بسته که دارای این تکنولوژی ارتباطی می‌باشند درخواست خود را به این صورت مطرح کرده اند که ساعت بر اساس ساعت اتمی جهان International Atomic Time کار کند که این ساعت به عنوان بهترین و دقیق ترین سیستم زمان سنجی شناخته شده است و می توان بر اساس آن زمان را برای هر کشور و منطقه به درستی تعیین کرد. حال می‌خواهیم اختلاف ساعت شهر سیدنی را با شهرهای مهم دنیا برای شما بیان کنیم:

۱۰ ساعت با پاریس Paris

۸- ساعت   مسکو Moscow

۳- ساعت   سنگاپور  Singapore

۱۹- ساعت   لس آنجلس Los Angeles

۱۱ ساعت با لندن   London

۱۶ ساعت با نیویورک (New York)

برای کسب اطلاعات بیشتر و محاسبۀ اختلاف زمانی مناطق مختلف می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

اختلاف ساعت ایران و استرالیا چگونه است؟

در ادامه می خواهیم علت اختلاف ساعت در کشورهای ایران و استرالیا را برای شما شرح دهیم؛ هرساله درست در ۳۰ شهریور تمامی ساعت های ایران یک ساعت به عقب کشیده می شوند ولی در استرالیا هر ساله در همین تاریخ ساعت ها یک ساعت به جلو کشیده می شوند. به همین ترتیب اختلاف محاسباتی ساعتی بین این دو کشور به وجود آمده است، در روزهای قبل از ۳۰ شهریور اختلاف ساعت ایران با شهرهای سیدنی، ملبورن و کانبرا ۵ ساعت می باشد و بعد از این تاریخ اختلاف ساعت به ۷ ساعت تغییر پیدا می کند. علت اینکه ساعت ها در استرالیا یک ساعت جلو می روند این است که، مردمان این کشور یک ساعت بیشتر از کشورهای دیگر از نور آفتاب لذت میبرند که این اتفاق در دو فصل بهار و تابستان روی می دهد و در دو فصل پاییز و زمستان آفتاب به حالت عادی برگشته و ساعت ها به یک ساعت عقب کشیده می شوند. جلو کشیدن ساعت ها در ۲ اکتبر (به ماه ایرانی مهر و آبان) و عقب کشیدن آن در ۲ آوریل (به ماه ایرانی فروردین و اردیبهشت) رخ می دهد. همانطور که بیان شد, کشور استرالیا بسیار گسترده است و این گستردگی باعث به وجود آمدن سه منطقه مهم زمانی شده است.  شرق و غرب این کشور نزدیک به دو ساعت اختلاف زمانی دارند. همانطور که آگاه هستید استرالیا در نیمکره ی جنوبی کره ی زمین قرار دارد و قطعا ساعات در این نیم کره با نیم کره ی شمالی متفاوت است و فصل های این دو نیمکره نیز با هم متفاوت می باشند. شما می توانید با استفاده از ساعت گرینویچ اختلاف زمان هر کشور یا شهر و منطقه را محاسبه کنید و آگاهی لازم را پیدا کنید. در این مقاله ما یکسری اطلاعات راجع به موقعیت جغرافیایی استرالیا و همچنین زمان و ساعت آن نسبت به دیگر شهر ها و پایتخت ها بیان کرده ایم که امیدوارم اطلاعات کافی را خدمت شما عزیزان قرار داده باشیم.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button