ساعت کاری در سال 2023 برای دارندگان ویزای دانشجویی استرالیا محدود می شود

اگر می‌خواهید پس از پایان کلاس‌ها درآمد خوبی داشته باشید، احتمالا باید Land Down Under (استرالیا) را از لیست مقصد تحصیلی خود حذف کنید.

از ماه ژوئیه 2023، افراد دارنده ویزای دانشجویی استرالیا یک‌بار دیگر با محدودیت ساعات کاری مواجه می‌شوند. همچنین دولت استرالیا به اقدامات ویژه‌ای که جهت جذب و تکمیل نیرو در زمان کبود نیروی کار صورت‌گرفته بود، خاتمه می‌دهد.

قوانین ساعت کاری استرالیا در سال ۲۰۲۳

کار دانشجویی استرالیا 2023

در بیانیه رسمی دولت آمده است : تا 30 ژوئن سال 2023، تمام دانشجویان در حال تحصیل، دانشجویان جدیدالورود و متقاضیان دوره متوسطه می‌توانند قبل از شروع دوره تحصیلی خود، بیش از 40 ساعت در دو هفته و در هر شغل یا بخش اقتصادی کار کنند.

به‌علاوه در این بیانیه اشاره شده است که محدودیت ساعت کاری دانشجویان خارجی به این دلیل بوده که مطمئن شوند دانشجویان در مدت‌زمان اقامت خود در این کشور از آموزش باکیفیت بهره‌مند خواهند شد. از آن جایی که دانشجویان بین‌المللی مجاز بودند بیش از 40 ساعت (میزان مجاز) در دو هفته کار کنند، کارشناسان و منتقدان صنعت، در مورد کاهش کیفیت آموزشی و استثمار نیروی کار ابراز نگرانی کرده‌اند.

تصمیم استرالیا برای بازگشت به شرایط اولیه کاری خود باعث رقابت با کانادا، یکی از رقبای اصلی آن در استخدام دانشجویان بین‌المللی شده است. در اعلامیه مهمی که هفته گذشته از سوی دولت استرالیا منتشر شد، افرادی که دارای ویزای تحصیلی کانادا هستند، احتمال دارد از ۱۵ نوامبر تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳ بتوانند بیش از ۲۰ ساعت در طول ترم تحصیلی و خارج از دانشگاه مشغول به کار شوند.

https://twitter.com/Jamaticulus/status/1578377217893097472

درحالی‌که دانشجویان بین‌المللی باید با کاهش ساعات کار خود دست‌وپنجه نرم کنند، برخی از فارغ‌التحصیلان از مزایای حقوق کار طولانی‌مدت بعد از تحصیل بهره‌مند می‌شوند. در سپتامبر 2022، دولت استرالیا اعلام کرد که دانشجویان می‌توانند چند سال دیگر پس از فارغ‌التحصیلی همچنان در این کشور بمانند و میزان نیروی کار ماهر کشور را افزایش دهند.

به روز رسانی ویزای دانشجویی استرالیا: حقوق کاری خود را بشناسید

ساعات کار دانشجویی استرالیا

به‌عنوان یک مقیم موقت، به‌روز نگه‌داشتن خود با آخرین مقررات ویزای دانشجویی استرالیا برای حفظ وضعیت قانونی بسیار مهم است. در اینجا چگونگی تأثیر این تغییرات جدید بر اقامت شما به طور خلاصه آورده شده است:

ویزای دانشجویی زیر کلاس 500

اگر دانشجوی ورودی جدید هستید یا قصد دارید به‌تازگی دانشجو شوید و در یک موسسه عالی استرالیا ثبت‌نام کنید، در حال حاضر همچنان تا 30 ژوئن 2023 حق دارید برنامه کاری خود را بدون محدودیت زمانی در داخل یا خارج از محوطه دانشگاه حفظ کنید. پس از این زمان، یعنی از ماه ژوئیه ۲۰۲۳ باید به کارفرما در مورد تغییرات شرایط ویزای خود اطلاع دهید.

در شرایط کنونی که می‌توانید کماکان چند شیفت اضافی دیگر به کار بپردازید، به‌خاطر داشته باشید که هنوز دارای ویزای تحصیلی و یک دانشجو هستید؛ بنابراین نباید اشتغال به کار موجب نادیده‌گرفتن تعهدات تحصیلی شود. برای پیشرفت رضایت‌بخش در مقطع تحصیلی، مطمئن شوید که قادر به ایجاد تعادل بین کار و مطالعه خود خواهید بود.

ویزای موقت فارغ التحصیل زیر کلاس 485

این نوع ویزا به‌عنوان ویزای کار پس از تحصیل نیز شناخته می شود که خود به چند دسته یا نمونه تقسیم می شود. اعلامیه ماه گذشته در راستای مدارکی خاص و مرتبط با بازار کار استرالیا منتشر شد. طبق این اعلامیه دولت این کشور به دانشجویانی که دارای مهارت‌های خاص هستند، اجازه می‌دهد پس از فارغ‌التحصیلی بیشتر در این کشور مانده و زندگی کنند.

  • فارغ‌التحصیلان مقطع لیسانس: دو سال از چهار سال
  • فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد: سه سال از پنج سال
  • فارغ‌التحصیلان مقطع دکترا: چهار سال از شش سال

به روز رسانی ویزای دانشجویی استرالیا

در حال حاضر معمولا دانشجویان خارجی فارغ التحصیل شده از دانشگاه‌های استرالیا را تقریبا به مدت ۲ سال استخدام می‌کنند. منبع: ویلیام وست/ خبرگزاری فرانسه

قوانین کار دانشجویان در استرالیا 2023

مقاطع تحصیلی منتخب توسط یک کارگروهی و به‌وسیله مشاوران وزرای امور داخلی و آموزش‌وپرورش تعیین می‌شوند. در زمان ‌نگارش این مقاله، هنوز مشخص نیست که این تغییرات چه زمانی اعمال خواهند شد. همچنین دولت از دانشجویان می‌خواهد تا برای کسب اطلاعات بیشتر و جدید، وب‌سایت خود را بررسی کنند.

علاوه بر این، متقاضیان ویزای کار که پس از فارغ‌التحصیلی مدارک خود را بین 1 ژوئیه سال 2022 تا 30 ژوئن سال 2023 ارسال کرده‌اند، نیازی به ارزیابی مهارت و معرفی شغلی از لیست مشاغل ماهر ندارند.

منبع: studyinternational

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button