آیا معلمان هولوگرافی بخشی از سیستم آموزشی خواهند شد؟

آیا معلمان هولوگرافی بخشی از سیستم آموزشی خواهند شد؟

آیا معلمان هولوگرافی بخشی از سیستم آموزشی خواهند شد؟

یکی از تغییرات فناوری که در قرن گذشته بسیاری از متخصصان به آن اشاره کرده بودند، مجازی شدن تدریس با استفاده از معلمان هولوگرافی بود.

گرچه که این اتفاق هنوز رخ نداده است، اما پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های نه چندان دور، شاهد ظهور این تغییر در سیستم آموزشیمان خواهیم بود.

در طول 20 سال گذشته بسیاری از محققان تلاش کرده‌اند که با استفاده از فناوری به نام واقعیت مجازی، ترکیب خوبی از واقعیت و فناوری دیجیتالی برای افراد ایجاد کنند. در ابتدا از این فناوری تنها درآزمایشگاه‌های مختلف استفاده می‌شد، اما اکنون بسیاری از افراد در حال استفاده از آن هستند.

هولوگرافی یک صنعت رو به رشد

در حال حاضر بیش از 3 بیلیون دستگاه از فناوری واقعیت مجازی استفاده می‌کنند. که این رقم به معنای سرمایه‌ای بین 30 الی 200 میلیارد دلار است! به عنوان مثال شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل با استفاده از ساختارهایی به نام ARKit و ARCore، این قابلیت را به محصولاتشان اضافه کرده‌اند. در سال 2016، مایکروسافت نیز از طریق معرفی یک هدست این فناوری را در دسترس عموم قرار داد.

با این وجود روند پیشرفت این صنعت هنوز آهسته و آرام است چرا که برای بهبود عملکردش، نیاز به اعمال تغییرات زیادی می‌باشد.

سرمایه گذاری عظیم ارتش در این صنعت!

مایکروسافت اخیرا با بستن یک قرارداد 480 میلیون دلاری، موظف به ارائه نمونه‌های اولیه HoloLens برای ارتش آمریکا شده است. هدف از تولید این دستگا‌ها، هموار نمودن شرایط برای تصمیمگیری سربازان است.

در سال 2016، دولت اسرائیل HoloLens را در میدان جنگ این فناوری را روی سربازانش آزمایش کرد. با استفاده از این دستگاه‌ها سربازان قادر خواهند بود که مدلهای زمینی را دست‌کاری کرده و اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایطی که در آن قرار دارند، کسب کنند. علاوه بر این، از این دستگاه برای بهبود عملکرد بصری و شنیداری سربازان و پزشکان استفاده می‌شده است.

بنابراین می‌توان گفت هدف اصلی مایکروسافت ارائه سرویسی است که از ترکیب دنیای واقعی با دنیای دیجیتال حاصل می‌شود. به این ترتیب به سربازان کمک خوهد کرد تا بهترین موقعیت را برای حمله به دشمن شناسایی کنند.

معلمی با هولوگرام به جای یک معلم هولوگرامی!

استفاده از جدیدترین فناوری‌ها برای بهبود سیستم آموزشی روز به روز در حال افزایش است. خصوصا در رشته‌هایی که مربوط به پزشکی و جسم انسان می‌شود. چرا که با استفاده از این دستگاه، دانشجویان درک بهتری از بدن و قمست‌های مختلفش خواهند داشت. بنابراین استفاده از دستگاه‌هایی مانند هولوگرام که باعث ترکیب دنیای واقعی و مجازی می‌شوند، تجربه بهتری از روند آموزش در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

استفاده از هولوگرام در سیستم آموزشی مدرن

استفاده از این فناوری در سیستم آموزشی مدرن فرصت‌های بی‌نظیری در اختیار دانش‌آموزان و یا دانشجویان قرار می‌دهد. چرا که آزاد بودن دست دانشجو، به او فرصت می‌دهد تا همه چیز را از نزدیک لمس کرده و احساس کند.

بنابراین هرچه که این فناوری پیشرفت بیشتری داشته باشد، مربیان می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های سه بعدی مفاهیم درسی را به شیوه بهتری به دانش‌آموزان انتقال دهند. به عنوان مثال، با استفاده از این تکنولوژی ضربان قلب و یا سیستم مغز انسان شبیه سازی می‌شود و سپس توسط مدرس توضیحات لازم در اختیار دانشجو قرار داده می‌شود.

معلمان و هولوگرام همکار هستند!

از سال 1928 تا کنون، زمانی که اولین ماشین آموزش اختراع شد، فناوری آموزش مجازی پیشرفت چندانی نداشته است. به عبارت دیگر، تنها فناوری‌هایی که برای آموزش توسط معلمان استفاده می‌شد و البته می‌شود، پاورپوینت و سیستم‌های مدیریت یادگیری است!

اما با استفاده از واقعیت مجازی، که ترکیبی از دنیای فیزیکی و فناوری دیجیتال با یکدیگر است، می‌توان انتظار یک پیشرفت بزرگ در محیط آموزشی داشت.

در حال حاضر، فناوری HoloLens تنها در نسخه‌های اولیه ارائه شده است و زمان شروع فعالیت رسمیش هنوز اعلام نشده است. اما می‌توان انتظار داشت که با سرمایه‌گذاری‌های زیادی که در این فناوری ‌می‌شود، به زودی شاهد اتفاقات جدیدی باشیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button