بیماری های مسری که توسط پشه‌ ها انتقال داده می شوند!

بیماری های مسری که توسط پشه‌ ها انتقال داده می شوند!

بیماری های مسری که توسط پشه‌ ها انتقال داده می شوند!

دانشگاه گریفیث در کنار یک هیئت دیگر که از کارشناسان و مهمانان ویژه تشکیل شده است، به بررسی بیماری های مسری که توسط پشه‌ ها انتقال داده می شوند، در یک نشست بین المللی، می‌پردازد.

پروفسور Suresh Mahalingam از دانشگاه گریفیث، که در زمینه‌ بررسی بیماری‌های مسری که توسط پشه‌ها انتقال داده می‌شوند، فعالیت می کند، معتقد است که این بیماری یک تهدید جدی برای نسل بشر محسوب می‌شود. به همین دلیل باور دارد که در این جلسه باید به این نوع بیماری با جزئیات بیشتری پرداخته شود تا بینندگان بتوانند سوالات خود را به صورت آنلاین از کارشناسان بپرسند.

هدف اصلی از تشکیل این گروه، بررسی بیماری‌های Chikungunya، Dengue ، Zika شرایط تولید واکسن و بهبود مراقبت‌های بالینی است.

بر اساس آنچه که پروفسور Suresh Mahalingam می‌گوید، بیماری Chikungunya در میان 16 بیماری مختلفی که از طریق نیش زدن پشه‌ها به انسان‌ها انتقال داده می‌شود، به عنوان یک خطر جهانی در نظر گرفته می‌شود.

نکته منفی که در رابطه با این بیماری وجود دارد، زمان تشخیص آن است. معمولا پزشکان زمانی متوجه این بیماری در فرد می‌شوند که علائم به شدیدترین حالت ممکن خود رسیده اند. مانند تب و درد عضلانی شدید. دلیل این مسئله هم این است که این بیماری را می‌توان به نوعی بیماری خاموش در نظر گرفت چرا که ممکن است ماه‌ها و یکی دو سال در بدن فرد باشد بدون آنکه علائمش نمایان شود.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button