نوآوری برای اهداف انرژی تجدیدپذیر

برای دستیابی به هدف صفر خالص در سال 2050 و انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر، بخش منابع باید نوآوری خود را سرعت بخشد و بیشتر شبیه گوگل و آمازون عمل کند تا به‌سرعت فناوری‌ها و محصولات جدید و حیاتی را توسعه دهد.

طبق سخنرانی در کنفرانس سازمان ملل، بخش منابع در نوآوری برای اهداف انرژی تجدیدپذیر بسیار کند است و انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر، به مس بیشتری برای استخراج در 25 سال آینده نسبت به گذشته نیاز دارد.

برای ایجاد تسریع در نوآوری نیاز به تغییر فرهنگ است

انرژی های تجدید پذیر

پروفسور رابرت پرونز، از دانشکده مدیریت QUT، در سخنرانی در کنفرانس «هفته مدیریت منابع 2023» سازمان ملل در ژنو گفت که مشارکت بخش منابع در انتقال انرژی بسیار کند آشکار می‌شود.

وی همچنین بیان داشت: «بااین‌حال، ما می‌دانیم که شرکت‌هایی مانند گوگل و آمازون از چندین جنبه مهم با بخش منابع تفاوت اساسی دارند.

 

  1. اولاً، صنایع منابع اغلب خطرناک هستند. اگر مشکلی پیش بیاید، مردم ممکن است صدمه ببینند.
  2. دوم، آن‌ها به‌شدت سرمایه‌بر هستند. تقریباً هیچ‌چیز جدی در بخش منابع، بدون سرمایه‌گذاری هنگفت پول اتفاق نمی‌افتد.
  3. سوم، منابعی که ما می‌خواهیم به آن‌ها برسیم، در جایی دفن هستند که دستیابی بسیار سخت است. برای به دست آوردن آن‌ها باید به مکان‌های بسیار صعب‌العبور برویم. این با تلاش برای نوآوری روی نیمکت آزمایشگاهی در سیاتل یا پالو آلتو بسیار متفاوت است.»
رابرت پرونز
رابرت پرونز

پروفسور پرونز گفت که زمان آن رسیده است که صنعت منابع «وسواس داشته باشد و شجاعانه عمل کند».

«من پیشنهاد می‌کنم که بتوانیم از روش‌های گوگل و آمازون برای تقویت نوآوری الهام بگیریم.

هر دو شرکت دارای سوابق زیادی در ارائه ایده‌های جدید به‌طور سریالی و رشد سریع آن‌ها به کسب‌وکارهای بزرگ هستند.»

پروفسور پرونز در گردهمایی سازمان ملل گفت که بخش منابع باید صحبت از پیشرفت‌های پنج درصدی یا 10 درصدی را متوقف کند و اساساً نحوه رویکرد خود به نوآوری را بازبینی کند.

او گفت: «ما باید متوجه این واقعیت باشیم که برای رسیدن به هدف صفر خالص تا سال 2050، جهان در 25 سال آینده نیاز به استخراج مس بیشتری نسبت به آنچه در تاریخ بشریت داشته است، خواهد داشت.

این بخش باید بیاموزد که چگونه خود را به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر سوق داده و تولید را به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

پروفسور پرونز چند ایده را برای مخاطبان سازمان ملل بیان کرد که با اصلاحات مناسب، می‌توان آن را به بخش منابع انتقال داد تا نوآوری آن را بهبود بخشد.

«کارمندان Google برای کمک به حل یک مشکل خاص برای کار در مرزهای سازمانی نیازی به مجوز ندارند. آن‌ها فقط مجاز به انجام آن هستند و این نوع رفتار توسط فرهنگ شرکت پشتیبانی می‌شود.

«هم آمازون و هم گوگل تحمل شکست و هرج‌ومرج را پرورش می‌دهند. هنگامی‌که یک کارمند ایده‌ای نوآورانه ارائه می‌دهد، مدیران آمازون آموزش می‌بینند که بپرسند آیا این یک فرصت «درب یک‌طرفه» است یا «درب دوطرفه».

«اگر این یک ایده درب دوطرفه است، می‌توانید به‌سادگی از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید و اگر به نتیجه نرسید، کل آن را لغو کنید. در صورت تطابق، تشویق می‌شوید که آن را امتحان کنید.»

پروفسور پرونز گفت که بخش منابع از لحاظ تاریخی ریسک و عدم قطعیت را بسیار متفاوت مدیریت کرده است و پیشنهاد کرد که صنعت از این رفتارها در گوگل و آمازون درس بگیرد.

 

منبع: qut.edu.au

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button