تسویه ی بدهی دانشگاه در استرالیا با کار در مناطق دور افتاده

 تسویه ی بدهی دانشگاه در استرالیا با کار در مناطق دور افتاده

 تسویه ی بدهی دانشگاه در استرالیا با کار در مناطق دور افتاده

 

بر اساس طرحی جدید در استرالیا، به پزشکان و پرستارانی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، این فرصت داده می شود تا با کار در مناطق روستایی و تحت طرح دولت فدرال، بدهی خود به دانشگاه محل تحصیل خود را تسویه نمایند.

این طرح که به این منظور طراحی شده است تا متخصصین بیشتری در حوزه ی سلامت را در مناطق دور افتاده و بومی استرالیا به کار گیرد، در ژانویه آغاز خواهد شد.

امید می رود که با ارائه ی این فرصت به فارغ التحصیلان جدید که بتوانند تا سقف 100 هزار دلار بدهی به دانشگاه را با کمک دولت تسویه نمایند، مشکل جدی این مناطق در زمینه ی کاری بر طرف شود.

در این طرح از پزشکان خواسته می شود تا برای مدت زمانی به اندازه ی نیمی از سال هایی که در دانشگاه تحصیل کرده اند، در مناطق دور افتاده کار کنند تا بدهی آنان به دانشگاه پوشش داده شود.

بر طبق این طرح، پرستاران برای پرداخت شدن بدهی شان، تنها به یک سال کار کردن در مناطق دور افتاده نیاز خواهند داشت.

پزشکانی که در شهر ها یا روستا های بزرگ تری کار می کنند، باید به همان مدت زمانی که صرف تحصیل در دانشگاه کرده اند، در آن مناطق مشغول به کار شوند.

پزشکانی که از قبل در مناطق دور افتاده کار می کرده اند، از این طرح استقبال زیادی کرده اند، زیرا در حال حاضر این پزشکان با کمبود نیروی کار شدیدی مواجه هستند که در نتیجه ی آن، بیماران باید برای مراقبت های بهداشتی و سلامت اساسی و اولیه نیز مدت زیادی را منتظر بمانند.

یکی از پزشکانی که کلینیک خود را تنها سه ماه قبل افتتاح کرده است، در همین فاصله ی کوتاه ناگزیر از بازگرداندن برخی از بیماران شده است. او می گوید:

“در همین فاصله ی بسیار کوتاه، من لیست انتظاری با بیش از 150 بیمار دارم. در حال حاضر کلینیک های زیادی هستند که در آن ها بیماران برای ویزیت یک پزشک عمومی باید تا 3 هفته منتظر بمانند. و در مناطق دور افتاده تر در استرالیا، زمان انتظار می تواند به چهار هفته هم برسد”.

 

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button