راهنمای جامع برای تحصیل در خارج از کشور

Study abroad

راهنمای جامع برای تحصیل در خارج از کشور

 

وقتی که پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی خود را دریافت کردید، بخش بسیار مهم دیگر این است که تصمیم بگیرید چه چیزهایی را باید با خود ببرید و به چه چیز هایی نیاز ندارید.

وقتی برای اولین بار برای تحصیل در خارج از کشور بار سفر می بندید، دانستن اینکه دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارید می تواند چالش برانگیز باشد. آیا باید وسایل مورد نیاز برای خواب مانند ملحفه و بالش هم با خود ببرید؟ چند دست لباس شیک و رسمی نیاز خواهید داشت؟

کلید اصلی ماجرا این است که در ابتدا از چیز هایی که خوابگاه دانشجویی و یا هر محل دیگری که برای اسکان در نظر گرفته اید ارائه می دهد، آگاهی کامل داشته باشید. لیستی از موارد ارائه شده و مواردی که به آن ها نیاز خواهید داشت تهیه کنید. زمانی را برای این بگذارید که با تمرکز کامل وسایلی را که به آن ها نیاز دارید تهیه کنید و اطمینان حاصل کنید که چیزی از قلم نیفتاده باشد.

اول از همه، چند نکته ی کوتاه:

  • بین امکاناتی که خوابگاه ها و اقامتگاه های مختلف ارائه می دهند تفاوت هایی وجود دارد. چک کنید که در اقامتگاهی که شما انتخاب کرده اید چه چیزهایی مورد نیاز خواهد بود.
  • اگر می توانید پیش از عزیمت به دانشگاه با هم اتاقی های آینده ی خود ارتباط بر قرار کنید، ارزش این را دارد که این کار را بکنید، ممکن است بتوانید برخی وسایل را بین هم تقسیم کنید.
  • تمام لباس هایی که در کمد دارید را با خود نبرید! کمد ها در اقامتگاه های دانشجویی معمولا فضای کمی دارند و احتمال اینکه بلافاصله به تمام لباس هایتان نیاز داشته باشید بسیار کم است. همیشه می توانید وقتی برای تعطیلات به خانه باز می گردید لباس های دیگری نیز با خود ببرید.
  • اگر چیزی را فراموش کردید، دنیا به آخر نمی رسد! می توانید آن را بخرید و یا زمانی را بدون آن سر کنید تا ببینید آیا واقعا به آن احتیاج دارید یا نه.

 

گام اول: جمع کردن وسایل

همانطور که گفتیم، قدم اول این است که یک لیست از وسایل مورد نیاز تهیه کنید. بر اساس مواردی که در زندگی دانشگاهی و خارج از آن نیاز خواهید داشت، لیست را به چند دسته بندی مختلف تقسیم کنید. این دسته بندی ها می توانند شامل موارد زیر باشند: اتاق خواب (لباس، وسایل خواب، حوله و غیره)؛ آشپزخانه (قابلمه و ماهیتابه، قاشق، چنگال، کارد و بشقاب)؛ مطالعه (دفترچه، مداد و خودکار) و وسایل متفرقه (وسایل الکترونیک، سرگرمی ها و غیره). اما نکته ی مهم این است که در مورد لیست خود واقع بین و سختگیر باشید. چیز های زیادی هستند که ممکن است فکر کنید به آن ها نیاز دارید اما نهایتا هیچ استفاده ای از آن ها نخواهید کرد. به یاد داشته باشید که اگر دلتان برای برخی از وسیله هایتان تنگ شد، همیشه می توانید در سفر های بعدی چیزهای بیشتری را از خانه با خود ببرید!

پس از آن چک کنید که چه چیز هایی را می توانید در شهر محل دانشگاه خود خریداری کنید و آیا خرید آن ها مقرون به صرفه تر از بردن آن ها خواهد بود یا نه. برای مثال، برخی از دانشگاه ها تخفیف هایی در کتاب فروشی های نزدیک خود برای دانشجو ها دارند، بنابراین شاید خرید لوازم التحریر از این فروشگاه ها مقرون به صرفه تر باشد.

سپس باید ببینید چطور می توانید همه ی این وسایل را در چمدان های محدودی که خواهید داشت جا دهید!

 

گام دوم: بردن همه ی این وسایل!

برای آسان تر کردن پروسه ی جمع کردن وسایل، آن ها را در بسته بندی های جداگانه گذاشته و روی هر کدام برچسبی بزنید که نشان دهد محتویات آن چه هستند. وسایلی را که در بدو ورود به آن ها نیاز خواهید داشت در آخر بردارید تا دسترسی به آن ها راحت تر باشد. در مورد وسایلی که در چمدان یا کیفی که با خود به هواپیما می برید (Carry – on) می گذارید بسیار دقت کنید، حتما لیست جداگانه ای برای آن وسایل تهیه کنید تا مدارک و وسایلی را که در طول پرواز به آن ها نیاز دارید را جا نگذارید. از تمام فضای چمدان و البته وسایل داخل آن استفاده کنید. می توانید برخی وسایل را داخل هم بگذارید تا فضای کمتری را اشغال کنند. البته در تمام این مراحل حواستان به وزن بار هم باشد تا وادار به پرداخت اضافه بار نشوید.

 

گام سوم: وقتی به مقصد رسیدید

زمانی که به اقامتگاه خود در کشور مقصد رسیدید، اولین کاری که باید بکنید این است که وسایل خود را باز کنید و تصمیم بگیرید هر چیزی را کجا بگذارید. بهتر است اول از همه تخت خود را مرتب کنید و اگر قاب عکس و یا وسیله ی شخصی دیگری به همراه آورده اید آن ها را در جایی در دیدرس بگذارید تا به شما حس فضای شخصی و آشنایی مانند اتاق خودتان در خانه را بدهد. سپس می توانید بقیه ی وسایل را با آرامش خاطر بیشتر و حس بهتری جابجا کنید.

اگر هم اتاقی دارید، حتما زمانی را اختصاص دهید تا با آن ها آشنایی مختصری پیدا کنید. اگر شخصیتی اجتماعی دارید، شاید ایده ی خوبی باشد که در اتاق خود را باز بگذارید تا بتوانید با افرادی که در خارج از اتاق رفت و آمد دارند صحبت کنید.

اگر توانستید، برای خرید خوار و بار هم بیرون بروید تا هم با محیط اطراف اقامتگاه خود آشنا شوید و هم در بدو ورود غذا یا میان وعده ی کافی داشته باشید. ممکن است در هفته ی اول دانشگاه که به دانشجویان جدید الورود اختصاص دارد، زمان زیادی برای خرید نداشته باشید، و خوردن غذای بیرون به صورت مکرر نه از نظر سلامت و نه از نظر اقتصادی فکر چندان خوبی نیست!

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button