هزینه ویزای توریستی استرالیا

هزینه ویزای توریستی استرالیا

کشور استرالیا، سرزمین کانگوروها، بزرگ‌ترین جزیره‌ی کره زمین می‌باشد که توسط 3 اقیانوس احاطه شده است. در مرکز استرالیا، کویر بسیار بزرگی قرار دارد و طبیعت و حیات وحش منحصربه‌فرد آن، مانند جنگل ماقبل تاریخ شمال کوئینزلند، دیواره دریایی بزرگ مرجانی و کانگورو و کوالاهای معروف و کمیاب آن، استرالیا را به یک مقصد توریستی مهم تبدیل کرده است. سفر به این کشور زیبا یکی از آرزوهای گردشگران ایرانی است و شاید مهم‌ترین دغدغه‌ی آنان، ویزا و هزینه ویزای توریستی استرالیا باشد. در این مطلب قصد داریم تا به ویزای توریستی و هزینه ویزای توریستی استرالیا بپردازیم.

 

معرفی چند ویزا:

·        ویزای توریستی (Subclass 600): بنا به تعریف سازمان مهاجرتی استرالیا، توریست، شخصی است که برای تعطیلات، دیدار با دوستان یا خانواده و کلا برای مقاصد غیر کاری و غیر تحصیلی به مدت کوتاهی قصد سفر به استرالیا را دارد. این ویزا برای افرادی است که خرج سفر را خودشان تقبل کرده و اسپانسر ندارند. این ویزا برای اقامت سه ماهه، شش ماهه و دوازده ماهه صادر می‌شود. هزینه ویزای توریستی استرالیا بستگی به مواردی دارد که در این مطلب به آنان خواهیم پرداخت.

·        ویزای تحصیلی: دانشجویان و دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند می‌توانند از طریق ویزای تحصیلی اقدام به پذیرش در دانشگاه‌های این کشور بکنند.

·        ویزای کاری: افرادی که برای ملاقات‌های کاری و تجاری، سخنرانی یا شرکت در کنفرانس‌ها و فروش حضوری یک محصول خاص به استرالیا سفر می‌کنند، می‌توانند از ویزای کاری استفاده کنند.

 

درخواست آنلاین ویزا:

جهت تسهیل امور ویزا برای توریست‌ها، وبسایت رسمی مهاجرتی کشور استرالیا امکان ثبت درخواست آنلاین ویزا را فراهم کرده است. ساختن حساب کاربری در این وبسایت بسیار حائز اهمیت است چون بیشتر پروسه صدور ویزا در این وبسایت انجام می‌شود. برای ثبت‌نام در این وبسایت هم می‌توانید خودتان اقدام کنید و هم از شرکت‌های حقوقی مهاجرت کمک و مشاوره بخواهید.

بعد از ساخت حساب کاربری، ایمیلی برای تایید به شما فرستاده خواهد شد. حواستان باشد که از یک ایمیل معتبر استفاده کنید چون اطلاعیه‌های مربوط به ویزای شما از طریق ایمیل فرستاده خواهند شد. بعد از تایید ایمیل، روی New Application کلیک کرده و نوع ویزا را انتخاب کنید. نام ویزای توریستی در این وبسایت Visitor Visa (Subclass 600) است. سپس باقی اطلاعات خود را در فرم ثبت‌نام وارد کنید، مدارک مورد نیاز را پیوست کنید، هزینه ویزای توریستی استرالیا را بپردازید و منتظر خبرهای بعدی بمانید.

برای اطلاعات بیشتر به آدرس رسمی زیر مراجعه کنید (سازمان مهاجرتی استرالیا):

https://immi.homeaffairs.gov.au/help-support/applying-online-or-on-paper/online

 

سایت جهت ثبت‌‌نام:

https://online.immi.gov.au/lusc/register

 

مدارک مورد نیاز:

همانطور که گفتیم، برای درخواست آنلاین ویزا و پرداخت هزینه ویزای توریستی استرالیا باید مدارکی را در سایت رسمی مهاجرتی استرالیا پیوست کنید. در اینجا به این مدارک می‌پردازیم:

·        فرم درخواست ویزا: شرکت‌های مهاجرتی داخلی فرمت خام این فرم را در اختیارتان قرار می‌دهند.

·        برنامه سفر: شما باید برنامه‌ای دقیق با جزئیات از سفرتان و توضیحات دلایل سفر را ارائه دهید.

·        مدارک شناسایی: شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت / معافیت

·        عکس: جهت چسباندن به ویزا: دو قطعه عکس 3*4

·        هزینه: پرداخت هزینه ویزای توریستی استرالیا

·        پاسپورت: پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار از زمان صدور ویزای توریستی استرالیا

·        بلیط: بلیط رفت و برگشت به استرالیا

·        واچر هتل: باید برگه‌ای تحت عنوان “رسید” ارائه دهید. رسیدی که نشان دهد شما در کدام هتل به مدت چند روز و با چه هزینه‌ای اتاق رزرو کردید.

·        ترجمه: تمامی مدارک باید توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شده و دارای مهر دادگستری و وزارت امور خارجه باشد.

 

هزینه ویزای توریستی استرالیا:

بحث از هزینه ویزای توریستی استرالیا شد، باید بگویم که شما این چند نوع هزینه را پرداخت خواهید کرد:

1.     ثبت درخواست ویزای توریستی استرالیا در وبسایت مهاجرتی دولت استرالیا

2.     تکمیل مدارک پرونده

3.     ترجمه مدارک توسط دارالترجمه رسمی

4.     رزرو بلیط پرواز و اتاق هتل

هزینه موارد 2 الی 4، بستگی به دفتر گردشگری، دفتر ترجمه و دفتر حقوقی مورد اعتماد شما دارد. اما مورد 1 هزینه‌ای است که توسط دولت استرالیا برای هزینه ویزای توریستی استرالیا و درخواست ویزا از خارج خاک استرالیا اعلام می‌شود:

·        ویزای توریستی (Subclass 600): هزینه درخواست این ویزا 250 دلار آمریکاست. این نوع ویزا دارای 5 شاخه است و متقاضیانی که به‌عنوان نماینده دولتی یک کشور خارجی قصد سفر دارند، با ارائه مدارک لازم، می‌توانند بدون هزینه این ویزا را اخذ کنند.

·        تاییدیه الکترونیکی مسافر (Subclass 601): هزینه درخواست این ویزا 1045 دلار استرالیا است.

·        متقاضیان درخواست آنلاین (Subclass 650): هزینه درخواست این ویزا صفر است ولی برای تمامی درخواست‌های اینترنتی که به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، باید هزینه‌های خدمات به سفارت پرداخت شود.

مدت زمان اعتبار Subclass 600 بین 3 الی 12 ماه و باقی ویزاها 3 ماهه هستند.

 

تمدید ویزا:

ویزای توریستی استرالیا زیرگروه 600، معمولا بین 3 تا 12 ماه اعتبار دارند و شما می‌توانید در صورت تمام شدن اعتبار زمانی ویزای خود، آن‌را مجددا تمدید کنید. بهتر است از 3 هفته (21 روز) قبل از اتمام اعتبار، درخواست تمدید بدهید. پروسه رسیدگی به پرونده شما معمولا بین 10 تا 30 روز طول خواهد کشید و اگر مورد قبول دولت استرالیا واقع نشود، باید پیش از اتمام اعتبار ویزای خود از کشور استرالیا خارج شده و از ایران مجددا برای دریافت ویزا و پرداخت هزینه ویزای توریستی استرالیا اقدام کنید. در صورت موافقت با درخواست تمدید، شما می‌توانید در مجموع، 12 ماه در این کشور بمانید.

البته اگر جزو متقاضیانی باشید که ویزای توریستی شما با حالت “غیر قابل تمدید” صادر شده باشد و یا اعتبار پاسپورت‌تان تمام شده، امکان درخواست تمدید را نخواهید داشت.

هزینه ویزای توریستی استرالیا برای تمدید و درخواست مجدد، 345 دلار و برای دومین بار، 1045 دلار استرالیا است.

 

دلایل رد شدن ویزا:

·        عدم اثبات توانایی مالی برای سفر

·        عدم اثبات قصد برگشت به ایران

·        واضح نبودن و غیرقابل قبول بودن قصد سفر شما به استرالیا

·        توضیحات ناکافی پیرامون جزئیات سفر و برنامه سفر شما

 

نکات:

·        اگر با خانواده به استرالیا سفر میکنید، نیازی نیست همه اعضای خانواده درخواست ویزا بدهند، یک نفر می‌تواند برای همه اعضا درخواست بدهد و هزینه ویزای توریستی استرالیا را پرداخت کند.

·        اگر قبلا ویزای استرالیا را دریافت کرده‌اید، هنگام ثبت‌نام مجدد در وبسایت مهاجرتی استرالیا در قسمت does this applicant have an Australian visa grant number?، دکمه Yes را بزنید و شماره شناسایی ویزای سابق خود را وارد کنید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button