بهترین شهر استرالیا برای زندگی

بهترین شهر استرالیا برای زندگی

بهترین شهر استرالیا برای زندگی کجاست؟ اگر به دنبال مهاجرت به استرالیا هستید اما نمی‌دانید کدام شهر این کشور را برای این کار انتخاب کنید، می‌توانید اطلاعات لازم در مورد بهترین شهر استرالیا برای زندگی را در این جا بیابید.

با وجود آب و هوای آفتابی و فرهنگی جذاب، شکی نیست که استرالیا یکی از مقاصد محبوب برای مهاجران است. جمعیت مهاجران در تمامی رده‌های سنی، از مهاجران جوان گرفته تا افراد بازنشسته، در همه ایالت‌های استرالیا در حال افزایش است.

هزینه‌های مسافرت‌های هوایی رو به کاهش است و رشد فناوری‌های ارتباطی، از جمله اسکایپ، به این معنی است که مهاجرت از سراسر جهان به استرالیا دیگر کار دلهره‌آوری نیست. در حال حاضر امکان نقل مکان به استرالیا همراه با داشتن ارتباط نزدیک با خانواده مهیاست.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید اما نمی‌دانید بهترین شهر استرالیا برای زندگی کدام شهر است، نگران نباشید. در این جا فهرستی از 7 شهر محبوب استرالیا برای مهاجران، بر اساس هزینه‌ی زندگی، دسترسی به امکانات آموزشی و دانشگاه‌ها، فرصت‌های شغلی و موارد دیگر تهیه شده است.

بهترین شهرهای استرالیا

بهترین شهرهای کشور استرالیا برای زندگی عبارتند از: آدلاید، بریزبین، کانبرا، هوبارت، ملبورن، پرت و سیدنی. این شهرها بر اساس عوامل مختلف، از فرهنگ گرفته تا آب و هوا و موقعیت‌های شغلی طبقه‌بندی شده‌اند.

بهترین شهر برای غذا

استرالیای جنوبی

آدلاید

1

بهترین شهر کوچک

کوئینزلند

بریزبین

2

بهترین شهر برای خانواده‌ها

قلمرو پایتختی استرالیا

کانبرا

3

بهترین شهر از نظر قیمت ملک

تاسمانیا

هوبارت

4

بهترین شهر از نظر فرهنگ

ویکتوریا

ملبورن

5

بهترین شهر از نظر آب و هوا

استرالیای غربی

پرت

6

بهترین شهر از نظر فرصت‌های شغلی

ولز جنوبی نو

سیدنی

7

آدلاید

آدلاید، مرکز ایالت استرالیای جنوبی، جمعیتی رو به رشد دارد. فرصت‌های شغلی در این شهر مناسب بوده و سالانه حداقل 5000 نفر در این شهر، به خصوص در زمینه‌های بهداشت و سلامت، آموزش، ساخت و تولید شروع به کار می‌کنند.

شهر آدلاید برای بسیاری از مهاجران محبوب است. بسیاری از این افراد حومه منطقه بلر و پارک بانکسیا را برای زندگی انتخاب می‌کنند. این شهر از تنوع فرهنگی زیادی برخوردار بوده و دارای فستیوال‌های هنری، موسیقی‌های زنده و رستوران‌های مجلل می‌باشد. مهاجران می‌توانند در سواحل زیبای شهر آدلاید به تفریحات مختلف بپردازند و یا برای خوردن غذاهای محلی لذیذ و خوشمزه به محله‌ی دره‌ی باروسا بروند. اگر به دنبال بهترین شهر استرالیا برای زندگی می‏گردید، از نظر رستوران‏ها و تنوع غذایی آدلاید بهترین گزینه برای شماست.

معایب

مزایا

نرخ بیکاری از میانگین ملی بالاتر است

نسبت به شهرهای بزرگ دیگر استرالیا مانند سیدنی آرام‌تر و ساکت‌تر است.

امکانات رفاهی این شهر مانند مراکز خرید و بیمارستان‌ها کم هستند.

دسترسی آسان به فضای سبز از جمله باغ گیاهشناسی و کوه لافتی

 

دارای بهترین غذاها و نوشیدنی‌های استرالیا

 بریزبین

بریزبین، به عنوان سومین شهر بزرگ استرالیا، یک زندگی پرهیجان در یک شهر پررونق را به شما ارائه می‌دهد، اما هزینه‌های آن نسبت به شهرهای بزرگی مانند سیدنی و ملبورن بسیار کمتر است. با این که مرکز شهر بریزبین پر از ساختمان‌های بلند و آسمان‌خراش است، اما مناطق دیگر آن دارای طبیعتی زیبا می‌باشد. ساکنان بریزبین بسیار فعال هستند و علاقه‌ی بسیاری به گذراندن اوقات خود در کنار رودخانه‌ی زیبای این شهر دارند.

اقتصاد شهر بریزبین رشد چشم‌گیری را تجربه می‌کند. مشاغل مورد نیاز در این شهر بیشتر در زمینه‌های سلامت، بهداشت و درمان، ساخت و تولید و گردشگری می‌باشند. در خارج از مرکز شهر بریزبین، مناطق زیبا و چشم‌اندازهای طبیعی جذابی را می‌توان مشاهده کرد. منطقه‌ی پدینگتون در حومه‌‌ی این شهر برای بسیاری از مهاجران جذاب است. برخی دیگر نیز مناطقی مانند موریفیلد را برای زندگی ترجیح می‌دهند. اگر قصد دارید بهترین شهر استرالیا برای زندگی را بیابید، در بریزبین می‏توانید شرایط یک شهر کوچک همراه با امکانات شهرهای بزرگ را تجربه کنید.

معایب

مزایا

بیشترین هزینه‌ی پارکینگ خودرو در بین شهرهای استرالیا

اقتصاد رو به رشد به خصوص در زمینه‌ی  بهداشت و سلامت

هزینه‌ی بالای مسکن در مرکز شهر

دسترسی آسان به برخی مناطق دیدنی استرالیا از جمله گلد کوست و دیوار بزرگ مرجانی

 

آب و هوای گرم و مطبوع در تمام طول سال

 کانبرا

کانبرا، پایتخت کشور استرالیا، دارای جو و فرهنگی فرهیخته است. با این که این شهر پایتخت کشور است، اما کمتر از 400.000 نفر جمعیت دارد. این موضوع باعث شده است که این شهر جذابیت‌های یک شهر نسبتا کوچک با خیابان‌های زیبا و پردرخت را داشته باشد. با کمال تعجب، هزینه‌ی مسکن در شهر کانبرا نسبت به شهرهای دیگر بسیار مناسب است و میانگین قیمت خانه‌ها حدود 100.000 دلار استرالیا (70.500 دلار ایالات متحده) می‌باشد. این در حالی است که میانگین قیمت مسکن در کشور استرالیا حدود 480.000 دلار استرالیا (340.000 دلار ایالات متحده) است. اگر به دنبال بهترین شهر استرالیا برای زندگی می‏گردید، از نظر قیمت مسکن کانبرا یکی از بهترین گزینه‏هاست.

در تابستان ساکنان شهر کانبرا برای پیک‌نیک، خوش‌گذرانی و تفریحاتی مانند دوچرخه‌سواری، ماهیگیری و قایق‌سواری به سواحل دریاچه‌ی برلی گریفین می‌روند. این شهر دارای رستوران‌ها و کافه‌های زیبا و مجلل و برخی جاذبه‌های فرهنگی مانند گالری ملی استرالیا می‌باشد.

معایب

مزایا

تا نزدیک‌ترین ساحل تنها حدود 2 ساعت (با خودرو) فاصله است

هزینه‌ی زندگی در کانبرا نسبت به شهرهای دیگر استرالیا مانند ملبورن کمتر است

با این که قیمت خرید مسکن پایین است، اما قیمت اجاره‌ی خانه بالاست

دارای محله‌های خانوادگی برای سکونت می‌باشد، از جمله تاگرنانگ و بلکانن

 

دارای یکی از پایین‌ترین نرخ‌های جرم و جنایت در بین شهرهای بزرگ استرالیا می‌باشد

هوبارت

هوبارت دومین شهر قدیمی استرالیاست. این شهر در جنوب کشور و در سواحل رودخانه‌ی درونت واقع شده است. شهر هوبارت برای کسانی که علاقه‌مند به آب و هوای خنک هستند مناسب است. دمای هوای این شهر در تابستان‌ها حدود 68 درجه‌ی فارنهایت بوده و زندگی در آن بسیار آرامش‌بخش است. شهر هوبارت دارای طیف گسترده‌ای از خانه‌ها، شامل خانه‌های بسیار گران و مجلل تا خانه‌های مقرون به صرفه و ارزان است. حومه‌ی شهر و اطراف رودخانه‌ی آن بسیار مورد علاقه‌ی خانواده‌ها و افراد بازنشسته می‌باشد. اخیرا مردم به محله‌ی کینگستون در این شهر لقب دوستانه‌ترین مکان خانوادگی استرالیا را داده‌اند.

ممکن است شهر هوبارت بازار کار بسیار عالی نداشته باشد، اما چشم‌انداز شغلی مناسب و پایداری به مهاجران کاری به خصوص در زمینه‌های صنایع ساخت و ساز و مهندسی ارائه می‌دهد. در هنگام تعطیلات آخر هفته، می‌توان از تفریحاتی مانند برنامه‌های هنری شاد و مفرح داخل شهر، دیدن کردن از ارتفاعات جذاب کوه ولینگتون و یا رفتن به محله‌ی سندی‌بی برای استراحت در ساحل بهره برد. اگر می‏خواهید بهترین شهر استرالیا برای زندگی را بیابید، می‏توان گفت هوبارت از نظر قیمت مسکن بهترین گزینه برای شماست.

معایب

مزایا

جدا بودن از بخش اصلی کشور استرالیا

مقرون به صرفه‌ترین قیمت مسکن در استرالیا را دارد

داشتن پایین‌ترین میانگین درآمدی در استرالیا

دارای مناظر چشم‌نواز از جمله کوه ولینگتون

ضعف حمل و نقل عمومی

داشتن حس صمیمیت یک شهر کوچک

 ملبورن

ملبورن یک شهر چندفرهنگی است و با داشتن زمینه‌ای هنری، موزه‌های شگفت‌انگیز و رستوران‌ها و جشنواره‌های متنوع، پایتخت فرهنگی استرالیا به شمار می‌آید. این شهر همچنین برای علاقه‌مندان به ورزش‌های مختلف بسیار جالب است. ساکنان ملبورن از کشورهای مختلف دنیا به این شهر آمده‌اند و محله‌های گوناگونی را به وجود آورده‌اند. محله‌های سوری هیلز و کمبرول برای مهاجرانی که دارای فرزند هستند بسیار محبوب است در حالی که حومه‌ی ساحلی هیپستر در خیابان کیلدا بیشتر افراد جوان را به خود جذب می‌کند.

جنبه‌ی منفی این شهر این است که آب و هوای ناپایداری دارد. معمولا برای آب و هوای شهر ملبورن از اصطلاح «چهار فصل در یک روز» استفاده می‌شود. هزینه‌ی زندگی در این شهر نسبتا بالاست، البته مقداری از شهر سیدنی پایین‌تر است. بازار کار در ملبورن، به خصوص برای متخصصان در زمینه‌های صنایع هواپیمایی، ساخت و ساز، مهندسی خودرو، خدمات مالی و تکنولوژی بسیار مناسب است.

معایب

مزایا

بازار املاک رقابتی به خصوص برای اجاره‌دهنده‌ها

تنوع فرهنگی، از تئاترها و جشنواره‌های موسیقی تا هنرهای خیابانی و مکان‌های میراث جهانی

آب و هوای غیر قابل پیش‌بینی

مرکز ورزشی، فوتبال کریکت، تنیس و مسابقات F1 در تمام طول سال

حمل و نقل عمومی نسبتا ضعیف

زندگی شبانه‌ی عالی به خصوص در اطراف منطقه‌ی تجاری مرکزی

 پرت

پرت شهری بین‌المللی به حساب می‌آید که در سواحل غربی استرالیا قرار گرفته است. این شهر با داشتن پارک‌های زیبا، آب و هوای گرم و مطبوع و اقتصادی رو به رشد برای زندگی کردن بسیار مناسب است. همچنین چشم‌انداز شغلی خوبی به خصوص در زمینه‌های صنایع معدنی، گردشگری، بهداشت و سلامت و فناوری وجود دارد. برخی خانواده‌ها به واسطه‌ی وجود مدارس خوب به محله‌هایی مانند پارک ویکتوریا و اپلکراس جذب می‌شوند. برخی دیگر نیز ممکن است جاذبه‌های فرهنگی و رستوران‌های بوهیمن فریمانتل را در طول ساحل جنوبی پرت ترجیح دهند.

به کسانی که از این شهر بازدید می‌کنند پیشنهاد می‌شود به سواحل بکر این شهر رفته و از ماسه‌های طلایی آن دیدن کنند. رودخانه‌ی شیشه‌ای سوان (قو) نیز از جاذبه‌های گردشگری این شهر است. همچنین برای تفریح می‌توان از اپرای مرکز فرهنگی پرت دیدن کرد.

معایب

مزایا

انزوا حداقل یک پرواز 3 ساعته برای رسیدن به نزدیک‌ترین شهر بزرگ یعنی آدلاید لازم است

دارای بالاترین میانگین ساعات آفتابی روزانه (8.8 ساعت)

 

اقتصاد رو به رشد به خصوص در زمینه‌ی فناوری، به دلیل نزدیکی به قاره آسیا

 

دسترسی آسان به سواحل، جزایر و منابع طبیعی

 سیدنی

شهر سیدنی با داشتن بیش از 5 میلیون نفر جمعیت با اختلاف بزرگترین شهر استرالیا محسوب می‌شود. از جمله  تفریحات و مکان‌های این شهر خانه‌ی معروف اپرا است. ساحل زیبای باندی نیز از مهمترین جاذبه‌های این شهر به حساب می‌آید. با این که مکان‌های دیدنی مرکز شهر سیدنی، از جمله کافه‌های برگزیده، رستوران‌ها و کلوپ‌ها برای مهاجران جوان جذاب‌تر است، اما بسیاری از خانواده‌ها حومه‌ی این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند. غرب سیدنی بیشتر مورد توجه مهاجران آمریکایی است، در حالی که خانواده‌های مهاجر بیشتر مناطق ساحلی شمالی را می‌پسندند.

شهر سیدنی نقش مهمی در عرصه‌ی جهانی دارد، و این موضوع تاثیر غیر قابل انکاری بر هزینه‌ی زندگی در این شهر داشته است. قیمت‌های املاک این شهر مشابه نیویورک است و در بین گرانترین شهرهای جهان قرار دارد. اقتصاد موفق سیدنی به این معناست که چشم‌انداز اشتغال به ویژه در زمینه‌های خدمات مالی، فناوری‌های ارتباطی و صنایع خلاق بسیار مناسب است. از نظر بسیاری از افراد، سیدنی بهترین شهر استرالیا برای زندگی است، البته اگر بتوانید از پس هزینه‏های زندگی در آن برآیید.

معایب

مزایا

هزینه‌ی زندگی به خصوص در زمینه‌ی مسکن از شهرهای دیگر استرالیا بالاتر است

نرخ بیکاری کمتر از میانگین کشور است

دارای ترافیک سنگین به خصوص در تابستان

دسترسی آسان به بیش از 100 ساحل شامل سواحل باندی و مانلی

 

دارای یکی از مقرون به صرفه ترین هزینه‌های حمل و نقل در سطح جهان

 

اگر قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارید، گزینه‌های زیادی را برای زندگی خواهید داشت. شما می‏توانید بهترین شهر استرالیا برای زندگی را از بین گزینه‏های زیر بیابید:

·        آدلاید

·        بریزبین

·        کانبرا

·        هوبارت

·        ملبورن

·        پرت

·        سیدنی

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید بهتر است نگاهی به مطالب زیر نیز داشته باشید تا بهتر بتوانید شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید:

ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی دانشجویی

ویزا و شهروندی کشور استرالیا برای ایرانیان

شهرهای بزرگ استرالیا

10 شهر برتر استرالیا

استرالیا در کدام قاره است ؟

 

سوالات متداول

بهترین شهر استرالیا برای زندگی از نظر هزینه‏‌ها و قیمت‌‏ها کدام شهر است؟

با وجود افزایش قیمت در سال‌های اخیر در زمینه‌ی مسکن، شهر هوبارت همچنان ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی است. قیمت خانه‌های این شهر حدود 25 درصد ارزانتر از میانگین کشور بوده و حدود 444.500 دلار استرالیا (315.000 دلار ایالات متحده) می‌باشد که نسبت به شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن بسیار مقرون به صرفه‌تر است. اگر به زندگی در منطقه‌ی جزیره‌ای علاقه ندارید، شهرهای آدلاید و پرت نیز در بین شهرهای ارزان کشور استرالیا قرار دارند.

گران‌ترین شهر استرالیا برای زندگی کدام شهر است؟

تعجبی ندارد که شهر سیدنی گران‌ترین شهر استرالیا برای زندگی باشد. هزینه‌ی اجاره‌ی یک آپارتمان 1 خوابه به مدت 1 هفته حدود 500 دلار استرالیا (350 دلار ایالات متحده) است در حالی که برای خرید یک خانه در این شهر باید حداقل 880.000 دلار استرالیا (620.000 ایالات متحده) در حساب بانکی خود پول داشته باشید.

بهترین شهر استرالیا برای زندگی از نظر آب و هوایی کدام است؟

اگر به دنبال شهری با آب و هوای آفتابی هستید، پرت بهترین گزینه شما خواهد بود. این شهر که در سواحل غربی استرالیا قرار گرفته است، به طور میانگین روزانه 8.8 ساعت (سالانه 3200 ساعت) آفتاب دارد. تابستان شهر پرت معمولا گرم و خشک است در حالی که در زمستان دارای آب و هوایی معتدل و ملایم می‌باشد. دمای هوای این شهر به ندرت به کمتر از 50 درجه فارنهایت می‌رسد.

بهترین شهر استرالیا برای زندگی از نظر اشتغال کدام است؟

شهر سیدنی، با اختصاص دادن نیمی از رشد اقتصادی استرالیا به خود، دارای بهترین چشم‌انداز شغلی برای مهاجران است. نرخ بیکاری در این شهر حدود 3.8 درصد بوده و وضعیت اقتصادی صنایع مختلف آن از جمله خدمات مالی و حرفه‌ای، تولید و ساخت و ساز بسیار مناسب است.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button