استرالیا در کدام قاره است ؟

استرالیا در کدام قاره است ؟

امروزه استرالیا به عنوان یکی از جذاب‌ترین و زیباترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. بحث در مورد این کشور به قدری زیاد است که برخی از افراد از دوستان و همکاران خود می‌پرسند: «استرالیا در کدام قاره است ؟» قصد داریم در این مطلب به شکلی درست، اصولی و جامع به این سوال پاسخ دهیم.

استرالیا، از نظر وسعت و مساحت، ششمین کشور بزرگ دنیا محسوب می‌شود. این کشور، 2969907 مایل مربع مساحت دارد. مساحت این کشور به قدری زیاد است که برخی تعجب می‌کنند و تمایل دارند که بدانند استرالیا در کدام قاره است . شاید از نظر بسیاری از افراد پاسخ دادن به این سوال چندان مشکل نباشد ولی باید بدانید که اختلافات زیادی در سطح بین‌المللی بر سر این مسئله وجود دارد و هنوز موضوع «استرالیا در کدام قاره است ؟» برای بسیاری حل‌نشده و مجهول باقی مانده است.

استرالیا خود به‌ تنهایی یک قاره است

فرض کنید که می‌خواهید یک گزارش در مورد استرالیا تهیه کنید. در خیابان قدم می‌زنید و از افراد می‌پرسید: «استرالیا در کدام قاره است ؟»

بسیاری از افراد به شما خواهند گفت: «معلوم است. استرالیا در قاره‌ی استرالیا قرار داد.»

برای این‌که افراد بتوانند بین قاره استرالیا و کشور استرالیا تمایز قائل شوند و منظور یکدیگر را متوجه شوند، اسامی دیگری هم پیشنهاد شده که «استرالینا»، «سهول» و «مگانزیا» چند مورد از اسم‌هایی هستند که برای این تمایز انتخاب شده است.

قاره‌ی استرالیا در دل خود کشور پهناور استرالیا، جزیره‌ی گینه‌ی نو، تاسمانی و چند جزیره‌ی کوچک‌تر را جای داده است. طبق تعاریف بین‌المللی، این جزایر همگی در یک قاره و یک فلات قاره قرار دارد. شایان ذکر است که وقتی صحبت از این موضوع به میان می‌آید که «استرالیا در کدام قاره است ؟»، برخی از افراد بر این باور هستند که کشور استرالیا، به‌تنهایی یک قاره به حساب می‌آید.

استرالیا در کدام قاره است ؟ «اقیانوسیه!»

یکی از دیدگاه‌هایی که در چند دهه‌ی اخیر، خودنمایی کرده و پررنگ بوده، این است که اقیانوسیه، یک قاره است. اقیانوسیه از پلی‌نزی، میکرونزی، ملانزی و استرالاسیا تشکیل می‌شود. اقیانوسیه، مساحتی بالغ بر 3291903 را در برمی‎‌گیرد و جمعیتی 40 میلیونی دارد.

وجه تسمیه‌ی «اقیانوسیه» این است که مناطق و کشورهای موجود در این قاره، از طریق اقیانوس به هم متصل می‌شوند. این در حالی است که کشورهای موجود در سایر قاره‌ها از طریق مرزهای خشکی با هم در ارتباط هستند. هر چند که این گروه از جزیره‌ها در یک فلات قاره قرار ندارد ولی بسیاری از متخصصان، اقیانوسیه را به عنوان یک قاره می‌شناسند.

استرالیا در کدام قاره است؟

 آیا استرالاسیا، یک قاره محسوب می‌شود؟

استرالاسیا، منطقه‌ای است که نیوزلند، استرالیا و جزایر اطراف آن‌ها را دربرمی‌گیرد. گاهی مواقع جزیره‌ی گینه‌ی نو نیز جزئی از این منطقه محسوب می‌شود. نیوزلند و استرالیا، در فلات قاره‌های متفاوتی قرار دارند و به همین جهت نمی‌توان آن‌ها را جزء یک قاره به حساب آورد. همچنین سایر دولت‌های جهان، استرالاسیا را به عنوان یک قاره نمی‌پذیرند. به همین خاطر نمی‌توان استرالاسیا را به عنوان قاره‌ای در نظر گرفت که استرالیا را در خود جای داده است.

پاسخ این سوال، بستگی به نظر فردی دارد که این سوال را از او می‌پرسید. کشورهای مختلف جهان، درک و تعریف متفاوتی از قاره‌ها دارند و هیچ توافق جهانی خاصی روی این موضوع وجود ندارد.

پنج مدل اصلی برای تعداد و آرایش قاره‌های جهان وجود دارد. به عنوان مثال، مدل چهار قاره‌ای، جهان را به قاره‌های آفرواوسیا، آمریکا، جنوبگان و استرالیا تقسیم می‌کند. این مدل، آفریقا، آسیا و اروپا را یک قاره به حساب می‌آورد؛ زیرا به‌واسطه‌ی خشکی به یکدیگر وصل شده‌اند.

دولت‌های ایالات متحده‌ی آمریکا، انگلستان، کانادا و فرانسه، اقیانوسیه را یک قاره می‌دانند. البته دولت استرالیا اعتقاد دارد که استرالیا، به‌تنهایی یک قاره است. از آن‌جا که هیچ اجماع و توافقی در مورد این مسئله وجود ندارد، شاید بهتر باشد که مبنای خود را نظر مردم استرالیا بگذاریم. آن‌ها بر این باور هستند که کشور استرالیا در قاره‌ی استرالیا قرار گرفته است.

اگر دوست دارید در مورد استرالیا بیشتر بدانید، بد نیست سری به مطالب زیر بزنید

 فرهنگ استرالیا
کانبرا قلمروی پایتختی استرالیا
شهرهای بزرگ استرالیا
جغرافیای استرالیا
بریزبن استرالیا
10 شهر برتر استرالیا
همسایگان استرالیا چه کشورهایی هستند؟
کد کشور استرالیا
پوشش گیاهی استرالیا
ایالت های استرالیا
زبان استرالیا

دانستن مطالب بالا به شما کمک خواهد کرد تا اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، پیش از عزیمت با شرایط این کشور، فرهنگ، آب و هوا و سایر چیزهایی که برای مهاجرت به این کشور نیاز دارید، آگاهی داشته باشید.

گروه مهاجرت تحصیلی آریا بیش از 17 سال است که در زمینه مهاجرت تحصیلی مشاوره می دهد. اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا یا هر کشور دیگر را دارید، می توانید از راهنمایی کارشناسان با تجربه ما استفاده کنید.
با پر کردن این فرم، راهنمایی دقیق و جامع دریافت کرده یا برای پاسخ سوالات خود با ما تماس بگیرید.
با افتخار پاسخگوی شما هستیم.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button