شهرهای بزرگ استرالیا

شهرهای بزرگ استرالیا

شهرهای بزرگ استرالیا

شهرهای ملبورن و سیدنی مشهورترین شهرهای استرالیا هستند. هر چند این دو شهر اهمیت بسیار زیادی در سطح جهان دارند، اما هیچ‌کدام پایتخت استرالیا نیستند. شهر کانبرا پایتخت این کشور زیبا است.

شهرهای بزرگ استرالیا چه نام دارند و متعلق به کدام ایالت این کشور هستند؟

 

 

 

  • آدلاید – جنوب استرالیا

آدلاید - جنوب استرالیا
آدلاید – جنوب استرالیا

 

پایتخت جنوب استرالیا، آدلاید در کنار خلیج سنت وینسنت قرار دارد. 3 رود از میان این شهر عبور می‌کنند. این شهر نام خود را به همسر آلمانی پادشاه انگلستان ویلیام چهارم، ملکه آدلاید مدیون است.

بریزبن – پایتخت کوئینزلند

بریزبن - پایتخت کوئینزلند
بریزبن – پایتخت کوئینزلند

 

این شهر در جنوب شرقی ایالت، کمی بالاتر از گلدکوست قرار دارد. شهر در امتداد رودخانه‌ی بریزبن و اقیانوس اطلس رشد کرده است. به لحاظ جمعیت سومین شهر پرجمعیت استرالیا و اولین شهر پرجمعیت کوئینزلند به شمار می‌رود. شهر نام خود را از رودخانه‌ی بریزبن اقتباس نموده است، اما خود این رود نامش را مدیون فرماندار نیو ساوت ولز بین سال‌های 1821 تا 1825 است.

  • کانبرا – پایتخت استرالیا

کانبرا - پایتخت استرالیا
کانبرا – پایتخت استرالیا

 

کانبرا به‌عنوان پایتخت استرالیا در نزدیکی نیو ساوت ولز قرار دارد. پارلمان و دفتر مرکزی دولت فدرال استرالیا به همراه موزه‌ی گالری و کتابخانه‌های ملی کشور در کانبرا واقع هستند. دریاچه‌ی گریفین کانبرا پس از احداث سد بر روی رودخانه‌ی مولونگلو در دهه‌ی 1960 ایجاد گردید.

  • داروین – قلمرو شمالی

داروین - قلمرو شمالی
داروین – قلمرو شمالی

 

پایتخت قلمرو شمالی استرالیا که به انتهای شمالی نیز معروف بوده، سال‌ها از جنگ و بلایای طبیعی آسیب‌دیده، اما امروزه در قوی‌ترین حالت خود قرار دارد. با توجه به موقعیت جغرافیای داروین که نزدیک‌ترین مکان به جنوب شرق آسیا است، به‌عنوان محل تلاقی فرهنگی مهاجرین آسیایی، بومیان و ساکنین اولیه استرالیا شناخته می‌شود. نام این شهر به ‌افتخار نظریه‌پرداز تکامل چارلز داروین که در اوایل قرن 19 به اچ‌ام‌اس بیگل آمده بود، داروین گذاشته شد.

  • هوبارت – تاسمانی

هوبارت - تاسمانی
هوبارت – تاسمانی

 

هوبارت در جنوب‌ شرقی، جنوبی‌ترین ایالت استرالیا تاسمانی قرار دارد. از جمله ویژگی‌های طبیعی و رویدادهای جالب‌ توجه این شهر رودخانه‌ی درونت، فستیوال سالانه‌ی سی کلاسیک، مسابقه‌ی قایق‌رانی سیندی به هوبارت، محسوب می‌شوند. بندر ارتور و دهکده‌ی تاریخی ریچموند ازجمله‌ی مناطق محبوب گردشگری این شهر هستند. مساحت جزیره ‌یاصلی تاسمانی تنها 62.5 کیلومترمربع است.

  • ملبورن – ویکتوریا

ملبورن - ویکتوریا
ملبورن – ویکتوریا

 

گشت‌وگذار در ملبورن با توجه به تراموا رایگان دور شهر بیش‌ از اندازه آسان و لذت‌بخش است.  افزون بر این با کمک اهالی این شهر می‌توانید از شور زندگی، رستوران‌ها و مکان‌های توریستی و تفریحی این شهر لذت ببرید.

  • پرت – استرالیای غربی

پرت - استرالیای غربی
پرت – استرالیای غربی

 

این شهر اقیانوس هند را در غرب و دشت نولاربور را در شرق خود دارد. پایتخت نزدیک‌ترین ایالت استرالیا به این شهر، آدلاید حدود 2750 کیلومتر دورتر از این شهر بوده و فاصله‌ی آن تا ساحل شرقی سیدنی حدود 4000 کیلومتر است. با این‌ حال جمعیت رو به رشد، خدمات جدید مسکن و منابع معدنی غنی آینده‌ی پرباری را برای این شهر رقم می‌زنند. با توجه به سواحل زیبا، مناطق ثبت‌شده در میراث جهانی، زیستگاه‌های دریایی، مناظر طبیعی و فرهنگی جزو مکانهای مورد علاقه‌ی گردشگران به شمار می‌آید.

  • سیدنی – نیو ساوت ولز

سیدنی – نیو ساوت ولز
سیدنی – نیو ساوت ولز

 

سیدنی، پایتخت نیو ساوت ولز ،اولین شهر استرالیا، از روزهای آغازین ورود اروپاییان در سال 1770 مورد توجه بوده و امروزه به شهری بزرگ و بی‌مانند در این کشور بدل گشته است. جاذبه‌های فراوان گردشگری سیدنی نظیر سواحل وایت-سند، گالری و موزه‌های فراوان، رستوران‌های عالی، قایق‌های بادبانی بندر این شهر و اپرای بی‌نظیر، پایتخت نیو ساوت ولز را تبدیل به محبوب‌ترین مکان توریستی کشور می‌کند.


در مورد استرالیا بیشتر بخوانید:

راه های مهاجرت به استرالیا
جغرافیای استرالیا
قوانین جدید مهاجرت به استرالیا در سال 2019
جاهای دیدنی پرت استرالیا
بریزبن استرالیا
10 شهر برتر استرالیا


می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button