ویزای ۸۶۶ استرالیا

ویزای ۸۶۶ استرالیا

ویزای ۸۶۶ استرالیا

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی ویزای ۸۶۶ استرالیا بپردازیم. ویزای ۸۶۶ استرالیا که تحت عنوان ویزای حمایتی دولت استرالیا نیز شناخته می‌شود، مناسب برای افرادی است که هم اکنون داخل خاک استرالیا هستند و قصد دارند به طور دائم در این کشور اقامت گزینند.

تعهدنامه) مؤسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا همواره خود را متعهد دانسته است که بر طبق قوانین عمل کرده و هیچ‌گونه خدمات و مشاوره‌ای در زمینۀ ویزای ۸۶۶ استرالیا ارائه نمی‌دهد. هدف از ارائه این مقاله صرفاً اطلاع و آگاهی عموم از خطرات و مشکلات احتمالی این ویزا می‌باشد.

تعهدنامه
تعهدنامه

در این مقاله می‌خوانیم:

  • چه کسانی می‌توانند برای ویزای ۸۶۶ استرالیا اقدام کنند؟
  • ویزای ۸۶۶ استرالیا چه اختیاراتی را در به فرد متقاضی می‌دهد؟
  • برنامۀ بشردوستانه و امور پناه‌جویان استرالیا چه برنامه‌ای است؟
  • ملزومات مربوط به ویزای ۸۶۶ استرالیا شامل چه مواردی است؟

چه کسانی می‌توانند برای ویزای ۸۶۶ استرالیا اقدام کنند؟

چه کسانی می‌توانند برای ویزای ۸۶۶ استرالیا اقدام کنند؟
چه کسانی می‌توانند برای ویزای ۸۶۶ استرالیا اقدام کنند؟

کاربرد اساسی این ویزا برای اشخاص و یا خانواده‌هایی است که می‌خواهند تحت حمایت دولت استرالیا قرار گرفته و به عنوان پناهنده شناخته شوند. این افراد معمولاً به دلیل مشکلات فراوانی که برای آنها به وجود آمده، از جمله مشکلات اجتماعی، نژادی، سیاسی و … تصمیم می‌گیرند به ویزای ۸۶۶ استرالیا روی آورند.

این ویزا به عنوان یک ویزای حمایتی شناخته شده است تا برخی از پناه‌جویان سایر کشورهایی که به خاطر مسائلی همچون جنگ‌های سیاسی و یا مسائل ملیتی و عقیدتی دیگر قادر نیستند در کشور خود سکونت داشته باشند، بتوانند به وسیله  یک سازمان دولتی یا مردمی پشتیبانی شوند.

کشور استرالیا قادر است به عنوان یک حامی برای افرادی که از برگشت به کشور خود بیم یا دلهره دارند، این امکان را فراهم کند  تا آن ها از طریق وزارت مهاجرت و حفاظت مرزهای استرالیا یا DIBP تقاضای ویزای ۸۶۶  یا ویزای حمایتی کنند. اگر پناه‌جویی قصد زندگی و کار را در کشور استرالیا به صورت دائم و از طریق ویزای ۸۶۶ را داشته باشد، باید حتماً قوانین خاص مربوط به پناه‌جویان از سمت دولت استرالیا را بپذیرد.

ویزای ۸۶۶ استرالیا چه اختیاراتی را به فرد متقاضی می دهد؟

ویزای ۸۶۶ استرالیا چه اختیاراتی را به فرد متقاضی می‌دهد؟
ویزای ۸۶۶ استرالیا چه اختیاراتی را به فرد متقاضی می‌دهد؟

پس از تأیید درخواست متقاضی توسط سازمان پناهندگی و مورد قبول واقع شدن از سمت دولت و ادارۀ مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا، نه تنها خود متقاضی اصلی ویزای ۸۶۶ را دریافت می‌کند، بلکه قادر خواهد بود از طریق برنامه‌ای تحت عنوان برنامۀ بشردوستانۀ پناه‌جویان در مناطق آزاد خارج از مرزهای استرالیا (Offshore)، برای خانواده خود نیز این امکان را فراهم کرده تا از حمایت دولت استرالیا برخوردار شوند.

بعد از دریافت ویزای ۸۶۶، متقاضی و خانواده‌اش از کلیۀ حقوق شهروندی از قبیل کار، امکانات رفاهی، خدمات پزشکی و بهداشتی، امنیت اجتماعی و کلیۀ حقوق یک شهروند عادی استرالیا برخوردار می‌شوند. همچنین فرد متقاضی بعد از اخذ ویزای ۸۶۶ قادر خواهد بود به مدت ۵ سال به داخل یا خارج استرالیا سفر کند. از دیگر امتیازاتی که به فرد متقاضی داده می‌شود این است که او می‌تواند به مدت ۵۱۰ ساعت در کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی به صورت رایگان شرکت کند.

برنامۀ بشردوستانه و امور پناه‌جویان استرالیا چه برنامه‌ای است؟

برنامۀ بشردوستانه و امور پناه‌جویان استرالیا چه برنامه‌ای است؟
برنامۀ بشردوستانه و امور پناه‌جویان استرالیا چه برنامه‌ای است؟

برنامۀ بشردوستانه و امور پناه‌جویان استرالیا، بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای حمایت از پناهندگان در راستای نیازهای بشردوستانۀ جهانی و فراهم آوردن حمایت‌های ویژه از این افراد است.

در این برنامه به دو بخش از افراد، کمک‌های بشردوستانه یا حمایتی خواهد شد:

دستۀ اول افرادی هستند که در مناطق آزاد خارج از خاک استرالیا بوده و نیاز به اسکان مجدد دارند و البته هیچ راه‌حل دیگری پیش رو ندارند. به این برنامه طرح حفاظت خارج از مرزهای استرالیا یا Offshore گفته می‌شود.

در این برنامه یکی از گزینه‌های زیر باید حامی یا اسپانسر فرد متقاضی شوند:

  • یک شهروند یا تبعۀ استرالیا
  • یک مقیم دائم استرالیا
  • یک شهروند نیوزیلند
  • یک سازمان در استرالیا

دستۀ دوم افرادی که هم‌اکنون در خاک استرالیا هستند و می‌خواهند برای پناهندگی اقدام کنند. این طرح تحت عنوان طرح حفاظت داخل خاک استرالیا یا Onshore نام دارد. ویزای ۸۶۶ از زیرکلاس‌های مربوط به این دسته محسوب می‌شود.

ملزومات مربوط به ویزای ۸۶۶ شامل چه مواردی است؟

به منظور صدور ویزای 866 فرد متقاضی، او می‌بایست:

۱. بر اساس تعاریف و مشخصه‌های مربوط به قوانین و الزامات حفاظتی استرالیا به عنوان یک پناهنده شناخته شود.

۲. باید به صورت کاملاً قانونی و با یک ویزای معتبر به خاک استرالیا وارد شده باشد.

۳. می‌بایست تمام نیازمندی‌ها و الزامات مربوط به تمامی ویزاها شامل سلامت کامل جسمی، سلامت کامل اخلاقی، ویژگی‌های شخصیتی و مسائل امنیتی را برآورده سازد.

توصیۀ ما به شما!

توصیۀ ما به شما!

Warning!

در انتهای این مقاله جا دارد تأکید کنیم کلیۀ زیرکلاس‌های مربوط به ویزای پناهندگی به هیچ عنوان از راه‌کارهای مورد تأیید مؤسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا نیست.

متقاضیان علاقمند به مهاجرت به استرالیا با کمی صبر و حوصله و البته مشاورۀ هدفمند و درست می‌توانند راه‌کارهای به مراتب بهتری را برای مهاجرت به استرالیا انتخاب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع راه‌های مهاجرت به استرالیا، مقالات زیر را مطالعه فرمایید:

راه های مهاجرت به استرالیا

روش های مهاجرت به استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

تحصیل در استرالیا بدون آیلتس یا تافل

اسکیل ورکر استرالیا

شرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور در سال ۲۰۱۹

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه دربارهٔ «ویزای ۸۶۶ استرالیا»

  1. مدت برسي پرونده ويزاي ٨٨٦ چه مدت هستش من الان پنج ساله درخواست دادم هنوز حتي براي مصاحبه هم من رو صدا نزدن
    البته من در استرايا زندگي ميكنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button