فعالیت‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا در دوران کرونا

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا در دوران کرونا

تحصیل در کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارند، با توجه به گسترش کرونا و شرایط ویژه امروز جهان، به معضل جدی تبدیل شده است. کشورها در سراسر جهان، از جمله کانادا، در تلاش هستند تا شیوع فعلی کرونا (COVID-19) را مهار کنند.

کانادا برای دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در کانادا انتخاب شده‌اند، ارزش قائل است. به همین جهت بخش جهانی آموزش بین المللی کانادا متعهد شده است، اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را به دانشجویان بین‌المللی ارائه دهد.

با توجه به شرایط پیش آمده، تغییر شرایط تحصیل در کانادا نیز تغییر کرده است. به همین جهت فعالیت دانشگاه‌های این کشور نیز در بحران کرونا به نحو دیگری ادامه می‌یابند. در ادامه این مقاله از موسسه اعزام دانشجو آریا فعالیت‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا در دوران کرونا و همچنین شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در دوران کرونا در دانشگاه بریتیش کلمبیا چه می‌گذرد؟

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های جهان است که در شهر ونکوور کانادا واقع شده است. بر اساس رده بندی نشریه معتبر تایمز در سال 2017، این دانشگاه دومین دانشگاه معتبر کانادا و بیست و ششمین دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

با شیوع بیماری کرونا دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز پروتکل‌های خاص خود را برای حفظ سلامت دانشجویان و کادر اداری این دانشگاه به اجرا در آورده است. این دانشگاه اعلام کرده که دستورالعمل آموزش آنلاین کلاس‌های بزرگتر را در پاییز ۲۰۲۰ ارائه می‌دهد. با این حال برخی از کلاس‌های کوچکتر  و کم جمعیت‌تر همچنان به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

سانتا جای اونو در پیامی به اعلام کرد: «ما برای اطمینان از آموزش با کیفیت بالا و چهره به چهره در صورت امکان، و آموزش از راه دور با کیفیت بالا، تمرکز خود را حفظ خواهیم کرد.» او اضافه کرد: «هر دانشکده در هفته‌های آینده جزئیاتی درباره برنامه‌های خاص این دانشگاه به منظور تحصیل در کانادا ارائه می‌دهد. همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیا در تلاش است تا دانشجویانی را كه با چالش‌های مالی روبرو هستند یا به مشاوره نیاز دارند، حمایت كند.

هنوز راه حلی در مورد چگونگی اخذ مجوز پذیرش تحصیلی دانشجویان بین المللی یا مقابله با محدودیت‌های سفر وجود ندارد. همچنین برنامه‌ای برای چگونگی زندگی دانشجویان در خوابگاه‌ها یا شرکت در فعالیت‌های برنامه تحصیلی مانند شورای دانشجویی، باشگاه‌ها و ورزش وجود ندارد.»

دانشگاه بریتیش کلمبیا هنوز در حال جستجوی راه حلی است تا دانشجویان با خیال راحت در پاییز به دانشگاه بازگردند. با این حال روشن است که این دانشگاه با داشتن بیش از ۶۰،۰۰۰ دانشجو با چالش‌های زیادی روبه رو خواهد بود.

چگونه دانشگاه بریتیش کلمبیا به فعالیت‌های خود در دوران کرونا ادامه می‌دهد؟

رویکرد اتخاذ شده توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا به آنها امکان می‌دهد تا ضمن اطمینان از سلامتی و ایمنی دانشجویان، اساتید و کارمندان، آموزش و یادگیری با کیفیت بالایی را ارائه دهند. این برنامه بر اساس دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های مسئول بهداشت ایالت، سازمان‌های بهداشت عمومی و وزارت آموزش و پرورش است. از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولویت سلامت و رفاه دانشجویان، اساتید و کارمندان
  • نشان دادن تعهد آنها برای ارائه یک تجربه آموزشی با کیفیت
  • همکاری با سایر مؤسسات دانشگاهی و دولت
  • اتخاذ یک رویکرد تدریجی برای آموزش حضوری (تحت نظارت مسئول بهداشت ایالت).

رویکرد دانشگاه بریتیش کلمبیا در پاییز ۲۰۲۰

دانشگاه بریتیش کلمبیا برای تحصیل در کانادا، در پاییز سال ۲۰۲۰، در نظر دارد تا کلاس‌های بزرگتر را به صورت آنلاین و کلاس‌های کوچکتر منتخب را به صورت حضوری همراه با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند.

همانطور که رئیس این دانشگاه اعلام کرده است، تمرکز آنها بر برگزاری کلاس‌های حضوری و غیرحضوری با نهایت کیفیت خواهد بود و برنامه دانشکده‌ها نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا در دوران کرونا

حمایت از دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در تلاش است تا حمایت‌های لازم را برای دانشجویان خود، به ویژه افرادی که چالش‌های مالی را تجربه می‌کنند، یا به مشاوره نیاز دارند، فراهم کند.

جزئیات مربوط به برنامه‌های مربوط به اقامتگاه‌ها و فعالیت‌های مشترک درسی در سال تحصیلی جدید به محض تأیید بر روی سایت این دانشگاه به اشتراک گذاشته می‌شود.

رویکرد دانشگاه بریتیش کلمبیا برای رسیدگی به ارزیابی دانشگاهی و امتیازات دوره آموزشی

تغییر آموزش حضوری به آموزش آنلاین، در این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه‌ها، چالش برانگیز بوده است. اما هدف دانشگاه بریتیش کلمبیا فراهم کردن فرصتی است که در هر صورتی دانشجویان بتوانند ترم دوم سال تحصیلی ۲۰۱۹ را تکمیل کنند.

به همین جهت این دانشگاه به دانشجویان خود توصیه می‌کند با دفتر مشاوره علمی دانشکده خود در UBC ونکوور یا دفتر مشاوره دانشگاهی در UBC اوکانگان تماس بگیرند، تا بررسی کنند که چه گزینه‌هایی در دسترس آنها خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا به صورت آموزش آنلاین ادامه خواهد یافت. امتحانات نهایی نیز  به صورت حضوری برگزار نمی‌شوند.

آیا UBC جلسات آموزشی‌ترم بهار و تابستان را ادامه می‌دهد؟

با توجه به وضعیت کرونا و در ادامه رعایت فاصله اجتماعی، ترم اول جلسه تابستان (۱۱ می _۱۸ ژوئن) و ترم ۲ تابستان (۶ جولای – ۱۳ آگوست) در UBC ونکوور، UBC اوکانگان، UBC میدان رابسون آنلاین خواهد بود. برنامه تابستان برای دانشکده‌های (هنر، علوم و مهندسی) نیز به صورت آنلاین خواهد بود.

وضعیت برنامه‌های بین المللی تحصیل در کانادا چگونه است؟

دانشگاه بریتیش کلمبیا تمام برنامه‌های بین المللی آینده را برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا لغو کرده است. علاوه بر این، برنامه تابستانی ونکوور برای ژوئن و جولای لغو شده است.

به طور مستقیم با دانشجویان مبتلا به کرونا تماس گرفته می‌شود و دانشگاه با آنها همکاری خواهد کرد تا به بهترین وجه در رفع نیازهای آنها کمک کند.

کرونا چه تاثیری در وضعیت مهاجرت تحصیلی دانشجویان دارد؟

با ادامه وضعیت شیوع گسترده کرونا، قوانین اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به منظور تحصیل در کانادا دائماً در حال اصلاح هستند.

شرایط درخواست اجازه تحصیل در کانادا پس از اخذ پذیرش از دانشگاه بریتیش کلمبیا

به محض پذیرش در UBC، باید برای اجازه تحصیل (study permit) اولیه به صورت آنلاین اقدام کنید تا در صف بررسی قرار بگیرید. پس از درخواست، ممکن است از شما درخواست شود بیومتریک (عکس و اثر انگشت) خود را ارائه دهید که ممکن است در حال حاضر امکان پذیر نباشد.

اما مطمئناً محدودیت‌های مهاجرت مسئول این تأخیر خواهد بود و هر چه سریعتر اجازه تحصیل شما مراحل خود را طی می‌کند. محدودیت‌های فعلی مهاجرت تحصیلی به کانادا، مانع پردازش درخواست اجازه تحصیل شما نخواهد شد.

شرایط درخواست مهاجرت تحصیلی به کانادا

امکان ثبت درخواست مهاجرت حصیلی به کانادا وجود دارد. با این حال کلیه درخواست‌ها باید تا اطلاع ثانوی به صورت آنلاین ثبت شوند. شما می‌توانید برای مجوز تحصیل و یا مجوز کار، به صورت آنلاین، درخواست‌های خود را ارسال کنید. محدودیت‌های سفر فعلی مانع پردازش درخواست شما نمی‌شود.

ویزای اقامت موقت (TRV) و مجوز سفر الکترونیکی (ETA)

شما می‌توانید به صورت آنلاین درخواست خود را برای TRV یا ETA در کانادا ارسال کنید. اگر قبلاً متقاضی TRV یا ETA از خارج از كانادا بوده‌اید، باید چند مرحله دیگر را انجام دهید تا نشان دهید كه از محدودیت‌های سفر به عنوان دارنده مجوز تحصیل در کانادا و یا کار معاف هستید. در نتیجه برای پردازش درخواست خود واجد شرایط هستید.

تأثیر شیوع کرونا بر زمان پردازش درخواست مجوز تحصیل در کانادا

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به روند پردازش درخواست‌ها ادامه می‌دهد. زمان پردازش اعلام شده توسط وب سایت IRCC براساس میانگین زمان پردازش یک درخواست تخمین زده می‌شود. با این حال، آن‌ها به طور دقیق اختلال ناشی از COVID-19 را نشان نمی‌دهند. اداره مهاجرت این تاخیرها را در نظر می‌گیرد و مجوز تحصیل در کانادا را در اسرع وقت پردازش خواهد کرد.

همچنین دانشجویان جدیدی که دوره تحصیلی آنها از ماه می یا ژوئن شروع می‌شود؛ در حالی که دوره‌های حضوری آنها به دلیل COVID-19 به صورت آنلاین اجرا خواهد شد؛ اگر به دلیل محدودیت‌های سفر نمی‌توانند اکنون به کانادا سفر کنند، می‌توانند برنامه خود را به صورت آنلاین از خارج از کانادا شروع کنند. حتی اگر هنوز درخواست اجازه تحصیل در کانادا این افراد صادر نشده باشد، می‌توانند برنامه خود را از ماه می یا ژوئن از خارج از کانادا شروع کنند.

توجه داشته باشید که برای اخذ مجوز کار بعد از اتمام دوره تحصیل خود، باید قبل از شروع دوره، مجوز تحصیل در کانادا داشته باشید. در غیر این صورت طبق قوانین کار در کانادا، به اخذ مجوز تحصیلی اقدام کنید.

بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا طی هفته‌های اخیر، با مشکلاتی روبرو شده‌اند. طبیعتاً این شرایط خارج از اختیار شما است و نگرانی شما طبیعی است. دانشگاه بریتیش کلمبیا بسیار تلاش کرده است تا اطمینان حاصل کند که درخواست اجازه تحصیل شما هنوز هم منصفانه ارزیابی خواهد شد، حتی اگر به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده، دچار مشکلاتی شده باشید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button