آزمون‌های زبان آنلاین مورد تأیید چه دانشگاه‌هایی از استرالیا است؟

آزمون های مورد تایید دانشگاه های استرالیا

تحصیل در استرالیا رویای بسیاری از دانشجویان است که در پی تحقق آن هستند. استرالیا موقعیت‌های تحصیلی و شغلی که دارد، مشهور است. بسیاری از دانشجویان به دلیل دانشگاه‌های معتبر آن، به دنبال مهاجرت تحصیلی به استرالیا هستند. دانشگاه‌های این کشور آموزش‌های جهانی را در کنار فرصت‌های بسیار دیگری برای پیشرفت در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند. دانشگاه‌های استرالیا دوره‌های بسیار متنوعی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. این دوره‌ها نه تنها به پیشرفت تحصیلی، بلکه به ارتقای سطح زندگی آنها نیز کمک می‌کنند. تحصیل در استرالیا به معنای مواجهه با فرصت‌های جدید و نوآورانه است.

برای تحصیل در استرالیا، شرایطی جهت اخذ پذیرش وجود دارد که دانشجو باید نسبت به تدارک آنها اقدام کند. یکی از این موارد، کسب نمره حدنصاب در یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی مانند تافل (TOEFL)، آیلتس (IELTS) و کمبریج پیشرفته (CAE)، پی تی ای (PTE)، او ‌ ای تی (OET) است. در واقع اکثر دانشگاه‌های استرالیا، مدرک این پنج آزمون بین المللی را قبول دارند. در نتیجه  اخذ حدنصاب نمره در این آزمون‌ها مورد تأیید دانشگاه‌های استرالیا است.

اگر در حال حاضر گزینه‌های تحصیل در استرالیا را بررسی می‌کنید، احتمالاً تاکنون متوجه شده‌اید که برای اخذ ویزای دانشجویی و مهاجرت تحصیلی به استرالیا باید حد نصاب نمره در یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی مورد تأیید دانشگاه دلخواهتان را کسب کنید.

اگر برای تعیین نمرات مورد نیاز خود در آزمون زبان مربوطه به کمک نیاز دارید، و یا اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستید، با ادامه این مقاله از گروه مشاوره آریا همراه ما باشید. در این مقاله به چند سؤال متداول در زمینه آزمون‌های زبان برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا پاسخ داده‌ایم.

آزمون‌های زبان انگلیسی آنلاین مورد تأیید دانشگاه‌های استرالیا کدامند؟

پنج آزمون زبان انگلیسی برای درخواست ویزای دانشجویی در استرالیا مورد تأیید قرار می‌گیرند:

  1. سامانه بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی، آیلتس (IELTS)
  2. آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی، تافل (TOEFL) مبتنی بر اینترنت ( آزمون تافل غیر آنلاین از چند کشور محدود پذیرفته می‌شود)
  3. آزمون زبان انگلیسی کمبریج پیشرفته (CAE)
  4. آزمون سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی (PTE)
  5. آزمون انگلیسی حرفه‌ای، او ای‌تی (OET)

آیا کسب حد نصاب نمره در آزمون زبان مورد تأیید برای تحصیل در استرالیا ضروری است؟

اکثر دانشجویان برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا و ورود به دانشگاه، باید شرایط ذکر شده برای زبان انگلیسی را برآورده کنند.

اگر دانشجویان در یکی از دسته بندی‌های زیر قرار بگیرند، از ارائه مدارکی درباره مهارت زبان انگلیسی خود به همراه درخواست ویزا معاف می‌شوند:

  • دانشجویانی که حداقل پنج سال تحصیل در استرالیا، نیوزیلند، کانادا، آفریقای جنوبی یا جمهوری ایرلند به پایان رسانده‌اند.
  • شهروندان و دارندگان گذرنامه‌های انگلیس، ایالات متحده، كانادا، نیوزیلند یا جمهوری ایرلند
  • دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک تحصیلی دوره راهنمایی و یا مقاطع بالاتر در استرالیا ظرف مدت دو سال از درخواست ویزای دانشجویی خود شده‌اند.
  • دانشجویانی که در دوره‌های تحصیلی تمام وقت به عنوان یک دوره اصلی (شامل برنامه‌های مقطع راهنمایی)، تحقیقات تحصیلات تکمیلی یا دوره آموزشی ELICOS مستقل ثبت نام کردند.
  • دانشجویانی که حمایت مالی و یا بورسیه دریافت کرده‌اند.

سایر دانشجویان برای تحصیل در استرالیا، باید مدارکی در مورد مهارت زبان انگلیسی خود ارائه دهند. (در قالب تأیید ثبت نام و یا نمرات آزمون زبان انگلیسی).

یادآوری این نکته ضروری است که برای پذیرش نتایج جهت مهاجرت تحصیلی به استرالیا، آزمون نباید بیشتر از دو سال قبل از ارائه درخواست ویزای تحصیلی انجام شده باشد.

آزمون های زبان برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا

حداقل نمره مورد تأیید در آزمون زبان انگلیسی برای تحصیل در استرالیا چیست؟

سطح مورد نیاز شما برای مهارت در زبان انگلیسی جهت مهاجرت تحصیلی به استرالیا، بسته به آزمون مورد نظر و سطح تحصیلات شما، کشور محل اقامت شما و اینکه قصد گذراندن یک دوره ELICOS را به محض ورود به استرالیا داشته باشید، متفاوت خواهد بود. تحصیل در استرالیا نیاز به برنامه ریزی و آمادگی زیادی دارد. باید دوره تحصیلی مناسب خودتان و موسسه را پیدا کنید. همچنین نمرات آزمون زبان و یا مقالات خود را آماده و ارسال کنید. یکی از عناصر اصلی برنامه‌های تحصیل در استرالیا، نمره آزمون انگلیسی شما است.

آزمون‌های زبان مورد تأیید برای تحصیل در استرالیا

پنج آزمون مختلف برای اخذ ویزای دانشجویی و همچنین پذیرش دانشگاه‌های استرالیا مورد تأیید است:

آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی، تافل (TOEFL)

آزمون تافل با بیش از ۱۰،۰۰۰ موسسه عالی در بیش از ۱۳۰ کشور جهان شناخته شده است. این آزمون شرکت کنندگان را ملزم به انجام وظایف دانشگاهی می‌کند که در نهایت مهارت‌های شنیداری، خواندن، مکالمه و نوشتاری را می‌سنجد. آزمون تافل مبتنی بر اینترنت که در مراکز مشخص برگزار می‌شود توسط دولت استرالیا برای اخذ ویزا و تحصیل در استرالیا، پذیرفته می‌شود. لازم به ذکر است دولت استرالیا هنوز تصمیمی در رابطه با آزمون TOEFL iBT نسخه خانگی، که آزمون در خانه اجرا می‌شود، اتخاذ نکرده است.

دانشگاه ملبورن ۹۰_۱۰۰
دانشگاه ملی استرالیا ۱۰۰_ حداقل ۲۷ در مهارت نوشتاری، ۲۴ در مهارت خواندن و ۲۳ در مهارت مکالمه
دانشگاه سیدنی ۸۵
دانشگاه کوئینزلند ۸۷_۱۱۵
دانشگاه موناش ۷۹
دانشگاه نیو ساوت ولز ۷۲
دانشگاه وسترن استرالیا ۸۲
دانشگاه آدلاید ۷۹

سامانه بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی، آیلتس (IELTS)

دو نوع آیلتس وجود دارد:

الف) آکادمیک، برای افرادی که مایل به تحصیل در دانشگاه یا ورود به یک موسسه حرفه‌ای هستند:

ب) آموزش عمومی: این نوع آموزش، آزمون عملی بیشتری را ارائه می‌دهد.

دانشگاه‌های استرالیا معمولاً حدنصاب نمره ۶ را برای موافقت با پذیرش تحصیل فرد در استرالیا و مهاجرت تحصیلی به استرالیا درخواست می‌کنند. در ادامه تعدادی از دانشگاه‌های مطرح استرالیا به همراه حدنصاب نمره آیلتس لازم برای پذیرش در کارشناسی ارشد مطرح شده‌اند:

دانشگاه ملبورن ۷
دانشگاه ملی استرالیا ۶
دانشگاه سیدنی ۶.۵
دانشگاه کوئینزلند ۶
دانشگاه موناش ۶.۵
دانشگاه نیو ساوت ولز ۶.۵
دانشگاه وسترن استرالیا ۶.۵
دانشگاه آدلاید ۵.۵

دانشگاه‌های فوق، بهترین دانشگاه‌های استرالیا هستند که نمرات آزمون زبان آنلاین آیلتس را برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف می‌پذیرند.

 آزمون زبان انگلیسی کمبریج پیشرفته (CAE)

کمبریج در سه سطح، مدرک زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد:

الف) سطح مدرسه: برای مهارت‌های بنیادی، در سطح آموزش عمومی

ب) سطح آموزش عالی: برای افرادی که مایل به ادامه تحصیل در استرالیا هستند.

ج) کسب و کار: برای متخصصان در محل‌های کاری بین المللی طراحی شده است.

دانشگاه ملبورن ۱۸۵
دانشگاه ملی استرالیا ۱۷۰_۱۹۰، در برخی رشته‌ها مانند ارشد روانشناسی، این مدرک مورد تأیید دانشگاه نخواهد بود
دانشگاه سیدنی ۱۷۶
دانشگاه کوئینزلند این آزمون مورد تأیید این دانشگاه نیست
دانشگاه موناش ۱۶۹
دانشگاه نیو ساوت ولز ۱۶۹
دانشگاه وسترن استرالیا ۱۹۰
دانشگاه آدلاید ۱۷۸

دانشگاه کوئینزلند نمره حداقل ۲۰۰ در آزمون CES را نیز می‌پذیرد.

 آزمون سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی (PTE)

این آزمون سه مرحله‌ای با مهارت مکالمه و نوشتاری شروع می‌شود. پس از آن خواندن و سپس شنیداری، با طیف وسیعی از سؤالات چند گزینه‌ای و تشریحی ادامه می‌یابد. بعضی از سؤالات بخشی از امتیاز کلی را دریافت می‌کنند. به این معنی که پاسخ تا حدی درست است. در این صورت شرکت کننده امتیازی کسب می‌کند، اما حداکثر مقدار آن امتیاز نیست. این آزمون نیز مورد تأیید بسیاری از دانشگاه‌ها برای تحصیل در استرالیا، قرار می‌گیرد.

دانشگاه ملبورن ۶۵
دانشگاه ملی استرالیا ۷۰_۸۰
دانشگاه سیدنی ۶۱
دانشگاه کوئینزلند ۸۲
دانشگاه موناش ۵۰
دانشگاه نیو ساوت ولز ۵۰
دانشگاه وسترن استرالیا ۶۴
دانشگاه آدلاید ۵۸

 آزمون انگلیسی حرفه‌ای، او ای‌تی (OET)

این آزمون زبان انگلیسی برای بخش مراقبت‌های بهداشتی تهیه شده است. OET توسط دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های چندین کشور، از جمله استرالیا و انگلستان به رسمیت شناخته شده است.

این آزمون به چهار بخش از جمله، یک ساعت مهارت خواندن، ۵۰ دقیقه شنیداری، ۴۵ دقیقه نوشتاری و ۲۰ دقیقه مکالمه، تقسیم می‌شود. در این بین دانشگاه‌های استرالیا جنوبی، دانشگاه آدلاید ، نیوکاسل، کنبرا، کاتولیک و چندین مورد دیگر، در برخی از رشته‌های تحصیلی خود حدنصاب نمره ۳۵۰ را مورد تأیید قرار می‌دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button