8 نکته مهم برای دانشجویان جدیدالورود

استرالیا کشوری با امکانات فراوان، طبیعت بکر و مردم مهاجرپذیر است و در زمینه تحصیل و آموزش همیشه جزو مقاصد مهم برای مهاجرت دانشجویان بین المللی بوده چرا که سیستم آموزشی و دانشگاه های آن از کیفیت و امکانات به روزی استفاده می کنند. اکثر دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی امتیازات خوبی کسب کرده اند.

اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به کشوری مانند استرالیا، نیوزلند و یا هر کشور دیگر را دارید، این 8 نکته که در این مطلب معرفی کرده ایم را حتما بخوانید.

دانشجویان جدیدالورود استرالیا

1. زمانی را برای استقرار در نظر بگیرید

شما به زمان نیاز دارید تا خود را با محیط جدید خود سازگار کنید و در آن مستقر شوید. اگر از همان ابتدا قادر به مدیریت کامل زمان و وظایف خود نیستید، زیاد استرس نگیرید.

شما به غیر از شروع کلاس‌ها، با موارد دیگری نیز در حال سروکله زدن هستید و برای افتادن روی غلتک نیاز به زمان دارید.

2. کلاس‌ها را رها نکنید

در دانشگاه، هیچ‌کس قرار نیست شما را دنبال کند و مطمئن شود که شما به کلاس می‌روید. بااین‌حال، اگر در سخنرانی‌ها شرکت نکنید، به راحتی می‌توانید از بقیه کلاس عقب بمانید و این ممکن است درنهایت بر نمرات شما تأثیر بگذارد. دوره‌هایی وجود دارد که حضور یا شرکت اجباری در آن‌ها جزء بزرگی از نمره نهایی شما است؛ بنابراین بهتر است که در سخنرانی شرکت کنید، حتی اگر احساس خوبی ندارید.

3. عقب نمانید

اطلاعات زیادی در هر ترم وجود دارد و به راحتی می‌توان در صورت بی‌اعتنایی به آن‌ها عقب افتاد. رعایت نکات خواندنی، تکالیف یا کارهای آزمایشگاهی هفتگی بر عادات مطالعه شما تأثیر می‌گذارد. بااین‌حال، حتی اگر مطالعات خود را تمام نکرده‌اید، به کنفرانس‌های هفتگی بروید زیرا اطلاعات بیشتری نسبت به عدم شرکت در آن به دست خواهید آورد.

4. نگرش مثبت داشته باشید

نیازی به خجالتی بودن، بی‌دست‌وپا بودن یا مضطرب بودن برای شرکت در کلاس‌های جدید نیست. شاید احساس کنید که در جای خود نیستید، به‌خصوص اگر از یک دبیرستان کوچک آمده باشید، اما باید نگرش مثبت داشته و از توانایی‌های خود مطمئن باشید. به خاطر داشته باشید که تابه‌حال کارهای زیادی برای ورود به دانشگاه انجام داده‌اید و به‌مرورزمان اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید داشت.

8نکته برای دانشجویان جدید

5. کمک بخواهید

یک محوطه دانشگاهی بزرگ می‌تواند بسیار ترسناک باشد، زیرا پیدا کردن راه‌های مختلف در آن پیچیده به نظر می‌رسد. اگر سوالی دارید یا گم‌شده‌اید، فقط از کسی کمک بخواهید. تقریباً هر دانش‌آموزی که ملاقات می‌کنید یا در حال حاضر سال اولی است و یا قبلا سال اولی بوده است. پس قطعا شما را درک کرده و مایل به کمک خواهد بود.

6. از خدمات و منابع بهره ببرید

پس از ثبت‌نام در دانشگاه یا موسسه کالج خود، به بسیاری از خدمات و منابع دانشگاه دسترسی پیدا می‌کنید. اگر مشکلی دارید، همیشه یک پرسنل برای پاسخ به سوالات و پشتیبانی وجود دارد. بهتر است قبل از اینکه خیلی مشکلات برایتان بزرگ به نظر برسد، کمک بخواهید زیرا مشکلات کوچکتر به راحتی قابل‌حل هستند.

7.  از قبل فکر و برنامه‌ریزی کنید

چند هفته ابتدایی در دانشگاه شما احتمالا آسان به نظر برسد، اما پس از آن به نقطه‌ای می‌رسد که در همان هفته مجبور به انجام تکالیف زیادی می‌شوید. در همه کلاس‌ها یک طرح کلی درسی به شما داده شده و تکالیف متعددی از شما خواسته می‌شود. در اوقات فراغت خود این تاریخ‌های سررسید را در یک دفتر خاطرات، یک تقویم دیواری، تلفن همراه یا تقویم Google یادداشت کنید تا بتوانید زمان خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنید.

8. لذت ببرید و به خودتان پاداش دهید

دیدن اینکه در دوره‌های خود چقدر خوب عمل می‌کنید می‌تواند دشوار باشد. شاید تکالیف زیادی برای قضاوت در مورد میزان پیشرفتتان وجود نداشته باشد یا احساس کنید نمرات شما کمتر از حد معمول است؛ بنابراین مهم است که برای هر دستاوردی که به دست می‌آورید به خود پاداش دهید. پس از انجام یک تکلیف، ارائه به کلاس، شرکت در کلاس‌های خود یا حفظ تعادل زندگی در مدرسه، مرخصی بگیرید و از آن لذت ببرید.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button