لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا

لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا

لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا

لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا را در این مقاله خواهید خواند.

با توجه به این‌که تعداد متقاضیان برای تحصیل در استرالیا زیاد است، اطلاع از لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا می‌تواند مفید واقع شود. این دانشگاه‌ها به سه گروهِ ممتاز، خوب و متوسط دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه هر یک از دانشگاه‌ها را به اختصار شرح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید!

گروه الف: دانشگاه‌های ممتاز مورد تایید استرالیا

دانشگاه‌های ممتاز در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا عبارتند از:

  • دانشگاه ملی استرالیا

یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار گرفته، دانشگاه ملی استرالیا (‌ Australian National University) است. این دانشگاه در شهر کانبرا (پایتخت استرالیا) قرار دارد. دانشگاه ملی استرالیا در سال 1948 تأسیس شده است. دانشگاه ملی استرالیا در رتبه‌بندی سال 2018 QS در رتبه‌‌ی 20 جهان قرار گرفت. تعداد دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی 10052 و در مقطع کارشناسی ارشد 10840 است. دانشگاه ملی استرالیا 3753 پرسنل اداری دارد.

  • دانشگاه موناش استرالیا

دومین دانشگاه ممتاز در استرالیا، دانشگاه موناش استرالیا (Monash University) است که در شهر ملبورن قرار دارد. این دانشگاه در سال 1958 تأسیس شد و اکنون به‌عنوان دومین و بزرگ‌ترین دانشگاه استرالیا شناخته شده است. بیشترین دانشجویان بین‌المللی در استرالیا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. دانشگاه موناش یکی از اعضای انجمن مؤسسات آموزش عالیِ جنوب شرق آسیا به‌شمار می‌رود. این دانشگاه در ‌رتبه‌ی بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 6 در بین دانشگاه‌های استرالیا و رتبه‌‌ی 65 جهانی قرار گرفت. این دانشگاه دارای 100 مرکز تحقیقاتی، مرکز علوم، تحقیقات، فن‌آوری و نوآوری موناش (STRIP) و ۱۷ مرکز تحقیقاتی مشترک است. مراکز آن در سایر کشورهای جنوب شرق آسیا راه‌اندازی شده است.

  • دانشگاه نیو سوث ویلز

دانشگاه نیو سوث ولز (‌The University of New South Wales) هم در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار دارد. این دانشگاه در حومه کنزینگتون در شهر سیدنی واقع شده است. دانشگاه نیو سوث ولز در سال 1949 تأسیس شد که اکنون یکی از دانشگاه‌های قدیمی استرالیا به‌شمار می‌رود. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2018 ‌رتبه‌ی 4 در بین دانشگاه‌های استرالیا و رتبه‌‌ی 45 در بین دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده است. در این دانشگاه رشته‌های فنی و مهندسی، حقوق، اقتصاد و مدیریت بازرگانی اعتبار بیش‌تری دارند. از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی در دانشگاه نیو سوث ولز می‌توان به مرکز ملی تحقیقاتی همه‌گیرشناسی ایدز، مرکز تحقیقات سرطانی و مرکز تحقیقات مغز و اعصاب اشاره کرد.

  • دانشگاه کوئینزلند استرالیا

 

دانشگاه کوئینزلند (The University of Queensland)، به‌عنوان چهارمین دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا شناخته شده است. این دانشگاه در سال 1909 و در شهر بریزبین تاسیس شد. اکنون دانشگاه کوئینزلند به‌عنوان یکی از 3 دانشگاه برتر استرالیا در زمینه‌‌ی توسعه‌ی امور تحقیقاتی شناخته می‌شود. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 5 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در ‌رتبه‌ی 51 در بین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت. دانشجویان بین‌المللی از 120 کشور دنیا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

  • دانشگاه سیدنی استرالیا

یکی دیگر از مراکز علمی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار دارد، دانشگاه سیدنی استرالیا (The University of Sydney) است. این دانشگاه در سال 1850 تاسیس شد که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های استرالیا به‌شمار می‌رود. دانشگاه سیدنی استرالیا در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 3 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در رتبه‌‌ی 46 جهانی قرار گرفت. این دانشگاه در زمینه‌‌ی تحقیقات فن‌آوری در بین 50 دانشگاه برتر دنیا شناخته شده است. در این دانشگاه دانشجویان بین‌المللی از 70 کشور دنیا تحصیل می‌کنند. دانشگاه سیدنی استرالیا دارای 328 آزمایشگاه، 12 دانشکده، 200 انجمن دانشجویی و 9 پردیس است.

  • دانشگاه وسترن استرالیا

دانشگاه وسترن استرالیا (The University of Western Australia) یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های مورد تایید استرالیا به‌شمار می‌رود. این دانشگاه در شهر پرث قرار دارد که در سال 1911 تاسیس شد. دانشگاه وسترن استرالیا دارای بیش از 80 مرکز تحقیقاتی است. به‌همین دلیل باید آن را در ردیف بهترین دانشگاه‌های دنیا به‌حساب آورد. دانشگاه وسترن در هر سال در حدود 117 میلیون دلار برای پروژه‌های تحقیقاتی هزینه صرف می‌کند. این دانشگاه در ‌رتبه‌‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 7 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در ‌رتبه‌ی 102 در بین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

  • دانشگاه آدلاید استرالیا

یکی دیگر از مراکز آموزش عالی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار گرفته است، دانشگاه آدلاید استرالیا نام دارد. این دانشگاه قدیمی در سال 1874 تاسیس شد و در ایالت استرالیای جنوبی و در شهر آدلاید قرار دارد. موقعیت جغرافیایی ممتاز و وجود چندین مرکز علمی و تحقیقاتی باعث شهرت دانشگاه آدلاید استرالیا شده است. این دانشگاه دارای بزرگ‌ترین کتابخانه در ایالت استرالیای جنوبی است. دانشگاه آدلاید استرالیا در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در ‌رتبه‌ی 8 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در رتبه‌‌ی 125 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه ملبورن استرالیا

یکی دیگر از موسسات آموزش عالی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار دارد، دانشگاه ملبورن استرالیا (The University of Melbourne) نام دارد. این دانشگاه در سال 1853 و در ایالت ویکتوریا تاسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی در این کشور به‌شمار می‌رود. دانشگاه ملبورن در رشته‌های پزشکی، حقوق و علوم ارتباطات در دنیا حرف اول را می‌زند. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 2 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در رتبه‌‌ی 24 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه مک کواری استرالیا

در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا باید از دانشگاه مک‌کواری (Macquarie University) هم نام برد. این دانشگاه در سال 1964 در حومه‌ی پارک مک کواری تاسیس شد. این دانشگاه دارای 5 دانشکده، بیمارستان مجزا و دانشکده‌‌ی مدیریت است. دانشگاه مک‌کواری مدرک تحصیلی خود را با پیمان بولونیا به فارغ‌التحصیلان اهداء می‌کند. این مرکز تحصیلی دارای مراکز تحقیقاتی متعددی از جمله فیزیک کوانتوم، مطالعات رگ، علوم زیست‌محیطی، تغییرات آب‌وهوایی، لیزر و فتونیک، زمین‌شنایی و زیست‌ملکولی است. دانشگاه مک کواری در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 12 در بین دانشگاه‌های استرالیا و رتبه‌‌ی 247 در بین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

گروه ب: دانشگاه‌های خوب مورد تایید استرالیا

دسته‌‌ی دوم در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا عبارتند از:

  • کالج مریتایم

کالج مریتایم (Australian Maritime College) یکی از بهترین مراکز آموزش عالی در لانستن تاسمانیا به‌شمار می‌رود. این دانشگاه نیز در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار گرفته است. کالج مریتایم در سال 1978 تاسیس شد که دارای 2 مرکز در رشته‌های حمل‌ونقل، محیط دریایی و مهندسی دریایی است. این مرکز آموزشی در منطقه‌‌ی شمالی تاسمانیا قرار دارد. اکنون این مرکز علمی به عنوان اولین مرکز ملی مهندسی دریایی و هیدرودینامیک و دومین مرکز ملی حمل و نقل بندر در استرالیا شناخته شده است.

  • دانشگاه باند استرالیا

یکی دیگر از مراکز علمی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار می‌گیرد، دانشگاه باند استرالیا (BOND University) نام دارد. این مؤسسه‌‌ی علمی در سال 1987 راه‌اندازی شد که در شهر وربینا، گلد کوست قرار دارد. این دانشگاه خصوصی است که ساختار آن با سایر دانشگاه‌های دولتی در استرالیا تفاوت زیادی دارد. دانشجویان به جای دو ترم، باید 3 ترم تحصیلی را در سال پشت سر بگذارند. از جمله امکانات رفاهی در دانشگاه باند می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، مراکز بدن‌سازی، 70 کلوپ ورزشی و استخر اشاره کرد. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 23 دانشگاه‌های استرالیا و رتبه‌‌ی 461-470 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه کرتین استرالیا

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار می‌گیرد، دانشگاه کرتین استرالیا (Curtin University) نام دارد. این دانشگاه در شهر پرث و در منطقه‌‌ی بنتلی قرار دارد. دانشگاه کرتین در سال 1902 تأسیس شد که با داشتن بیش از 90 مرکز تحقیقاتی، 95 مرکز تخصصی و 5 دانشکده‌‌ی اصلی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه در ایالت استرالیای غربی شناخته شده است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 16 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در رتبه‌‌ی 306 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه دیکین استرالیا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار گرفته، دانشگاه دیکین استرالیا (Deakin University Australia) است. این دانشگاه در سال 1974 تأسیس شد که دارای 4 پردیس و چندین مراکز آموزشی است. وجود مراکز تحقیقاتی متعدد در زمینه‌های بیوتکنولوژی، بیماری‌های سالخوردگی، ساخت محیط، سیستم‌های هوشمند، سلامت روانی و اجتماعی باعث شهرت این مرکز آموزش عالی شده است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 19 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در رتبه‌‌ی 355 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه فلیندرز استرالیا

دانشگاه فلیندرز استرالیا (Flinders University) یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های مورد تایید استرالیا محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال 1966 تاسیس شد. اکنون دارای 3 پردیس و مراکز تفریحی و سرگرمی متعددی از جمله کلوپ‌های ورزشی -تفریحی، مرکز نگهداری کودک، درمانگاه، مرکز خرید و … است. دانشگاه فلیندرز در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 26 در بین دانشگاه‌های استرالیا و ‌رتبه‌ی 551- 600 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه گریفیث استرالیا

یکی دیگر از مراکز آموزش عالی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار می‌گیرد، دانشگاه گریفیث استرالیا (Griffith University) نام دارد. این دانشگاه در سال 1971 تأسیس شد که در ردیف اولین موسسات آموزش عالی است که رشته‌های علوم زیست‌محیطی و مطالعات قاره‌‌ی آسیا را ارائه می‌دهد. این دانشگاه دارای 3 پردیس است و از جمله مهم‌ترین رشته‌هایی که ارائه می‌دهد شامل جرم‌شناسی و حقوق، مهندسی و فناوری اطلاعات، محیط زیست، بهداشت، زبان‌های خارجی، موسیقی، علوم هوانوردی و هنرهای تجسمی است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 17 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در رتبه‌‌ی 336 در بین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

  • دانشگاه جیمز کوک استرالیا

دانشگاه جیمز کوک (James Cook University) هم یکی دیگر از مؤسسات آموزش عالی درلیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا می‌باشد. این دانشگاه در سال 1970 تاسیس شد و در منطقه‌‌ی شمالی کوئینزلند قرار دارد. دانشگاه جیمز کوک دارای 3 پردیس اصلی و بیش از 20 مؤسسه‌‌ی تحقیقاتی در زمینه‌‌ی تنوع‌زیستی، اکولوژی، پزشکی، خدمات عمومی و گردشگری است. دانشگاه جیمزکوک در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 18 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در رتبه‌‌ی 340 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه لاتروب استرالیا

یکی از موسسات آموزش عالی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار می‌گیرد، دانشگاه لاتروب (La trobe University) نام دارد. این موسسه‌‌ی آموزش عالی در سال 1967 راه‌اندازی شد و اکنون بزرگ‌ترین پردیس دانشگاهی استرالیا را در شهر ملبورن دارد. این دانشگاه دارای بیش از 22 کلوپ ورزشی در زمینه‌های تنیس، کوه‌نوردی، شمشیربازی، ورزش‌های زمستانی، فوتبال و … است. دانشگاه لاتروب در رتبه‌بندی QS در سال 2019 در ‌رتبه‌ی 397 جهانی قرار گرفت. اکنون بیش از 8 هزار دانشجوی بین‌المللی از 110 کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

  • دانشگاه مرداک استرالیا

در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا باید دانشگاه مرداک (Murdoch University) را هم گنجاند. این دانشگاه در سال 1973 در شهر پرث در ایالت استرالیای غربی تأسیس شد. هم‌اکنون این دانشگاه دارای چندین پردیس در سنگاپور و دبی است. از جمله مهم‌ترین امکانات این دانشگاه می‌توان به بیمارستان دامپزشکی، مهندسی هواپیمایی، کلینیک ماساژ، تئاتر و سینما اشاره کرد. دانشگاه مرداک در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 24 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در رتبه‌‌ی 501 – 550 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه فناوری کوئینزلند استرالیا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های استرالیا که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار می‌گیرد، دانشگاه فناوری کوئینزلند (Queensland University of Technology) است. این دانشگاه در سال 1989 تأسیس شد و اکنون دارای 3 پردیس در شهرهای کلوین‌گرو، گاردنزپوینت و کبولتور است. از جمله امکانات برجسته‌‌ی این دانشگاه می‌توان به باغ گیاه‌شناسی، موزه‌‌ی هنری و سالن تئاتر آن اشاره کرد. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در رتبه‌‌ی 14 در بین دانشگاه‌های استرالیا و رتبه‌‌ی 276 جهان قرار گرفت.

  • دانشگاه سلطنتی فناوری ملبورن استرالیا (RMIT)

دانشگاه سلطنتی فناوری ملبورن (RMIT University) یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌هایی است که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار می‌گیرد. این دانشگاه در سال 1887 در شهر ملبورن تاسیس شد. در این دانشگاه مهم‌ترین مراکز علمی و تحقیقاتی در زمینه‌‌ی رشته‌های حسابداری و امور مالی، مهندسی مکانیک و برق، علوم کامپیوتر، سیستم‌های اطلاعاتی و معماری راه‌اندازی شده است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 13 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 252 در بین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

  • دانشگاه فناوری سوئین برن

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار‌ می‌گیرد، دانشگاه فناوری سوئین برن استرالیا (Swinburne University of Technology) است. این دانشگاه در سال 1992 تاسیس شد و اکنون یکی از مراکز علمی معتبر در استرالیا محسوب‌ می‌شود. دانشگاه سوئین برن دارای 2 بخش آموزش عالی و آموزش فنی‌وحرفه‌ای است. این دانشگاه دارای 5 پردیس در مناطق مجاور شهر ملبورن است. دانشگاه سوئین برن در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 22 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 441-450 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه کانبرا استرالیا

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار‌ می‌گیرد، دانشگاه کانبرا (University of Canberra) است. این موسسه‌ی آموزش عالی در سال 1967 در شمال غربیِ شهر کانبرا تاسیس شد. در این موسسه امکانات رفاهی از قبیل مرکز فناوری اطلاعات، کتابخانه‌ی بزرگ، مجموعه‌ی ورزشی – تفریحی و مرکز نگهداری کودک راه‌اندازی شده است. از جمله مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی دانشگاه کانبرا‌ می‌توان به مرکز ملی اقتصاد، مرکز تحقیقاتی مالیات و گمرک، موسسه‌ی تحقیقاتی بوم‌شناسی کاربردی، مرکز تحقیقاتی مطالعات ورزشی و …. اشاره کرد. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 27 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 551-6600 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه نیوکاسل استرالیا

از دیگر دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار گرفته است، باید به دانشگاه نیوکاسل (The University of New Castle) اشاره کرد. این دانشگاه در سال 1951 تاسیس شد و اکنون دارای چندین پردیس در سنگاپور، سیدنی، مک‌کواری، اوریمباه و نیوکاسل است. در این دانشگاه بیش از 12 موسسه‌ی تحقیقاتی فعالیت دارند. کتابخانه‌ی بزرگ، مجموعه‌ی ورزشی متنوع و مراکز تحقیقاتی الکترونیک ارگانیک از جمله امکانات برجسته‌ی این دانشگاه به‌شمار‌ می‌رود. دانشگاه نیوکاسل در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 11 در بین دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 245 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه استرالیای جنوبی

دانشگاه استرالیای جنوبی (University of South Australia) نیز در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار‌ می‌گیرد. این دانشگاه در سال 1991 با ادغام دو دانشگاه فناووری استرالیای جنوبی و دانشگاه آموزش عالی تأسیس شد. اکنون دانشگاه استرالیای جنوبی دارای 5 پردیس و تعداد زیادی مراکز تحقیقاتی در زمینه‌ی علوم زیست‌پزشکی، علوم بازاریابی و نگهداری سیستم‌های هوشمند است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 15 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 288 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه تاسمانیا استرالیا

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار‌ می‌گیرد، دانشگاه تاسمانیا (University of Tasmania) نام دارد. این دانشگاه در سال 1890 راه‌اندازی شد که اکنون یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزش عالی در استرالیا محسوب‌ می‌شود. دانشگاه تاسمانیا دارای دو موسسه‌ی مطالعات در زمینه دریایی و قطب جنوب است که امتیاز بالاتری را از استاندارد جهانی کسب کرده‌اند. از جمله مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی در این دانشگاه‌ می‌توان به موسسه‌ی تحقیقاتی آب و آبزیان، موسسه‌ی تحققاتی معدن و فلزات اشاره کرد. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 20 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 370 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه فناوری سیدنی استرالیا (UTS)

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار‌ می‌گیرد، دانشگاه فناوری سیدنی (University of technology Sydney) است. این دانشگاه در سال 1893 تاسیس شده و اکنون دارای 4 پردیس در مناطق مختلف شهر سیدنی است. این دانشگاه دارای چندین مرکز تحقیقاتی و علمی در زمینه‌ی بهداشت، تجارت، عمران و علوم پایه است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 9 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 193 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه ولنگونگ استرالیا

دانشگاه ولنگونگ (University of Wollongong) یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا می‌باشد. این موسسه‌ی آموزش عالی در سال 1951 راه‌اندازی شده است که در ولونگونگ و در 80 کیلومتری شهر سیدنی قرار دارد. این دانشگاه دارای چندین پردیس و مرکز تحقیقاتی در زمینه‌ی فن‌آوری‌های امواج میکرو، تحقیقات زیست‌پزشکی، پرتوهای فیزیک پزشکی، تحقیقات محیط‌زیستی و پلیمرهای هوشمند است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 10 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 218 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه وسترن سیدنی

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار دارد، دانشگاه وسترن سیدنی (Western Sydney University) است. این دانشگاه در سال 1989 تاسیس شد. اکنون در این دانشگاه بیش از 35 هزار دانشجو تحصیل‌ می‌کند. دانشگاه وسترن سیدنی دارای 6 پردیس در مناطق مختلف سیدنی است. وجود چندین مرکز تحقیقاتی بر شهرت و اعتبار این دانشگاه افزوده است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 28 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 551- 600 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه نیوانگلند استرالیا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار دارد، دانشگاه نیوانگلند (University of New England) است. این دانشگاه در سال 1938 تاسیس شد. دانشگاه نیوانگلند در شهر آرمیدل و در شمال مرکز ایالت نیو سوث ویلز قرار دارد. وجود چندین مرکز تحقیقاتی در زمینه‌ی ژنتیک حیوانات، آموزش و پرورش، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ریاضیات، مطالعات جوامع روستایی و زیباسازی شهری باعث افزایش اعتبار این دانشگاه شده است. از جمله امکانات این دانشگاه‌ می‌توان به رستوران، مجموعه‌ی کامل ورزشی، سوپرمارکت، خدمات پزشکی و خدمات پستی اشاره کرد. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 34 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 701 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه ویکتوریا استرالیا

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار دارد، دانشگاه ویکتوریا (Victoria University) است. این دانشگاه در سال 1916 تأسیس شد که دارای 2 بخش آموزش عالی فنی‌و حرفه‌ای و آموزش عالی است. این دانشگاه در مرکز تجاری شهر ملبورن واقع شده است. در این دانشگاه 6 موسسه‌ی تحقیقاتی و 7 مرکز تحقیقاتی در زمینه‌ی مطالعات استراتژی‌های اقتصادی، ارتباطات و میکرو الکترونیک، گردشگری و خدمات، امنیت محیط‌زیست و مهندسی، توان‌بخشی و سال‌خوردگی و … است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 30 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 651- 700 جهانی قرار گرفت.

گروه ج : دانشگاه‌های متوسط در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا

دانشگاه‌های درجه‌ی سوم یا متوسط که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار‌ می‌گیرند، شامل موارد زیر هستند:

  • دانشگاه کاتولیک استرالیا

یکی از دانشگاه‌های مورد تایید استرالیا، دانشگاه کاتولیک استرالیا (Australian Catholic University) نام دارد. این دانشگاه در سال 1991 تاسیس شد. این دانشگاه در سطح جهان در بین دانشگاه‌های کاتولیک در‌ رتبه‌ی بالایی قرار دارد. دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه کاتولیک استرالیا تحصیل‌ می‌کنند از مذاهب مختلف و با عقاید مذهبی متفاوتی هستند. این دانشگاه دارای 7 پردیس است که تحقیقات آن بر روی بهداشت، عدالت اجتماعی، فلسفه و الهیات متمرکز است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 31 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 701 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه کوئینزلند مرکزی استرالیا

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا، دانشگاه کوئینزلند مرکزی (Central Queensland University) نام دارد. این دانشگاه در سال 1967 تاسیس شد که اکنون دارای چندین پردیس است. هم‌چنین این دانشگاه دارای چندین مرکز تحقیقاتی در زمینه‌ی محیط زیست، علوم آبی و گیاهان، مرکز تحقیقات علوم اجتماعی، موسسه‌ی تحقیقات گسترش و نگهداری مناطق و مرکز مهندسی راه‌آهن است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 29 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 601-650 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه چارلز استارت استرالیا

دانشگاه چارلز استارت (Chales Sturt University) یکی دیگر از بهترین موسسات آموزش عالی در استرالیا به شمار‌ می‌رود. این دانشگاه نیز در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار دارد. دانشگاه چارلز استارت در سال 1989 تاسیس شد که اکنون چندین پردیس در شهرهای مختلف استرالیا و برلینگتون کانادا دارد. وجود 3 مرکز تخصصی در شمال پاراماتا، بروکن هیل و منلی سیدنی بر اعتبار این دانشگاه افزوده است. این دانشگاه دارای امکانات متعددی از جمله یک مجموعه‌ی ورزشی در رشته‌های مختلف، گالری هنری، رستوران، کافی‌شاپ و … است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 32 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 701 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه ادیث کوان استرالیا

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار‌ می‌گیرد، دانشگاه ادیث کوان (Edith Cowan University) نام دارد. این دانشگاه در سال 1902 تاسیس شده است. اکنون دانشگاه ادیث کوان دارای بیش از 300 دوره‌ی آموزشی و چندین پردیس است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 33 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی معادل 701 یا بالاتر جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه فدریشن استرالیا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های استرالیا، دانشگاه فدریشن (Federation University) نام دارد. این دانشگاه در سال 1994 تاسیس شد که دارای دو بخش در زمینه‌ی آموزش عالی و آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای است. در این دانشگاه تعداد زیادی موسسه‌ی تحقیقاتی در زمینه‌ی بهینه‌سازی و انفورماتیک، امنیت و پیش‌گیری از صدمه و آسیب، مطالعات در مورد ایرادات آموزشی و بهداشتی، منطقه‌سازی در آینده راه‌اندازی شده است.

  • دانشگاه چارلز داروین استرالیا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار‌ می‌گیرد، دانشگاه چارلز داروین (Charles Darwin University) نام دارد. این دانشگاه در سال 2003 راه‌اندازی شده است. با وجود تازه تأسیس بودن دانشگاه، دارای تعداد زیادی مرکز آموزشی و پردیس است. همچنین این دانشگاه دارای ۲ بخش آموزش عالی و آموزش فنی و حرفه ای (TAFE) است. مراکز تحقیقاتی و علمی در دانشگاه چارلز داروین در زمینه‌ی علوم مناطق گرمسیری، بوم‌شناسی، علوم مربوط به صحرا و بیابان است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS در سال 2017 در‌ رتبه‌ی 25 در میان دانشگاه‌های استرالیا و در‌ رتبه‌ی 551-600 جهانی قرار گرفت.

  • دانشگاه سادرن کراس استرالیا

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که مورد تایید استرالیاست، دانشگاه سادرن کراس (Southern Cross University) نام دارد. این دانشگاه در سال 1994 در سواحل شمالی نیو سوث ویلز تاسیس شد. در حال حاضر در این دانشگاه بیش از 14 هزار دانشجوی بین‌المللی تحصیل‌ می‌کند. این دانشگاه دارای 4 پردیس است که یکی از آن‌ها در شهر سیدنی قرار دارد. پردیس اصلی دانشگاه سادرن کراس در لیزمور است.

  • دانشگاه سان‌شاین کوست

از دیگر دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مورد تایید استرالیا قرار دارد، باید به دانشگاه سان‌شاین کوست اشاره کرد. این دانشگاه در سال 1996 تاسیس شد. در ابتدا نام آن کالج سان شان کوست بود که 3 سال بعد به دانشگاه سان شاین کوست تغییر نام داد. در این دانشگاه چندین مرکز تحقیقاتی راه‌اندازی شده است. از جمله پردیس‌های دانشگاه سان شاین کوست‌ می‌توان به خلیج هارور ،جیم پای، کابولتور و سوث بنک در بریزبین اشاره کرد.

  • دانشگاه کوئینزلند جنوبی

یکی دیگر از دانشگاه‌های مورد تایید استرالیا، دانشگاه کوئینزلند جنوبی (University of Southern Queensland) نام دارد. این دانشگاه در سال 1967 تاسیس شد که اکنون 3 پردیس در ایپس ویچ، اسپرینگ فیلد و توومبا دارد. این دانشگاه بر روی آموزش در مناطق روستایی و جوامع بین‌المللی متمرکز شده است. از جمله مهم‌ترین رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس‌ می‌شود‌ می‌توان به رشته‌ی حقوق، سلامت، مهندسی، علوم، تجارت، آموزش هنر اشاره کرد.

سپس به نام دانشگاه کالج کوئینزلند جنوبی در سال 1990 و سرانجام در سال 1992 به نام کنونی دانشگاه کوئینزلند جنوبی تغییر یافت. این دانشگاه دارای 3 مؤسسه‌ی تحقیقاتی و 7 مرکز تحقیقاتی با تمرکز در سطح گسترده‌ای در زمینه‌های تجارت، کشاورزی، علوم ، محیط زیست و مسائل تکنولوژی است.

 

 

 


بیشتر بخوانید:

انواع ویزاهای استرالیا
مدارک لازم برای اپلای در دانشگاه های استرالیا
بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به استرالیا
دانشگاه های مانیتوبا
استرالیا یا کانادا ؟ به کجا مهاجرت کنیم؟
10 سایت کاریابی در کانادا
مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا
بورسیه‌ USYD
صفر تا 100 تحصیل در استرالیا (هر آنچه که باید بدانید)
نظام آموزشی کبک
چگونگی اپلای در یک دانشگاه بین المللی استرالیایی در سال 2019
ویزای دانشجویی استرالیا و راهنمای کامل دریافت آن
نکاتی در مورد ویزای دانشجویی استرالیا
مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا
هزینه‌های تحصیل در استرالیا
راه های مهاجرت به استرالیا
مهاجرت تحصیلی استرالیا
چگونگی اپلای در یک دانشگاه بین المللی استرالیایی در سال 2019
ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی دانشجویی
دانستنی‌هایی در مورد تحصیل در استرالیا
ویزای 476 استرالیا
تحصیل در کانادا بدون مدرک آیلتس؛ عدم نیاز به IELTS برای دریافت ویزای دانشجویی 2019 کانادا
مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا
انواع ویزای کانادا
ویزای کانادا
نحوه‌ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال 2019
نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا 2019
تحصیل در کانادا


 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button