ویزای دانشجویی استرالیا و راهنمای کامل دریافت آن

ویزای دانشجویی استرالیا

ویزای دانشجویی استرالیا و راهنمای کامل دریافت آن

اگر‌ می‌خواهید در استرالیا تحصیل کنید، باید درخواست دریافت ویزای خود را برای این کشور ارسال کنید. دستورالعمل‌های روادید برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا، از اول ماه ژوئیه 2016، تغییر کرده است. براساس روادید جدید، ویزای دانشجویی با چارچوب ساده (Simplified Student Visa Framework) در نظر گرفته شده است. این نوع ویزا با علامت اختصاری SSVF نشان داده‌ می‌شود. براساس دستورالعمل‌هایی که از سوی وزارت امور مهاجرت و حفاظت مرزی دولت استرالیا تایید شده است، تمامی دانشجویان ‌بین‌المللی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید ویزای زیرگروه 500 دریافت کنند.

تا قبل از این تاریخ، متقاضیان‌ می‌توانستند ویزای دانشجویی استرالیا را تحت زیرگروه‌های مختلف تهیه کنند. براساس تغییراتی که در سال‌های اخیر بر روی روادید ویزای تحصیلی صورت گرفته است، ویزا‌های کلاس 571 تا 576 به زیرگروه 500 اضافه شده است. بنابراین دانشجویان و ‌دانش‌آموزان ‌بین‌المللی که در حال برنامه‌ریزی برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا هستند، باید ویزای تحت کلاس 500 را دریافت کنند.

اگر درخواست ویزای شما از سوی دولت استرالیا رد شود، تنها کاری که باید کنید این‌است که به دنبال دلیل رد شدن درخواست خود باشید. البته بهتر است قبل از ارسال درخواست با کارشناسان خبره مثل گروه مشاوره‌ی آریا ارتباط برقرار کنید، چون درخواست رد شده به عنوان یک نکته‌‌ی منفی همیشه در کارنامه‌ی شما باقی خواهد ماند.

 ویژگی‌های ویزای دانشجویی با چارچوب ساده (SSVF)

در گذشته ویزاهایی که در شرایط اضطراری از سوی ‌دانش‌آموزان و دانشجویان ‌بین‌المللی ارسال‌ می‌‌گردید، براساس ارزیابی سطح چارچوب، طبقه‌بندی‌ می‌شد. دولت استرالیا در سال‌های اخیر به جای اینکه به مقیاس چارچوب قدیمی توجه کند، چارچوب ریسک را برای ارزیابی درخواست‌های متقاضیان، معیار قرار داده است. اکنون درخواست‌ها با کاغذ متوقف شده است و به جای آن متقاضیان باید درخواست خود را به صورت اینترنتی ارسال کنند.

ملیت متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی استرالیا

ملیت ‌دانش‌آموز و دانشجوی متقاضی توسط پاسپورت او تعیین‌ می‌شود. به‌عبارت دیگر، برای تهیه ویزا اهمیتی ندارد که اکنون شما در کجا زندگی‌ می‌کنید. بلکه معیار اصلی گذرنامه‌ی شماست. به‌عنوان مثال، یک ‌دانش‌آموز فرانسوی به آمریکا مهاجرت‌ می‌کند و بعد در آمریکا برای دریافت ویزای استرالیا درخواست خود را ارسال‌ می‌کند. در این شرایط ملیت این ‌دانش‌آموز فرانسه است. زیرا در گذرنامه او کشور فرانسه ذکر شده است.

خط‌ مشی خدمات آموزشی در دانشگاه‌های استرالیا

برخی از دانشگاه‌های استرالیا نسبت به دیگر دانشگاه‌های این کشور، قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای پذیرش دانشجویان ‌بین‌المللی دارند.

سازمان بررسی درخواست ویزای ‌دانش‌آموزان و دانشجویان، DIBP (وزارت مهاجرت و حفاظت مرزی استرالیا) است. این سازمان لیست مدارک مورد نیاز متقاضیان را برای ویزا فراهم‌ می‌کند. تمامی مدارک و اسنادی که از سوی این سازمان تعیین‌ می‌شود، باید توسط ‌دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم شود.

هزینه‌ی ویزای تحصیلی استرالیا

هزینه‌ی دریافت ویزا برای ‌دانش‌آموزان در تمامی زیرگروه‌ها، 575 دلار AUD است. اگر قصد سفر به استرالیا را دارید، دولت استرالیا به مجوز ویزا بر روی پاسپورت نیاز ندارد. کارت‌های اعتباری که توسط دولت استرالیا پذیرفته‌ می‌شود شامل کارت ویزا، مسترکارت (MasterCard) و امریکن اکسپرس (American Express) است. زمانی که بخواهید هزینه‌ی لازم در استرالیا را با استفاده از کارت اعتباری پرداخت کنید، باید هزینه‌ی تبدیل پول ایران به ارز را متحمل شوید و ریسک مربوط به نوسانات ارز را بپذیرید.

برنامه‌های مختلف/ بخش‌های مورد نیاز برای ویزای دانشجوییِ زیرگروه 500

در ادامه فهرستی از بخش‌ها و دسته‌های مختلفی از ویزا‌های زیرگروه 500 گذاشته شده است. ‌دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد دارند یکی از این نوع ویزا‌ها را دریافت کنند، باید شرایط لازم را داشته باشند.

ویزای بخش مستقل ELICOS

‌دانش‌آموزان و دانشجویان‌ می‌توانند برای یادگیری زبان انگلیسی و شرکت در دوره‌ی  آموزش زبان انگلیسی، برای مدت کوتاه به استرالیا سفر کنند. دوره‌های آموزشی ELICOS یا دوره‌ی یادگیری زبان انگلیسی برای دانشجويان ‌بین‌المللی با دریافت گواهی‌نامه‌ی I، II، III و IV همراه است. هر یک از دوره‌ها در مدت زمان متفاوتی طول‌ می‌کشد.

ویزای آموزش و پرورش حرفه‌ای و بخش آموزش

دانشجویان و ‌دانش‌آموزان ‌بین‌المللی‌ می‌توانند در یک دوره‌ی حرفه‌ای آموزش و پرورش (VET) ثبت‌نام کنند. هم‌چنین‌ می‌توانند در یک موسسه‌ی TAFE یا یک موسسه ی خصوصی شرکت کنند. برای شرکت در این کلاس‌ها، حضور متقاضی الزامی‌است که در این صورت به ویزا نیاز دارد. این نوع ویزا برای کسانی که برای دوره‌های زیر ثبت‌نام کرده‌اند، الزامی‌است:

  • گواهی I، II، III و IV (به‌جز ELICOS)
  • دیپلم VET
  • دیپلم پیشرفته VET
  • گواهی‌نامه تحصیلات تکمیلی
  • دیپلم فنی و حرفه‌ای

بخش آموزش عالی

بخش آموزش عالی به دانشجویانی که به‌صورت تمام وقت در دوره‌های موسسه آموزش عالی یا کالج ثبت‌نام کرده‌اند، اشاره دارد. به‌طور کلی دوره‌های زیر تحت پوشش ویزای بخش آموزش عالی قرار‌ می‌گیرند:

  • دوره‌های آموزشی در مقطع کارشناسی در دانشگاه (کارشناسی/فوق دیپلم)
  • دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه (مدرک کارشناسی ارشد مانند کارشناسی ارشد MBA، MS و غیره)
  • دوره‌های تحصیلات تکمیلی و دیپلم تحصیلات عالی یا دیپلم پیشرفته VET مانند PGDBM و غیره.

اساساً این‌ها دوره‌هایی هستند که بیشتر از یک سال طول‌ می‌کشد. اما ممکن است برخی از دانشجویان یا ‌دانش‌آموزان در مدت کوتاه‌تری آن‌ها را پشت سر بگذارند.

بخش تحقیقات فارغ‌التحصیلی

این بخش به دانشجویانی اشاره دارد که برای ثبت‌نام مراجعه‌ می‌کنند و شامل:

  • کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد پژوهشی هستند
  • کسانی که مدرک دکترا دارند
  • دانشجویانی که توسط وزارت امورخارجه، سازمان تجارت و یا وزارت دفاع حمایت‌ می‌شوند، تحت یک گروه واحد قرار‌ می‌گیرند.

اعتبار ویزای دانشجویی استرالیا

براساس دستورالعمل‌های جدید که در تاریخ 1 ژوئیه 2016 تصویب شده است، مدت اعتبار ویزای دانشجویی براساس مدت دور‌ه‌ای است که دانشجو یا ‌دانش‌آموز برای آن ثبت‌نام کرده است.

 

اعتبار ویزا طول دوره
تا 15 مارس سال بعد. برای مثال دوره‌ی شما در دسامبر 2019 به پایان می‌‌‎رسد که در این صورت ویزای شما تا تاریخ 15 مارس 2020 معتبر است بیش از 10 ماه: نوامبر یا دسامبر تمام شود.
ویزای شما دو ماه از طول دوره‌‎ی ‎تحصیل، طولانی‎تر می‎‌شود. برای مثال دوره‎ی ‎تحصیل در فوریه 2019 به پایان می‌‎رسد. پس ویزای دانشجویی شما تا آوریل 2019 اعتبار دارد. طولانی‏تر از 10 ماه: بین ژانویه و اکتبر تمام شود.
ویزای شما یک ماه طولانی‌‎تر از طول دوره‌‎ی ‎تحصیلی خواهد بود. 10 ماه یا کمتر دوره تمام ‌‎شود.

الزامات حق‌الزحمه اساسی برای ویزای دانشجویی استرالیا

دریافت ویزای دانشجویی استرالیا مانند هر ویزایی دیگری به شرایط و الزامات خاصی نیاز دارد. ‌دانش‌آموزان و دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی باید واجد شرایط لازم باشند. این شرایط عبارتند از:

تحصیل به‌صورت تمام وقت

یکی از مهم‌ترین الزامات دریافت ویزای دانشجویی استرالیا، تحصیل به‌صورت تمام وقت در این کشور است. در این صورت متقاضی‌ می‌تواند ویزای دانشجویی زیرکلاس 500 دریافت کند. دوره‌های آموزش از راه دور و دوره‌های تحصیل نیمه‌وقت برای دانشجویان‌بین‌المللی ارائه نمی‌شود.

داوطلب موقت حقیقی (GTE)

یکی از شرایط مهم برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا این‌است که ‌دانش‌آموز یا دانشجو بتواند ثابت کند که او یک داوطلب موقت واقعی است. اساساً این جمله به این معناست که باید بتوانید با مدرک، دولت استرالیا را متقاعد کنید که تنها با هدف تحصیل به این کشور سفر‌ می‌کنید و پس از پایان دوره‌ی تحصیل و یا پس از چند سال، مجدداً به کشور خود بازمی‌گردید. براساس این رویکرد، ویزای شما براساس عوامل مختلفی ارزیابی‌ می‌شود که عبارتند از:

  • شرایط اقتصادی شما در کشوری که در آن زندگی‌ می‌کنید، اهمیت زیادی دارد.
  • اگر شرایط و فرصت‌های بالقو‌ه‌ای که دارید،‌ می‌تواند به اقتصاد استرالیا کمک کند.
  • اگر دوره‌ی تحصیلی که انتخاب کرده‌اید برای دولت استرالیا ارزشمند باشد
  • تاریخ مهاجرت شما
  • سایر موضوعات مرتبط

معاینه ی سلامت و بیمه

یکی دیگر از شرایط دریافت ویزای دانشجویی استرالیا داشتن مدارک مربوط به سلامت جسمانی شماست. برای این کار باید گواهی بهداشت خود تهیه کنید. این گواهی باید توسط پزشکان ممتاز بررسی و تایید شود. معاینه ی پزشکی‌ می‌تواند قبل یا بعد از ارسال درخواست برای ویزا صورت بگیرد. با این حال توصیه‌ می‌شود قبل از ارسال درخواست معاینات پزشکی لازم را انجام دهید تا مدارک شما سریع‌تر بررسی شود.

به غیر از معاینه‌ی پزشکی، شما به بیمه‌ی درمانی یا یک OSHC (بیمه‌ی بهداشتی برای دانشجویان ‌بین‌المللی) هم نیاز دارید. در زمان ارائه‌ی درخواست ویزا، بهتر است یک OSHC برای خود تهیه کنید. ویزای شما با توجه به مدت زمان اعتبار بیمه‌ی بهداشتی، صادر‌ می‌شود. بنابراین به مدت زمانی که تحت پوشش بیمه‌ی درمانی قرار دارید، توجه کنید. متوسط هزینه برای ​​OSHC برای یک ‌دانش‌آموز تنها 447 دلار AUS برای مدت 12 ماه است.

نداشتن سوءسابقه

اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی در استرالیا را دارید، نباید هیچ‌گونه پرونده‌ی کیفری و جنایی داشته باشید. هم‌چنین نباید سابقه‌ی اخراج از استرالیا را داشته باشید.

در صورتی که شرایطی را که در بالا ذکر شد، داشته باشید،‌ می‌توانید برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا اقدام کنید.


بیشتر بخوانید:

بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به استرالیا

نکاتی در مورد ویزای دانشجویی استرالیا

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا

هزینه‌های تحصیل در استرالیا

راه های مهاجرت به استرالیا

مهاجرت تحصیلی استرالیا

چگونگی اپلای در یک دانشگاه بین المللی استرالیایی در سال 2019

ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی دانشجویی

دانستنی‌هایی در مورد تحصیل در استرالیا

ویزای 476 استرالیا

تحصیل در کانادا بدون مدرک آیلتس؛ عدم نیاز به IELTS برای دریافت ویزای دانشجویی 2019 کانادا

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا

انواع ویزای کانادا

ویزای کانادا

نحوه‌ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال 2019

نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا 2019

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

 


 

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button