تحصیل در استرالیا بدون آیلتس یا تافل

تحصیل در استرالیا بدون آیلتس یا تافل

تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان

برای آن دسته از دانشجویانی که مایل به تحصیل در مراکز آموزشی استرالیا هستند، معمولا این انتظار می‌­رود که برای ورود به چنین موسساتی حتما باید نمره‌ی مطلوبی را در آزمون های آیلتس یا تافل دریافت کنند.

اما این آزمون ها حداقل شرط مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه هایی می‌باشند که به زیان انگلیسی صحبت می‌کنند و صد البته برای آن دسته از دانشگاه‌هایی هستند که در زمینه‌های علمی معروفیت داشته و افراد به خاطر فعالیت‌های علمی که در آنجا انجام می­‌شوند در نظر دارند که به این دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند. به همین خاطر باید در آزمون‌های مربوط به تافل و آیلتس که برای ارزیابی مهارت‌های صحبت کردن، گوش دادن و خواندن، طراحی و ترتیب دیده شده‌اند، شرکت کنند.

قبولی در این آزمون‌ها که به نوبه‌ی خود مهم هستند، از جمله دغدغه‌های دانشجویان غیر‌انگلیسی زبان می‌باشد که آرزوی فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های استرالیا را دارند.

اما باز هم جای نگرانی نیست، چراکه یک سری دانشگاه های خاص نیز برای چنین دانشجویانی در استرالیا وجود دارند که داشتن مدرک تافل یا آیلتس را اختیاری کرده‌اند. این دانشگاه‌ها را می‌توان به عنوان یک دروازه‌ی رحمت در نظر گرفت که به روی دانشجویان غیر انگلیسی زبان که خواستار تحصیل در استرالیا هستند گشوده شده است.

در صورتی که افراد متقاضی به تحصیل در این دانشگاه‌ها دوران دبیرستان یا بخشی از مقطع تحصیلی قبل از دانشگاه خود را در مدارسی با ساختار زبانی انگلیسی گذرانده باشند یا قبلا چند سالی را در کشور های انگلیسی زبان به تحصیل پرداخته باشند، گاهی اوقات داشتن مدارک مربوط به تافل یا آیلتس از سوی این دانشگاه‌ها نادیده گرفته می‌شود.

همچنین ممکن است دانشگاه‌های خاصی با دریافت گواهی (مربوط به این که شما بخشی از تحصیلات متوسطه‌ی خود را در حد آشنایی متوسط با زبان انگلیسی گذرانده اید) از سوی مسئولین مربوط به مقاطع لیسانس یا قبل‌تر از آن (بسته به مقطعی که می‌خواهید در آن به ادامه‌ی تحصیل بپردازید)، ممکن است اجازه‌ی تحصیل حتی بدون داشتن مدرک تافل یا آیلتس را به شما بدهند.

در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های استرالیایی که بدون مدرک تافل یا آیلتس امکان تحصیل برای دانشجویان غیر بومی را فراهم کرده‌اند، می‌پردازیم:

  • دانشگاه ویکتوریا:

درصورتی که صلاحیت کامل در زمینه‌ی آموزش به زبان انگلیسی را داشته باشید، ممکن است ارائه‌ی مدرک تافل یا آیلتس برای این دانشگاه ضروری نباشد.

  • دانشگاه تکنولوژی سوین برن (Swinburne):

این دانشگاه یک دانشگاه دولتی در استرالیا بوده و در ملبورن ویکتوریا تاسیس شده است. دانشجویان بین‌المللی که به این دانشگاه درخواست ادامه‌ی تحصیل می‌دهند، اگر در مرکز زبان انگلیسی سوین برن درس خوانده باشند یا قبلا در مقاطع آموزش قبلی خود با ساختار زبان انگلیسی آشنایی داشته‌اند، دیگر نیازی نیست که مدارک مربوط به تافل یا آیلتس را نیز به این دانشگاه ارائه دهند.

این دانشگاه در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته‌های مربوط به اداره و مدیریت کسب و کار، تکنولوژی، علوم، بازاریابی، بازرگانی، حسابداری و غیره اقدام به جذب دانشجو می‌کند.

  • دانشگاه کوئینز لند (Queensland):

این دانشگاه یک دانشگاه دولتی بوده و در ایالت کوئیزلند استرالیا واقع شده است. دانشجویان بین المللی که مدرک تافل یا آیلتس را ندارند، شاید لازم باشد حداقل نیازمندی‌های ضروری مربوط به یادگیری زبان انگلیسی این دانشگاه را سپری کنند.

البته این حداقل ضروریات برای زمانی است که:

  • افراد به طور تمام وقت در یک بازه‌ی زمانی به آموزش زبان انگلیسی پرداخته باشند؛
  • و یا حداقل به مدت 5 سال در محیطی که به صورت تخصصی به زبان انگلیسی صحبت بکنند، کار کرده باشند.
  • دانشگاه آدلاید (Adelaide):

دانشگاه آدلاید یک دانشگاه دولتی است که در جنوب استرالیا قرار دارد. این دانشگاه به دانشجویان خارجی که هیچ مدرک یا سطح‌بندی‌ای از زبان انگلیسی ندارند، این امکان را می‌دهد تا با ورود به برنامه‌ی آموزشی آن‌ها و فقط با گذراندن موفقیت آمیز پیش‌برنامه ی ثبت‌نام برای آموزش زبان انگلیسی (PEP) قبل از شروع به تحصیل در رشته‌ی مورد نظرشان، وارد این دانشگاه شوند.

این یک گزینه‌ی ایده‌آل برای دانشجویان خارجی می‌باشد که هیچ پیشینه یا آموزشی از زبان انگلیسی ندارند. این دانشگاه کلیه‌ی مراحل مربوط به PEP  را در مراکز آموزش زبان انگلیسی آدلاید ترتیب دیده است. این دانشگاه راهی برای شماست تا به تحصیل در استرالیا بدون آیلتس یا تافل مشغول شوید.

  • دانشگاه نیو ساوت ولز (New South Wales):

دانشگاه نیو ساوت ولز نیز از جمله دانشگاه‌های دولتی می‌باشد. این دانشگاه نیز برنامه‌هایی را با هدف تحت نظر قرار دادن دانشجویان خارجی که نتوانستند حداقل استاندارد‌های مورد نیاز را کسب کنند (به صورت موقت) اجرا می‌کند.

  • دانشگاه کوئیز لند جنوبی (Southern Queensland):

این دانشگاه در Toowoomba ایالت کوئیزلند در استرالیا تاسیس شده است. در صورتی که افراد، مقاطع دبیرستان، راهنمایی یا تحصیلات کالج خود را همراه با گذراندن آشنایی متوسط با زبان انگلیسی گذرانده باشند، دیگر نیازی نیست که حتما مدرک تافل یا آیلتس خود را به این دانشگاه ارائه دهند. به این ترتیب می‌توانید به تحصیل در استرالیا بدون آیلتس یا تافل بپردازید.

همچنین می‌­توانید از طریق وب سایت این دانشگاه نیز راه‌های متفاوتی را برای ورود به آنجا امتحان کنید.

  • دانشگاه بوند (Bond):

این دانشگاه که از دانشگاه‌های خصوصی و غیر انتفاعی استرالیا می‌باشد در روبینا‌ی گولد کاست ایالت کوئینزلند استرالیا بنا نهاده شده است. این دانشگاه گزینه‌های جایگزین متنوعی را به جای آزمون‌های تافل یا آیلتس معرفی کرده است. از جمله‌ی این موارد می­توان به آزمون‌های PTE و CAE اشاره نمود. این دانشگاه همچنین به دانشجویانی که تحصیلات متوسطه‌ی خود را در موسساتی که در حد متوسط به ارائه‌ی خدمات آموزشی مربوط به زبان انگلیسی می پردازند، گذرانده باشند نیز اجازه‌ی تحصیل می دهد.

  • دانشگاه استرالیای جنوبی:

این دانشگاه که در جنوب استرالیا واقع شده است از دانشگاه‌های دولتی این کشور می‌باشد. این دانشگاه نیز برای دانشجویان خارجی که از کشور‌های غیر‌انگلیسی زبان آمده‌اند، گزینه‌های متنوعی به جای آزمون‌های تافل و آیلتس ارائه می‌دهد. از جمله‌ی این گزینه­ها می‌توان به آزمون‌های PTE،CPE  ویا CAE اشاره کرد.

  • دانشگاه Macquarie:

دانشگاه Macquarie یک دانشگاه علمی پژوهشی می‌باشد که در پارک Macquarie واقع در نیو ساوت ولز استرالیا واقع شده است. این دانشگاه ممکن است بنا بر شرایط خاص برنامه‌هایی را در راستای آماده‌سازی دانشجویان خارجی خود که مدرک تافل یا آیلتس ندارند ارائه دهد.

کلیه­ی این برنامه‌ها در مرکز آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه Macquarie  ترتیب داده و اجرا می‌شوند.

درست است که مدرک تافل یا آیلتس برای بسیاری از دانشگاه‌ها لازم و ضروری نمی­باشد اما از جمله موارد لازم و توصیه شده برای ویزای شما است. در صورت داشتن معافیت و عاری بودن از هر گونه مسئولیتی در کشور خود، لطفا شرایط و ضوابط مربوط به اخذ ویزای کشور مبدا را به خوبی مطالعه فرمائید.

چنانچه قصد تحصیل در استرالیا را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام برای انجام کارهای پذیرشتان، مطالب زیر را مطالعه کنید:
استرالیا یا کانادا ؟ به کجا مهاجرت کنیم؟
راهنمای مهاجرت به استرالیا
مزایای مهاجرت به استرالیا
برترین دانشگاه‌های استرالیا
سایت دانشگاه های استرالیا
معرفی رشته های دانشگاهی استرالیا
مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا
ویزای تحصیلی استرالیا
نکاتی در مورد ویزای دانشجویی استرالیا
برترین دانشگاه های استرالیا در سال 2019

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button