فرهنگ استرالیا: سبک زندگی، آموزش عالی، غذا و سنت

استرالیا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌آید که فعالیت‌هایی برای انجام‌دادن و مکان‌های زیادی برای دیدن دارد. استرالیا که به‌عنوان یک کشور با تنوع زیاد در نظر گرفته می‌شود، طیف گسترده‌ای از آب‌وهوای متفاوت و مناظر زیبا دارد. حتی متفاوت‌تر از جغرافیای آن، فرهنگ این کشور است. فرقی نمی‌کند در روستا، حومه شهر، ساحل یا در یک شهر باشید، به‌هرحال در استرالیا چیزهای زیادی برای کاوش و جستجو یافت می‌شود.

خود را در فرهنگ استرالیا غوطه‌ور سازید

هیچ راهی بهتر از مشاهده فرهنگ محلی برای تجربه‌کردن آن وجود ندارد. برای شروع، سیدنی یک مکان عالی خواهد بود، شهری با پنج میلیون جمعیت که در انتظار اشتراک‌گذاری فرهنگ خود هستند. باتوجه‌به اینکه 39 درصد از کل جمعیت سیدنی بزرگ در خارج از کشور به دنیا آمده‌اند (NYU 2021)، برای آشنایی با مکان زندگی جدید خود در میان گروه‌های مختلفی قرار خواهید گرفت.

سبک زندگی در استرالیا

سبک زندگی در استرالیا

سیدنی شهری است ساحلی مملو از فعالیت‌هایی برای تمام سلایق که می‌توانید در بسیاری از گالری‌های هنری، تئاترها، مکان‌های موسیقی زنده و جشنواره‌ها در سراسر شهر اثری از فرهنگ مردم را مشاهده کنید.

مردم سیدنی که با نام سیدنی سایدرز شناخته می‌شوند، به‌طورجدی به قهوه و غذا اهمیت می‌دهند و برخی از بهترین قهوه ها، کافه‌ها، بازارهای کشاورزان و رستوران‌های جهان در این شهر است.

در نهایت، نمی‌توانید به این شهر بیایید بدون آن که از بعضی از مکان‌های معروف آن در جهان مانند: خانه اپرا، باغ‌وحش تارونگا و پل بندرگاه سیدنی را مشاهده نکنید.

آب‌وهوا

استرالیا به‌خاطر روزهای گرم و سواحل آفتابی‌ خود معروف است و سیدنی نیز با آن تفاوتی ندارد. چه در ساحل آفتاب بگیرید، چه در مرکز شهر مشغول جستجو باشید یا در محوطه دانشگاه خود استراحت کنید، آب‌وهوا عالی خواهد بود. میانگین دما در سیدنی:

  • تابستان: 18.6 تا 25.8 درجه سانتی‌گراد (65.5 تا 78.4 درجه فارنهایت)
  • زمستان: 8.8 تا 16 درجه سانتی‌گراد (47.8 تا 57 درجه فارنهایت)

با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل، می‌توانید در تمام طول سال به کاوش در محل زندگی جدید خود ادامه دهید. ازآنجایی‌که استرالیا در نیمکره جنوبی واقع شده، تابستان از دسامبر تا فوریه و زمستان از ژوئن تا آگوست طول می‌کشد.

جشنواره‌های استرالیا

برای تجربه‌ای متفاوت، در یکی از جشنواره‌های مختلف این کشور شرکت کنید. می‌توانید بر اساس علایق خود جشنواره‌هایی همچون: هنر، موسیقی و غذا را بیابید. در محل برگزاری جشنواره‌ها، می‌توانید با افراد هم فکر و هم سلیقه خود، در محل زندگی جدید آشنا شوید.

بعضی از این جشنواره‌ها، شرکت در آن برای عموم آزاد است عبارتند از:

  • Vivid Sydney : جشنواره سالانه نور، موسیقی و ایده‌ها، دارای نصب و نورپردازی در سراسر شهر به همراه اجرای موسیقی، گفتگو و مناظره
  • Splendor in the Grass : یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های موسیقی استرالیا که هر ساله در ساحل سیدنی در خلیج بایرون برگزار می‌شود.
  • جشنواره اولترا: این جشنواره‌ها در سراسر جهان برگزار می‌شوند و استرالیا میزبان دو تا از این جشنواره‌ها در سیدنی و ملبورن است
  • بهشت گمشده: در این فستیوال سه‌روزه، موسیقی، کمپینگ، هنر و یوگا را تجربه خواهید کرد، به‌علاوه این جشنواره بیش از یک ساعت با سیدنی فاصله دارد
  • جشنواره سیدنی: این جشنواره در ماه ژانویه هر سال در سراسر سیدنی برگزار شده و یک گزینه عالی برای خلاقیت و کنکاش بیشتر در شهر به‌حساب می‌آید.

سیستم آموزش عالی در استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا چگونه کار می‌کند؟

سیستم آموزشی استرالیا در سراسر جهان مورداحترام واقع می‌شود. به‌عنوان یک کشور انگلیسی‌زبان، مدارک تحصیلی از دانشگاه‌های استرالیا در سطح جهانی شناخته شده هستند و فرصت‌های شغلی مناسبی را در سراسر جهان ایجاد می‌کنند.

سیستم آموزش عالی استرالیا در رتبه‌بندی سیستم‌های آموزش عالی ملی 2020 (Universitas 21) رتبه 9 را در جهان کسب کرد.

مدارک تحصیلی به‌صورت تئوری و عملی هستند و موفقیت فارغ‌التحصیلان با مهارت‌های موردنیاز برای ورود به بازار کار را تضمین می‌کند. در این کشور مدارک تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شوند.

زندگی دانشجویی در دانشگاه‌های استرالیا

به‌عنوان دانشجو در یک دانشگاه استرالیا، بخشی از یک جامعه دانشجویی چندفرهنگی خواهید بود که از سراسر جهان تشکیل شده است. به بیانی دیگر علاوه بر مواجه با فرهنگ استرالیا، درباره فرهنگ اکثر هم‌کلاسی‌های خود اطلاعات بیشتری به دست خواهید آورد.

مطالعات دانشجویان در استرالیا متمرکز بر آماده‌سازی برای آینده شغلی و زندگی به‌مثابه یک فارغ‌التحصیل خواهد بود. برای مثال، دانشگاه سیدنی برای اشتغال دانشجویی، رتبه 1 در استرالیا و رتبه 4 در جهان را دارد. رتبه‌بندی اشتغال فارغ‌التحصیلان QS در سال ۲۰۲۲ به این معنی است که با انتخاب تحصیل در سیدنی آینده خوبی خواهید داشت.

غذا و سنت

غذا در استرالیا

غذا

درحالی‌که در سیدنی تحصیل می‌کنید، می‌توانید از این فرصت برای چشیدن برخی از غذاهای سنتی و خوشمزه استرالیا استفاده کنید. محبوب‌ترین غذاهای این کشور شامل:

  • Cherry Ripe : یکی از قدیمی‌ترین شکلات‌های تخته‌ای استرالیا با محتویات نارگیل و گیلاس
  • Fairy Bread: یکی از غذاهای موردعلاقه کودکان استرالیایی، این میان‌وعده از نان سفید، مارگارین margarine و اسپرینکلز sprinkles درست می‌شود و اگر به غذاهای شیرین علاقه دارید، گزینه‌ای بسیار عالی خواهد بود
  • Vegemite روی نان تست: یک صبحانه معروف استرالیایی
  • Flat white: قهوه موردعلاقه استرالیایی‌ها، با یک یا دو شات اسپرسو و لایه‌نازکی از فوم شیر درست می‌شود (تقریبا شبیه لاته)
  • باربیکیو: حتما باربیکیو معروف استرالیایی را در آب‌وهوای عالی آن مزه کنید

دین و اعتقادات

استرالیا کشوری بزرگ با جمعیتی متنوع است، به این معنی که بسیاری از ادیان و عقاید مختلف در آن مشاهده می‌شود. در سرشماری سال 2021، رایج‌ترین ادیان به شرح زیر هستند:

  • مسیحیت ۴۳.۹٪
  • بدون دین ۳۸.۹٪
  • اسلام ۳.۲٪
  • هندوئیسم ۲.۷٪
  • بودیسم ۲.۴٪

اقتصاد

استرالیا اقتصاد قوی دارد و بعضی از حقایق در مورد آن در سال 2022 عبارتند از:

  • چهاردهمین اقتصاد بزرگ ملی از نظر تولید ناخالص داخلی است
  • بیست و دومین صادرکننده بزرگ کالا به‌حساب می‌آید
  • بیست و چهارمین واردکننده بزرگ کالا شناخته می‌شود

سوالات متداول

باتوجه‌به زبان رسمی استرالیا یعنی انگلیسی، می‌توانید با گفتن  hello، hi یا hey سلام کنید. در سراسر جهان، یک کلیشه وجود دارد که از G’day mate  به‌عنوان سلام در استرالیا استفاده می‌شود، درحالی‌که این یک باور اشتباه است.

یک باور اشتباه و کلیشه‌ای وجود دارد که استرالیایی‌ها پوشیدن لباس‌های معمولی و کاربردی را ترجیح می‌دهند؛ اما از آن جایی که استرالیا کشوری دوستانه است، می‌توانید هر لباسی که در آن احساس راحتی می‌کنید را بپوشید، در ضمن فراموش نکنید این کشور آب‌وهوایی گرم دارد؛ بنابراین مطابق دما لباس خود را انتخاب نمایید.

غذاهای مختلف استرالیایی در سراسر جهان معروف هستند. اگر می‌خواهید غذاهای کلیشه‌ای استرالیایی را امتحان کنید، برخی از غذاهای معروف عبارتند از: وژمیت vegemite، تیم تامز Tim Tams و نان تست و آووکادو.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button