نحوه یافتن شغل برای دانشجویان بین المللی در استرالیا

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، اگر می‌خواهید امور مالی خود را مدیریت کنید، ممکن است مجبور شوید تا حین تحصیل نیز کار کنید. در واقع کار در حین تحصیل در استرالیا ضروری و الزامی است. داشتن شغل شما را به مهارت‌های مرتبط با صنعت مجهز می‌کند. در این حالت شما می‌توانید علاوه بر تحصیل، مهارت‌های کاری فراوان دیگری را نیز بیاموزید. اگر به عنوان دانشجوی بین‌الملل به دنبال مشاغل پاره وقت یا تمام وقت در استرالیا هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

قوانین حفاظت از کارکنان و شرایط ویزای دانشجویی را بدانید

قبل از جستجوی شغل دانشجویی بین المللی در استرالیا، بهتر است از حقوق خود به عنوان یک کارگر آینده و همچنین شرایط مربوط به ویزای دانشجویی 500 ساب کلاس استرالیا مطلع شوید.

اگر شما هم قبل از هر کاری دوست دارید بدانید که با داشتن ویزای دانشجویی، چند ساعت می‌توانید کار کنید، باید بگوییم که از 1 ژوئیه 2023، دولت استرالیا قصد دارد تعداد ساعات کار دانش‌آموزان را افزایش دهد.

از این تاریخ تا اطلاع ثانوی، دانشجویان بین‌الملل به جای 40 ساعت در هر دو هفته می‌توانند 48 ساعت در هر دو هفته کار کنند. این افزایش ساعت کار به نفع دانش‌آموزانی است که می‌توانند زمان بیشتری را به کار اختصاص دهند. این دانش‌آموزان در طول مسیر تحصیل می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند.

قوانین حمایت از کارمندان در استرالیا برای همه کارگران صرف نظر از صنعت یا شرایط اعمال می‌شود. همه کارمندان در استرالیا حق دارند حداقل دستمزد، دریافت مرخصی با حقوق، کار در محیط امن، محافظت در برابر اخراج ناعادلانه و غیره را داشته باشند.

از 1 ژوئیه 2022، حداقل دستمزد ملی 21.38 دلار ساعتی یا 812.60 دلار در هفته برای کارمندانی است که تحت پوشش مزایا یا توافق‌نامه ثبت شده نیستند. برای محاسبه حقوق خود با توجه به مزایای خود، از این ماشین حساب نرخ پایه از Fair Work Ombudsman استفاده کنید.

کارگران تمام وقت و پاره وقت مستحق چهار هفته مرخصی سالانه به مدت 12 ماه کار هستند. در مورد قوانین ایمنی و بهداشت کار (WHS)، هر ایالت و منطقه قوانین و مقررات خاص خود را دارد. تمام مشاغل استرالیایی باید قوانین WHS را رعایت کنند تا از سلامت و ایمنی کارکنان خود اطمینان حاصل نمایند

قبل از شروع کار در استرالیا، باید از طریق وب سایت اداره مالیات استرالیا (ATO) برای شماره پرونده مالیاتی (TFN) درخواست دهید. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید ابتدا یک حساب بانکی استرالیایی نیز باز کنید.

نمونه کارها یا رزومه خود را درست کنید

گام بعدی در جستجوی شغل شما این است که یاد بگیرید چگونه مهارت‌ها و دانش خود را بازاریابی کنید. رزومه کاری یا نمونه کارها بهترین راه برای ارائه مهارت‌ها، تجربه و صلاحیت شما به یک کارفرمای بالقوه است. هنگامی که برای شغلی درخواست می‌دهید، رزومه شما اولین تاثیری‌گذاری را روی کارفرما ایجاد می‎کند. در حقیقت رزومه شما اولین مدرکی است که کارفرما آن را می‌بیند. به همین دلیل، بسیار مهم است. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام تهیه رزومه یا نمونه کارها در نظر بگیرید:

  • همیشه اطلاعات تماس به روز و مرتبط را درج کنید.
  • در قالبی ساده و خوانا بنویسید.
  • رزومه خود را طوری سفارشی کنید که شامل تجربیات و صلاحیت‌های مرتبط برای شغلی باشد که برای آن درخواست می‌کنید.
  • اگر تجربه کاری ندارید، کار داوطلبانه، کارآموزی و سایر تجربیاتی را که در آنها دانش و مهارت‌های مفیدی به دست آورده‌اید، بگنجانید.
  • نقاط قوت، مهارت‌ها، وضعیت تحصیلی فعلی، و هر گونه گواهینامه یا دستاوردی که به شغل مرتبط است را شامل شود.
  • برای نمونه کارها: نمونه‌هایی از کار ارائه دهید که مهارت‌ها یا دانش شما را در موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید نشان می‌دهد.

کسب تجربه کاری از طریق داوطلبی و کارآموزی

اگر به دلیل نداشتن تجربه کاری در تلاش برای یافتن شغل در استرالیا هستید، فرصت‌های داوطلبانه و کارآموزی بسیار زیادی وجود دارد. در این دوره‌های کارآموزی می‌توانید مهارت‌های شغلی بسیار زیادی را آموزش ببینید. این تجربیات معمولا بدون دستمزد هستند، اگر به عنوان یک شغل حرفه‌ای در نظر گرفته شوند، می‌توانند مهارت‌ها و تجربه‌های فوق‌العاده‌ای را به دست بیاورید. با این حال برخی از شرکت‌های بزرگتر در صورتی که کارآموزان خود در حین یادگیری کار سازنده‌ای انجام دهند به آنها پول می‌دهند.

برخی از دانشگاه‌ها بسته به برنامه تحصیلی، دوره‌های کارآموزی را در برنامه‌های درسی خود گنجانده یا نیاز دارند. بسیاری از این دانشگاه‌ها با شرکت‌های میزبان همکاری خواهند کرد تا فرآیند استخدام را برای دانشجویان خود تسهیل کنند.

برنامه‌های اشتغال دانشجویی را در دانشگاه خود کاوش کنید

اکثر دانشگاه‌های استرالیا منابع گسترده‌ای را برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند. این کمک‌ها می‌تواند خواه کمک‌های مالی، خدمات سلامت جسمی و روانی، کتابخانه‌ها، تدریس خصوصی یا هر منبع دیگری باشد. در این میان، دانشگاه‌ها به حمایت شغلی نیز اهمیت زیادی می‌دهند، زیرا در نهایت دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند.

برای اطمینان از برخورداری دانشجویان از منابع و راهنمایی‌های شغلی لازم، دانشگاه‌ها برنامه‌های اشتغال دانشجویی ایجاد و با استخدام‌کنندگان همکاری می‌کنند.

در اینجا چند نمونه پیوند به منابع خاص دانشگاه آورده شده است:

اگر علاقه‌مند به یافتن فرصت کارآموزی یا داوطلب هستید، وب سایت دانشگاه یا مراکز دانشجویی خود را بررسی کنید تا از رویدادهای شبکه آینده یا پست‌های کارآموزی مطلع شوید.

در ادامه این مقاله، برخی از وب سایت‌ها و منابع استخدامی را قرار خواهیم داد که می توانند برای یافتن کارآموزی نیز مفید باشند. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد اینکه چگونه می‌توانند به شما در یافتن فرصت‌های شغلی کمک کنند، با دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده‌اید تماس بگیرید.

وب سایت‌های استخدامی را بررسی کنید

adzuna-website

وب سایت‌های استخدامی و سایر پلتفرم‌های آنلاین یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن شغل، کارآموزی یا فرصت داوطلبانه هستند. با توجه به اینکه بسیاری از استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام تلاش خود را بر استفاده از منابع الکترونیکی در طول فرآیند استخدام متمرکز می‌کنند، هر بار که این پلتفرم‌ها را بررسی می‌کنید، آگهی‌های شغلی متنوعی خواهید یافت.

در اینجا برخی از پرکاربردترین پلتفرم‌های استخدام در استرالیا آورده شده است:

اکثر این وب سایت‌ها به شما این امکان می‌دهند جستجوی شغل خود را بر اساس مکان، تاریخ ارسال، سطح تجربه، نوع شغل، سطح تحصیلات و موارد دیگر فیلتر کنید. از این فیلترها برای اصلاح جستجوی خود و یافتن فرصت‌هایی که با علاقه شما مطابقت دارند و برای دانش‌آموزان مناسب است، استفاده کنید. اگر وب سایت نیاز به ایجاد یک نمایه برای درخواست شغل دارد، مطمئن شوید که حرفه‌ای به نظر می‌رسد و حاوی اطلاعات مرتبط است.

ایده‌های شغلی دانشجویی

دانشجوی بین‌المللی بودن در استرالیا لحظات گیج‌کننده‌ای دارد. اگر نمی‌دانید چگونه به بازار کار نزدیک شوید و به ایده‌هایی در مورد مشاغلی که برای دانشجویان در دسترس است نیاز دارید، ما شما را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

در اینجا نمونه‌های شغلی دانشجویی آورده شده است تا الهام بخش شما باشد:

  • معاون اداری
  • پرستار بچه
  • بارمن / باریستا
  • دستیار پذیرایی
  • نیروی کار پشتیبانی
  • سازنده/ نویسنده محتوا
  • خدمات مشتری
  • مسئول ورود اطلاعات
  • پیک تحویل مرسوله یا غذا
  • مدیر برگزاری رویدادها
  • خانه‌دار
  • دستیار کتابخانه
  • امور حقوقی
  • دستیار شخصی
  • مسئول پذیرش
  • دستیار فروش
  • مدیر شبکه های اجتماعی
  • معلم خصوصی
  • راننده اوبر
  • پیشخدمت / زن

با توجه به اینکه در حال حاضر کمبود نیروی کار وجود دارد، یافتن شغل برای دانشجویان بین المللی در استرالیا نباید یک فرآیند چالش برانگیز باشد. با اعتماد به نفس به کارفرمایان نزدیک شوید، سعی کنید در حین حرکت مهارت‌های جدیدی را به دست آورید، رزومه خود را تقویت کنید و از این منابع برای یافتن شغل جدید خود استفاده نمایید.

به دلیل درخواست زیاد متقاضیان در این وبسایت‌ها، بسیاری از آگهی های شغلی از شما می‌خواهند که رزومه/ نمونه کار ارسال کنید تا فیلتر کردن متقاضیان برای آنها آسان‌تر باشد. بنابراین، مطمئن شوید که در این مورد نیز تمام تلاش خود را کرده‌اید.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید شما برای کسب درآمد در کنار تحصیل و مدیریت هزینه‌های دانشجویی خود می‌توانید در کشور استرالیا علاوه بر تحصیل نیز کار کنید. سایت‌های بسیار زیادی در این کشور کار را برای شما ساده کرده‌اند. برای پیدا کردن مهارت خود، کارآموزی و… می‌توانید به این وبسایت‌ها مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button