مهاجرت تحصیلی به استرالیا

از آنجا که مهاجرت تحصیلی ساده‌ترین راه مهاجرت به یکی از کشورهای برتر و بزرگ دنیا است، مردم معمولا به کشورهایی چون آمریکا،‌ کانادا، یا کشورهای اروپایی فکر می‌کنند. در این میان گاهی ممکن است استرالیا، که در نیمکره‌ی جنوبی کره‌ی زمین قرار دارد از قلم بیفتد.

اما آیا شما راجع به مزایا و امتیازات مهاجرت تحصیلی به استرالیا چیزی می‌دانید؟ اگر نمی‌دانید، با ما همراه باشید می‌خواهیم در این مقاله راجع‌به این کشور توسعه‌یافته صحبت کنیم و از دانشگاه‌ها و مزایایی که برای دانشجویان در نظر گرفته است بگوییم تا در آینده تحصیل در استرالیا یکی از اولویت‌های شما باشد.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا مناسب چه کسانی است؟

اگر جزو آن دسته دانشجویانی هستید که از وضعیت درسی خیلی‌خوبی برخوردار هستند و می‌خواهند برای تحصیل به کشور دیگری مهاجرت کنند، پس حتما مهاجرت به استرالیا را فراموش نکنید. البته قبل از هر چیز باید راجع‌به آب‌و‌هوای استرالیا و حشرات عجیب و غریبی که در این کشور وجود دارند،‌ آگاهی داشته باشید. اگر توانستید با این موضوع کنار بیایید که استرالیا تقریبا زمستان ندارد؛ پس به این کشور نیز برای مهاجرت تحصیلی فکر کنید تا در آرامش محضی که برایتان مهیا می‌کند، درس بخوانید.

غربت بی‌غربت، در استرالیا تنها نیستید!

اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که از غربت و تنهایی می‌ترسند یا همین الان افسرده و غمگین شده‌اند، پس برای تحصیل استرالیا را انتخاب کنید. این کشور با وجود 200 هزار دانشجوی خارجی، به عنوان یکی از مهربان‌ترین میزبان‌های دانشجویان شناخته شده است.

در دانشگاه‌های این کشور با دانشجوی خارجی با مهربانی برخورد می‌شود. به او خیر مقدم می‌گویند و برای این‌که با خدمات و امکانات آموزشی آشنا شود و به درستی از سیستم استفاده کند، اطلاعات و راهنمایی‌های کاملی در اختیارش قرار می‌گیرد. علاوه بر این، می‌توانیم به مردم خونگرم و مهربان استرالیا اشاره کنیم. هرچه هوا گرم‌تر، مردم مهربان‌تر پس مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌تواند غمِ غربت را برایتان کم‌رنگ‌تر کند.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

استرالیا: کشوری با سیستم آموزشی پیشرفته و امکانات رفاهی

این کشور فقط 24 میلیون جمعیت دارد! یعنی از نصف جمعیت کشور ایران نیز کمتر. به همین دلیل استرالیا به شهروندانش خدمات رفاهی شگفت‌انگیزی ارائه می‌کند. علاوه بر این، دانشگاه‌های این کشور جزو دانشگاه‌های برتر دنیا هستند و در آن از سیستم آموزشی فو‌ق‌العاده‌ای استفاده می‌شود. در دانشگاه‌های این کشور رشته‌هایی چون شیمی، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، mba و … تدریس می‌شود. به طورکلی این کشور نیاز طیف وسیعی از دانشجویان که قصد تحصیل در استرالیا را دارند پاسخگو داده است.

در استرالیا بیکار نخواهید ماند

با مهاجرت تحصیلی به استرالیا و تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور، دیگر نیازی نیست نگران بیکاری در آینده باشید. یعنی دیگر قرار نیست با مدرک دکترا در کاری نامربوط مشغول شوید و دائم غر بزنید. دانشگاه‌های این کشور رضایت دانشجویان زیادی را در بر داشته و تضمین می‌کند که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در برترین  مراکز و سازمان‌ها مشغول به کار شوند.

امکان اخذ بورسیه‌ی تحصیلی وجود دارد

در دانشگاه‌های استرالیا، امکان اخذ بورسیه‌ی تحصیلی نیز وجود دارد! یعنی می‌‌توانید به استرالیا مهاجرت کنید و دولت هزینه‌های شما را عهده‌دار شود. اداره‌ی بورسیه‌ی استرالیا هر سال بیش از 200 میلیون دلار به دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند در دانشگاه‌های برتر آن مشغول تحصیل شوند. فقط کافی است که واجد شرایط باشید، خوب درس خوانده باشید و نشان دهید که لیاقت اخذ این بورسیه را دارید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

دانشجویان می‌توانند کار کنند

اگر می‌خواهید هزینه‌های زندگی را به عهده بگیرید و با مهاجرت به استرالیا، زندگی راحت‌تری داشته باشید، می‌توانید کار کنید. در برخی کشورها دانشجو حق ندارد کار کند یا باید چند ماه صبر کند تا بتواند مشغول به کار شود. ولی در استرالیا می‌توانید به محض ثبت نام در دانشگاه، مشغول به کار شوید و چهل ساعت در طول مدت دو هفته کار کنید (مثلا هفته‌ی اول ده ساعت و هفته‌ی دوم سی ساعت). استرالیا شرایط خوبی را به عنوان کار دانشجویی در نظر گرفته است تا دانشجو زیر بار فشار، دچار سکته نشود و بتواند هزینه‌ها را بپردازد(متاسفانه این کشور نسبت به کانادا کمی گران‌قیمت‌تر است).

زبان ملی استرالیا همان انگلیسی است

اگر انگلیسی بلد نیستید، احتمالا ترجیح می‌دهید که بگوییم زبان این کشور فارسی است تا خیلی خوش به حالتان شود. ولی متاسفانه چنین چیزی وجود ندارد. زبان بومی مردم استرالیا انگلیسی است و اگر به این زبان مسلط هستید، پس نیازی نیست که زبان دیگری یاد بگیرید و به راحتی می‌توانید برای پذیرش دانشگاهی اقدام نمایید. در برخی کشورهای اروپایی، برای کار پیدا کردن یا اخذ پذیرش دانشجویی، باید زبان همان کشور را نیز یاد بگیرید. برای مثال، شما می‌توانید در دانشگاه‌های ایتالیا یا فرانسه به زبان انگلیسی اکتفا کنید. ولی اگر زبان بومی آن‌ها را بلد نباشید، نمی‌توانید کار پیدا کنید.

در استرالیا هوا خوب است

البته اگر مثل ما عاشق هوای سرد باشید، در این مورد کمی به مشکل برمی‌خورید که اصلا نیازی به نگرانی نیست. می‌توانید در عوض برای مهاجرت به کانادا تصمیم‌گیری کنید. اما اگر عاشق هوای معتدل و ساحلی هستید، استرالیا را از دست ندهید. هوای زمستان در استرالیا و در سردترین حالت، فقط 11 درجه است و این می‌تواند به بهشتی برای سرمایی‌ها تبدیل شود.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

هم درس بخوانید هم خوش بگذرانید

اگر اهل خوشگذرانی و تفریح نیز هستید، پس می‌توانید علاوه بر تحصیل در استرالیا از امکانات و خدمات تفریحی این کشور استفاده کنید. استرالیا صنعت گردشگری بسیار  قوی و فعالی دارد. علاوه بر این، اگر درونگرا نیستید و دوست دارید در بیرون از خانه تفریح کنید، می‌توانید کلی دوست و رفیق استرالیایی پیدا کنید. چون آن‌ها نیز مثل شما عاشق این هستند که بیرون از خانه جشن بگیرند و خوش بگذرانند.

در استرالیا، مرگ بر اثر خستگی از کار معنی ندارد

همانطور که می‌دانید (یا شاید هم ندانید)، در ژاپن  این یک افتخار محسوب می‌شود که شما بر اثر خستگی از کار زیاد، بمیرید (دور از جانتان). اما در استرالیا، کار و تفریح اهمیت یکسانی دارند و اگر کسی هشت ساعت کار می‌کند، هشت ساعت هم به معنای واقعی کلمه زندگی می‌کند. یعنی همانطور که شما به عنوان یک دانشجو باید درس‌هایتان را با جدیت و سختگیری تمام پیش ببرید و حسابی تلاش کنید، ولی می‌توانید از امکانات تفریحی نیز استفاده کنید. جالب است بدانید که بسیاری از دانشگاه‌های استرالیایی منظره‌ی بی‌نظیری دارند و بخشی از سواحل شرقی آن را نیز در بر گرفته‌اند. یعنی هر روز می‌توانید در کنار ساحل درس بخوانید و لذت ببرید (روزها هم بلند و هوا معتدل است. پس اوضاع رو به راه خواهد بود).

 بعد از تحصیل، در استرالیا زندگی کنید

از آنجا که دانشگاه‌های استرالیایی امکانات آموزشی بی‌نظیری دارند و از سیستم آموزشی برتر دنیا پیروی می‌کنند، پس امکان کار و تحصیل در بهترین و معتبرترین سازمان‌ها و شرکت‌ها را برای دانشجو  فراهم می‌کنند. شما بعد از تحصیل می‌توانید سریعا شغل خوبی پیدا کنید و ویزای کاری بگیرید. بعد از آن هم می‌توانید اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید، پاسپورت استرالیا بگیرید و زندگی فوق العاده‌ای داشته باشید.

امکان اقامت خویشاوندی در استرالیا وجود دارد

اگر بتوانید از یکی از دانشگاه‌های استرالیا پذیرش بگیرید و بعد از فارغ‌التحصیلی کار پیدا کنید، می‌توانید جهت اقامت اعضای درجه یک یا خویشاوندهای خود اقدام نمایید. علاوه بر این، اگر در این کشور ازدواج کنید و بچه دار شوید، کودک شما تابعیت خاک خواهد داشت و یک شهروند استرالیایی محسوب می‌شود. پس قطعا شرایط زندگی خوبی برای او مهیا می‌گردد. بعد از مدتی والدین نیز می‌توانند جهت اخذ اقامت شهروندی اقدام نمایند.

سخن آخر

با وجود اینکه استرالیا از لحاظ جغرافیایی خیلی گرم‌تر از سایر کشورها در نیم‌کره‌ی شمالی است، اما طبیعت بکری دارد و با نگاه کردن به هر قسمت از این کشور، با منظره‌ی زیبایی روبه‌رو خواهید شد. علاوه بر این، به خاطر امکانات رفاهی و سایر خدماتی که برای شهروندان این کشور مهیا است، شما قطعا زندگی دانشجویی خیلی خوبی را سپری خواهید کرد. همچنین با وجود اینکه می‌توانید بعد از تحصیل در این کشور مشغول به کار شوید، پس استرالیا را می‌توان فرصت مناسبی برای ایجاد یک زندگی بهتر و آینده‌ای درخشان‌تر به حساب آورد.

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که زندگی در شهرهای بزرگ استرالیا، قطعا بهتر از زندگی در شهرهای کوچک و پرت‌تر است. شهرهای کوچک و روستاهای موجود در استرالیا، امکانات رفاهی کمتری دارند و برخی از آن‌ها به فرودگاه مجهز نیستند. البته این یک امر طبیعی است و در هر کشوری، شهرهای بزرگ و صنعتی امکانات رفاهی بیشتری خواهند داشت. پس تا جایی که می‌توانید، سعی کنید در یکی از دانشگاه‌های موجود در شهرهای بزرگ و صنعتی استرالیا پذیرش بگیرید تا بالاخره یک زندگی بی دغدغه و آرام را تجربه کنید.

برای مشاوره مهاجرت تحصیلی به استرالیا یا نیوزلند کافیست فرم مشاوره تحصیلی را پر کرده تا کارشناسان ما در زودترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button