دانشگاه موناش و دانشگاه ملبورن به مرکز PNREFS کمک بیشتری می کنند

دانشگاه موناش و دانشگاه ملبورن به‌صورت مشترک توافق کردند برای ایجاد مرکز تحقیقاتی و آموزشی Point Nepean، بودجه بیشتری اختصاص دهند.

ایستگاه تحقیقاتی و آموزشی Point Nepean (PNREFS) که به طور مشترک توسط دانشگاه موناش و دانشگاه ملبورن اداره می‌شود، یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی علمی میان‌رشته‌ای است که تحقیقات آن روی محیط‌های ساحلی، تغییرات آب‌وهوایی، تاریخ و فرهنگ، هنر و تعامل اجتماعی را است.

حمایت از مرکز تحقیقاتی Point Nepean

مرکز تحقیقاتی Point Nepean

این دو دانشگاه به‌عنوان شرکای مشترک در این پروژه، هدف خود را برای حمایت مالی از آن تایید کردند. اما از ۲۵ میلیون دلار کمک ‌هزینه اولیه برای شروع این پروژه، ۸ میلیون دلار کسری بودجه وجود دارد که دانشگاه موناش و دانشگاه ملبورن به طور مساوی این مبلغ را تامین خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود این پروژه در مرکز ملی محیط‌زیست و آب‌وهوا، جایگاه ایالت ویکتوریا را به‌عنوان مرکزی برای تحقیقات و آموزش مربوط به آب‌وهوا تقویت کرده و منجر به ارائه نتایج جهانی شود.

حوزه فعالیت پایگاه تحقیقاتی Point Nepean

پایگاه میدانی point Nepean که در محیط زیبای ساحلی قرار دارد، تمرکز خود را بر تاریخ مهم بومی و میراث مهاجران گذاشته و در راستای مقابله با تهاجم گونه‌ها و تغییرات آب‌وهوایی، بر روی واکنش‌های مبتکرانه‌ای چون کار بر روی زیستگاه و بازسازی اکولوژیکی تحقیق می‌کند.
پروفسور مارگارت گاردنر (Margaret Gardner )، معاون و رئیس دانشگاه موناش گفت: این مرکز، موقعیت استرالیا را به‌عنوان یک لیدر پژوهشی بین المللی در تحقیقات ساحلی و آب‌وهوا تقویت خواهد کرد.
مرکز Point Nepean ، تحقیقات عملی و فرصت‌های مرتبط با صنعت را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این پایگاه مکانی برای گردهمایی اعضای جامعه و متخصصان خواهد بود تا بتوانند در یک فضای آموزشی منحصر به‌ فرد زیست‌محیطی به تحقیق بپردازند.
پروفسور دانکن ماسکل (Duncan Maskell)، معاون دانشگاه ملبورن گفت: این سرمایه‌گذاری مشترک اهمیت مرکز تحقیقات میدانی را نه‌تنها برای دانشگاه‌ها، بلکه برای انجمن Point Nepean نیز آشکار می‌کند. همچنین وی افزود: این سرمایه‌گذاری، تعهد دانشگاه‌ها را به ارائه تسهیلات بین‌رشته‌ای در سطح بین المللی را نشان می‌دهد و قرار بر این است که به یک مرکز تحقیقاتی معروف و مکانی برای تجمعات جوامع محلی و جهانی تبدیل شود.

پایگاه تحقیقاتی Point Nepean

همان‌طور که در بالا اشاره شد پایگاه و مرکز تحقیقاتی و آموزشی Point Nepean نقطه عطفی در سطح پژوهشی و تحقیقاتی کشور استرالیا خواهد بود و در نظر دارد تا با تمرکز بیشتر بر روی محیط‌زیست بومی، به ابتکارات خلاقانه‌ای دست یابد.

طبق گزارش‌های اخیر، دانشگاه‌ها اکنون در حال نهایی کردن طرح‌ها، تایید مجوز‌ها و سایر برآیندهای نظارتی هستند و آغاز ساخت‌وساز در سال 2024 پیش‌بینی می‌شود.

منبع: monash.edu

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button