نرخ اشتغال پس از فارغ التحصیلی در استرالیا

نرخ اشتغال پس از فارغ التحصیلی در استرالیا

نرخ اشتغال پس از فارغ التحصیلی در استرالیا

 

اگر شما نیز قصد دارید پس از تحصیل در استرالیا، در این کشور مشغول به کار شده و اقامت دائم استرالیا را اخذ نمایید، حتما برایتان سوال خواهد بود که نرخ اشتغال پذیری پس از فارغ التحصیلی در استرالیا به چه صورت است.

در حال حاضر و در ماه های پایانی سال 2021، بر اساس آخرین گزارش ملی در استرالیا در مورد فارغ التحصیلان، نرخ اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاه در فاصله ی زمانی کوتاهی پس از فارغ التحصیل شدن، ثابت شده و متوسط درآمد ها نیز به رغم پاندمی کووید 19، در حال افزایش است.

2021 Graduate Outcomes Survey  یا GOS نزخ اشتغال فارغ التحصیلان در فاصله ی چهار ماه پس از فارغ التحصیلی را نشان می دهد. این نظر سنجی که که در نوع خود جامع ترین و بزرگترین نظر سنجی است، بر روی 127827 فارغ التحصیل از دانشگاه در استرالیا صورت گرفته است و نشان می دهد که پس از کاهشی که در فاصله ی سال ها 2019 و 2020 وجود داشت، در سالی که گذشت مجددا این نرخ افزایش یافته است.

نرخ اشتغال تمام وقت برای فارغ التحصیلان دانشگاه از 68.7 درصد به 68.9 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که نرخ کلی اشتغال هم به صورت پاره وقت و هم تمام وقت، با 84.8 درصد، مشابه سال قبل است (در مقایسه با نرخ 85.1 درصد در سال 2020).

کاتریونا جکسون، مدیر اجرایی Universities Australia می گوید نتیجه ی این تحقیق باز هم نشانگر مزایای تحصیل در استرالیا و اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور است.

“با وجود اینکه اثرات پاندمی کووید 19همچنان در همه جا احساس می شود، اخذ مدرک در استرالیا همچنان در بازار فوق العاده رقابتی کار، برای دانشجویان نقطه ی قوتی بوده و برای آن ها امتیاز مهمی محسوب می شود”.

“این تحقیق همچنین نشان گر بهبودی در بازار کار برای فارغ التحصیلان است. با بالا رفتن نرخ واکسیناسیون و بالا تر رفتن آن از 80 درصد در برخی مناطق، و باز شدن فضا و مرز ها در ایالت های بیشتر، احتمال اینکه میزان نرخ بیمه برای فارغ التحصیلان بالاتر رود، بسیار کم است”.

“اشتغال فارغ التحصیلان معمولا از خط سیر اقتصاد ملی پیشی می گرد. بنابراین تحصیلات دانشگاهی شما را برای موفقیت حتی در چالش برانگیز ترین شرایط اقتصادی نیز مجهز می کند”.

“این داده ها نشان می دهد که با وجود این که در حال حاضر نیز چشم انداز بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیلاتشان وجود دارد، اما با گذشت زمان این چشم انداز باز هم به طور چشمگیری پیشرفت خواهد کرد”.

“پس از گذشت 3 سال از فارغ التحصیلی، تقریبا 9 نفر از هر 10 فارغ التحصیل، به صورت تمام وقت استخدام می شوند”.

این تحقیق نشان می دهد که تعداد ساعاتی که فارغ التحصیلان چه به صورت تمام وقت و چه پاره وقت کار می کنند، به همراه دستمزد آن ها افزایش یافته است.

سطح درآمد متوسط فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی از 64700 دلار در 2020 به میزان اندکی و به 65 هزار دلار در سال 2021 افزایش یافته است. در سال 2021 نیز فارغ التحصیلان زن به نسبت فارغ التحصیلان مرد درآمد کمتری دارند، 64200 دلار در برابر 66800 دلار.

“این تحقیق تفاوت دستمزد بین زنان و مردان را 3.9 درصد نشان می دهد که به نسبت 2.5 درصد در سال 2020 افزایش یافته است. این بی عدالتی و تبعیضی است که باید به آن توجه ویژه شود”.

این تحقیق را می توانید در اینجا  مشاهده نمایید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button