افتتاح مرکز آموزشی با مدیریت دانشگاه صنعتی کوئینزلند

یک مرکز آموزشی تحت مدیریت دانشگاه صنعتی کوئینزلند  QUT(Queensland University of Technology) و شورای تحقیقات استرالیا (ARC) با ارزش 6.5 میلیون دلار برای بینش‌های رفتاری و پذیرش فناوری (BITA)، رسما افتتاح شد.

هدف این مرکز آموزشی، سرعت‌بخشیدن در پذیرش فناوری‌های ابتکاری در سلامت، کشاورزی و امنیت سایبری توسط استرالیایی‌ها است.

پروفسور مارگارت شیل Margaret Sheil ، معاون دانشگاه QUT گفت: راه‌اندازی مرکز آموزشی BITA بر نقش حیاتی این مرکز در کمک به غلبه بر موانع پذیرش ابتکاری تاکید دارد.

وی گفت: مایلم از پروفسور Uwe Dulleck ، تیم وی و کار قابل‌توجهی که آنها انجام داده‌اند، ابتدا با تاسیس مرکز اقتصاد رفتاری (BEST) و هم اکنون با راه‌اندازی هیجان‌انگیز BITA قدردانی کنم. ارتباط غیرقابل‌انکار بین هر کدام از این مراکز را می‌توان پایه و اساس همکاری و تعامل صنعت در بستری از تحقیقات چندرشته‌ای نام برد.

همچنین وی افزود: بینش‌های رفتاری که در مورد ابتکارات اعمال می‌شود، تضمین می‌کند که آن را تباه یا تلف نمی‌کند و هیچ زمانی در تاریخ استرالیا نیست که مهم‌تر از این باشد.

مدیر ارشد تحقیقات ARC کوئینزلند

پروفسور کریستینا تومی Christina Twomey، مدیر ارشد تحقیقات ARC کوئینزلند و QUT گفت: هدف این مرکز آموزشی، درک و رسیدگی به موانع رفتاری، اقتصادی و مالی در پذیرش ابتکارات در استرالیا است.

وی افزود: استرالیا علاوه بر اینکه در تحقیقات بسیار بالاتر از توان خود قرار دارد، کشوری غنی از نوآوری‌ها و ابتکارات تکنولوژیکی نیز به شمار می‌آید. مرکز آموزش BITA نیاز استرالیا به بهبودپذیرش و استفاده گسترده از نوآوری‌های فناوری را جهت رشد اقتصادی و شکوفایی قوی‌تر تشخیص می‌دهد.

مراکز آموزشی و تحقیقاتی ARC تحت برنامه تحقیقات تحول صنعتی ARC تامین مالی می‌شوند. مراکز آموزشی مانند BITA همکاری بین مبتکرترین محققان استرالیا و صنایع حیاتی را نیز افزایش می‌دهد.

پروفسور Twomey در پی سخنان خود گفت: BITA به‌عنوان یک مرکز آموزشی، از ایجاد دانش در سراسر مرزهای سازمانی و توسعه ظرفیت دانشجویان، محققان و شرکای صنعتی جهت تقویت پذیرش نوآوری و ابتکارات حمایت خواهد کرد.

پروفسور Uwe Dulleck ، مدیر مرکز QUT از مرکز اقتصاد رفتاری، جامعه و فناوری (BEST) و دانشکده اقتصاد و دارایی QUT گفت: این مرکز آموزشی شامل محققانی از QUT، دانشگاه استرالیای غربی و دانشگاه کوئینزلند می‌شود.

همکاری با پروفسور برجسته Dietmar Hutmacher در تولید بیولوژیکی افزودنی (پرینت سه‌بعدی در زمینه سلامت) نشان می‌دهد که چگونه تحقیقات این مرکز به تشویق مردم برای تعامل با روش‌های پزشکی جدید و ایمپلنت‌های پزشکی شخصی که نیازهای فرد را برطرف می‌سازد، کمک می‌کند.

همچنین پروفسور Dulleck گفت: به طور مشابه، همکاری با پروفسور جرالد هولتمن Gerald Holtmann، از بیمارستان پرنسس الکساندرا، نشان خواهد داد که چگونه بینش‌های رفتاری می‌تواند نتایج سلامتی را در سیستم بیمارستانی کوئینزلند بهبود بخشد.

وی افزود: اما تحقیق در مورد موانع و توانمندسازهای نوآوری به سلامتی محدود نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال در صنعت کشاورزی نیز غذاهای جدیدی داریم که توسط پروفسور Sagadevan Mundree از مرکز کشاورزی و اقتصاد زیستی QUT، از ماش و نخود ساخته و تهیه شده است که درگیرکردن مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با این نوآوری‌ها برای بهره‌گیری کامل از مزایای آن بسیار اهمیت دارد.

به‌علاوه فناوری جدید صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای روش‌های تولیدی وجود دارد که مورد استقبال عمومی واقع نشدند مانند: smart paddock که از تراشه‌های موجود در برچسب‌های گوش حیوانات برای نظارت بر سلامت گله استفاده می‌کند و به کشاورز درباره زمان غذای حیوانات، آب و مقدار آن اطلاعات لازم را می‌دهد.

پروفسور Dulleck در پی سخنان خود گفت: تحقیقات مرکز جهت درک اعتماد به داده‌های موجود و نحوه تعامل کاربران با آن کمک خواهد کرد. با رشد سریع اقتصاد دیجیتال، به نوآوری و ابتکار نیاز خواهیم داشت تا رفاه سایبری بیشتری را فراهم کنیم.

به‌عنوان‌مثال با  Stryker، شرکت جهانی Med-Tech همکاری می‌کنیم تا به سؤالات مربوط به حاکمیت و اتکا به داده‌ها و این مسئله که چگونه این امر بر پزشکان با استفاده از فناوری‌های جدید با پتانسیل کامل خود تأثیر می‌گذارد، پاسخ دهیم.

همچنین با مشاوره KIAH شریک مستقر در کانبرا، برای تحقیقات در بخش‌هایی که اطلاعات نادرست می‌تواند پروژه‌های بزرگ و پروژه‌های فردی را تحت‌تاثیر قرار دهد، همکاری می‌کنیم.

با استفاده از ترکیب دیدگاه‌های اقتصاد رفتاری، اقتصاد مهندسی و سلامت، ابزار قدرتمندی برای درک این مسئله خواهد بود که چگونه راه‌حل‌های فنی، اقتصادی و رفتاری می‌توانند به غلبه بر تردید مردم برای استفاده از محصولات جدید کمک کنند.

درک نقش جهت‌گیری‌ها و اکتشاف‌ها در تصمیم‌گیری افراد، اغلب بینش‌هایی را برای غلبه بر این تردید ارائه می‌کند. این عدم‌قطعیت درباره یک نوآوری است، شاید فناوری جدید بتواند بهتر باشد، اما نمی‌دانید که ماهیت آن چیست و آیا موفق خواهد شد، بنابراین بهتر است به فناوری فعلی پایبند باشید.

می‌دانیم که افسران توسعه در کشاورزی، اولین پذیرندگان و تاثیرگذارانی هستند که می‌توانند درباره چگونگی کارکرد یک فناوری جدید، توضیح یا به طور عملی نشان دهند و قابلیت اطمینان آن را تضمین نمایند.

همچنین برای کاهش ابهام و موانع عملی جهت دسترسی، هزینه فناوری‌های جدید موردنیاز خواهد بود، اما مقدار آن کم است. تحقیقات سیستماتیک برای درنظرگرفتن نقش رفتارهای تمام افراد درگیر وجود دارد.

پروفسور Rebekah Russell-Bennett، معاون مدیر آموزش پژوهشی مرکز آموزشی از دانشکده تبلیغات، بازاریابی و روابط‌عمومی QUT، پروژه‌های تحقیقاتی را برای دانشجویان کارشناسی ارشد هماهنگ خواهد کرد.

پروفسور Russell-Bennett گفت: مشارکت‌های تحقیقاتی ما با تکیه به دانشجویان BITA تجربه‌ای را در زمینه توسعه مهارت‌های تحقیقاتی برای مقابله با چالش‌های دنیای واقعی که همه با آن روبرو هستیم، کسب خواهد کرد.

منبع: qut.edu.au

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button