دوره دکتری جدید در دانشگاه ملبورن

دوره دکتری جدید مسیرهایی را برای دارندگان دانش بومی ارائه می‌دهد

یک دوره جدید در دانش بومی در استرالیا فرصت منحصر به فردی را برای دانش بومی فرآهم می‌کند. در حقیقت افراد می‌توانند در این دوره که در زمینه تحقیقات است، شرکت کنند و همکاری‌های جدید را تقویت نمایند.

این دوره که در دانشگاه ملبورن توسعه یافته است، طراحی شده تا دانش بومی را به طور صریح به عنوان حوزه موضوعی بین رشته‌ای خود بشناسد و از دارندگان دانش بومی برای پیگیری تحقیقات حیاتی حمایت کند.

این دوره که از سال 2023 آغاز می‌شود، به دنبال گسترش و تعمیق تعامل دانشگاه و یادگیری متقابل با دارندگان دانش بومی و تقویت درک در زمینه‌های مهم از جمله زبان، آموزش، بهداشت و عدالت است.

پروفسور دانشگاه ملبورن، بری جاد، معاون حرفه‌ای (بومی)، گفت که دکترا در دانش بومی نشان دهنده تغییر قابل توجهی در نحوه تعامل دانشگاه با مردم بومی به عنوان دارندگان دانش است.

پروفسور جاد گفت: «زمانی که مردم بومی به عنوان اهداف منفعل تحقیق قرار گرفتند و دانش توسط محققان خارجی درباره آنها ایجاد شد.

این دکترا به مردم بومی به عنوان محققان فعال و دارندگان سیستم‌های دانشی کمک می‌کند که برای حل مسائل اجتماعی، اقلیمی و زیست‌محیطی که امروزه بشریت جهانی با آن مواجه است، باستانی و حیاتی هستند.

“دانش بومی دکترا به تقویت همکاری‌های تحقیقاتی اصیل و اخلاقی بین دانشگاه و مردم بومی استرالیا و فراتر از آن کمک می‌کند.”

این دوره راه‌های جدیدی را برای دارندگان دانش بومی ارائه می‌کند، با الزامات ورود و تحویل انعطاف‌پذیر که تنوع تجارب، استعدادها و تخصص را که دارندگان دانش بومی در تحقیقات خود به ارمغان می‌آورند، به رسمیت می‌شناسند.

دوره جدید در دانشگاه ملبورن
دوره جدید در دانشگاه ملبورن

پروفسور آرون کورن، مدیر افتتاحیه موسسه دانش بومی، گفت که این دوره به علایق پژوهشی دارندگان دانش بومی و بسیاری از شرکای بومی دانشگاه پاسخ می‌دهد و گام مهمی در تایید تخصص آنها است.

دانش بومی برای زندگی و تنوع انسان در سراسر استرالیا و جهان اساسی است. پروفسور کورن گفت: این مدت طولانی است که به زندگی فکری در زمینه‌های مختلف مانند پزشکی، بهداشت، آموزش، محیط زیست، کشاورزی، قانون، فرهنگ و هنر کمک کرده است.

بنابراین ما فعالانه به دنبال راه‌های بهتری برای شناسایی مشارکت‌های تحقیقاتی قابل توجهی هستیم که دارندگان دانش بومی انجام می‌دهند.

این دوره توسط موسسه دانش بومی با همکاری دانشکده‌های سراسر دانشگاه هماهنگ می‌شود و دکترا را می‌توان در هر موضوعی در هر زمینه‌ای انجام داد.

پروفسور کورن گفت که انعطاف‌پذیری این مدرک در بین دوره‌های دکتری دانشگاه منحصر به فرد است و مسیری ساده برای دارندگان دانش بومی استثنایی برای ورود به دکترا فراهم می‌کند.

پروفسور کورن گفت: «این اولین دوره دکتری است که طی پنج سال گذشته در دانشگاه تأیید می‌شود و ما از داشتن گروهی متنوع از همکاران و شرکای بومی در سراسر دانشگاه که ما را برای برداشتن این گام دیرهنگام راهنمایی کرده‌اند، سپاسگزاریم.

جزئیات بیشتر در مورد دوره را می توانید در وب سایت دانشگاه ملبورن بیابید.

 

منبع: unimelb.edu.au

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button